|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Error
Likes (Received): 0
|
Wrocław (en kort Berlin)
Ondanks dat ik wat minder actief ben geworden door de studiedrukte en bestuur heb ik toch nog even tijd gevonden om wat foto's te delen. Afgelopen weekend ben ik namelijk naar Wrocław geweest, in Polen. Even ertussenuit voor een weekendje weg. Het weekendje bestond voornamelijk uit relaxed treinhangen en biertjes drinken (lang leve de Poolse pils!).
1. We beginnen op station Emmerich, net over de Duitse grens. Links de nachttrein die ons naar Berlin gaat brengen. image hosted on flickr ![]() Emmerich train station by Timon91, on Flickr 2. Na aankomst op Berlin Hbf, om half 5 's ochtends. Het was heel leuk en heel apart om op dit vroege tijdstip in Berlin rond te lopen, het is heel rustig terwijl het al wel licht is. image hosted on flickr ![]() Berlin Hbf train station by Timon91, on Flickr 3. Bij de Reichstag. image hosted on flickr ![]() Berlin by Timon91, on Flickr 4. De Holocaust-Denkmal. image hosted on flickr ![]() Berlin by Timon91, on Flickr 5. Het DB-hoofdkantoor op de Potsdamer Platz. image hosted on flickr ![]() DB office in Berlin by Timon91, on Flickr 6. De Siegessäule gezien vanaf het plein voor de Brandenburger Tor. image hosted on flickr ![]() Berlin by Timon91, on Flickr 7. De Spree in het ochtendlicht. image hosted on flickr ![]() Berlin by Timon91, on Flickr 8. De volgende trein, richting Wrocław. image hosted on flickr ![]() Berlin Hbf train station by Timon91, on Flickr 9. Bij Cottbus houdt de bovenleiding op dus moet er een diesel voor. Deze Poolse diesel gaat ons naar Węgliniec brengen, zo'n 100 km verderop. image hosted on flickr ![]() Cottbus train station by Timon91, on Flickr 10. Het spoor tussen Forst(Lausitz) en Żary. De trein kan op sommige stukken niet harder dan 40 km/h rijden vanwege de slechte staat van het spoor. Van Berlin naar Kraków is via Warszawa 2 uur sneller dan via de rechtstreekse trein. image hosted on flickr ![]() Railway Forst-Żary by Timon91, on Flickr 11. Na aankomst in Wrocław. Het uitzicht vanuit de hostelkamer. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 12. Rynek-Ratusz in het centrum, het hoofdplein. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 13. Een terrasje op dit plein, met Grolsch! We zijn er maar niet gaan zitten, beetje zonde om in Polen Grolsch te gaan drinken. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 14. De universiteit aan de Odra(Oder). image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 15. Weer terug op het hoofdplein. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 16. Wrocław wil in 2016 graag Culturele Hoofdstad van Europa worden en daar wordt nu al volop promotie voor verricht. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 17. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 18. Straat in het centrum met zicht op de St. Elizabethkerk. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 19. Parkje vlakbij de universiteit. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 20. Hala Targowa, een markthal aan de oostkant van het centrum. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 21. De kathedraal van Wrocław ligt aan de overkant van de rivier. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 22. Een brug onderweg, met vele hangsloten eraan. Hoeveel relaties zullen er inmiddels alweer verbroken zijn? image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 23. Uitzicht richting oosten (ik zie nu pas dat de horizon scheef ligt, excuses). image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 24. De kerk van het Heilige Kruis en op de achtergrond de nieuwe brug van de in aanleg zijnde A8. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 25. Links is het centrum te zien. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 26. De straat naar de kathedraal toe, die heel toepasselijk "Katedralna" heet. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 27. Ingezoomd op de lichtmasten van het stadion van Śląsk Wrocław. Het in aanbouw zijnde stadion voor Euro 2012 heb ik niet kunnen ontdekken vanaf boven. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 28. Een straatje in het centrum, als afsluiter van Wrocław. image hosted on flickr ![]() Wrocław by Timon91, on Flickr 29. De trein in de avondzon, onderweg naar Szczecin. image hosted on flickr ![]() Train in Poland by Timon91, on Flickr 30. Tenslotte de stoptrein die ons naar Lübeck bracht, op station Szczecin Główny. image hosted on flickr ![]() Train to Lübeck at Szczecin Główny by Timon91, on Flickr Ik had graag wat meer tijd doorgebracht in Wrocław, er is namelijk nog veel meer te zien, maar het zat er deze keer niet in. Wellicht voor een volgende keer, ik zou hier graag nog eens terugkomen. Dit was het weer, bedankt voor het kijken!
My Flickr account. Some of my photoseries: Northern Ireland, Prague, Boston, Alaska part 1, 2, 3, Smoggy Moscow, Warsaw, Wrocław, Kiev, Donetsk, Odessa and Chişinău. Last edited by Timon91; June 10th, 2011 at 12:54 PM. Reason: Foto 25 was per ongeluk klein gepost, even gefixt |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Black Mage
|
Leuke serie, en Wrocław lijkt me een mooie stad om nog eens te bezoeken. Wat was je kwijt voor de treinreis als ik mag vragen?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
Likes (Received): 25
|
Heel mooie serie! Ik zou ook graag eens naar Polen gaan, liefst volgend jaar. Kan ik meteen het EK meepakken. Je houdt zo te zien wel van treinreizen he?!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
MP
Likes (Received): 103
|
Leuk tripje! Ik wil zulke tripjes ook wel gaan maken van de zomer, een lange vakantie zit er denk ik niet in. Ik ben dus net als Master Roshi wel benieuwd naar de kosten en je planning
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
BANNED
|
Quote:
This is new stadion for Euro. ![]() ![]() And new bridge ![]() You drink beer PINTA on the Rynek?
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Registered User
Likes (Received): 38
|
Prachtige serie!
De architectuur doet af en toe Nederlands, Noord Duits en zelfs een beetje Deens aan.
Urban photos: Istanbul 2008 New York 2010 The Hague 2011 Budapest 2012 Rural photos Friesland 2010 Denekamp- Singraven 2011 Zuid Limburg 2007 Southwest Hungary 2012 Rhodos 2013 Flickr acount hoogfriesland "Fotovandaag" |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bas
|
Prachtige serie, Timon. Paar jaar geleden in Wroclaw geweest en ik vond het vooral een indrukwekkende stad. Jammer dat je het kasteelachtige hoofdstation er niet op had, maar ja, als je daar de stad tegemoet loopt, kan ik mij voortellen dat je even onder de indruk bent van de entree. Ik denk dat Wroclaw de mooiste stad van Polen is. Het verdient meer toeristen, ik hoop dat ze er daar wat aan doen. En ik kom zeker nog een keer terug in die hoek!
Wie de treurige geschiedenis van Wroclaw leest op Wiki, krijgt rillingen op de rug. Hoeveel leed kan een stad hebben? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
visit the world
Likes (Received): 117
|
mooie serie, Wroclaw ziet er ook al interessant uit. Polen staat binnen Europa voor mij redelijk hoog qua bestemmingen en jouw serie laat zien dat ik Wroclaw ook mee moet nemen in het "rondje Polen"
![]() Dank voor de fotoserie dus! En ook ik ben wel benieuwd naar prijzen van de treinen!
|
|
|
#9 | ||||
|
Error
|
Bedankt voor de reacties!
Quote:
Quote:
![]() Quote:
On Rynek I've only had Brackie beer, but on my trip I've also tried Tyskie, Żywiec, Warka, Piast, Bosman, Żubr, Lech and Tatra beers. Also on earlier trips to Poland I've tried some other Polish beers (including a few ones mentioned above), but in the end I still prefer Żywiec ![]() Quote:
De geschiedenis van de stad is vrij heftig inderdaad, iets wat ook wel belangrijk is om te realiseren als je daar rondloopt. |
||||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
BANNED
|
Quote:
This is popular beers but no good from big international fabric of beers. SABMiller, Heineken, Carlsberg. See this list of the best Polish beers. http://www.browar.biz/piworoku/2010 If You like good beer, then come back to Wrocław for the year. Second weekend of may. http://www.festiwaldobregopiwa.pl/english/ Next week I go to Festiwal Birofilia. http://festiwal-birofilia.pl/en/gran...elgijskie.html |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Helemaal mee eens! In mijn lang-weekend in Wroclaw ben ik ook helemaal fan van dit bier geworden.
Jammer dat je de buitenkant van de markthal niet op de foto hebt, die mag er zeker zijn en verraad helemaal niks van de betonconstructie binnen.
|
|
|
#12 |
|
Registered User
Likes (Received): 147
|
Erg mooie serie van een mij totaal onbekende stad. De gebouwen lijken allemaal in een goede staat te verkeren en geven de stad een voor mij verrassend goede uitstraling. Misschien moet ik toch ook maar eens die kant op gaan.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Error
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Ben je nog wezen stappen in Wroclaw? Ik mis de mojito's bij club casa de la musica..
|
|
|
#17 |
|
Silesiographia
|
Nice Trip. I admire the determination of author.
But Train is not easiest way to reach the city. Easier is with cheap airlines Wizzair from Eindhoven. It´s also possible from Dortmund or Düsseldorf. Cost should be also more attractive then in fall with Train. Wroclaw in this moment build new Airport Terminal in connection with Euro 2012. So around 2012 should be easier to travel this way than now. Yesterday was chosen also for European Capital of Culture in 2016 (together with one city from Spain). |
|
|
|
|
|
#18 | ||
|
Error
|
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Registered User
Likes (Received): 54
|
Jouw foto´s van Berlijn ´s ochtends vroeg zijn erg fraai. Zoiets wilde ik ook altijd al eens doen, een ´lege´ stad fotograferen. Omdat het nu ongeveer de langste dag is, ga ik vandaag op pad. Bedankt voor de inspiratie!
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|