daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > Asian Forums > Indonesia Skyscrapers Forum > The Skybazaar of Indonesia > Archive

Closed Thread
 
Thread Tools
Old July 2nd, 2006, 12:48 AM   #61
Indo_uk
Registered User
 
Join Date: Oct 2005
Location: Jakarta / New York / London
Posts: 5
Likes (Received): 0

Any new updates on the Gelora Bung Karno Stadium..??

I havent been to Jakarta for quite a while now (almost a year), I want to know what the stadium looks like..

I cant seem to find the pics through yahoo or google..
Indo_uk no está en línea  

Sponsored Links
 
Old July 2nd, 2006, 12:05 PM   #62
pencakar langit
Registered User
 
pencakar langit's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Jakarta; Fuchu; Beppu; Auckland
Posts: 322
Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by paradyto
U should know that:

1. Jakabaring (right), Jakabiring (wrong)
2. The Stadium is not called "Jakabaring Stadium" but it called "Srivijaya Stadium"
3. Jakabaring is just a name of sport complex/center/area in Palembang
















Heh, looks very cheap. Look at the finishing...very Indonesian and unprofessional. They tried to make a modern looking stadium with all-concrete materials? Keep dreaming!
pencakar langit no está en línea  
Old July 2nd, 2006, 04:18 PM   #63
David-80
Le Nozze di Figaro...
 
David-80's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Location: Planet Earth
Posts: 7,000

Quote:
Heh, looks very cheap. Look at the finishing...very Indonesian and unprofessional. They tried to make a modern looking stadium with all-concrete materials? Keep dreaming!
In my opinion, the stadium looked better inside, the pitch itself has one of the best grass in Asia. Also, there is no need to build a fancy stadium in Indonesia, where most of the people that coming to the stadium are mostly "bonek" type of fans......

daripada bangun stadium bagus bagus terus dirusak suporter..mending yg biasa aja...

btw, the stadium is a candidate for Asian cup 2007 2nd venue....where most major powerhouse asian football team will compete...like Iran, Japan, South Korea, Australia...etc..

cheers
__________________
Intel Inside, Idiot outside
David-80 no está en línea  
Old July 2nd, 2006, 04:46 PM   #64
wisnuario
parisvanjava
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bandung
Posts: 154
Likes (Received): 1

SI JALAK HARUPAT STADIUM, Kab. Bandung
PersiKaB ( Kabupaten Bandung ) official Stadium.


Sorry, the pic is very small and b/w
Courtesy of : Pikiran Rakyat newspaper.

This stadium is big and grande, but unfortunately, it's can't reach international standarts because the infrastructure is still low quality and the location is very far-far away from the athletes hotel.

Stadion Jalak Harupat tak Penuhi Syarat

BANDUNG, (PR).-
Peluang Stadion Jalak Harupat Kab. Bandung untuk menjadi pendamping Stadion Gelora Bung Karno menggelar pertandingan Piala Asia 2007, sudah tertutup. Sekjen PSSI Nugraha Besoes yang melakukan peninjauan, Minggu (6/2), secara tegas mengatakan, masih banyak yang perlu dibenahi jika Stadion Jalak Harupat ingin menjadi tuan rumah pertandingan internasional.

Menurut Nugraha Besoes, hasil dari penilaian sementara, secara fisik Stadion Jalak Harupat cukup kokoh dan strukturnya cukup bagus. Hanya saja, Jalak Harupat baru bisa memenuhi kualifikasi lokal dan nasional.

"Stadion Jalak Harupat baru sekelas dengan Stadion Manahan Solo atau Stadion Delta Sidoarjo. Secara pribadi saya sangat salut dengan Bupati Kab. Bandung yang begitu respons terhadap dunia olah raga dengan membangun stadion yang biayanya cukup besar. Saya harapkan sarana olah raga ini bisa memicu prestasi, termasuk Persikab agar bisa kembali masuk ke divisi elite," ujar Nugraha.

Nugraha juga merasa kagum dengan sistem drainase lapangan Jalak Harupat. Demikian juga dengan rumput di lapangan. Sayangnya, pembangunan stadion Jalak Harupat kurang melibatkan orang yang ahli di bidang olah raga. Seperti tempat duduk penonton di Stadion Jalak Harupat masih menggunakan format tradisional, padahal untuk stadion modern seorang penonton disediakan satu tempat duduk.

Sarana lain yang sempat disentil Nugraha yakni kamar ganti, lorong pemain, loket, tempat wartawan, kamar kecil untuk penonton, kantin sampai armada pemadam kebakaran. "Loket untuk menjual tiket jangan menyatu dengan stadion. Tempat penjualan tiket harus di luar kompleks stadion. Sementara, kamar ganti pemain harus dilengkapi meja pijat dan loker. Demikian juga tempat pemain cadangan terlihat kurang sesuai. Kalau mau bangun lagi, yang portable," tambahnya.

Kekurangan lainnya adalah lokasi stadion yang cukup jauh dari hotel. Dua lapangan pendukung yang selama ini dibanggakan, justru dinilai Nugraha, kurang memenuhi syarat. Walau lapangan pendukung statusnya untuk latihan namun sarana itu harus tertutup, tidak terbuka seperti alun-alun.

Dengan tidak terpilihnya Stadion Jalak Harupat sebagai tuan rumah Piala Asia 2007, sampai sekarang PSSI belum punya gambaran stadion lain sebagai pendamping Stadion Gelora Bung Karno. Dua stadion lainnya yakni Gelora Srijaya Palembang dan Mattoangin Makassar kurang dilirik. "Saya belum melihat kelebihan yang ada di dua stadion tersebut," kata Nugraha.(anef)***
__________________
Visit Indonesia!

Bandung BERMARTABAT


Bersih, Makmur, Taat, Bersahabat
Clean, Prosperous, Religious Obdience, and Friendly
wisnuario no está en línea  
Old July 2nd, 2006, 04:59 PM   #65
David-80
Le Nozze di Figaro...
 
David-80's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Location: Planet Earth
Posts: 7,000

wisnu, Bandung bakal bangun stadium baru tuh, buat PON, yang denger2 katanya bakal jadi markas Persib bandung.....gua udah post render nya di halaman 3...

omong2 masalah Jalak Harupat, rumputnya keren banget..mirip senayan....sayang akses ke stadion nya jauh banget dari Bandung...


cheers
__________________
Intel Inside, Idiot outside
David-80 no está en línea  
Old July 2nd, 2006, 06:04 PM   #66
wisnuario
parisvanjava
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bandung
Posts: 154
Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by David-80
wisnu, Bandung bakal bangun stadium baru tuh, buat PON, yang denger2 katanya bakal jadi markas Persib bandung.....gua udah post render nya di halaman 3...

omong2 masalah Jalak Harupat, rumputnya keren banget..mirip senayan....sayang akses ke stadion nya jauh banget dari Bandung...


cheers
Yo mari, memang jauuuuuh banget aksesnya. Btw, thx for the info David!
__________________
Visit Indonesia!

Bandung BERMARTABAT


Bersih, Makmur, Taat, Bersahabat
Clean, Prosperous, Religious Obdience, and Friendly
wisnuario no está en línea  
Old July 2nd, 2006, 06:07 PM   #67
wisnuario
parisvanjava
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bandung
Posts: 154
Likes (Received): 1

Oh, David, about the Bandung's PON stadium. Do you know where is the exact location of that stadium? And where do you get that cool renderings?
__________________
Visit Indonesia!

Bandung BERMARTABAT


Bersih, Makmur, Taat, Bersahabat
Clean, Prosperous, Religious Obdience, and Friendly
wisnuario no está en línea  
Old July 5th, 2006, 08:38 AM   #68
David-80
Le Nozze di Figaro...
 
David-80's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Location: Planet Earth
Posts: 7,000

Wisnu, the location i heard is in Karawang, i got the rendering from my friend who're a Persib bandung fan..

cheers
__________________
Intel Inside, Idiot outside
David-80 no está en línea  
Old July 6th, 2006, 01:08 PM   #69
mubataba
unavailable
 
Join Date: Mar 2006
Location: Bandung-Palembang-Inderalaya
Posts: 40
Likes (Received): 0

Karawang is Bekasi, isn't it?
Well, if those stadium will be in Karawang, then how about the stadium that will be build in gedebage? I heard there will be a sports complex, including the main stadium for persib Bandung? any info?
__________________
Remember the 5 things before the other five!
Get into the unity of Ummah
And bring the Khilafah back as the greatest leadership
the earth ever had...

...Anyway I love Bandung...
mubataba no está en línea  
Old July 7th, 2006, 09:20 AM   #70
David-80
Le Nozze di Figaro...
 
David-80's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Location: Planet Earth
Posts: 7,000

Sorry my mistake, the one in Karawang is just additional complex and sports facilities for the PON, but the new stadium will be located somewhere near gedebage. So you're right, but i doubt the stadium will ever get built, not until Jawa Barat wins their bid to host PON.

cheers
__________________
Intel Inside, Idiot outside
David-80 no está en línea  
Old July 7th, 2006, 09:31 AM   #71
wisnuario
parisvanjava
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bandung
Posts: 154
Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by David-80
Sorry my mistake, the one in Karawang is just additional complex and sports facilities for the PON, but the new stadium will be located somewhere near gedebage. So you're right, but i doubt the stadium will ever get built, not until Jawa Barat wins their bid to host PON.

cheers
No, i dont think so. Bandung's Mayor Mr. Dada Rosada is planning to make East Bandung as a major sports center in Jawa Barat. Including that Persib Stadium. The mayor also considering to build busline from Cibiru - Gedebage. So, i think the mayor and Bandung govt is serious.
__________________
Visit Indonesia!

Bandung BERMARTABAT


Bersih, Makmur, Taat, Bersahabat
Clean, Prosperous, Religious Obdience, and Friendly
wisnuario no está en línea  
Old July 8th, 2006, 02:13 PM   #72
mubataba
unavailable
 
Join Date: Mar 2006
Location: Bandung-Palembang-Inderalaya
Posts: 40
Likes (Received): 0

Yup, gedebage will be the new eastern project for Bandung right now. This project has involving a team from ITB. The official site for the project should be at www.gedebage.bandung.go.id, but I think the site is still on construction.
__________________
Remember the 5 things before the other five!
Get into the unity of Ummah
And bring the Khilafah back as the greatest leadership
the earth ever had...

...Anyway I love Bandung...
mubataba no está en línea  
Old July 9th, 2006, 12:44 AM   #73
paradyto
entendre privilege
 
paradyto's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: 雅加达 - 巨港
Posts: 29,893



__________________
welcome you participants MTQ international palembang 2014
The Green & Cleanest Metropolitan (since 2007) Sumsel Gemilang 雅加达 - 巨港 Jakabaring Sport City
ASEAN University Games 2014 Palembang Emas 2018
paradyto no está en línea  
Old July 25th, 2006, 07:39 AM   #74
paradyto
entendre privilege
 
paradyto's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: 雅加达 - 巨港
Posts: 29,893

PON 2004 Opening in Sriwijaya Stadium...





