|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 44
|
TURNHOUT | Mobiliteit, Noordboulevard
3 september 2010
gva.be Noordboulevard komt er 16 september 2010 gva.be Turnhout Noordboulevard blijft op protest stoten Om even te illustreren waarover het gaat: ![]() Ik wil nu niet persé zeggen dat de ring rond Turnhout afgemaakt zou moeten worden maar het lijkt toch wel sterk dat men probeert via deze nieuwe verbindingsweg de cirkel min of meer kort probeert te sluiten. De voornaamste reden van deze weg is wellicht om de grote markt en omgeving te ontlasten.
***www.antwerpenhogerop.be*** Last edited by Meurisse; September 19th, 2010 at 06:04 PM. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Het probleem in Turnhout is dat men binnen de ring heel veel, maar dan ook heel veel eenrichtingstraten heeft. Dus moet je van punt A naar punt B binnen de ring, dan moet je ofwel je weg goed kennen, ofwel er niet naartoe gaan :-).
Mij lijkt het ook beter om de ring gewoon rond te maken. Het ontbrekende stuk is een stuk dat door weilanden zou gaan.... dat moet toch te realiseren zijn? Niet? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
|
Liever de gekozen oplossing. Zo wordt open ruimte bespaard.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Registered User
|
open ruimte?Belgie heeft verdorie 90% open ruimte! Slechts 10% is bebouwd. Bron: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cac...2010-BP-EN.PDF |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Registered User
|
![]() wat ik wil zeggen is dat ik er perfect mee kan leven om een paar procent open ruimte op te geven als dat de leefbaarheid vergroot. Als we 5% meer bebouwen, dat is dus de helft van wat er nu staat bijbouwen, dan hebben we nog steeds 85% open ruimte! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
idd, ik heb liever een ringweg door open ruimte, dan een halve ringweg tussen de huizen door. De laatste jaren vind ik echt dat het verkeerd gaat, men vindt het beter om nieuwe, drukke wegen aan te leggen door stadsgebieden, dan dat men een vierkante meter landbouwgrond moet opofferen.Men had beter jaren geleden die ring in Turnhout rond gemaakt. De ring van turnhout is wel op meerdere vlakken een miskleun, als je de bebouwing erlangs en het grote aantal kruispunten bekijkt. Welke domoor het trouwens ooit beslist heeft om een school te bouwen langs een 2X2 ringweg heb ik ook nooit begrepen. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Registered User
|
Quote:
![]() Met statistiek kan je natuurlijk alles bewijzen. Wat ze er bij Eurostat niet bij zeggen is dat die 10% (wat niet veel lijkt) door lintbebouwing dermate verspreid liggen dat het veel bebouwder aanvoelt. Bovendien zit bij die 10% enkel de oppervlakte die de huizen en andere bouwwerken innemen, dus niet bijvoorbeeld het gazon dat achter de huizen ligt. Ik snap echt niet dat iemand doodleuk kan beweren dat er in Vlaanderen nog open ruimte zat is. Neen, dat is een regelrechte leugen. Als we de laatste open ruimtes dan ook nog eens vermorsen terwijl er een oplossing voorhanden is waarbij niets van open ruimtes moet opgeofferd worden zijn we niet goed bezig. Wat Eurostatcijfertjes uit hun verband trekken om een compleet belachelijke stelling de wereld in te sturen veranderd daar niets aan Last edited by De Klauw; October 6th, 2010 at 10:18 PM. |
|
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Registered User
|
Quote:
http://maps.google.be/maps?f=q&sourc...07414&t=k&z=17 Quote:
Leg die Noordboulevard aan door het centrum van Turnhout, en binnen de kortste keren heb je daar actiegroepen, moeten er maatregelen genomen worden om die weg veilig te maken, wegversmallingen, komen milieuactivisten aanzetten met argumenten om de weg te downgraden... enz enz. We moeten eens leren dat de vooruitgang niet stilstaat. Al de luxe die we nu hebben hebben we mede te danken aan "het verkleinen" van de wereld. Een afstand van 100 km was 50 jaar geleden heel wat meer dan nu. MAar daar zijn goede en meer wegen voor nodig. Ons wegennet is opgebouwd in de jaren 60 en 70. Nadien is er enkel nog gedowngraded. Maar het verkeer, en de luxe die dat met zich meebrengt is enorm toegenomen. Face it: blijf de "oplossingen" zoeken op de manier die we nu al jaren aan het doen zijn, en ons mooie leventje is binnen de 20 jaar voorbij. Leg fatsoenlijke wegen buiten de dorps-stadscentra aan, en de leefbaarheid vergroot in die centra. Bovendien blijft het verkeer dan bollen. |
||
|
|
|
|
|
#10 | |||
|
Registered User
|
Quote:
De omwonenden zullen er niet meer van last hebben dan van de bestaande wegen door Turnhout. Ook gaat het hier louter om een verbindingsweg waar geen woningen aan zullen gebouwd worden, althans niet in eerste instantie. Je vrees voor voor een eventuele deklassering van de weg is tamelijk ongegrond. Buurtbewoners kunnen in dit land veel, maar een verbindingsweg vol met drempels leggen kunnen ze niet. Bij verbindingswegen wordt op Vlaams niveau steeds getoetst of de maatregelen de verbindsingsfunctie niet hypothekeren: drempels, asverschuivingen, zones 30's en dergelijke vallen dan bij voorbaat af, zelfs al is heel Turnhout voor zo'n maatregelen. Quote:
Hier worden inderdaad minder nieuwe wegen ingepland dan in pakweg China, maar daar waren tot voor kort amper snelwegen. Ons infrastructuurnetwerk is vrijwel compleet sinds de jaren '70. Het devies stilstaan is achteruitgaan geldt in deze niet. Ook in China zal er een moment komen dat er amper nog nieuwe snelwegen zullen worden bijgelegd omdat het netwerk nu eenmaal als compleet zal worden bezien. Waar ze hier inderdaad wel wat aandacht aan mogen besteden is wegonderhoud, want dat is vaak abominabel Quote:
Last edited by De Klauw; October 7th, 2010 at 11:12 AM. |
|||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Registered User
|
Voila, wat zei ik?
Quote:
Last edited by Gaius Julius Caesar; October 12th, 2010 at 01:43 PM. Reason: Bron vergeten te vermelden |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Architect-Urbanist
|
nieuwsblad.be
Bouwaanvraag Noordboulevard geweigerd nieuwsblad.be Bouwaanvraag geweigerd door procedurefout nieuwsblad.be Open VLD blij met afgekeurde bouwaanvraag Noordboulevard
|
|
|
#13 |
|
Architect-Urbanist
|
gva.be
Stedenbouw heeft hele reeks twijfels over Noordboulevard
|
|
|
#14 | |
|
Registered User
Likes (Received): 60
|
Ik kan het niet laten
![]() Quote:
|
|
|
|
#15 |
|
Architect-Urbanist
|
gva.be
Unizo ziet potentieel in mobiliteitsplan Parkstad
|
|
|
#16 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Conclusie:
- Geen Noordboulevard - Geen sluiting van de Ring ... -> herkenbaar verhaal. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Registered User
|
Die Hertog Hendrik I-lei zal er wel komen. Weliswaar met vertraging.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Architect-Urbanist
|
gva.be
Nieuwe ontsluiting nodig voor kleinhandelszone Steenweg op Gierle /Ring
|
|
|
#19 |
|
Registered User
|
Dat laatste project zint me wel. De Steenweg op Gierle is nu echt een ramp!
Maar hoe ze daar een groene middenberm gaan creeren is me nog zeer de vraag. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Architect-Urbanist
|
gva.be
Buurtwerk Vaart wil constructief meewerken aan een oplossing voor de ontsluiting van het noorden
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|