daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Urbi & Infra > Mobil & Infra > Openbaar Vervoer / Transport en Commun

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Reply

Thread Tools Rate Thread Display Modes
Old February 19th, 2009, 08:38 AM   #41
De Snor
Forever Travelling

Likes (Received): 19

Quote:
Originally Posted by hix View Post
Die infoborden daarentegen zijn wèl interessant. Maar gaat dat ook echt werken? En slechts aan 750 haltes, dat is jammer. Misschien had men ook een kleiner model kunnen voorzien voor de kleinere haltes.

Had men niet beter de wachtruimtes wat hoger gemaakt dan had men die infoborden binnen kunnen hangen én was men verlost geweest van die stalen poten waar ze opstaan, een voetpad is toch best zonder palen + de reizigers kunnen 'droog' kijken wat nu niet het geval is
De Snor no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old February 19th, 2009, 09:10 AM   #42
hix
BANNED

Likes (Received): 1

Inderdaad! Ik heb de indruk dat het hier gaat om een "proefopstelling", die palen en die loshangende draad zijn niet bepaald handig.
hix no está en línea   Reply With Quote
Old February 19th, 2009, 10:47 AM   #43
vank
Near Bruges

vank's Avatar

Die palen die komen er ook niet.
Ik denk gewoon dat dat de schermen zijn die je in de wachtruimtes zult vinden.

Qua structuur en overzicht zit dat wel goed, maar bv. in Brugge zouden die 8 verschillende bussen rijden in 2min Dus je scherm is te klein om alle informatie weer te geven.
Ik vind dat je toch zeker 45min verder moet kunnen kijken.
vank no está en línea   Reply With Quote
Old February 19th, 2009, 12:01 PM   #44
sweek
Registered User

sweek's Avatar

Likes (Received): 0

Gaan ze de borden niet iets kleiner maken en in de bushaltes zelf plaatsen? Lijkt mij veel logischer.
sweek no está en línea   Reply With Quote
Old February 19th, 2009, 12:30 PM   #45
poller1
Registered User

Likes (Received): 11

Quote:
Originally Posted by hix View Post
Die infoborden daarentegen zijn wèl interessant. Maar gaat dat ook echt werken? En slechts aan 750 haltes, dat is jammer. Misschien had men ook een kleiner model kunnen voorzien voor de kleinere haltes.

En hopelijk laat men die draad daar niet hangen!

dit lijkt me vooral ideaal als het WK of EK is, voor mensen die niet op tijd thuis of op café geraken.

Ik stel ook voor om ieder bushokje te voorzien van een drankenautomaat en eventueel een frietkot.
poller1 no está en línea   Reply With Quote
Old February 19th, 2009, 07:45 PM   #46
De Klauw
Registered User

De Klauw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Meurisse View Post
't gaat em vooral dat elke lijn een kleurtje heeft. Maar dat is eigenlijk gewoon een verplichting opgelegd door de Vlaamse Overheid...
Die lijnkleuren doen mij denken aan het Amsterdamse tramnet. Maar daar is het indertijd ingevoerd omdat bijna niemand kon lezen. Nu is het niet meer dan een aardigheidje. De dynamische uurpanelen zijn een veel betere toevoeging. Elke bus/tram en halte zou er inderdaad mee uitgerust moeten worden. Al is dat in de buitengebieden misschien minder haalbaar. Overigens beschikken de grotere busstations reeds over over dynamische uurpanelen waar de vertragingen en dergelijke op geprojecteerd worden. Onder andere in Eeklo, Leuven en Gent-Sint-Pieters heb ik die al gezien.

