daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Fotoforum

Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving.

Reply

Thread Tools Display Modes
Old February 3rd, 2011, 08:47 PM   #21
BosniaHerzegovina
Registered User

BosniaHerzegovina's Avatar

Likes (Received): 12

Sinds wanneer heeft Emmen een Jumbo supermarkt?

Jablanica
BosniaHerzegovina no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old February 3rd, 2011, 09:00 PM   #22
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Likes (Received): 27

Ik word zo langzamerhand, met alle respect, doodmoe van Topaas en zijn series over Emmen. Altijd op een regenachtige zondagochtend de lelijkste gebouwen fotograferen, hier geplaatst en voorzien van sarcastische onderschriften. Waarom haal je je geboorteplaats zo door het slijk? Als ik deze serie van Emmen zie, dan begrijp ik voor de volle 100% de commentaren hier, het lijkt inderdaad wel Drachten, Hoogeveen of iets dergelijks, jij Topaas, weet dondersgoed dat het anders is. Jammer.

En Railwaystick...ook jouw reacties raken de laatste tijd kant noch wal, je stokpaardje (je weet wel, Coevorden) is 10x keer erger dan Emmen en dat met een 10x rijkere historie. Ook de andere plaatsen die je noemt ontwikkelen zich zeker niet beter en sneller dan Emmen, regelrechte onzin.

Dat Emmen op sommige (veel) plekken erg lelijke en verpauperde gebouwen kent, erken ik. Dat Emmen meestel niet de meeste bruisende stad is, erken ik ook. Maar de nuance ontbreekt helaas volledig in deze series.
Old February 3rd, 2011, 09:24 PM   #23
Oh?!
der Niederländer

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Chasin' Dreams View Post
Waarom haal je je geboorteplaats zo door het slijk?
Schaamte?
Old February 3rd, 2011, 09:29 PM   #24
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Quote:
Originally Posted by Oh?! View Post
Schaamte?
Nergens voor nodig, als je niet bewust op zoek gaat naar dagen met slecht weer en de slechtste buurten van Emmen.
Old February 3rd, 2011, 09:30 PM   #25
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Oei, ik wist niet dat jij zo gauw op je teentjes getrapt was, Chasin`Dreams. Vanzelfsprekend hebben Emmen, Assen, Coevorden en Hoogeveen hun lelijke plekken in de binnensteden, kale straten en stukjes `waar het maar niet op schiet met de aantrekkelijke bebouwing`. Maar ik zeg dan wel: Emmen is vooral aantrekkelijk in de zomer, en heeft naast prachtige buitenwijken ook een fantastische omgeving. Ik kom er toch graag?

Dat Topaas vanuit het ouderlijke appartement toevallig in de winter de `verkeerde` kant op loopt, is juist goed om aan te tonen dat er met dit stukje binnenstad ook nog wat gedaan kan worden. Daarvoor is hij te vaak in steden geweest, denk ik. Er moet voor de fotograaf ook wat te ontdekken zijn. Dan ga je niet alles al fotograferen wat zo mooi op Flickr staat, je zoekt de ruggegraat van de stad op, je gaat echt `downtown Emmen`, als je daar bekend bent, zoals Topaas en ik dus ook.

En inderdaad, het super dynamische, geweldig mooie en enerverende waterrijke Coevorden, de oude vestingstad, blijft voor mij het stokpaardje van Zuid-Oost Drenthe. Simpelweg omdat mijn hele familie daar vandaan komt en vandaar uit over heel NL is uitgestrooid vanwege de vlucht naar werk. Kosimodo en ik hebben trouwens een dik 1,5 jaar geleden een zonnige serie geplaatst over Emmen, daar waren wèl prachtplaten van Emmerhout te zien. Dus het kan ook anders! Let op, ik ben op 5 maart in Emmen voor een treintjesbeurs in een bejaardenhuis (!), maar ik zal terugkeren op een mooie dag in de zomer....
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2011, 09:40 PM   #26
Oh?!
der Niederländer

Quote:
Originally Posted by railway stick View Post
En inderdaad, het super dynamische, geweldig mooie en enerverende waterrijke Coevorden, de oude vestingstad, blijft voor mij het stokpaardje van Zuid-Oost Drenthe.
Maar Coevoerden is toch ook kut?!
Old February 3rd, 2011, 09:42 PM   #27
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Likes (Received): 547

Quote:
Ik word zo langzamerhand, met alle respect, doodmoe van Topaas en zijn series over Emmen. Altijd op een regenachtige zondagochtend de lelijkste gebouwen fotograferen, hier geplaatst en voorzien van sarcastische onderschriften.
Dat Emmen op sommige (veel) plekken erg lelijke en verpauperde gebouwen kent, erken ik. Dat Emmen meestel niet de meeste bruisende stad is, erken ik ook. Maar de nuance ontbreekt helaas volledig in deze series.

