daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Reply

Thread Tools Display Modes
Old March 20th, 2011, 01:05 AM   #61
Erik
Voorbijganger

Likes (Received): 32

Quote:
Originally Posted by kna View Post
Voor diezelfde betaalbare prijs hadden ze ook in hun appartement in Amsterdam kunnen blijven maar ze willen meer vloeroppervlak en een tuintje. God mag weten waarom maar het zal wel iets met status te maken hebben.
Dat vind ik wel wat kort door de bocht. Ik denk dat gezinsuitbreiding ook een grote rol zal spelen bij het maken van dergelijke keuzes. En de combinatie kinderen/appartement midden in grote stad is niet altijd even ideaal. Ik vraag me af of het veelal met status te maken heeft. Je gaat niet van het centrum van Amsterdam naar Almere omdat dat statusverhogend werkt naar ik mag aannemen.
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer
Erik no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old March 21st, 2011, 12:00 AM   #62
kna
Registered User

kna's Avatar

Likes (Received): 12

Nou, precies dat: het geloof dat je kinderen niet kan laten opgroeien in een appartement in de grote stad. Heb je kinderen, dan dien je te verkassen naar suburbia. Anders ben je een looser dan wel een onverantwoorde ouder. Je zou dan zeggen: dat gaat dus over peer pressure, status dus. Maar ik denk dat veel mensen het stiekum ook wel prettig vinden om, met kinderen als excuus, naar suburbia te mogen gaan. Dan zijn ze, als middenklasse burger, gearriveerd, klaar, daar. Wederom een status verhaal.
En ik ken veel gevallen van spijt, en opmerkelijk genoeg zijn het meestal de vrouwen die terug willen naar de grote stad.
Old March 21st, 2011, 12:19 AM   #63
bthj
Registered User

bthj's Avatar

Likes (Received): 75

niemand gaat omwille van peer pressure verhuizen naar almere. je gaat naar almere omdat je moet, niet omdat je wilt. met kinderen is de behoefte aan ruimte evident, die willen naar buiten. verder is er in de stad een grote wachtlijstenproblematiek. voor zo'n beetje alles moet je loten. als je portemonnee dan beperkt is, dan kom je in almere/purmerend/hoofddorp terecht.
bthj no está en línea   Reply With Quote
Old March 21st, 2011, 09:23 AM   #64
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Likes (Received): 635

Minister Schultz heeft een belangrijke afspraak vandaag!

Quote:
Maandag 21 maart
11.30-12.30 uur: Ondertekening van het Tracébesluit weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere,
VIP-Centre Schiphol

my clinched highways • highway pictures @ Flickr and Youtube
ChrisZwolle no está en línea   Reply With Quote
Old March 21st, 2011, 10:26 AM   #65
Erik
Voorbijganger

Likes (Received): 32

Quote:
Originally Posted by bthj View Post
verder is er in de stad een grote wachtlijstenproblematiek. voor zo'n beetje alles moet je loten.
Dat probleem hadden wij in Den Haag ook op het gebied van kinderopvang. Overigens was mijn keuze om de stad te verlaten niet alleen ingegeven door de komst van kinderen. Buiten het feit dat kinderen ruimte nodig hebben ben ik zelf ook niet zo'n stadsmens. Waar het als student en als 'yup' nog prettig was heb ik nu andere prioriteiten. Ik woon trouwens nu in een dorp, niet in suburbia, daar zou ik me ook niet echt prettig voelen gebiedt de eerlijkheid te zeggen.
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer
Erik no está en línea   Reply With Quote
Old March 21st, 2011, 10:47 AM   #66
kna
Registered User

kna's Avatar

Likes (Received): 12

Waar komt toch die mythe vandaan dat kinderen ruimte nodig hebben? Wat is dat voor pedagogie van de koude grond. Al die kindertjes die nu wel in de stad opgroeien, zijn die ongelukkig of worden die ongelukkig?
Old March 21st, 2011, 11:13 AM   #67
bthj
Registered User

bthj's Avatar

Likes (Received): 75

als de kinderen niet niet ongelukkig worden, dan de ouders wel. mijn kinderen willen eigenlijk de hele dag naar buiten. gelukkig heb ik een tuin en een flinke speeltuin om de hoek. beetje jamer alleen dat stanley h. daar is doodgeschoten.
bthj no está en línea   Reply With Quote
Old March 21st, 2011, 11:58 AM   #68
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 10

Ik heb begrpen dat de tunnel bij Amstelveen er nu toch komt? Valt de omleging van de A9 bij Badhoevedorp hier ook onder? Zijn er recente impressies te vinden? Goed nieuws dat de infrastructuur integraal wordt aangepakt. Lijkt me uniek na de aanpak van de gehele Randweg van Eindhoven.
Old March 21st, 2011, 12:04 PM   #69
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Nee, de omlegging Badhoevedorp is een separaat project. Deze zal ook een jaar of 4 - 5 eerder gereed zijn dan de A9 door Amstelveen (die wordt het laatste verbouwd).

Old March 21st, 2011, 04:43 PM   #70
Ni3lS
Moderator of Mayhem

Ni3lS's Avatar

Likes (Received): 306

Hier nog een berichtje van Architectenweb:

Quote:
Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) ondertekent maandag op Schiphol het zogenoemde tracébesluit Schiphol-Amsterdam-Almere. Hiermee kan een begin worden gemaakt met de uitvoering van het grootste snelwegenproject in Nederland in tien jaar.