Last edited by De Klauw; February 19th, 2009 at 07:50 PM.
De Klauw no está en línea   Reply With Quote
Old February 19th, 2009, 10:09 PM   #47
SuperSlabje
Registered User

Quote:
Originally Posted by De Klauw View Post
Die lijnkleuren doen mij denken aan het Amsterdamse tramnet. Maar daar is het indertijd ingevoerd omdat bijna niemand kon lezen. Nu is het niet meer dan een aardigheidje. De dynamische uurpanelen zijn een veel betere toevoeging. Elke bus/tram en halte zou er inderdaad mee uitgerust moeten worden. Al is dat in de buitengebieden misschien minder haalbaar. Overigens beschikken de grotere busstations reeds over over dynamische uurpanelen waar de vertragingen en dergelijke op geprojecteerd worden. Onder andere in Eeklo, Leuven en Gent-Sint-Pieters heb ik die al gezien.
Misschien staat er wel zo'n bord aan Gent-Sint-Pieters, maar sinds de werken daar liggen alle bushaltes zo verspreid (voor en achterkant van het station, en eigenlijk zo een beetje overal waar er plaats is) dat je maar vanaf enkele van de 18 bus en tram perrons het bord kan zien.
SuperSlabje no está en línea   Reply With Quote
Old March 3rd, 2009, 02:19 AM   #48
CuoreGR
Registered User

CuoreGR's Avatar

Quote:
Originally Posted by ZoT View Post
Mechelaars krijgen primeur nieuwe halte-informatie De Lijn

Mechelen, 17 februari 2009 - Om de tevredenheid van haar reizigers te verhogen en nieuwe reizigers aan te trekken, investeert De Lijn 12 miljoen euro in gemoderniseerde reis-informatie. De stad Mechelen krijgt op dinsdag 17 februari de primeur van het eerste schuilhuisje met vernieuwde halte-informatie. De pijlers daarvan zijn informatie in realtime en het gebruik van kleuren.

(...) Het eerste schuilhuisje ‘nieuwe stijl’ staat in Mechelen aan De Nekker ter hoogte van het Douaneplein.
Vandaag toevallig langsgefietst... veel blijft er toch niet van over. Al die fancy dingen waar DeLijn promotie mee voerde zijn alweer weg... Good busy!
Old March 3rd, 2009, 02:51 AM   #49
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Likes (Received): 54

Aan de Veemarkt viel het mij vanmorgen wel op dat er een aantal borden al waren voorzien van lijnnummers in de nieuwe stijl. Schermen heb ik er weliswaar niet zien hangen. Vreemd, ik had verwacht dat de Veemarkt buiten het station zowat de eerste plaats zou zijn waar het groot nieuw gerief zou worden uitgestald.
Old March 3rd, 2009, 12:05 PM   #50
Quimb
Registered User

Voor het eerst? Er rijden al zeker sinds het vorjaar van 2008 bussen met een gekleurd lijnnummer! Vooral hier in Brugge. En ja, de 58, mijn bus () heeft vaak van die bussen. En 't kleur is groen!

(moet dringend geupdate worden)

Last edited by Quimb; March 3rd, 2009 at 12:14 PM.
Quimb no está en línea   Reply With Quote
Old March 3rd, 2009, 12:12 PM   #51
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Ik heb ze aan de Zuid voor het eerst opgemerkt op het einde van 2008, enkele maanden geleden dus toch. Voor de rest hebben de meeste bussen hier lijnfilms. Enkel de lijnfilms van de tram zijn gekleurd.
Old March 3rd, 2009, 12:45 PM   #52
vank
Near Bruges

vank's Avatar

Frituur de Veemarkt aan de ring van Mechelen? :P
Daar krijg je veel frieten.

Bon, terug on-topic.

Tuurlijk heb je het over het plein, ja het mag dan misschien druk zijn, echt modern is men daar ook niet echt.

Ik wist zelfs niet dat je een buslijn had tussen Gent en Mechelen.
En die grote veranderingen zijn echt zo spectaculair niet, sinds vorig jaar rijden al bussen rond in Brugge met kleurtjes.