Wat een belachelijke reactie zeg, ik heb 1 keer eerder een negatieve serie van Emmen geplaatst Het verdriet van de Wilhelminastraat.

Quote:
Nergens voor nodig, als je niet bewust op zoek gaat naar dagen met slecht weer en de slechtste buurten van Emmen.
Hou toch op man, ben je 12 en fantaseer je over een Emmen met wolkenkrabbers? Want dan kan ik je reacties wel plaatsen. In alle andere gevallen ben je of lichtelijke geraakt of zo verliefd op Emmen dat je geen enkele kritiek kan verdragen.

Daarnaast begrijp je toch ook wel dat een serie met verlaten straten en twee kerkhoven niet anders als "een dooie boel" kan gaan heten.

Ik wordt doodmoe van Emmenaren die op dit forum gaan roepen hoe mooi Emmen is. Emmen is oerlelijk, maar wel degelijk heel erg gezellig en leuk tijdens winkeltijden.

Maar speciaal voor jou, zodat je weer blij wordt voor de zoveelste keer het overzicht, je kan me toch moeilijk verwijten bewust op zoek te gaan naar de lelijke plekken, ik heb op Angelslo en de Emmerhout na toch inmiddels al heel veel van Emmen vastgelegd, ik kom dan veel lelijkheid tegen. En als ik een wandeling maak door Vianen, Emmen, Parijs of Diphoorn dan leg ik niet alleen het mooie vast, maar ook het lelijke.

Quote:
Originally Posted by Topaas View Post
Hoezo? Ik heb nergens beweerd dat dit representatief voor Emmen is, lees mijn intro maar. Verder heb ik al een link naar de flickr pagina gegeven waar al mijn Emmen foto's staan, en gewezen op mijn andere series.

Een overzicht:

1. Van Parc Sandur tot de Pottendijk

2. Westenesch

3. Emmen centrum deel 1: Het oude centrum

4. Bargermeer, Bargeres, Noordbargerbos

5. Emmen centrum deel 2: Het nieuwe centrum

6. Heli Holland, Oude Begraafplaats, Minister Kanstraat

7. La Vuelta in Emmen

8. Het oude NOLS spoortracé

9. Emmen in de nacht

10. China Festival of Lights

Tsja, deze serie is óók Emmen. En de Wilhelminastraat was toen ik Emmen verliet al onderwerp van verval, zeker die Dordsedwarsstraat, en dan hebben we het echt over dik 15 jaar terug in de tijd.
En ja, ook van Rotterdam heb ik series geplaatst vol lelijkheid en indien nodig een opmerking erbij om die lelijkheid te benadrukken.

Als je geen series meer wilt van lelijk Emmen dan kun je via www.emmen.nl de verantwoordelijken benaderen die deze treurige plekken al bijna 20 jaar zo conserveren voor het nageslacht en moet je daar klagen en niet bij mij

Nieuwste fotoseries: Amsterdam | Odessa | Dresden | Salzburg | Rotterdam

Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen

Last edited by Topaas; February 3rd, 2011 at 09:51 PM.
Topaas está en línea ahora   Reply With Quote
Old February 3rd, 2011, 09:51 PM   #28
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Quote:
Oei, ik wist niet dat jij zo gauw op je teentjes getrapt was, Chasin`Dreams.
Ik geef slechts mijn mening, beste railway stick, dat mag toch wel?

Quote:
Originally Posted by Oh?! View Post
Maar Coevoerden is toch ook kut?!
Coevorden is op een walgelijke manier vernield door WOII-bombardementen, smaakloze architecten, eurotekens ziende projectontwikkelaars en visieloze politici. Eén pot nat dus met de rest van Nederland. Enige wat anders is aan Coevorden ten opzichte van veel andere plaatsen in Nederland, is dat het nog kutter is dan Emmen.
Old February 3rd, 2011, 09:52 PM   #29
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Coevorden is niet kut, Oh. Ziet er mooier uit dan jouw woonplaats. De parel van Drenthe! Het Dallas van Drenthe! Je bent er zeker al enige tijd niet meer geweest. Maar goed, wees nou eens heel eerlijk, zet alle lelijke plaatsen van Drenthe op een rij.... dan komen Coevorden, Emmen, Klazienaveen, Roden en Meppel er nog behoorlijk vanaf. De rest, dát is pas goed Kut, met een hoofdletter. Assen, Beilen, Smilde, Hoogeveen, Emmer Compascuum, tjonge jonge, alsof de Shermantanks daar zojuist klaar zijn met hun werk! Brrr.

Bestuurders van sommige Drentse gemeenten kunnen maar beter een keertje in de bus stappen, richting Friesland rijden, om te bewonderen hoe gaaf en prachtig de steden en stadjes er hier bij liggen! En Drachten is een stuk mooier/minder lelijk dan Hoogeveen, hoor, dat kan ik je verzekeren!
Old February 3rd, 2011, 10:00 PM   #30
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Quote:

Wat een belachelijke reactie zeg, ik heb 1 keer eerder een negatieve serie van Emmen geplaatst Het verdriet van de Wilhelminastraat.
Je hebt gelijk wat deze opmerking betreft, die andere negatieve serie is bij mij meer blijven hangen dan de andere, waarschijnlijk gezien het feit dat deze veel meer reacties heeft opgeroepen dan je series die wél 'mooie' plekken hebben vastgelegd.

Quote:
Hou toch op man, ben je 12 en fantaseer je over een Emmen met wolkenkrabbers?
Is dit nou echt nodig?

Quote:
Want dan kan ik je reacties wel plaatsen. In alle andere gevallen ben je of lichtelijke geraakt of zo verliefd op Emmen dat je geen enkele kritiek kan verdragen.
Begrijp me niet verkeerd, veel plekken van Emmen zijn heel erg lelijk, ik zit niet voor niets op dit forum; ik hoop dat het langzamerhand beter zal worden.

Quote:
Ik wordt doodmoe van Emmenaren die op dit forum gaan roepen hoe mooi Emmen is. Emmen is oerlelijk, maar wel degelijk heel erg gezellig en leuk tijdens winkeltijden.
Ik beweer niets anders dan wat jij hierboven beweert.

Quote:
Maar speciaal voor jou, zodat je weer blij wordt voor de zoveelste keer het overzicht, je kan me toch moeilijk verwijten bewust op zoek te gaan naar de lelijke plekken, ik heb op Angelslo en de Emmerhout na toch inmiddels al heel veel van Emmen vastgelegd, ik kom dan veel lelijkheid tegen. En als ik een wandeling maak door Vianen, Emmen, Parijs of Diphoorn dan leg ik niet alleen het mooie vast, maar ook het lelijke.
Zoals ik al aangaf, is de serie van de Wilhelminastraat bij mij blijven hangen, waardoor mijn reactie deels onterecht was. Daarvoor mijn excuses.

Quote:
En ja, ook van Rotterdam heb ik series geplaatst vol lelijkheid en indien nodig een opmerking erbij om die lelijkheid te benadrukken.

Als je geen series meer wilt van lelijk Emmen dan kun je via www.emmen.nl de verantwoordelijken benaderen die deze treurige plekken al bijna 20 jaar zo conserveren voor het nageslacht en moet je daar klagen en niet bij mij
Ook hier de vraag; is dit nou echt nodig?
Old February 3rd, 2011, 10:06 PM   #31
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Quote:
Coevorden is niet kut, Oh. Ziet er mooier uit dan jouw woonplaats. De parel van Drenthe! Het Dallas van Drenthe! Je bent er zeker al enige tijd niet meer geweest. Maar goed, wees nou eens heel eerlijk, zet alle lelijke plaatsen van Drenthe op een rij.... dan komen Coevorden, Emmen, Klazienaveen, Roden en Meppel er nog behoorlijk vanaf. De rest, dát is pas goed Kut, met een hoofdletter. Assen, Beilen, Smilde, Hoogeveen, Emmer Compascuum, tjonge jonge, alsof de Shermantanks daar zojuist klaar zijn met hun werk! Brrr.

Bestuurders van sommige Drentse gemeenten kunnen maar beter een keertje in de bus stappen, richting Friesland rijden, om te bewonderen hoe gaaf en prachtig de steden en stadjes er hier bij liggen! En Drachten is een stuk mooier/minder lelijk dan Hoogeveen, hoor, dat kan ik je verzekeren!
Je hebt gelijk hoor railwaystick, de Friese steden en stadjes zijn veel mooier. Ik denk dat het grootste verschil zit in het feit dat die plaatsen van oudsher al min of meer steden waren, met bijpassende bebouwing. De Drentse plaatsen waren van oudsher boerendorpen, dus toen die plaatsen gingen groeien kon/wilde men die bebouwing niet bewaren, gevolg: massale sloop en herstructurering waardoor de voormalige dorpen hun karakter hebben verloren en identiteitsloze, dertien-in-een-dozijn-nieuwbouwpuisten zijn geworden.
Gelukkig zijn veel dorpen nog wel heel erg mooi bewaard gebleven, maar dat terzijde.
Old February 3rd, 2011, 10:07 PM   #32
Oh?!
der Niederländer

Quote:
Coevorden is niet kut, Oh. Ziet er mooier uit dan jouw woonplaats.
Da's behoorlijk kut om te horen. Maarre, hoe weet jij eigenlijk wat mijn woonplaats is?
Old February 3rd, 2011, 10:15 PM   #33
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

@ Chasin`Dreams: Daarentegen zit het in de meeste Drentse dorpen wel goed. Schoonebeek, Norg, Dwingeloo, Havelte, ik ben onlangs in veel van deze dorpen geweest en daaruit blijkt dat Drenthe dan ook meer een dorpengemeenschap kent dan een stadsgemeenschap. En heel eerlijk gezegd, in Coevorden heb je net zoveel missers en blunders op stedelijk gebied als in Emmen, heel erg jammer, temeer omdat de omgeving (bossen, heide maar ook prachtige buitenwijken) veel goed maakt.

Toch merk ik in Coevorden weer een opwaartse trend in stedebouwkundig opzicht de laatste jaren. Was men sinds de oorlog flink aan het slopen, er komen toch nu veel meer bouwprojecten in de binnenstad (Kasteel, VancouverBrug, Stadhuis/Theater, Sallandsepoort) . Het geheel ziet er hoopvol uit, al is er nog een lange weg te gaan. In dat opzicht is het project Bentheimerstraat al verder gevorderd dan het project Wilhelminastraat (in Emmen) en Topaas heeft er goed aan gedaan het webadres van de gemeente Emmen te publiceren, ha ha.

Dit jaar maar even een HHF minimeet organiseren, als Topaas en Kosimodo even in Emmen zijn, of zo? Lijkt mij heel erg leuk, aan de Markt een pilsje pakken ergens in voorjaar/zomer 2011!
@ Oh: Dat heb je zelf een keer laten doorschemeren op dit forum, helahola!
Old February 3rd, 2011, 10:17 PM   #34
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Quote:
Je hebt gelijk wat deze opmerking betreft, die andere negatieve serie is bij mij meer blijven hangen dan de andere, waarschijnlijk gezien het feit dat deze veel meer reacties heeft opgeroepen dan je series die wél 'mooie' plekken hebben vastgelegd.
Ik zal wat zout in de open wond strooien Ook op de "mooie series" werd Emmen niet echt gewaardeerd

Quote:
Is dit nou echt nodig?
Geen zinnen uit hun context halen aub, actie = reactie. Maar ik krijg liever het verwijt bewust de lelijkheid op te zoeken dan lid te zijn van Wakker Emmen, dus misschien had ik iets rustiger moeten reageren dit maal

Quote:
Begrijp me niet verkeerd, veel plekken van Emmen zijn heel erg lelijk, ik zit niet voor niets op dit forum; ik hoop dat het langzamerhand beter zal worden.
Zie:

Quote:
Ook hier de vraag; is dit nou echt nodig?
Ja, dat is nodig. want in Emmen ontbreekt elke vorm van stedebouwkundige planning. Wat nog veel erger is, is dat Emmen telkens begint aan nieuwe projecten waar het oude nog niet af is. Dat stuk wat Wolkenbestormer heeft gelinkt slaat de spijker op z'n kop.
Deze gemeente heeft dringend behoefte aan mensen die ze duidelijk maken dat een snackpoint op je historische marktplein toeristen gillend de stad uit jaagt. En dat een ondertunneling van de Hondsrugweg, ook al wordt die uit Europees geld betaald een totaal absurd "kijk ons eens een grote stad zijn" plan is.

Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen
Old February 3rd, 2011, 10:20 PM   #35
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Quote:
Dit jaar maar even een HHF minimeet organiseren, als Topaas en Kosimodo even in Emmen zijn, of zo? Lijkt mij heel erg leuk, aan de Markt een pilsje pakken ergens in voorjaar/zomer 2011!
Met stadswandeling

En dat pilsje mag best in Pierrot en dan broodje shoarma op de hoek daar, want dat blijft de lekkerste van Nederland

Old February 3rd, 2011, 10:20 PM   #36
Oh?!
der Niederländer

Quote:
Maar dan moet je toch weten dat Coevorden kutter is dan mijn woonplaats?
Old February 3rd, 2011, 10:24 PM   #37
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Misschien ga ik de volgende regenachtige zondag eens wandelen in Coevorden

@Chasin' Dreams: Emmen is niet mijn geboorteplaats, ik ben geboren in een echte stad

Old February 3rd, 2011, 10:26 PM   #38
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Quote:
@ Chasin`Dreams: Daarentegen zit het in de meeste Drentse dorpen wel goed. Schoonebeek, Norg, Dwingeloo, Havelte, ik ben onlangs in veel van deze dorpen geweest en daaruit blijkt dat Drenthe dan ook meer een dorpengemeenschap kent dan een stadsgemeenschap. En heel eerlijk gezegd, in Coevorden heb je net zoveel missers en blunders op stedelijk gebied als in Emmen, heel erg jammer, temeer omdat de omgeving (bossen, heide maar ook prachtige buitenwijken) veel goed maakt.

Toch merk ik in Coevorden weer een opwaartse trend in stedebouwkundig opzicht de laatste jaren. Was men sinds de oorlog flink aan het slopen, er komen toch nu veel meer bouwprojecten in de binnenstad (Kasteel, VancouverBrug, Stadhuis/Theater, Sallandsepoort) . Het geheel ziet er hoopvol uit, al is er nog een lange weg te gaan. In dat opzicht is het project Bentheimerstraat al verder gevorderd dan het project Wilhelminastraat (in Emmen) en Topaas heeft er goed aan gedaan het webadres van de gemeente Emmen te publiceren, ha ha.

Ik, als geboren en getogen Schoonebeeker, moet zeggen dat ik Schoonebeek niet in dat rijtje vind horen, het dorp zelf vind ik zeker niet mooi. De omliggende gehuchten zijn wél echt heel erg mooi. Verder ben ik het met je eens dat Coevorden op de goede weg is.

Quote:
Ik zal wat zout in de open wond strooien Ook op de "mooie series" werd Emmen niet echt gewaardeerd
Weet ik. Maar die kon ik persoonlijk wél waarderen.

Quote:
Ja, dat is nodig. want in Emmen ontbreekt elke vorm van stedebouwkundige planning. Wat nog veel erger is, is dat Emmen telkens begint aan nieuwe projecten waar het oude nog niet af is. Dat stuk wat Wolkenbestormer heeft gelinkt slaat de spijker op z'n kop.
Deze gemeente heeft dringend behoefte aan mensen die ze duidelijk maken dat een snackpoint op je historische marktplein toeristen gillend de stad uit jaagt. En dat een ondertunneling van de Hondsrugweg, ook al wordt die uit Europees geld betaald een totaal absurd "kijk ons eens een grote stad zijn" plan is.
Als je de hele stad bekijkt is er juist een hele bijzondere en best mooie stedenbouwkundige planning, ik neem dan ook aan dat je doelt op het centrum. Daar ben ik het met je eens, hoewel ik me niet kan vinden in het stuk in de link (had hem al gelezen in het DvhN), ik vind dat juist een beetje Wakker Emmen-houding
Wat betreft de snackpoint heb je gelijk, dat zal niemand betwisten. Wat betreft de Hondsrugtunnel ben ik het deels met je eens, echte noodzaak is er niet, maar ik denk wel dat het centrum er veel aantrekkelijker van wordt.
Old February 3rd, 2011, 10:39 PM   #39
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Voor buitenstaanders en allen, die onbekend zijn in Emmen, dit is de Snackpoint, hartje Emmen. Foto (even een eenmalige topicvervuiling):

Er zitten bij mij in het archief nog een dikke 100 foto`s van zowel Emmen als Coevorden. De meeste foto`s zijn best wel van mooie plekken, hoor. En vooral van leuke herinneringen, want ik ben wel graag en vaak in Zuid-Oost Drenthe.
Old February 3rd, 2011, 10:55 PM   #40
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

@ Topaas. En dat is...?

Reply

Tags
emmen

Thread Tools
Display Modes