|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 |
|
riiiiiiiiiiiiiiiiiight...
|
Tsja. Zolang er geen definitief besluit valt over de toekomst van de infrastructuur over de Zuidas, en er ook geen geld beschikbaar komt, denk ik dat we nog heel lang mogen wachten op die 'moderne OV-terminal'.
Zijn er trouwens impressies van de resultaten van de huidige werkzaamheden?
|
|
|
#22 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 208
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
riiiiiiiiiiiiiiiiiight...
|
Hm. Zo te zien gesponsord door...
|
|
|
#24 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Hmm, klopt deze impressie? Als dit de zuidingang van Station Zuid is, dan zou die overhellende gevel van WTC aan de rechterkant moeten staan. Als dit de noordingang is, ligt WTC achter de kijker. Vreemd.
|
|
|
#25 |
|
Frans Woerden
|
Try Out Festival
Klaas de Boer: 'NS Try Out Festival op groeiend station Amsterdam Zuid'
Altijd al stadsfotograaf willen worden? Of uw kind de gelegenheid geven om meer te halen uit zijn Nintendo 3DS? Weten hoe je een thriller moet schrijven of er samen met acteur Peter Faber achterkomen hoe u toneelspelen in uw dagelijks leven een plek kunt geven? DJ worden, zanger of regisseur? Het kan allemaal tijdens de workshops van het NS Try Out festival, dat van 12 tot en met 15 oktober wordt georganiseerd op station Amsterdam Zuid. Het aanbod van activiteiten tijdens het festival is eindeloos. Niet alleen zijn er talloze workshops, ook is er muziek, zowel pop als klassiek, films van over de hele wereld en theater in alle soorten en maten. Kloppend hart Het NS Try Out festival bestaat al langer, maar doet dit jaar voor het eerst station Amsterdam Zuid aan. De organisatie van het festival vindt het van belang dat treinstations zich steeds meer ontwikkelen tot een kloppend hart van hun omgeving, ook op het gebied van cultuur, en ik sluit me daar graag bij aan. Bezoekers van het festival – en andere bezoekers van Zuidas – kunnen met eigen ogen zien dat daar juist op station Amsterdam Zuid hard aan wordt gewerkt. De uitbreiding van het station is in volle gang. De staalconstructie voor de nieuwe winkels – waaronder een HEMA en een AH to go en een filiaal van de Sissy Boy Homeland – is aan de zuidzijde al klaar, evenals de constructie voor de nieuwe fietsenstallingen op het Mahlerplein. Maar dat is nog maar de buitenkant. Voorbereidingen worden getroffen om op termijn het station gereed te maken voor alle nieuwe reizigers die de komende jaren worden verwacht. Nu al is Amsterdam Zuid qua reizigers even groot als station Arnhem. Maar als alles naar verwachting verloopt stoppen hier straks niet alleen de HSL, maar ook de Noord/Zuidlijn, en de treinen van de verbeterde verbinding met Schiphol, Almere en Lelystad met in het verlengde daarvan de aansluiting op de Hanzelijn naar Zwolle. In de toekomst hoort station Amsterdam Zuid bij de top vijf van de Nederlandse stations. Ondergronds Station Amsterdam Zuid wordt daarmee een OV-knooppunt van de eerste categorie, dat ook een rol gaat spelen in de plannen rondom het ondergronds brengen van de infrastructuur in Zuidas. Met de snelweg onder de grond ontstaan er meer mogelijkheden voor bedrijven en bewoners omdat de geluidsoverlast afneemt en de luchtkwaliteit verbetert. De gedachtevorming daarover is nog volop gaande. De beslissing die onder andere het Rijk over deze plannen moet nemen, wordt einde van dit jaar verwacht. Ik zie die uitspraak met vertrouwen tegemoet. Maar voor die tijd zal ik in elk geval een aantal voorstellingen van het NS Try Out festival bezoeken. Misschien kom ik u daarbij wel tegen. Klaas de Boer Directeur Dienst Zuidas Bron: www.zuidas.nl |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Frans Woerden
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Frans Woerden
|
Verdubbeling spoor Zuidas stap dichterbij
Met de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst tussen ProRail, de dienst Zuidas en Stadsdeel Zuid, is de realisatie van project SAAL (Openbaar Vervoer Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad) weer een stap dichterbij gekomen. Om het groeiend aantal reizigers op te vangen, is het volgens de partijen noodzakelijk om het spoor te verdubbelen.
Op vrijdag 4 november hebben de drie partijen de samenwerking bevestigd. De komende jaren neemt het aantal reizigers op dit traject aan de zuidkant van Amsterdam fors toe. Van 70.000 in 2009 naar 275.000 in 2025. Mensen die vanuit Lelystad en Almere richting Amsterdam en Schiphol en vice versa reizen, passeren de Zuidas. Omdat met de opening van de Hanzelijn eind volgens jaar het aantal reizigers nog verder zal toenemen is volgens de partijen het verdubbelen van het spoor noodzakelijk. De werkzaamheden voor dit traject van het project SAAL gaan over een afstand van ongeveer 3,5 kilometer dwars door de het zuidelijke deel van Amsterdam. In totaal hebben de partijen ruim anderhalf jaar aan het plan gewerkt. (Redactie) Bron: www.parool.nl ![]() Over het dok wordt niet gesproken. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Frans Woerden
|
Nieuwe entree
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
I am sterdam
Likes (Received): 18
|
Dank voor onder andere deze update Runner.
De stalenconstructie met al die installaties erop, op de foto te zien. Is dit nou tijdelijk of wordt dat straks verwerkt achter de gevel van de verbouwing van het station? Ik kan het niet plaatsen wat het moet voorstellen. In ieder geval herken ik een ventilatie-unit bovenin.
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017 That's Hot: Barcelona | Istanbul | London | Paris |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Het is tijdelijk als in 'gaat weg als het Dok er is'. Dus dat staat er volgens de meest optimistische plannen nog wel twintig jaar.
|
|
|
#31 |
|
Registered User
|
"In de toekomst hoort station Amsterdam Zuid bij de top vijf van de Nederlandse stations." Betekent dat Zuid station Leiden voorbij gaat? Of zal een ander station uit de top verdwijnen.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Registered User
|
Ik snap niet wat ze nou aan het doen zijn. Straks heb je een prima boven de grond tracé met 6 sporen en ga je dat weer afbreken om het in een dok te brengen. Mijn eerste vraag is er überhaupt wel vraag naar die grond voor hoogbouw. En waarom zou je niet de snelweg A10 in een dokmodel brengen. Zo heb je een groot deel van geluidsoverlast en fijnstof uitstoot overwonnen. En ik weet niet of het technisch mogelijk is. Maar misschien zou je het spoorttracé dan kunnen overkappen met een constructie waar je vervolgens een grote park omgeving op bouwd. Dat lijkt mij toch echt wel een verbetering en groot park in zo'n omgeving.
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Registered User
Likes (Received): 54
|
Doet me denken aan Central Park...
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
✖✖✖
Likes (Received): 202
|
Goh...
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Fight for progress!!!
Likes (Received): 3
|
Wel vet!
|
|
|
#37 | |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Quote:
voor zover ik weet komt sowieso de snelweg in een dok te liggen ... of heb ik iets gemist? |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
"Yes! the people!"
Likes (Received): 62
|
nee hoor, maar wanneer het gebeurd is nu nog even de vraag