Ik had zelfs gedacht dat ze nog uitgebreider zouden gaan, maar dat is blijkbaar geen waar.
Old March 3rd, 2009, 12:56 PM   #53
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Quote:
Originally Posted by vank View Post
Tuurlijk heb je het over het plein, ja het mag dan misschien druk zijn, echt modern is men daar ook niet echt.

Ik wist zelfs niet dat je een buslijn had tussen Gent en Mechelen.
Tuurlijk is er geen bus tussen Gent en Mechelen Niet elke verplaatsing die ik maak heeft te maken met mijn woonplaats.

En de Veemarkt is juist een heel modern plein, met heel moderne halteinfrastructuur. Het is best mooi en eigentijds. Het is ook de belangrijkste (en enige) busstation binnen de Vesten. Daarmee dat ik het een beetje wonderlijk vind dat dit niet de eerste plaats is waar DL zijn nieuwe installaties komt tentoonstellen.
Old March 3rd, 2009, 01:20 PM   #54
vank
Near Bruges

vank's Avatar

Quote:
Originally Posted by Puinkabouter View Post
Tuurlijk is er geen bus tussen Gent en Mechelen Niet elke verplaatsing die ik maak heeft te maken met mijn woonplaats.

En de Veemarkt is juist een heel modern plein, met heel moderne halteinfrastructuur. Het is best mooi en eigentijds. Het is ook de belangrijkste (en enige) busstation binnen de Vesten. Daarmee dat ik het een beetje wonderlijk vind dat dit niet de eerste plaats is waar DL zijn nieuwe installaties komt tentoonstellen.

Het feit dat ze Mechelen nemen als proefstad, is omdat De Lijn daar z'n hoofdzetel heeft (de wijken achter het station). Ik passeerde er wekelijks.

De Veemarkt is wel modern (het is ook nog niet heel lang heraangelegd).
Ik weet niet hoe de aanduiding daar nu zit, aangezien ik altijd mijn bus nam aan het station. (530 passeert niet aan de Veemarkt).

Ondertussen kom ik daar niet meer.
Als het hem puur om kleurtjes gaat, wel dan kan ik je zeggen dat Mechelen achterop loopt.
Old March 3rd, 2009, 09:26 PM   #55
X38
Registered User

Likes (Received): 11

In Antwerpen rijden er al honderden bussen met gekleurde matrixborden. o.a. op de lijnen 19 (die door mijn straat rijdt) en lijn 33. ook al gezien op B21. En vele anderen, uiteraard.
X38 no está en línea   Reply With Quote
Old March 3rd, 2009, 09:43 PM   #56
ZoT
Registered User

ZoT's Avatar

Quote:
Originally Posted by X38 View Post
In Antwerpen rijden er al honderden bussen met gekleurde matrixborden. o.a. op de lijnen 19
Bijna duizenden
ZoT no está en línea   Reply With Quote
Old March 4th, 2009, 07:36 AM   #57
Koekskensmonster
Registered User

Koekskensmonster's Avatar

Likes (Received): 4

Hier in Turnhout zie je ze ook al vaak. Ze sijpelen dus door. :p
Old March 4th, 2009, 09:42 AM   #58
Bazar
Brussels sprout

Likes (Received): 79

Doorsijpelnieuws In Brussel zijn de bussen van De Lijn ook al voor een groot deel met een kleurenmatrix uitgerust.
Bazar no está en línea   Reply With Quote
Old March 4th, 2009, 10:16 AM   #59
ZoT
Registered User

ZoT's Avatar

En wat me opvalt, is dat die kleurenmatrixen heel vaak (deels) kapot zijn...
ZoT no está en línea   Reply With Quote
Old March 4th, 2009, 05:15 PM   #60
vank
Near Bruges

vank's Avatar

Ik zal zelfs meer zeggen, mijn dorp het boerengat buiten Brugge waar nauwelijks bussen komen.
Ja, zelfs mijn bus heeft een kleurtje rond zijn nummer en dat is toch al een goeie maand zo.

Reply

Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules