|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#41 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Traveller
Likes (Received): 2
|
Quote:
A3 is zinloos, voor het traject zijn nu al twee alternatieven die met een kleine upgrade prima volstaan. De A6-A9 is een missing link met op dit moment geen alternatief buiten de A1-A9.
|
|
|
|
#43 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Quote:
|
|
|
|
#45 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu ondertekent maandagmiddag op Schiphol de veelbesproken tracé-wet. Daarmee worden de snelwegen A6, A1, A10 en A9 definitief verbreed.
Daardoor zouden de files vanuit Almere richting de randstad en andersom moeten verdwijnen, zegt de Almeerse wethouder Adri Duivesteijn. Het stadsbestuur van Almere wacht al jaren op de verbreding van de snelwegen rond de stad. Het is volgens Duivesteijn één van de grootste projecten die de bereikbaarheid van Almere moet verbeteren. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 9
|
Hoe zit het nu bij Amstelveen, want er waren problemen met een eventuele tunnel?
|
|
|
#47 |
|
Registered User
Likes (Received): 31
|
Wat een verandering die A9 nu ik weer eens over rijd na een aantal maanden. Een spitstrook tussen Schiphol en de splitsing met de A-zoveel bij Velsen, een spitsstrook bij Uitgeest en een spitsstrook in aanbouw tussen Uitgeest en Alkmaar. Dat laatste stuk is nu wel erg smal trouwens, er geldt gedurende 9 kilometer een snelheidsbeperking van 70.
|
|
|
#48 | |
|
Traveller
|
Quote:
|
|
|
|
#49 |
|
Registered User
Likes (Received): 31
|
Wat zou Amsterdam een dichtbevolkte stad zijn als Almere niet bestaan zou hebben.
|
|
|
#50 |
|
Road user
Likes (Received): 437
|
Zou het? De voorkeur voor dichtbevolktheid is niet het eerste wat me opkomt bij inwoners van Almere. Waarschijnlijk zou anders Purmerend of Hoofddorp zo groot zijn.
|
|
|
#51 |
|
Registered User
|
Wat is precies het falen van Almere? Vinden die 180000 bewoners ook dat ze beter ergens anders hadden kunnen wonen? En waar hadden ze dan mogen gaan wonen?
|
|
|
#52 |
|
Enjoy your freedom!
Likes (Received): 19
|
Wellicht had men meer expansie kunnen realiseren van bestaande steden Amsterdam, Haarlem, Zaanstad, Amstelveen e.o. etc.
|
|
|
#53 |
|
Voorbijganger
Likes (Received): 28
|
Eigenlijk is dat nmm juist de charme van Almere. Ontstaan vanaf de tekentafel vanuit een bepaalde visie. Een visie die op papier helemaal niet zo onlogisch klinkt. Nu de stad er is, en groter groeit (nog steeds), kun je steeds meer zien wat wel en wat niet gewerkt heeft aan het principe. Aan de huidige planners dus de opdracht om creatief om te gaan met de problemen. Daarnaast is Almere nog steeds een piepjonge stad. Geef het de tijd.
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer |
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Quote:
Deze stad mist echt iets dat heeeeeel belangrijk is. Gezelligheid. Het centrum van de stad is een grote beton jungle zonder groen en alleen grootwinkel bedrijven. De kleine zelfstandige ondernemer hebben we hier niet. Afgelopen week werd het plein voor de Schouwburg (ook een betonnen gedrocht van heb ik jouw daar) aangepakt. In plaats dat ze er sappig groen gras neerleggen ging de asfalteer machine er overheen. Over drie jaar ben ik hier WEG. En kom ik nooit meer terug.
|
|
|
|
#55 |
|
hoog boven Groningen!
Likes (Received): 9
|
Niet alleen in Almere ontbreekt het aan gezelligheid. Kijk maar eens in een gemiddelde nieuwbouwwijk, daar is het niet veel beter.
Maar blijkbaar houden veel Nederlanders niet van gezelligheid. Want zowel Almere als nieuwbouwwijken zijn in trek... |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Road user
Likes (Received): 437
|
Almere is niet veel anders dan veel nieuwbouwwijken elders in Nederland, alleen op grotere schaal, en heeft één doel en dat is voornamelijk de functie "betaalbare huisvesting". We zijn met z'n honderdduizenden de afgelopen jaren verhuisd naar dit soort wijken, ook mede door het gebrek aan alternatieven wellicht.
|
|
|
#57 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
GezelligheidDe mensen die er wonen maken die !!! of niet.....................Amsterdam , Rotterdam etc. zijn ook niet vanaf dag 1 gezellig/succesvol geweest/geworden. Almere is pas 30 jaar oud en vol met jonge gezinnen die geen leuk huisje met een tuintje konden vinden in de regio (voor een betaalbare prijs) |
|
|
|
|
|
#58 | |
|
"Yes! the people!"
Likes (Received): 59
|
Quote:
nu wilt helemaal niemand daar wonen, hoofddorp heeft nog minder charme als almere. haarlem heeft nog maar 4 plekken voor een nieuwbouw wijk, en als daar nog langer mee gewacht wordt, heeft het voormalige slachthuis ook een monumentale status bereikt.
|
|
|
|
#59 | |
|
Registered User
|
Quote:
Woonbehoeften verschillen tussen personen. Het zijn de in Almere opgroeiende jongeren die er echter niet zelf voor gekozen hebben en een deel zal er dus gillend gek worden.
|
|
|
|
#60 | |
|
Traveller
|
Quote:
De prijzen voor nieuwbouw huizen in de regio Amsterdam zouden flink lager kunnen zijn als er meer gebouwd zou worden en er geen unsustainable ontwikkelingen zoals uitbreiding van Almere gedaan worden. Qua ruimte is het een beetje kansloos om te denken dat je alleen in lege weilanden ruimte kan maken om nieuwe inwoners een geschikte plek te geven. Herinrichting van bestaande wijken of verandering van functie kan al snel ruimte geven aan duizenden nieuwe inwoners in bestaande wijken en steden.
|
|
![]() |
| Tags |
| a10, aa1, aa6, aa9, saa |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|