__________________
welcome you participants MTQ international palembang 2014
The Green & Cleanest Metropolitan (since 2007) Sumsel Gemilang 雅加达 - 巨港 Jakabaring Sport City
ASEAN University Games 2014 Palembang Emas 2018
paradyto no está en línea  
Old July 26th, 2006, 07:14 PM   #75
orange_heart_lane
Registered User
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 4
Likes (Received): 0

stadion baru yang akan segera dibangun

Stadion Papanggo di Jakarta Utara (rencana awal th 2007) - kapasitas 40 ribu
Stadion Ujung Batu di Jepara (sudah hampir selesai) - kapasitas 30 ribu
Stadion Singaperbangsa di Karawang (renovasi sudah selesai) digunakan PORPROV JABAR baru-baru ini - kapasitas sekarang 30 ribu

Nanti gue masukin foto-foto stadion Manahan Solo, Teladan Medan, Segiri Samarinda, Tridharma Gresik, Rumbai Pekanbaru, Bima - Cirebon, Delta Sidoarjo, Jalakharupat, dll...
orange_heart_lane no está en línea  
Old July 26th, 2006, 07:29 PM   #76
David-80
Le Nozze di Figaro...
 
David-80's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Location: Planet Earth
Posts: 7,000

orange, lo pendukung persija ya? heheh ingetin gue ama Jakmania...

Btw Menteng stadium has been destroyed today....they're going to replace it with city park...and a new field.

cheers
__________________
Intel Inside, Idiot outside
David-80 no está en línea  
Old July 27th, 2006, 08:55 AM   #77
peseg5
SSC Indonesia
 
peseg5's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Location: Jakarta
Posts: 3,749

Waktu lapangan persija dibongkar...masih aja ada ribut2 di koran. Heran gue, itu kan rencana taman udah lama, tapi masih ada aja orang2 (salah satunya ada DPD) yg komentar jangan buat komersialisasi dll lah...Kayaknya mereka kok gak ngerti sama sekali ya persoalannya. Asal nyeplak gitu. Sejak kapan pembangunan taman yg ada fasilitas olahraganya dibilang mengancam pembinaan olahraga??!! dumb dumb dumb...Atau emang pempropnya kurang komunikasi (common lack of communication) yang biasa terjadi diantara birokrat??!!

Dan emang dasar Indonesia, waktu pembongkaran, gua liat isi barang2 milik persija kayak sofa2, tropi2, dll yang mungkin berharga dibiarkan berserakan aja diluar. Apa penghuninya bener2 gak tau mesti pindahan? Padahal katanya udah dikasih surat pemberitahuan sampe peringatan 3 kali? Duh dumb dumb dumb...
__________________
The only thing necessary for the triumph of evil is for good man to do nothing.
(Edmund Burke 1729-1797)

peseg5 no está en línea  
Old July 27th, 2006, 07:43 PM   #78
David-80
Le Nozze di Figaro...
 
David-80's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Location: Planet Earth
Posts: 7,000

Gua rasa itu Sutiyoso udah saking sebel banget sama persija, makanya sama sekali ga di backing persija.....udah gitu setau gua di stadion menteng lebih banyak dipake buat usaha bisnis daripada latihan persija...

mereka udah pindah tempat latihan kan? kalo ga salah di stadion kuningan apa mana gitu..lupa gua.. dulu gua sempat liat mereka di tv lagi latihan waktu ada si Agu casmir, tapi mereka ga latihan di menteng lagi.

cheers
__________________
Intel Inside, Idiot outside
David-80 no está en línea  
Old July 28th, 2006, 02:39 AM   #79
sanhen
Urban Monk
 
sanhen's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Location: Tokyo, Japan
Posts: 2,437
Likes (Received): 2

Sutiyoso bukannya fans persija? Dulu busway sampe dikasih logo / warna persija kan?
sanhen no está en línea  
Old July 28th, 2006, 12:22 PM   #80
ncon
Dangerous User
 
ncon's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: singapore-jakarta
Posts: 9,414
Likes (Received): 300

PERSIJA FANZ

__________________
Signature was too big and distracting.
ncon no está en línea  
Closed Thread

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT +2. The time now is 02:03 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like v3.2.5 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

SkyscraperCity ☆ In Urbanity We trust ☆ about us | privacy policy | DMCA policy

Hosted by Blacksun, dedicated to this site too!
Forum server management by DaiTengu