daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Reply

Thread Tools
Old September 23rd, 2009, 09:57 PM   #201
paultjequist
paul

paultjequist's Avatar

Likes (Received): 0

dank jullie wel voor de snelle reactie! (@momo1435; geniale reactie!:-)) Is cfe nv niet ook bezig aan de muiderbrug? Waar komt deze maatschapij vandaan? Belgie dacht ik?
paultjequist no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old September 23rd, 2009, 10:01 PM   #202
Tweety
Hoogvlieger

Tweety's Avatar

Likes (Received): 88

CFE doet ook de Muiderbrug en komt inderdaad uit BelgiŰ. Ze doen meer projecten in Nederland, waaronder ook de tweede Coentunnel.
Old September 23rd, 2009, 10:05 PM   #203
paultjequist
paul

paultjequist's Avatar

Likes (Received): 0

ik moet maar even meer uitzoeken over CFE, ze doen mooie projecten in nederland. Binnenkort gaat er denk ik maar een sollicitatie van mij uit de deur naar dit bedrijf!!
paultjequist no está en línea   Reply With Quote
Old September 25th, 2009, 08:49 PM   #204
X38
Registered User

Likes (Received): 21

Ik ben zelf eind augustus ook eens even in Delft geweest, met een uitstap van Belgische OV-liefhebbers. Ik had toen een bus (stadsbus van RET) genomen van Rtd CS naar Delft, en van Delft naar Den Hoog per HTM-tram. Echt diep triestig, om die foto's te bekijken van wat er allemaal verschwunden wordt
X38 no está en línea   Reply With Quote
Old September 25th, 2009, 10:50 PM   #205
Momo1435
S/mileage

Momo1435's Avatar

Likes (Received): 10601

Delft heeft gewoon de luxe dat vergeleken met het centrum dit gewoon nieuwe rotzooi was. Uiteindelijk zijn het ook maar 2 rijtjes in een altijd lastig stationsgebied (kijk maar naar Leiden en Haarlem) die nu gesloopt worden.
Momo1435 no está en línea   Reply With Quote
Old September 25th, 2009, 11:07 PM   #206
Michiel
Registered User

Michiel's Avatar

Likes (Received): 1203

Van een aantal panden is het jammer dat ze gesloopt moeten worden, maar ik heb meer problemen met wat ervoor in de plaats komt. Het nieuwe stadskantoor kan ik echt niet mooi vinden en het past wat schaal en materiaal betreft niet bij het historische Delft.

Nog een paar plaatjes van afgelopen week (chronologisch):

1.

2.

3.

4. Het voormalige kantoortje van Ooms makelaars waar ik mijn huis heb gekocht, daarvoor heeft er duidelijk een Multicopy gezeten.

5.

6.

7.

8. Rechts een gedeelte van het vroegere Stationskoffiehuis (het station is later verplaatst)

Plaatje van hoe het er vroeger uitzag:
Michiel no está en línea   Reply With Quote
Old September 26th, 2009, 01:09 AM   #207
Tweety
Hoogvlieger

Tweety's Avatar

Creatief met Google Earth: in twee delen een overzichtje van de zaken die nu in Delft gaande zijn. Met als algemene legenda:

Geel = Sloopwerk bezig
Oranje = Sloopwerk later
Blauw = Tijdelijke verkeersvoorzieningen 1e fase
Roze = Hulpconstructie

1. Noordelijk deel spoorzone (het noorden is links). Van links naar rechts:
Sloop Bacinol, aanleg leidingenbrug, verplaatsen Phoenixstraat, trambaan en kruispunten.

2. Zuidelijk deel spoorzone (sluit links aan op de rechterkant van het eerste plaatje). Van Links naar rechts: sloop Houttuinen, verwijderen stationsplein na gereed komen tijdelijk stationsplein, sloop Serpo, sloop bewaakte fietsenstalling na opening tijdelijke bewaakte stalling in oude douaneloods, sloop Van Leeuwenhoeksingel, tijdelijk stationsplein, te slopen oude douaneloods na verwijderen tijdelijk stationsplein, tijdelijke busroute voor ontsluiting tijdelijk stationsplein, verplaatsen Locomotiefpad, buiten gebruik nemen en slopen stalen brug over Irenetunnel, tijdelijk parkeerterrein, sloop onderstation (= trafogebouw) na ingebruikname spoortunnel (waarin een nieuw onderstation komt), sloop diverse bedrijfsbebouwing (staat niet in de weg voor de tunnel, maar dit gebied lift mee op alle ontwikkelingen in de spoorzone).
Old September 26th, 2009, 03:17 PM   #208
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1214

