|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
#1 | |
|
Proud Belgian
Likes (Received): 0
|
MOLENBEEK | Ninoofsepoort / Porte de Ninove - Belle Vue
brusselnieuws.be:
Quote:
Last edited by Meurisse; December 27th, 2008 at 10:40 PM. Reason: titel |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Ja hallo! Als dit allemaal binnen de vooropgestelde termijnen kan gerealiseerd worden...Ziet er knap uit en kan idd leiden tot een heropleving van dit stukje BXL. Moureaux heeft met z'n bezorgdheid wél een punt.
Last edited by Meurisse; March 26th, 2010 at 12:54 AM. Reason: +quote |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
|
Dit ziet er wel heel goed uit. Hopelijk zullen ze hun ambities kunnen waarmaken!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 54
|
Als het eind 2008 nog om een voorlopig masterplan gaat, en er begin 2009 nog een openbaar onderzoek plaatsvindt (wat moet), dan lijkt de kans mij toch vrij klein dat men in 2011 al klaar zou zijn met de bouwwerken. Lijkt toch een beetje overmoedig.
|
|
|
#5 |
|
BANNED
Likes (Received): 1
|
Er moet wel gezegd worden dat dit niet echt een nieuw project is. Reeds 25 jaar geleden wist ik mijn vrienden te vertellen dat hier 'binnenkort' een park ging komen. En het staat al jaren als park ingekleurd op het gewestplan.
Nu schijnt er voor eerst iets concreet te gebeuren en men spreekt al zelfs over een timing! Vermits het gewestplan al gewoon reeds jaren voorziet in een park, betwijfel ik of er nog veel openbaar onderzoek moet komen. Ik betwijfel bovendien of er ook maar iemand zal zijn in deze wijk die gaat protesteren tegen dit project. er zullen waarschijnlijk een parkeerplaats voor vuilniswagens (van het gewest) en een carwash moeten verdwijnen. Zien jullie al een betoging van buurtbewonders met plakaten: "neen aan het park, ja aan de vuilkarparking!" ? ![]() Trouwens aan de ninoofse poort is op het ogenblik het project "les terrasses de l'écluse" bijna voltooid. Ik dacht dat ik daar al foto's van had gepost, maar hier komen ze toch nog een keer: ![]()
Last edited by hix; September 12th, 2008 at 08:34 PM. |
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Bike It!
Likes (Received): 472
|
De geplande Watantoren (toren?) aan de Ninoofse Poort waarvan sprake in het artikel.
![]() Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
BANNED
|
Die lelijke Watantoren is definitief afgelast. Hier ging de Franse gemeenschap een aantal diensten in onderbrengen. Toen de Franse gemeenschap van gedacht veranderde en het contract niet doorging stopte de promotor de werken. Voor zover ik weet is er nog geen nieuw project voorzien. Ik had altijd gehoopt dat het gewest deze gronden zou opkopen om te integreren in het park. Waarschijnlijk is dat te duur.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Proud Belgian
|
Ik vraag mij dan wel af waarom het in de pdf-presentatie is opgenomen.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
BANNED
|
Quote:
Edit: ik heb ondertussen de pdf gevonden. Mijn uitleg: de grond in kwestie is nog altijd voorzien voor bebouwing en daarom heeft men het laatste ontwerp daarin opgenomen. (in afwachting van een nieuw) Last edited by hix; September 12th, 2008 at 09:23 PM. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Brussels sprout
Likes (Received): 79
|
Le Soir 8/5/2009:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Brussels sprout
|
Lettre d'info d'IEB
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Registered User
Likes (Received): 6
|
In een deel van de oude Belle-Vue fabriek komt er een design hotel met de naam 'aqua hotel", Ik weet dat Quinze terug een installatie voor het hotel aan het maken is... meer volgt later
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Brussels sprout
|
Lettre d'info d'IEB:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Registered User
|
Voici le «nouveau» projet pour la Porte de Ninove qui est actuellement [octobre 2009] dans le stade d'enquête publique !
Dit is dus het «nieuw» project voor de Ninoofse Poort dat momenteel [oktober 2009] in «openbaar onderzoek» is. ![]() ![]() ![]() www.dds-partners.eu
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bike It!
Likes (Received): 472
|
Inderdaad een "nieuw" project. Een al even lelijke/banale versie van de afgevoerde Watantoren....
|
|
|
#16 |
|
BANNED
|
Da's zo'n triestig ontwerp. En dat op een plaats waar ik graag een park had gezien.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Registered User
|
Onmiddellijk afvoeren die handel!
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Brussels sprout
|
Het is iets minder lelijk dan het vorige, maar het nog steeds een misbaksel. Hopelijk wordt het niet in de huidige vorm goedgekeurd...
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Registered User
|
Masterplan Belle-vue, MSA architecten ism L'Escaut
http://www.ms-a.be/index.php?q=urbanisme/65 Offre masterplan site Belle-vue 2009 Lieu Canal - Bruxelles Commanditaire Commune de Molenbeek Associé L'Escaut ![]() ![]() ![]() ![]() in wisselwerking met het project van Buur: 2005-2009 Brussel Western Inner Ring urban design, preliminary design and reconstruction http://www.buur.be/index.php/buur_en...e_kleine_ring/ ![]() ![]() (jammer genoeg is er bij beide projecten een vermelding van dat wantan gedrocht aan de ninoofse poort) Masterplan Kanaal Brussel 21 december 2009 BUUR is aangesteld om in 2010 een masterplan voor de westoever van het kanaal van Brussel te maken, in opdracht van de gemeente Sint-Jans-Molenbeek. De kanaalzone staat door externe dynamieken onder druk om te veranderen. Binnen deze opdracht zal gezocht worden naar stedenbouwkundige strategieën om bepaalde transformaties mogelijk te maken, maar ook om bepaalde programma’s aan te trekken. Het masterplan zal het projectgebied als fragment positioneren binnen de ruimere context van de hele kanaalzone. Last edited by TomTack; March 2nd, 2010 at 09:11 PM. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Brussels sprout
|
Bedankt voor de post! ![]() Quote:
Weet iemand of er al werfactiviteit is op die plek? |