|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#81 | |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Quote:
Eens, maar feit is ook dat wij geen hoogbouw steden hebben in Nederland en dat we dus ook rekening moeten houden met de RO-erfenis, wat heeft geleid tot de huidige situatie. Je kan niet rücksichtslos eenzijdig aan de slag gaan, je moet met een brede oplossing komen. Voor het fietsbeleid noem je enkele sterke punten maar met alleen dat kom je er niet. |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#83 | ||||
|
Like it Vertical
|
Quote:
Quote:
) of de hoeveelheid 70+ers op de weg. Dit heeft samen met de snelheid allemaal effect op de capaciteit van de weg.Quote:
Quote:
|
||||
|
|
|
|
|
#84 | ||||||||
|
Like it Vertical
|
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||||||
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Registered User
|
lol
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Like it Vertical
|
Nog interessant artikel op ruimtevolk van Zef Hemel (niet mijn held maar goed)
http://ruimtevolk.nl/blog/joost-mag-het-weten/ "Verder zet minister Schultz van Haegen in op de mainports en greenports en op nieuw asfalt. De komende jaren wil ze nog eens 800 kilometer autosnelweg aanleggen, maar op het openbaar vervoer bezuinigt ze fors. Grote steden komen in haar vocabulaire niet voor." Dat mens is niet goed snik en dit soort beleid is heel erg slecht voor de ontwikkeling van ons land. Typisch VVD. "Om verbetering te brengen noemde de OESO een bestuurlijke herschikking onvermijdelijk: “individuele stadsregio’s in de Randstad zouden moeten worden versterkt en een Randstad-agenda zou moeten worden geformuleerd, waarin verbetering en meer coherentie van regionaal openbaar vervoer een prioriteit zou moeten zijn.” Die laatste opmerking refereerde aan het feit dat de capaciteit van de spoorwegen in de Randstad “een van de meest onderontwikkelde van de grootstedelijke gebieden in West-Europa” is. Daardoor, verklaarde zij, worden er in de Randstad teveel autokilometers gereden." Is toch een trieste constatering... |
|
|
|
|
|
#87 | |||||||
|
Registered User
|
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
. Persoonlijk denk ik dat het gehele economische systeem een veel grotere invloed heeft dan de precieze verstedelijking. Ik meende zelfs dat Houston tot nu toe niet eens zoveel van de crisis te lijden heeft gehad. Niet in vergelijking met de rest van t land iig.
|
|||||||
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Registered User
Likes (Received): 58
|
Quote:
Inderdaad een trieste constatering.
|
|
|
|
#89 | |
|
Registered User
Likes (Received): 149
|
De agglomeraties Greater Houston en het Metroplex Dallas-Fort Worth zijn nog steeds hard groeiende kernen. De crisis heeft op hen (door verschillende factoren) heel weinig grip gekregen. Beide steden hebben een light-rail systeem aangelegd, maar bouwen tegelijkertijd massaal stacks en verbredingen op de interstates, de bypasses en de onderliggende hoofdwegen.Quote:
Dat het onbetaalbaar is is echter een fabeltje. Amerikaanse autobelastingen, wegenbelastingen en accijnzen op brandstof (als men die al heft) zijn een schijntje van wat we jier betalen. De vele stacks in aanbouw in die regio's (bijna van Chinese omvang ) geeft aan dat men op die manier in die agglomeraties nog heel lang vooruit kan op die manier. Of we daar blij mee moeten zijn is uiteraard een tweede.Om op het topic terug te komen: de lucht in en rondom de grote Nederlandse Rotterdam moet schoner. Daarvoor is een veelomvattend en uiterst complex pakket maatregelen nodig. De proef op de A20 hoort daarbij. Als die het doel bereikt is dat dus winst op meerdere vlakken, niet in de laatste plaats voor het milieu.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
|
#90 | ||||||
|
Registered User
Likes (Received): 149
|
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
||||||
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Like it Vertical
|
Quote:
Wat je daarna aangeeft is juist precies het punt, lees mijn link ook maar. Voor de mensen is het betaalbaar, maar voor de overheid niet. Eigenlijk moeten die belastingen flink omhoog maar kom daar maar eens om in Amerika! Aanleg en onderhoud van al die snelwegen kost bakken met geld en Amerika heeft zich onder anderen daarvoor diep in de schulden gestoken. Veel bruggen en wegen zijn in Amerika in slechte toestand maar er is geen geld meer om erin te investeren. Dit is een toenemend probleem en uiteindelijk zal iemand het toch moeten gaan betalen. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Registered User
|
Tja ik vind het persoonlijk erg overdreven. Ik heb dat artikel gelezen, waarin een getal van 2,2 biljoen wordt genoemd om achterstallig onderhoud weg te werken.. Dat is zeker schrikbarend hoog, maar ik heb te weinig kennis over de precieze staat van onderhoud en hoe deze cijfers tot stand zijn gekomen.. Wel weet ik dat de overheden de kosten steeds vaker doorberekenen aan de gebruikers, veel nieuwe wegen worden als tolweg aangelegd en bij verbreding van wegen gaat het vaak om tol/carpool stroken. Omdat ik meer weet van de Nederlandse situatie, wil ik daar nog wel even op ingaan. Het Nederlandse snelwegennet wordt zeer goed onderhouden als je het vergelijkt met andere landen op de wereld. Daarbij is ons onderhoud ook relatief duur: veel onderhoud vind 's nachts of in het weekend plaats (bijzondere uren), de lonen zijn sowieso al hoog, de ondergrond is zwak wat sneller tot problemen leidt en het asfalt wat gebruikt wordt (steeds vaker dubbellaags ZOAB) moet veel vaker worden vervangen dan normaal asfalt of beton en is ook nog eens vele malen duurder. De kosten hiervoor bedroegen in 2001 650 miljoen euro (de bron van de cijfers). Daarnaast nog eens 1,1 miljard aan investeringen. Laten we dat erbij optellen en we komen op 1,75 miljard voor het rijkswegennet. Ter vergelijking: de overheidsbegroting bedraagt meer dan 200 miljard euro. Kosten voor het rijkswegennet bedroegen dus nog geen 1%, terwijl het onderhoud nog geen 0,3% kostte.. En dat terwijl er via accijnzen, BPM en MRB in 2001 voor 14,4 miljard binnen werd gehaald. Met deze cijfers in het achterhoofd ben ik niet zo bang dat onze infrastructuur onze ondergang wordt. Voor mij komt de reden om te kiezen voor een ander ontwikkelmodel van de Randstad dan ook niet voort uit de kosten, maar veel meer omdat ik erin geloof dat sterkere steden van groot belang zijn voor de vooruitgang van ons land. Compacte steden horen hierbij. De RO vormt hierbij wel een groot probleem waar je een oplossing voor moet bedenken. Anders blijf je zitten met een zeer grote pendel tussen de diverse deelgebieden in de Randstad. |
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Registered User
Likes (Received): 75
|
Zo'n uitgebreid OV netwerk gaat toch ook alleen werken als je soepele aansluitingen hebt op kortere lijnen die je 'voor de deur' af kunnen zetten. Dat wordt pas rendabel als je veel meer mensen in steden krijgt. Wat dat betreft is de vorming van een metropoolregio Rotterdam/Haaglanden in dat opzicht alleen maar gunstig. Dan kan er eindelijk eens echt goed gekeken worden naar infrastructuur in het hele gebied. Trouwens, zolang je in Rotterdam nog net zo snel met de auto van A naar B komt als met de tram of metro, kiest het gros voor de auto. Voor bepaalde bevolkingsgroepen heeft het ook status om de hele dag maar in je auto rond te rijden. Ik heb er een paar bij me in de straat wonen die niet uit hun auto te slaan zijn
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Like it Vertical
|
![]() Naast snelheid is ook het parkeergemak van belang. Als je op manhattan woont is de auto gewoon geen optie, net als in Hong Kong of Parijs. In Rotterdam is vaak het OV eigenlijk geen optie want auto is sneller en goedkoper. De prijzen voor kaartjes in ons OV zijn behoorlijk hoog vergeleken met andere steden! Even 1 ritje maken met de metro als toerist kost je een belachelijke € 3,50! |
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Highrise Runner
Likes (Received): 5
|
Quote:
En ik wil een hoogbouw stad waar de fietser, of duurzaam, niet vervuilend vervoer op 1 wordt gezet. Op Uno! Ik zou bijvoorbeeld de Coolsingel upgraden ten behoeve van de fietsers. Dat is de visie, dat is de hoofdlijn en op grond daarvan kunnen allerlei maatregelen worden getroffen, zoals het noodzakelijk scheiden van vervuilend en schoon, veilig vervoer. Dit is de discussie die ik - en enkele anderen voeren - en dan verzand je niet in details of het beter is op een ring om 100 of 80 te rijden. Ik zie daarvan niet de directe relevantie voor de belangen van de onderhavige groep. Overigens wil ik geen auto pesten e.d. Maar een smart city - die zal er ooit komen, is mijn visie, misschien een droom - en waarschijnlijk komt het te laat. Nederland is een achterlijk land geworden, en Rotterdam is daarop geen uitzondering. Overigens heeft Rotterdam zeker wel de potentie van een Hoogbouwstad. Wat doen we anders op deze site. Tot SSC: wellicht fietsen we meer dan de anderen! vr. gr.
|
|
|
|
#98 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
@Openhaard: Helemaal mee eens. De vraag is alleen hoe krijgen we dit op de agenda van de politiek. Eigenlijk zouden we een "duurzame hoogbouw partij" moeten oprichten.
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Highrise Runner
Likes (Received): 5
|
H'e Dam - De grap is evenveel waarheid: Hoogbouw = Duurzaam! Ga maar na: Door de concentratie van hoogbouw krijg je een verdicht centrum.
Je woont in (na.w) in het centrum van de stad - maakt daarom sneller gebruik van o.v. en/of de fiets - alle voorzieningen zijn namelijk beschikbaar in je directe omgeving en je woont naar alle waarschijnlijkheid dan ook dichter bij je werk. In plaats van al die miljarden - en nu komt de nuance - door dat achterlijke VVD wijf in asfalt te stoppen (for God Sake: >5 mrd voor uitbreiding van de weg a'dam - almere - so much for thé public good!) , liever dus een lagere grondprijs en dus lagere woningprijs voor hoogbouw! Ik stemde trouwens ooit VVD maar doe dit nu nooit meer, het is me steeds meer duidelijk dat het een hockeyclubje uit Wassenaar betreft van mensen die ver rijden voor hun woon - werk (en status), en daarom het geld in asfalt wensen te zien. So much for them! Schultz fiets eens in R'dam en geniet daar van de fijnstof pieken door jouw scooters! Haar achterlijke beleid geeft werpt toch een nieuw licht op het adagium ' stadslucht verfrist' . Overigens is het niet alleen een politiek - vvd probleem. De wethouder milieu in R'dam is van d66 en zij praat alleen maar marketing onzin en verbetert feitelijk niets. En alleen het laatste telt.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|