Dank voor deze kaartjes. Het brengt perfect in beeld waar men nu aan het werk is voor de spoortunnel en het nieuwe station & stadskantoor.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old September 26th, 2009, 04:03 PM   #209
Slagathor
Gay love is love too

Slagathor's Avatar

Likes (Received): 1337

Quote:
Originally Posted by Michiel View Post
ik heb meer problemen met wat ervoor in de plaats komt. Het nieuwe stadskantoor kan ik echt niet mooi vinden en het past wat schaal en materiaal betreft niet bij het historische Delft.
Dat zei men van Middelburg ook, maar het nieuwe stadskantoor aldaar (net als in Delft ingeklemd tussen station en stadshart en groot en zeer modern) is een aanwinst geworden
Slagathor no está en línea   Reply With Quote
Old September 27th, 2009, 09:41 PM   #210
egramsb
Registered User

egramsb's Avatar

Likes (Received): 176

nog van 22 sept:

wat foto's genomen in de buurt, achter het station:

De zijkant van Wesseling, hier is vroeger al eens een stuk afgehakt (vergelijk de laatste 2 foto's van Michiel)

vandaag (27 sept):

een flink gat:

het wordt eenzaam...

het volgende gat:

met Bacinol in de verte, die gaat dus ook nog plat

Dit is waarschijnlijk de best gedocumenteerde sloop ooit. Hier 1 van de 4 andere fotografen.
egramsb no está en línea   Reply With Quote
Old September 28th, 2009, 02:24 PM   #211
merijn
Registered User

merijn's Avatar

Likes (Received): 3

Ik ben gisteren even langs het gebied gefiets om de kaalslag met mijn eigen ogen gade te slagen. Jammer dat er in Delft zo omgegaan wordt met een karakteristiek wijkje en het industrieel erfgoed.

Zeker omdat het gebeurd om plaats te maken voor een tunnel en een gebouw met als enige kwaliteit dat het nieuw is. Beniewd wat in de plaats van het station/stadkantoor komt als het over dertig jaar gesloopt wordt om dat het nieuwe er dan wel af is.

EÚn troost: de sloop levert wel mooie foto's op.
merijn no está en línea   Reply With Quote
Old September 30th, 2009, 12:56 PM   #212
wattman
Hagenaar

wattman's Avatar

Likes (Received): 36

Ik zag vanochtend dat men het voormalig Stationskoffiehuis aan het ontmantelen was. Dak was er al vanaf. Volgens een omstander zou men voorafgaande aan de afbraak e.e.a. opgemeten en gefotografeerd hebben.
Is er iemand mee bekend of dit gebouw nu wel of niet opgeslagen wordt met het oog op latere herbouw?
wattman no está en línea   Reply With Quote
Old September 30th, 2009, 01:25 PM   #213
Tweety
Hoogvlieger

Tweety's Avatar

Dit bericht op de website van Spoorzone Delft laat daarover weinig onduidelijkheid bestaan...

Ofwel: het gaat gewoon plat met de rest van de bebouwing.
Old September 30th, 2009, 02:27 PM   #214
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 293

Triest

Alles gaat plat, ook Bacinol. Waarom wordt die molen dan in hemelsnaam gerenoveerd? Maakt die tunnel een bocht eromheen dan? Denk het niet. Toch lijkt de molen volgens de kaart van Tweety wel weer bespaard te blijven.

Dit straat blijft neem ik aan wel bespaard.

Old September 30th, 2009, 03:39 PM   #215
rene154
Registered User

Likes (Received): 22

Quote:
Originally Posted by www.spoorzonedelft.nl
Stationsgebouw, Molen de Roos en de Bagijnetoren
Het monumentale, negentiende eeuwse stationsgebouw blijft staan. Het gebouw krijgt wel een nieuwe functie. De Rijksmonumenten Molen de Roos en de Bagijnetoren staan op het tracÚ van de spoortunnel. In de nieuwe situatie krijgen beide monumenten nieuwe funderingspalen die rusten op het dak van de tunnel.
rene154 no está en línea   Reply With Quote
Old September 30th, 2009, 08:25 PM   #216
wattman
Hagenaar

wattman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tweety View Post
Ofwel: het gaat gewoon plat met de rest van de bebouwing.
Het stationskoffiehuis was hedenmiddag op de zijmuur na ook geheel verdwenen.

Nog twee foto's van de afbraak van de dansschool rond 10.45 uur hedenochtend.

Old October 1st, 2009, 01:08 AM   #217
Vliegtuigbouwert
Registered User

Vliegtuigbouwert's Avatar

Likes (Received): 1

Dat het oude stationskoffiehuis plat gaat, daar baal ik dus wel echt van. Ik had al gezien dat het dak eraf lag en nu is die dus blijkbaar bijna helemaal gesloopt. Zonde dat er geen mogelijkheid was om ook maar de gevel te behouden. Ik had echt nog hoop dat dat zou gaan lukken, maar helaas. Dit was toch wel verreweg het meest karakteristieke pand van allemaal.
Vliegtuigbouwert no está en línea   Reply With Quote
Old October 1st, 2009, 10:22 PM   #218
wattman
Hagenaar

wattman's Avatar

Vanmorgen was het stationskoffiehuis totaal met de grond gelijk gemaakt. Aan het "Serpo-complex" werd al behoorlijk geknabbeld, en ik verbaas me over een pand aan de Houttuinen dat vooralsnog met rust is gelaten.

Old October 4th, 2009, 06:26 PM   #219
egramsb
Registered User

egramsb's Avatar

Likes (Received): 176

zondagmiddagstroll Bacinol - station - Westerkwartier

01. Bacinol:

02.

03.

04.

05.

06.

07.

08.

09.

10.

11.

12.

13.

14. Dit blijft wel staan:

15. en dit...

16. Le viaduc:

17.

18.

19.

20.

21.

22. compositie van achterkanten

23. De molen. Die wordt dus in zn geheel op een betonnen plaat gezet, omhoog getild, opzij geschoven en later weer teruggezet.

24. Zijstraten achter het spoor:

25.

26.

27. Langs het spoor, aan de achterkant:

28.

29. ha, een Thalys

30. voorbereidend gewroet

31. Wesseling. Ik hoorde van een voorbijgangster dat er zaterdag nog een verdieping op zat die er kennelijk af is gewaaid of uit voorzorg neergehaald.

32.

33.

34.

35.

36. Deze staat er al een hele week eenzaam bij. Dit was het oudste pand van de straat, een soort First In Last Out dus.

37.

38.
ook hier weinig verandering deze week

39.

40. ingezoomd op de actie

41. Serpo

42. Nog iemand die foto's maakt, vanaf een A1 locatie

43.

44. Westerkwartier. Voor niet-Delftenaren: dit is het buurtje achter het station. Het buurtje dus dat straks een veel betere aansluiting bij het centrum gaat krijgen.

45.

46. o hoe actueel...

47.

48.

49.

50.

51.

52. met uitzicht op het eenzame pand van foto 36, van de achterkant

53.

54.

55.

56.

57. ... en weer terug bij Bacinol

Last edited by egramsb; October 4th, 2009 at 08:39 PM. Reason: kleinigheidje
egramsb no está en línea   Reply With Quote
Old October 4th, 2009, 07:36 PM   #220
Prologic
Registered User

Prologic's Avatar

Likes (Received): 150

Schitterende reportage. Ik blijf het jammer vinden wat er allemaal neer gaat. Hoop maar dat het het waard is allemaal. Het stationsgebouw vind ik veel te lomp en modern worden voor Delft, maar ik laat me graag verrassen...

... I was torn between the unchallenging, undemanding life I was leading with the comforts of a steady job and the carefree but precarious life of a nomad. I missed the space, adventure, distance, history and danger of travelling, into remote and inaccessible areas of the world, cut off by cultural proscription, geography and war. - Nick Danziger -
Prologic no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
delft

Thread Tools

Posting Rules