|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#161 |
|
The only way is up
Likes (Received): 634
|
In dit wikipedialijstje komen we voorlopig nog niet voor, dus zo wereldklasse zijn we nog niet hoor.
![]() Most visited cities by international tourist arrivalsTop 10 most visited cities by estimated number of international visitors by selected year City Country International visitors (millions) Year/Notes Paris France 15.1 2010 (Excluding extra-muros visitors)[12] London United Kingdom 14.6 2010[13] New York City United States 9.7 2010[14] Antalya Turkey 9.2 2010[15] Singapore Singapore 9.2 2010[16] Kuala Lumpur Malaysia 8.9 2010[17] Hong Kong Hong Kong 8.4 2010 (Excluding Mainland Chinese visitors)[18] Dubai United Arab Emirates 8.3 2010[19] Bangkok Thailand 7.2 2010[20] Istanbul Turkey 6.9 2010[15] [edit] History |
|
|
|
|
|
#162 |
|
Registered User
Likes (Received): 53
|
Stel Rotterdam zet je erop, dan zou er Rotterdam The Netherlands 0.2 2010 staan. Rotterdam had in 2010 230.600 buitenlandse gasten in haar hotels. Den Haag 209.200 buitenlandse gasten. Amsterdam had in 2010 4.184.100 buitenlandse gasten. Dit gaat overigens in Nederland alleen over de desbetreffende gemeenten. Bij Amsterdam is het netter internationaal Haarlemmermeer bij te tellen. De gemeente telt namelijk ongeveer evenveel hotelkamers als Rotterdam en Den Haag samen. Overigens is de lijst van wikipedia niet erg consistent, omdat er nog de nodige verschillen zijn bij het tellen. Denk bijvoorbeeld aan het meerekenen van gasten die een huis huren, bij vrienden slapen, etc.
I amsterdam Vers van youtube: Reis door de Noord/Zuidlijn tunnel [volledige versie] Last edited by Wuppeltje; September 14th, 2011 at 01:39 PM. |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Registered User
Likes (Received): 206
|
Of de vele overstappers van bepaalde vluchten zo kan ik mij voorstellen bij bepaalde bestemmingen. En ook vraag ik mij af of gasten die naar Antalya gaan wel echt voor de stad ansich komen.
|
|
|
#164 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Die hangen de hele dag of in het hotel of op het strand!
|
|
|
#165 | ||
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Quote:
![]() Quote:
|
|
|
|
#166 |
|
Registered User
|
Hoewel ik van cijfertjes hou, vind ik de lijst van hotel.info wel erg karig. Minder dan de helft van de Amsterdamse hotels heeft een vermelding op hotel.info (Amsterdam op 1 juli 2010 waren er volgens O+S 370 hotels in Amsterdam exclusief de regio met 181, waarvan er maar 157 met allerlei hotels in Zaanstad, Schiphol, etc. vermeld staan op hotel.info). Veel hotels met maar enkele beoordelingen, inclusief Amsterdamse tophotels zoals The Dylan, Amstel Hotel, Hotel de l'Europe, en ook veel hotels met geen enkele beoordeling of niet eens een vermelding.
Bij reviews van mensen zelf is een behoorlijke kritische massa erg belangrijk, en juist die ontbreekt grotendeels op hotel.info. Dit omdat een erg kritische reviewer, of juist een erg enthousiaste hotelhouder doorslaggevend kan zijn in de eindbeoordeling. Het nieuwe Mint Hotel in Amsterdam heeft geen enkele vermelding op hotel.info, en al 491 beoordelingen op Booking.com. Dit zijn meer beoordelingen dan alle hotels van Den Haag bij elkaar op hotel.info. Ik kan nog een tijdje doorrazen over hotel.info, maar anders dan het zoeken van publiciteit door deze website, is dit persbericht weinig waard.
I amsterdam Vers van youtube: Reis door de Noord/Zuidlijn tunnel [volledige versie] Last edited by Wuppeltje; September 14th, 2011 at 10:07 PM. |
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
#168 |
|
Like it Vertical
|
![]() Uit onderzoek bij mijzelf, mijn vriendin en 2 vrienden zonet blijkt dat Rotterdam veruit de beste binnenstad heeft ter wereld. En nu niet gaan zeuren dat dat onderzoek van mij niks waard is! Dit hoogwaardige onderzoek haal je echt niet zomaar onderuit! Rotterdam scoort gewoon gigantisch veel beter en Den Haag niet!
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 63
|
Eén van die vrienden is net ontmaskerd Tim. Die had onderzoeksuitkomsten vervalst. Hij wordt dan ook uit zijn functie als 'vriend' gezet.
|
|
|
#170 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Wij dienen een motie van wanvrienden in!
|
|
|
#171 |
|
Registered User
|
@Haagse Dave
Ik heb er geen enkel probleem dat Amsterdam laag staat op die lijst. Genoeg crappy hotels in Amsterdam. Al helemaal niet als Den Haag het goed doet, integendeel. Maar ik kijk liever wel wat verder dan een paar rapportcijfers alleen. Als er nou veel reviews waren zoals bij Tripadvisor of Booking.com dan hebben die subjectieve reviews die niet uit een steekproef komen samen wel een bepaalde waarde.
|
|
|
#172 |
|
Registered User
|
Ik wordt zelf eigenlijk ook een beetje moe van dat gekissebis. Ik ben gewoon trots op mijn mooie stad, zoals dat iedereen hier op zijn stad is. Alleen een beetje waardering op zijn tijd is wel leuk.
|
|
|
#173 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Registered User
Likes (Received): 50
|
Zeg SSC, ik hoor steeds meer Zuid-Europese talen als ik langs toeristen loop. Is dat ook terug te zien aan bezoekers bij jou? Of in officiële cijfers?
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
#176 | |
|
Registered User
Likes (Received): 108
|
Van www.rijnmond.nl:
Quote:
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Like it Vertical
|
Of het is toegenomen weet ik zo niet, maar er zijn wel flink wat Spanjaarden, Portugezen, Italianen en ook Zuid Amerikanen dit jaar. Hoe dat afgelopen jaren was kan ik eigenlijk niet goed inschatten.
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Registered User
|
Qua hotelovernachtingen wordt het vrij goed bijgehouden. In 2006 is het aantal Italianen gaan groeien met een dipje tot 2008 om vervolgens door te groeien met een record in 2010 van 12.000 Italiaanse gasten. Het aantal Spanjaarden is in 2000 gegroeid naar een hoger niveau, maar vervolgens met wat ups en downs rond hetzelfde niveau gebleven. Het aantal Portugezen en Zuid-Amerikanen is sinds 1998 licht gegroeid, maar nooit de oude records verbroken.
![]() Bron: CBS Maar hotelgasten hoeven natuurlijk niet in Rotterdam te verblijven om op straat te lopen. Er hoeft maar een klein deel die Amsterdam aandoet naar Rotterdam te gaan om merkbaar verschil te maken. Het aantal Zuid-Europeanen is ontzettend gestegen in Amsterdam.
|
|
|
#179 |
|
Like it Vertical
|
![]() Veel komen inderdaad een dagje op en neer. Het zou mooi zijn als ze in de toekomst ook vaker 1 of 2 nachtjes hier overnachten. Straks met het nieuwe aanbod van Easyhotel zal dat misschien ook gebeuren. Rotterdam heeft een te klein aanbod hostels. De 2 die er zijn zitten in het hoogseizoen altijd vol. Hostel Room zit eigenlijk bijna altijd vol. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Van mij zou Rotterdam wat meer exclusieve winkels mogen hebben a la Gucci, Louis Vuitton en Cartier. Niet persoonlijk hoor, want ik koop meestal niet in zulke winkels
en mijn vriendin zou het wel willen, maar....Meer voor de uitstraling van wereldstad en het trekken van ander publiek. In de buurt heeft Antwerpen dit nl. wel en menig grote Duitse stad. Al is de haute couture daar wel groter dan in Nederland, denk ik. Doch gaan een aantal Nederlanders voor dit soort aankopen daar weer shoppen. Zouden ze dan net zo goed in Rotterdam kunnen doen, als Rotterdam wellicht meer een ander imago aanneemt in de trant van exclusieve winkelstad. Amsterdam heeft dan wel weer deze winkels, maar de PC is dan weer geen straat met uitstraling. Kortom ik vind het jammer dat we in Nederland weinig grandeur hebben op dit gebied. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|