De snelwegen tussen Schiphol, Amsterdam en Almere worden met dit project aangepakt. Zo worden de A9, A10, A1 en A6 verbreed. Verder komen er twee tunnels, een aquaduct en worden honderd bruggen en viaducten aangepast. Hiermee is een bedrag gemoeid van 4,5 miljard euro.

De overheid wil op deze manier de toenemende verkeersproblemen op de wegen tussen Schiphol, Amsterdam en Almere oplossen. Als er niets gedaan wordt aan de fileproblemen, zouden de wegen in de regio zwaar overbelast raken en dat is nadelig voor de economische ontwikkeling van de Randstad.

De werkzaamheden beginnen volgend jaar en worden in fases uitgevoerd. Volgens de website van Rijkswaterstaat moet het project in 2020 zijn voltooid.
bron: ANP

ROTTERDAM - THE PORT OF EUROPE
THE HAGUE - CITY OF JUSTICE

LIFE IN LONDON
Ni3lS no está en línea   Reply With Quote
Old March 21st, 2011, 04:52 PM   #71
Alargule
Het regent op Wimbledon

Alargule's Avatar

Goed nieuws. Ik zal daar vanuit mijn raam ook nog wel het een en ander van gaan meekrijgen - ik kijk pal op de A10 Oost uit.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe men die verbreding daar denkt in te gaan passen - er is aan weerszijden maar weinig ruimte. Dat wordt dan toch werken met niet erg plezierig ogende terre-arméeconstructies, denk ik zo?
Old March 21st, 2011, 06:07 PM   #72
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Twee toch wel memorabele plaatjes. Volgens mij is dit wegenproject veel groter dan alleen dat van de komende 10 jaar. Sinds de jaren 70 is er niet zoveel meer in het wegennet geinvesteerd als deze decade.

Old March 21st, 2011, 07:24 PM   #73
insulting-dutchman
"Yes! the people!"

insulting-dutchman's Avatar

Likes (Received): 76

de video op rws.nl is wel aardig

http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/...ten/index.aspx
Old March 21st, 2011, 07:44 PM   #74
Henk
Registered User

Henk's Avatar

Likes (Received): 7

Quote:
Originally Posted by Busfotodotnl View Post
Wat een verandering die A9 nu ik weer eens over rijd na een aantal maanden. Een spitstrook tussen Schiphol en de splitsing met de A-zoveel bij Velsen, een spitsstrook bij Uitgeest en een spitsstrook in aanbouw tussen Uitgeest en Alkmaar. Dat laatste stuk is nu wel erg smal trouwens, er geldt gedurende 9 kilometer een snelheidsbeperking van 70.
Het hoort niet helemaal in dit topic thuis maar het is idd een enorme vooruitgang. Heb sinds de opening van de spitsstrook niet meer in de file gestaan. Nu het stuk tussen Uitgeest en Alkmaar nog. Maar dat gaat langer dan verwacht duren. Het was eerst al bijna klaar maar toen kwamen ze er achter dat de fundering op incidenteel gebruik van de vluchtstrook was berekend en niet op het gebruik als spitsstrook met het zware vrachtverkeer.
Alles is dus weer afgebroken en de afvallaag is afgelopen week weg gefreesd. Gaat weer een hoop extra geld en tijd kosten. Ook is sinds afgelopen week de versmalling beide richtingen op.
Henk no está en línea   Reply With Quote
Old March 21st, 2011, 07:55 PM   #75
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Een groot project behoeft een grote kaart:

image hosted on flickr

SAA NL by Chriszwolle, on Flickr

Old March 21st, 2011, 07:58 PM   #76
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 28

Sorry dat ik in herhaling val, maar ik blijf het een historische vergissing vinden dat men niet voor de Naardermeertunnel heeft gekozen.

"De geschiedenis leert mij dat een onbekwame overheid voortkomt uit te veel overheid" (Thomas Jefferson)

Foto's luchtmachtdagen 2013
Liberty City no está en línea   Reply With Quote
Old March 21st, 2011, 08:14 PM   #77
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Ehm nee. De Naardermeertunnel had maximaal zo'n 90.000 voertuigen per etmaal kunnen afwikkelen. De verwachte intensiteit op de A1 is 317.000 voertuigen per etmaal. Momenteel rijden er 190.000 voertuigen over de A1. Per saldo zou bij een Naardermeertunnel de intensiteiten op de A1 alsnog zo'n 40.000 hoger liggen dan nu, waardoor de problemen nog steeds groter dan nu zouden zijn. Er zou dan file staan op zowel de A1 langs Muiden als de A6-A9 tunnel. Kortweg zou je bij de Naardermeertunnel kunnen kiezen uit 3 routes die allemaal ernstige congestie zouden kennen.

Old March 21st, 2011, 10:51 PM   #78
xlchris
Not much

xlchris's Avatar

Likes (Received): 56

Een tunnel bij Amstelveen? Wist ik nog niks vanaf. Is het serieus?
Old March 21st, 2011, 11:25 PM   #79
insulting-dutchman
"Yes! the people!"

insulting-dutchman's Avatar

Likes (Received): 76

@chris, al het paarse is vandaag voor getekent door de minister
Old March 21st, 2011, 11:44 PM   #80
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 10

Wat voor Hollandse brug krijgen we? Er was een prijsvraag met spectaculaire ontwerpen, maar dat werd later weer teruggeschroefd.

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules