daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojajôh?

Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen

Reply

Thread Tools Display Modes
Old September 14th, 2011, 12:17 PM   #161
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 634

In dit wikipedialijstje komen we voorlopig nog niet voor, dus zo wereldklasse zijn we nog niet hoor.

Most visited cities by international tourist arrivalsTop 10 most visited cities by estimated number of international visitors by selected year
City Country International
visitors
(millions) Year/Notes
Paris France 15.1 2010 (Excluding extra-muros visitors)[12]
London United Kingdom 14.6 2010[13]
New York City United States 9.7 2010[14]
Antalya Turkey 9.2 2010[15]
Singapore Singapore 9.2 2010[16]
Kuala Lumpur Malaysia 8.9 2010[17]
Hong Kong Hong Kong 8.4 2010 (Excluding Mainland Chinese visitors)[18]
Dubai United Arab Emirates 8.3 2010[19]
Bangkok Thailand 7.2 2010[20]
Istanbul Turkey 6.9 2010[15]

[edit] History
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old September 14th, 2011, 01:24 PM   #162
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

Likes (Received): 53

Stel Rotterdam zet je erop, dan zou er Rotterdam The Netherlands 0.2 2010 staan.

Rotterdam had in 2010 230.600 buitenlandse gasten in haar hotels. Den Haag 209.200 buitenlandse gasten. Amsterdam had in 2010 4.184.100 buitenlandse gasten. Dit gaat overigens in Nederland alleen over de desbetreffende gemeenten. Bij Amsterdam is het netter internationaal Haarlemmermeer bij te tellen. De gemeente telt namelijk ongeveer evenveel hotelkamers als Rotterdam en Den Haag samen.

Overigens is de lijst van wikipedia niet erg consistent, omdat er nog de nodige verschillen zijn bij het tellen. Denk bijvoorbeeld aan het meerekenen van gasten die een huis huren, bij vrienden slapen, etc.

Last edited by Wuppeltje; September 14th, 2011 at 01:39 PM.
Wuppeltje no está en línea   Reply With Quote
Old September 14th, 2011, 07:00 PM   #163
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 206

Of de vele overstappers van bepaalde vluchten zo kan ik mij voorstellen bij bepaalde bestemmingen. En ook vraag ik mij af of gasten die naar Antalya gaan wel echt voor de stad ansich komen.
jb_nl no está en línea   Reply With Quote
Old September 14th, 2011, 08:06 PM   #164
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 23

Die hangen de hele dag of in het hotel of op het strand!
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old September 14th, 2011, 08:56 PM   #165
Haagse Dave
Registered User

Haagse Dave's Avatar

Likes (Received): 2

Quote:
Originally Posted by Wuppeltje View Post
Stel Rotterdam zet je erop, dan zou er Rotterdam The Netherlands 0.2 2010 staan.

Rotterdam had in 2010 230.600 buitenlandse gasten in haar hotels. Den Haag 209.200 buitenlandse gasten. Amsterdam had in 2010 4.184.100 buitenlandse gasten. Dit gaat overigens in Nederland alleen over de desbetreffende gemeenten. Bij Amsterdam is het netter internationaal Haarlemmermeer bij te tellen. De gemeente telt namelijk ongeveer evenveel hotelkamers als Rotterdam en Den Haag samen.

Overigens is de lijst van wikipedia niet erg consistent, omdat er nog de nodige verschillen zijn bij het tellen. Denk bijvoorbeeld aan het meerekenen van gasten die een huis huren, bij vrienden slapen, etc.
Dat kan allemaal zo zijn, maar in Den Haag zijn de gasten het meest tevreden van de grote steden in NL. Kwaliteit boven kwantiteit.

Quote:
Originally Posted by Haagse Dave View Post
13 september 2011, 08:56

Haagse hotelgasten zeer tevreden

Van de vijf grote Nederlandse steden heeft Den Haag de meest tevreden hotelgasten. Volgens de website hotel.info waarderen gasten de hotels met een 7.2. Eindhoven volgt op afstand met een kleine 6.8. Amsterdam, Utrecht en Rotterdam scoren een stuk minder.

Wereldwijd is er de meeste tevredenheid over hotels in Warschau. Voor Den Haag staan op de ranglijst vijftien andere steden. Op de hotelwebsite kunnen gasten hun oordeel kwijt over de bezochte hotels.

Totaal aantal inwoners Stadsgewest Haaglanden: 1.088.508 inw.

Den Haag, Wereldstad aan Zee.
Haagse Dave no está en línea   Reply With Quote
Old September 14th, 2011, 09:57 PM   #166
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

Hoewel ik van cijfertjes hou, vind ik de lijst van hotel.info wel erg karig. Minder dan de helft van de Amsterdamse hotels heeft een vermelding op hotel.info (Amsterdam op 1 juli 2010 waren er volgens O+S 370 hotels in Amsterdam exclusief de regio met 181, waarvan er maar 157 met allerlei hotels in Zaanstad, Schiphol, etc. vermeld staan op hotel.info). Veel hotels met maar enkele beoordelingen, inclusief Amsterdamse tophotels zoals The Dylan, Amstel Hotel, Hotel de l'Europe, en ook veel hotels met geen enkele beoordeling of niet eens een vermelding.

Bij reviews van mensen zelf is een behoorlijke kritische massa erg belangrijk, en juist die ontbreekt grotendeels op hotel.info. Dit omdat een erg kritische reviewer, of juist een erg enthousiaste hotelhouder doorslaggevend kan zijn in de eindbeoordeling. Het nieuwe Mint Hotel in Amsterdam heeft geen enkele vermelding op hotel.info, en al 491 beoordelingen op Booking.com. Dit zijn meer beoordelingen dan alle hotels van Den Haag bij elkaar op hotel.info.

Ik kan nog een tijdje doorrazen over hotel.info, maar anders dan het zoeken van publiciteit door deze website, is dit persbericht weinig waard.

Last edited by Wuppeltje; September 14th, 2011 at 10:07 PM.
Wuppeltje no está en línea   Reply With Quote
Old September 14th, 2011, 10:05 PM   #167
Haagse Dave
Registered User

Haagse Dave's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wuppeltje View Post
Hoewel ik van cijfertjes hou, vind ik de lijst van hotel.info wel erg karig.

Als ik even vlug op de website van hotel.info kijk, dan vind ik het maar armoedig. Minder dan de helft van de Amsterdamse hotels heeft een vermelding op hotel.info (Amsterdam op 1 juli 2010 waren er volgens O+S 370 hotels in Amsterdam exclusief de regio met 181, waarvan er maar 157 met allerlei hotels in Zaanstad, Schiphol, etc. vermeld staan op hotel.info). Veel hotels met maar enkele beoordelingen, inclusief Amsterdamse tophotels zoals The Dylan, Amstel Hotel, Hotel de l'Europe, en ook veel hotels met geen enkele beoordeling of niet eens een vermelding.

Het nieuwe Mint Hotel in Amsterdam heeft geen enkele vermelding op hotel.info, en al 491 beoordelingen op bookings.com. Dit zijn meer beoordelingen dan alle hotels bij elkaar op hotel.info.

Bij reviews van mensen zelf is een behoorlijke kritische massa erg belangrijk, en juist die ontbreekt grotendeels op hotel.info. Dit omdat een erg kritische reviewer, of juist een erg enthousiaste hotelhouder doorslaggevend kan zijn in de eindbeoordeling.
Pfff, zeur is niet. Den Haag scoort hier gewoon beter en A'dam niet. Klaar. Als A'dam of zelfs R'dam een keer ergens niet beter in scoort moet jij het uit alle macht proberen onderuit te halen. En nee, geen Calimero, dat is wel het laatste wat Den Haag is.

Old September 14th, 2011, 11:37 PM   #168
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

Uit onderzoek bij mijzelf, mijn vriendin en 2 vrienden zonet blijkt dat Rotterdam veruit de beste binnenstad heeft ter wereld. En nu niet gaan zeuren dat dat onderzoek van mij niks waard is! Dit hoogwaardige onderzoek haal je echt niet zomaar onderuit! Rotterdam scoort gewoon gigantisch veel beter en Den Haag niet!
Old September 14th, 2011, 11:42 PM   #169
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 63

Eén van die vrienden is net ontmaskerd Tim. Die had onderzoeksuitkomsten vervalst. Hij wordt dan ook uit zijn functie als 'vriend' gezet.
Old September 14th, 2011, 11:49 PM   #170
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 23

Wij dienen een motie van wanvrienden in!
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old September 15th, 2011, 12:05 AM   #171
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

@Haagse Dave

Ik heb er geen enkel probleem dat Amsterdam laag staat op die lijst. Genoeg crappy hotels in Amsterdam. Al helemaal niet als Den Haag het goed doet, integendeel. Maar ik kijk liever wel wat verder dan een paar rapportcijfers alleen. Als er nou veel reviews waren zoals bij Tripadvisor of Booking.com dan hebben die subjectieve reviews die niet uit een steekproef komen samen wel een bepaalde waarde.
Old September 15th, 2011, 12:13 AM   #172
Haagse Dave
Registered User

Haagse Dave's Avatar

Ik wordt zelf eigenlijk ook een beetje moe van dat gekissebis. Ik ben gewoon trots op mijn mooie stad, zoals dat iedereen hier op zijn stad is. Alleen een beetje waardering op zijn tijd is wel leuk.

Old September 15th, 2011, 04:20 AM   #173
Rotterodamum
Registered User

Rotterodamum's Avatar

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Haagse Dave View Post
Ik wordt zelf eigenlijk ook een beetje moe van dat gekissebis.
Dat krijg je nou eenmaal als je propaganda voor Den Haag gaat maken in het Rotterdamse café.

Dan gaan zelf de Amsterdammers zich ermee bemoeien!
Rotterodamum no está en línea   Reply With Quote
Old September 15th, 2011, 10:24 AM   #174
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 50

Zeg SSC, ik hoor steeds meer Zuid-Europese talen als ik langs toeristen loop. Is dat ook terug te zien aan bezoekers bij jou? Of in officiële cijfers?
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old September 15th, 2011, 12:08 PM   #175
Haagse Dave
Registered User

Haagse Dave's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rotterodamum View Post
Dat krijg je nou eenmaal als je propaganda voor Den Haag gaat maken in het Rotterdamse café.

Dan gaan zelf de Amsterdammers zich ermee bemoeien!

Old September 15th, 2011, 01:43 PM   #176
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 108

Van www.rijnmond.nl:

Quote:
Optimisme over binnenstad Rotterdam
15 september 2011

De gemeente Rotterdam is optimistisch over de ontwikkeling van de binnenstad. Het aantal inwoners is in twee jaar met ruim 4 procent gestegen tot bijna 32-duizend mensen en ook zijn er meer werknemers. Er waren wel wat minder toeristen.

Al deze gegevens staan in de Binnenstadsmonitor 2011, die iedere twee jaar wordt opgesteld. De Rotterdammer geeft de binnenstad gemiddeld een 6,7. Cultuur wordt gewaardeerd met een 7.

Rotterdam is vooral blij met de diverse bouwprojecten aan de Lijnbaan, het Weena en de Boompjeskade. Ook moet binnen een paar jaar de bouw van het Centraal Station afgerond worden.

De gemeente houdt donderdag voor bewoners en bedrijven een bijeenkomst om te kijken hoe de stad aantrekkelijker gemaakt kan worden.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old September 15th, 2011, 10:19 PM   #177
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Quote:
Originally Posted by Bouwmaardoor View Post
Zeg SSC, ik hoor steeds meer Zuid-Europese talen als ik langs toeristen loop. Is dat ook terug te zien aan bezoekers bij jou? Of in officiële cijfers?
Of het is toegenomen weet ik zo niet, maar er zijn wel flink wat Spanjaarden, Portugezen, Italianen en ook Zuid Amerikanen dit jaar. Hoe dat afgelopen jaren was kan ik eigenlijk niet goed inschatten.
Old September 15th, 2011, 11:04 PM   #178
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

Qua hotelovernachtingen wordt het vrij goed bijgehouden. In 2006 is het aantal Italianen gaan groeien met een dipje tot 2008 om vervolgens door te groeien met een record in 2010 van 12.000 Italiaanse gasten. Het aantal Spanjaarden is in 2000 gegroeid naar een hoger niveau, maar vervolgens met wat ups en downs rond hetzelfde niveau gebleven. Het aantal Portugezen en Zuid-Amerikanen is sinds 1998 licht gegroeid, maar nooit de oude records verbroken.

Bron: CBS

Maar hotelgasten hoeven natuurlijk niet in Rotterdam te verblijven om op straat te lopen. Er hoeft maar een klein deel die Amsterdam aandoet naar Rotterdam te gaan om merkbaar verschil te maken. Het aantal Zuid-Europeanen is ontzettend gestegen in Amsterdam.
Old September 16th, 2011, 11:16 AM   #179
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Veel komen inderdaad een dagje op en neer. Het zou mooi zijn als ze in de toekomst ook vaker 1 of 2 nachtjes hier overnachten. Straks met het nieuwe aanbod van Easyhotel zal dat misschien ook gebeuren. Rotterdam heeft een te klein aanbod hostels. De 2 die er zijn zitten in het hoogseizoen altijd vol. Hostel Room zit eigenlijk bijna altijd vol.
Old September 16th, 2011, 11:34 AM   #180
Sky HI
Registered User

Likes (Received): 1

Van mij zou Rotterdam wat meer exclusieve winkels mogen hebben a la Gucci, Louis Vuitton en Cartier. Niet persoonlijk hoor, want ik koop meestal niet in zulke winkels en mijn vriendin zou het wel willen, maar....

Meer voor de uitstraling van wereldstad en het trekken van ander publiek.

In de buurt heeft Antwerpen dit nl. wel en menig grote Duitse stad. Al is de haute couture daar wel groter dan in Nederland, denk ik. Doch gaan een aantal Nederlanders voor dit soort aankopen daar weer shoppen. Zouden ze dan net zo goed in Rotterdam kunnen doen, als Rotterdam wellicht meer een ander imago aanneemt in de trant van exclusieve winkelstad.

Amsterdam heeft dan wel weer deze winkels, maar de PC is dan weer geen straat met uitstraling.

Kortom ik vind het jammer dat we in Nederland weinig grandeur hebben op dit gebied.
Sky HI no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules