|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 | |
|
Registered User
Likes (Received): 204
|
En gratis oliebollen bij de viering van oud en nieuw op de Erasmusbrug dankzij D66 als ik het mij goed herrinner.
Quote:
Daarnaast heeft Visser weer de AD oliebollentest gewonnen.
Syrië, Beirout & Jordanië 2008 Syrië & Libanon2009 Egypte deel 1 Egypte deel 2 Egypte deel 3 Last edited by jb_nl; December 27th, 2011 at 05:26 PM. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Rotterdam
Likes (Received): 0
|
Nu oud en nieuw weer dichtbij komt, herinner ik me de berichten over de nieuwjaarsnacht en het vuurwerk weer, "Rotterdam wil Sidney evenaren met grootste vuurwerkshow". Allemaal leuk natuurlijk maar als ik dan het vuurwerk in Sidney bekijk, dan zal Rotterdam dit sowieso nooit kunnen evenaren. Zeker niet met dat treurige showtje van vorig jaar.
|
|
|
#23 |
|
The only way is up
Likes (Received): 595
|
In Sidney is het idd vele malen groter, maar ze gebruiken de boog van de brug ook heel goed. Dat is hier niet mogelijk op de pyloon.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Registered User
Likes (Received): 33
|
Quote:
Rotterdam zou Sydney niet moeten evenaren, wel een degelijk vuurwerk show neerzetten die als Nederlandse stad NL moet vertegenwoordigen in de buitenwereld. Het had net zo goed Amsterdam kunnen zijn maar Amsterdam heeft geen grote bouwwerk icoon wat de Eifeltoren is voor Parijs, de London Eye voor London, Times Square voor New York ect. Rotterdam heeft wel de Erasmusbrug. Ik vond de eerste twee edities van de vuurwerk show in Rotterdam zeer geslaagd, en ik was super on de indruk en trots wat Rotterdam heeft neergezet. Oud en Nieuw op Time Square viel voor mij erg tegen, dus Rotterdam kan grote mega steden wel aan als er een wil is. Ik kijk uit naar Oud en Nieuw bij de Erasmusbrug dit jaar.
|
|
|
|
#25 |
|
Rotterdam
|
Ik had vernomen dat ze vorig jaar "ff snel" een ponton hadden vol gezet omdat er op het laatst was besloten om toch "iets" te doen. Ik vond die show die 2010 inluidde wel redelijk maar nog niet echt heel spectaculair. Ik hoop dat ze dat dit jaar wel goed doen en lekker flink gaan knallen en dan kan Rotterdam wel als uithangbord dienen voor Nederland.
|
|
|
#26 |
|
Registered User
Likes (Received): 48
|
Zo'n act moet ook inwerken. Ik hoor nu al van veel meer mensen van buiten Rotterdam dat zij nieuwjaar in Rotterdam willen vieren vanwege het vuurwerk. Als dat balletje eenmaal rolt kun je ook grootser uitpakken omdat het indirect weer terugvloeit in het laatje. Rotterdam mag ook wel eens groot uitpakken want het was net aan de afgelopen keren. Vorig jaar was ik niet echt onder de indruk.
Overigens vond ik Londen nog veel extremer dan Sydney. Niet echt met patronen, maar vooral gewoon heel veel de lucht in knallen. Voor een echt mooi totaalplaatje zullen ze de Maastoren of de Rotterdam in de toekomst ook moeten gebruiken. Dan kan je dit soort trucs gaan uithalen. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Registered User
|
Maar als we dat gaan doen, en het grootser willen maken Rdam, moet de RET wel minder krampachtig gaan doen met oud en nieuw. Het is nu gewoon onmogelijk om naar en van Rdam centrum te komen met oud en nieuw. Belachelijk!
|
|
|
#28 |
|
Registered User
Likes (Received): 6
|
Ik begrijp wel dat men in het donker (na 18:00) geen schade aan het materiaal wil hebben. Het is lastig dan goede videobeelden te maken. In Madrid kan je enkel op een paar industrieterreinen wat vuurwerk aanschaffen wat bijna niemand doet, het OV functioneert zoals alledaags. Parijs is redelijk idem dito, van vrienden heb ik begrepen dat het daar ook collectief gevierd wordt.
Misschien leuk om te vermelden dat men het nieuwe jaar in Madrid driemaal viert, eenmaal op 30-12 om middernacht, eenmaal om 12 uur ´s ochtends en uiteindelijk het gewoonlijke vieren. De alternatieve vieringen zijn vooral bedoeld voor jongeren en mensen die werken gedurende oudjaarsdag en of in de ochtend. Hier een voorbeeld van een show te ere van het EU.voorzittersschap in 2010. Iets dergelijks zou in de toekomst ook kunnen op de gevel van De Rotterdam. ![]() De vuurwerkliefhebbers kunnen het best in Rotterdam blijven, afgelopen jaarwisseling was er slechts één minuut ingekocht ![]() ![]() Wat mijn bescheiden mening betreft wordt vuurwerk in de toekomst enkel per stad of deelgemeente afgestoken en gaat Rotterdam hierin gewoon tot de wereldtop behoren met een prachtige show, leuke horeca en een RET die fatsoenlijk haar werk kan doen. Het is maatschappelijk onhoudbaar om overal hout voor te moeten spijkeren en voorwerpen uit de openbare ruimte te moeten verwijderen vanwege een stel verveelde tieners. Noch droeviger is dat deze zelfde mensen Mobiele Eenheid behoeven en we toch eigenlijk van te voren wel konden inschatten dat ze zich dronken drinken en burgers en hulpverleners gaan bekogelen met vuurwerk. Dan maar twee- of driemaal per jaar een mooie georganiseerde show. Voor de echte liefhebbers zijn er ook genoeg vuurwerkfestivals zoals de vierdaagse van Scheveningen en die in Duinbergen Belgie (tegen Zeeuws-Vlaanderen aan).
Architectuur begint bij goede stedenbouw Last edited by Rotterdam Fascinates; December 29th, 2011 at 01:02 AM. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Registered User
|
Rotterdam oud en nieuw van 2010.
|
|
|
#30 |
|
Registered User
|
Hopelijk wordt het dit jaar weer zo mooi uitgezonden (zonder die C1000 reclame). Ook nog vuurwerk vanaf De Rotterdam afschieten zou helemaal mooi zijn inderdaad.
|
|
|
#31 |
|
Rotterdam
|
Het is een leuk showtje, maar om nu te zeggen dat je hier de wereld mee over gaat gaat mij te ver. Het is allemaal wat dunnetjes, bij 6 minuten wordt het tien secondes even wat spannend maar voor de rest wordt ik er niet warm of koud van.
Maar het is inderdaad ook zo wat Bouwmaardoor zegt, het moet even inwerken. Het zal dit jaar naar mijn verwachting zeker ook grootser zijn dan de vorige keren.
|
|
|
#32 | |
|
Registered User
|
Quote:
Over 10 jaar als deze evenement in Rotterdam nog georganiseerd wordt, wordt het zeker grootser en spectaculairder. Ook de gemeente wilt zelfs volgend jaar meer geld steken in deze evenement. En de organisatoren willen het grootser gaan maken. De wil is er in ieder geval.
|
|
|
|
#33 |
|
Registered User
|
Weet iemand of het vuurwerk in Rdam ook op tv is geweest in andere landen? (net zoals wij hier met het nieuws tijdens oud en nieuw kort even de vuurwerkshows in Sydney, London, Parijs etc. laten zien?) Ook al zou het kort zijn. Zou wel helpen qua naamsbekendheid van Rotterdam en wellicht extra toerisme trekken.
Overigens is de webcam van De Rotterdam nu op de Erasmusbrug gericht, ik vermoed vanwege de festiviteiten en het vuurwerk: www.bplusm.nl/webcam
|
|
|
#34 | |
|
Rotterdam
|
Quote:
|
|
|
|
#35 |
|
Registered User
|
In Sydney heb je een heel prestigieus comité die een heel jaar bezig is met de voorbereiding van de jaarwisseling. Daar heb je jarenlange ervaring, grote sponsoren die weten wat voor exposure het heeft en massa's mensen die er speciaal voor naar de stad komen. Dat laatste moet in Rotterdam nog veel meer gebeuren natuurlijk. Dat er boten afgehuurd worden voor O&N waar vanaf men het vuurwerk mooi kan aanschouwen, feestjes rondom de Maas die massaal bezocht worden en ga zo maar door.
Het is natuurlijk mooi dat er nu al weken reclame voor wordt gemaakt op de televisie en dat Rotterdam minutenlang in vrijwel iedere huiskamer in NL in beeld is rond middernacht. Neem daarbij de ieder jaar imposanter wordende skyline (die dus naar ik hoop er in de toekomst ook bij betrokken gaat worden met lasers of vuurwerk) en het geeft zonder meer heel goede reclame voor de stad. Ikzelf heb dit jaar 10 mensen te gast uit andere delen van het land die dit jaar voor het eerst in onze stad het nieuwjaarsfeest komen vieren (met als belangrijk argument het nationaal vuurwerk). Bij een positieve ervaring zal de mond op mond reclame volgend jaar nog meer mensen hierheen trekken. |
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Rotterdam
|
Quote:
Ik geloof dat er in Sidney ook geen heel verplicht programma omheen is met artiesten en aangewezen gebieden waar mensen mogen staan, alleen maar vuurwerk en daarna weer naar huis, toch? Er is inderdaad een hoop te verbeteren wil het vuurwerk in Rotterdam echt een heel groot en bekend evenement worden, alles moet op elkaar afgestemd zijn, openbaar vervoer, taxi's, feesten in de stad.
|
|
|
|
#37 |
|
Registered User
|
Ik doelde daarmee ook meer op gelegenheden rond de Maas. Bijvoorbeeld een verbouwd Tropicana, Cruise Terminal en wellicht in de toekomst Pakhuismeesteren en Chicago. Allen gelegen aan de Maas en vlakbij het epicentrum van de nieuwjaarsviering.
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Registered User
|
Quote:
Heel leuk, 10 gasten. Hoop nu dat het weer zal meevallen.
|
|
|
|
#39 |
|
Registered User
|
Net de site van Rotterdam City Guide gelezen mbt oud en nieuw feest. Rotterdam maakt het wel moeilijk voor de bezoekers! Dit jaar moet je tijdens oud en nieuw wel parkeer geld betalen. Er wordt aangeraden om niet met de auto naar de stad te komen met de vrees voor auto vandalisme door vuurwerk. Parkeer garages zijn ook dicht, openbaar vervoer rijdt tot 20:00uur. Even serieus hoe willen zij deze evenement ooit groot maken door dit feest indirect de kop om te draaien? In New York rijden er zelfs extra metro's om de massa mensen op Time Square en de feestgangers tijdens de hele nacht te vervoeren. Dit is bezoekers onvriendelijk beleid.
|
|
|
#40 |
|
robkaper.nl
|
De gemeente zou de RET (en NS, etc) inderdaad moeten verplichten om ook tijdens oud- en nieuw de dienstregeling op peil te houden. Lijkt me een mooie eis om mee te nemen in de nieuwe concessie.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|