|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 19
|
Edinburgh (maart 2011)
Afgelopen week heb ik enkele zonnige dagen doorgebracht in de Schotse hoofdstad Edinburgh. Hieronder enkele foto's die ik tijdens mijn bezoek heb gemaakt (vooral veel uitzichtfoto's):
1. Princes Street ![]() 2. Foto-expositie bij St. Andrew's Square ![]() 3. Terrasweer ![]() 4. ![]() 5. Lower Bow in Old Town ![]() 6. Victoria Street in Old Town ![]() 7. ![]() 8. ![]() 9. Bobby, een beroemde hond waarvan Disney ook een film heeft gemaakt. Volgens het verhaal bezocht hij dagelijks het graf van zijn overleden baasje, die begraven ligt naast Greyfriars Kirk. ![]() 10. ![]() 11. Het kasteel ![]() 12. ![]() 13. Princes Street Gardens ![]() 14. ![]() 15. Salisbury Crags ![]() 16. Uitzicht vanaf Calton Hill ![]() 17. ![]() 18. ![]() 19. ![]() 20. ![]() 21. Op de achtergrond is de Forth Rail Bridge nog te zien. ![]() 22. ![]() 23. ![]() 24. ![]() 25. ![]() 26. ![]() 27. ![]() 28. Holyrood Palace ![]() 29. Arthur's Seat ![]() 30. ![]() 31. Royal Mile ![]() 32. ![]() 33. ![]() 34. Het Schotse parlement, door lokale inwoners veelal gehaat vanwege de hoge bouwkosten. ![]() 35. ![]() 36. ![]() 37. ![]() 38. Forth Rail Bridge in South Queensferry, enkele kilometers ten westen van het centrum. ![]() 39. ![]() 40. ![]() 41. ![]() 42. ![]() 43. ![]() 44. ![]() 45. ![]() 46. ![]() 47. Waverley Station ![]() 48. ![]() 49. ![]() 50. ![]() 51. ![]() 52. Terras in New Town ![]() 53. ![]() 54. Castle Street ![]() 55. ![]() 56. ![]() 57. ![]() Dit was het! Bedankt voor het kijken
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
Likes (Received): 131
|
Ik zat destijds in het Balmoral Hotel waar ik een mooie suite had geboekt met uitzicht over de hele stad. Het was koud buiten (december) en ik wilde helemáál niet naar buiten.
Een prachtige stad natuurlijk. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bas
|
Leuke serie, Remski. Ik zou daar ook wel eens heen willen in de zomer, ben je met de nachtboot of met het vliegtuig gegaan? Trouwens, Edinburgh ligt aan de goede kant van Schotland, minder regen, en dat is dan ook al heel wat waard, als je daar op vakantie bent
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 89
|
Leuke foto's! Ik ben er vorig jaar in juni geweest. Heerlijk weer, en hele goede herinneringen! Edinburgh is een fijne stad
|
|
|
#5 |
|
Accepteer Geen Middelmaat
Likes (Received): 0
|
Wat is die Firth of Forth-brug toch een prachtig monster. :-)
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Man of the valley
Likes (Received): 12
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
MP
Likes (Received): 80
|
Mooie serie! Opvallend kleurrijk en gevarieerd voor 'n stad die ik zelf vooral als grauw en eentonig heb ervaren. Knap gedaan
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Moderator of Mayhem
Likes (Received): 238
|
Toffe sfeervolle foto's
|
|
|
#10 |
|
Registered User
Likes (Received): 19
|
Bedankt voor de reacties iedereen!
@ railway stick: er gaat wel een boot van Hoek van Holland naar Newcastle Upon Tyne. Die heb ik een keer genomen voor een minicruise naar Newcastle, maar ja dan moet je nog met de bus of auto naar Edinburgh. Vanaf Zeebrugge gaat er ook nog een boot (dat was in ieder geval vroeger zo), maar dat is toch een beetje onpraktisch. Ik woon op 15 minuten van Schiphol, dus het werd een goedkope easyjet-vlucht De vluchttijden waren ook perfect.We hadden helaas niet genoeg tijd om ook nog naar Glasgow en de Highlands te gaan, dus dat bewaar ik voor een volgende keer. Ik wil zeker terug naar Schotland! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Wat een fantastische oude stad!
Mijn favoriete foto's zijn: 4, 6, 14, 37, 39, 50, 54 |
|
|
|
|
|
#12 |
|
van Wanrooij
Likes (Received): 6
|
Geweldige fotoserie hoor! Goeie reclame voor Schotland, ik heb ervan genoten!
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 556
|
Mooie serie. Een aantal hele fraaie typisch Britse beelden zoals 32, 37 en 40. En die van de trein op de brug is een hele fijne (nr 44).
Het stond al op m'n verlanglijstje, maar na deze serie nog een beetje omhoog geschoven op de lijst
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|