|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Randstadspoor-De railverbinding die Groot-Utrecht zal verbinden
RANDSTADSPOOR
Volgens mij is dit nog een zeer onbekend project op dit forum. Maar het is wel heel belangrijk, het zal ervoor zorgen dat Utrecht ook echt Utrecht wordt, want met dit plan kun je van de ene buitenwijk naar de andere gaan en wordt Utrecht steeds 'kleiner'. Ik vind dit een goed plan, hieronder zie je de kaart van het geheel. Voor meer informatie; klik op de link hieronder. http://www.prorail.nl/ProRail/Bouw+P...Randstadspoor/ |
|
|
|
|
|
#2 |
|
My train goes everywhere!
Likes (Received): 0
|
Betere OV verbindingen ben ik altijd een voorstander van... en dit ziet er niet slecht uit...
|
|
|
#3 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Prachtig project...
voor Utrecht. Alleen jammer dat dit ten koste gaat van BrabantStadSpoor. Vooral het stukje Utrecht-Geldermalsen zal straks zo vol zitten, dat een stop te station Maaspoort onmogelijk wordt... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Poetsvlek
|
Inderdaad erg netjes...
wat ze nog zouden moeten toevoegen is een lijntje Hilversum - Houten via de Maliebaan, en dat blauwe lijntje doorknopen aan de sneltram naar IJsselstein. dan wordt het echt heftig! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
Likes (Received): 20
|
Dit is een prima opgezet plan voor de regio! Nu nog wat gratis openbaar vervoer op die lijnen en veel van de files zijn verdwenen. Een wat meer direkte en snellere verbinding naar de Uithof (universiteit) zou ook wel ok zijn.
In 2009 moeten de eerste metro-achtige treinen rijden. Voor meer info en wat bewegende artist impressions: http://www.utrechtsnieuwsblad.nl/regioportal/UN/1,1478,11966-Randstadspoor-Dossiers!Algemeen!,00.html |
|
|
|
|
|
#6 |
|
BANNED
Likes (Received): 5
|
leuk om hier eens iets over te horen. Ik vind het een goed initatief, en zeker voor jou is het heel handig of niet Soufian
want het nieuwe station Maarssen Noord is immers bijna voor jou deur gesitueerd!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
|
@ Adderbak, dat vond ik nou ook.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Rick Bakker
Likes (Received): 6
|
Culemborg krijgt niet eens een aansluiting! wat een aanfluiting
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Kees
|
Quote:
|
|
|
|
#10 |
|
Registered User
|
Jullie begrijpen het kaartje waarschijnlijk niet.
Alle bestaande stations zullen ook worden aangedaan. Culembourg dus ook. waant anders zou Maarssen ook worden gepasseerd, net als Utrecht CS, Utrecht Overvecht, Woerden, Houten, Bilthoven, Utrecht Lunetten en misschien ben ik er nog een paar vergeten. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kees
|
maar dat vind ik dan wel dat Culemborg een stip verdient.
|
|
|
#12 |
|
Kejje't hoore dan!?
|
Op het kaartje staan alleen nieuwe haltes, vandaar dat de bestaande NS-stations er niet op staan (op enkele keerstations na). Uiteraard worden ALLE stations op die lijnen aangedaan, lijkt me logisch!
Het idee van het opnieuw in gebruik nemen van de oostlijn door utrecht (via Maliebaan) lijkt me ook zeker het overwegen waard, maar is dat wel haalbaar? Ligt de hele spoorbaan er nog? Is dat niet supergevaarlijk en vertragend met die vage spoorkruising bij Overvecht? En ligt station Maliebaan alias het Spoorwegmuseum niet een beetje in de weg? Ook koppeling van de bestaande sneltram lijkt me een sterke zet. Al is het alleen maar voor de helderheid in het vervoerssysteem. Is dit eigenlijk opgenomen in een tweede fase, of blijven de systemen naast elkaar bestaan? |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Quote:
het lijkt me sterk dat dat haalbaar is, want de meeste mensen moeten toch echt op Utrecht Centraal zijn (om daar over te stappen op de IC naar het Zuiden) |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
shinkansen
Likes (Received): 19
|
Quote:
Mooi project hoor, Randstadspoor. Alleen wel jammer dat iedere grote stad in de Randstad z'n eigen stedelijk spoorproject heeft. Een meer integrale aanpak (zoals de S-Bahn in het Ruhrgebied) zou beter geweest zijn.
|
|
|
|
#15 |
|
Accepteer Geen Middelmaat
|
Via de Oostlijn (Maliebaanlijn) lijkt me niet nuttig.
Voor een verbinding Hilversum - Houten heeft het nauwelijks nut. Die willen toch vooral naar CS. Voor de ontsluiting van de wijken heeft het ook nauwelijks nut. Die willen ook vooral naar CS of naar centrum, en daar voert de lijn juist niet heen. Bovendien zijn de aansluitingen aan beide zijden er ook niet echt op gemaakt. Bij Blauwkapel (Noord) is het een gelijkvloerse kruizing, en bij de Waterlinieweg (Zuid) is het laatste stukje zelf enkelspoor. Nee. Van aansluiting op de sneltram naar Nieuwegein en IJsselstein en een nieuwe sneltram naar De Uithof verwacht ik veel meer... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Registered User
|
Een sneltram naar de Uithof is echt nodig, misshien wel een metro lijn. Tijdens de spits kun je over de Tweeledige bussen naar de Uithof lopen!
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member member
|
Metro lijkt me redelijk onbetaalbaar. Maar een tramverbinding niet. Maar de utrechtse gemeenteraad is redelijk anti-tram. Behoorlijk zeg maar.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kejje't hoore dan!?
|
Jammer is dat ja. Je zou daar zeker een goed benutte sneltramlijn naartoe kunnen leggen. Beter dan die bussen die er ook nog relatief lang over doen en altijd overvol zitten. Een grote universiteit als Utrecht verdient toch een betere bereikbaarheid!
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Poetsvlek
|
Quote:
Tja en waarom Utrecht zo anti-tram is: echt een gemiste kans. Ze hadden bij het aanleggen van die busbaan net zo goed nog een maandje door kunnen werken en dan hadden ze een trambaan gehad! Bovendien, als je het ding doortrekt naar Driebergen-Zeist heb je er ook een goede regionale verbinding bij, denk ook aan alle bedrijven in Zeist (zit TNO daar niet ook ergens met een enorm kantoor?). |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Stadjer (European)
|
Quote: