|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 35
|
Montmédy - stadje met citadel in noord Frankrijk
Op een verregende dag in de Ardennen leek het ons leuk even over de Franse grens te kijken en zo kwamen we terecht in Montmédy. Naast het stadje staat op een heuveltop een citadel (Wikipedia artikel).
01. Op weg naar boven 02. Daar moeten we naar toe 03. Even omkijken 04. 05. 06. En verder omhoog... 07. ...met publiek 08. Uitzicht onderweg 09. Hier komt het brandnetelpad uit bij een soort entree 10. Ergens tussen de 1e en de 2e verdedigingslinie 11. Het stadje 12. 13. Via dit soort gangetjes gaat het verder 14. En eenmaal binnen in de citadel is dit de eerste aanblik 15. Auto's kunnen naar binnen via een smalle poort, hier half te zien naast het uitgestorven vvv kantoortje 16. 17. 18. 19. Matige staat van inderhoud 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. Kunst 30. Nog zin in een ijsje?
|
|
|
#2 |
|
Fremdkörper
Likes (Received): 3
|
Mooi! Interessant dat, ook al ben je net over de grens, dit stadje al zo'n typisch Franse aanblik geeft. Die verkrotting is trouwens niet mis, doet wat dat betreft een beetje aan Sedan denken.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
a hacked brain
Likes (Received): 0
|
Ik zie geen foto's.. ik vind het ook rare links als ik zo in de source kijk:
h t t p s ://lh3.googleusercontent.com/-JiLrvLRV2dk/TijOejRMrII/AAAAAAAAH0k/dLYGes7zA6c/ etc. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Registered User
|
shit, dus weer ge-eikel met Picasa. Dat is eerder bij anderen ook al gebeurd. De enige remedie is een tijdje later weer proberen. Het probleem heeft niet te maken met https, dat kun je vervangen door http maar dan valt ie nog steeds af en toe uit.
|
|
|
#5 |
|
a hacked brain
|
Ze zijn zichtbaar hoor, schitterend uitzicht zeg!
Leuk om te zien dat iedereen lijkt te weten dat ze bij het parkeren beter de banden niet recht moeten zetten (of leer je zoiets bij het halen van een rijbewijs?) Best spookachtig zulke donkere gangen in vervallen/half verlaten omgeving. Nadat ik las dat de vesting uit 1221 is kan je bij het zien van deze foto makkelijk fantaseren hoe lastig het was om binnen te dringen: http://lb.wikipedia.org/wiki/Fichier...A9dy_Paart.jpg (wellicht de poort van foto 15) Thanks for sharing! |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Registered User
|
Quote:
Ik zou ook niet graag het leger leiden dat deze vesting moet veroveren met de middelen van een paar eeuwen geleden. Uithongeren of met brandende pijlen in de fik steken zijn misschien opties, maar bestormen is zelfmoord.
|
|
|
|
#9 |
|
Registered User
|
Mooie en interessante fotoserie!
Op sommige foto's ziet het eruit alsof er daar sinds 40-45 niet veel meer aan onderhoud is gedaan.
|
|
|
#10 |
|
...
|
Interessante serie, ik vroeg me idd ook al af of ze sinds de tweede wereldoorlog niet meer aan onderhoud hadden gedaan.
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Quote:
Ik was er zelf 2 jaar geleden en dat viel toen goed mee. ![]() ![]() ![]() ![]() Met heerlijk zomers weer maakt dat al een serieus verschil. Maar eerlijk is eerlijk, de huizen op foto 14 waren toen al vervallen maar ze stonden er tenminste nog. Dat kleurt mijn herinnering aan Montmedy waarschijnlijk ook wel.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Rotterdam mijn Wereldstad
|
Mooi op de foto's vastgelegd, leuk om te zien.
|
|
|
#13 |
|
The only way is up
Likes (Received): 1211
|
foto 14 is een beetje jammer in een verder mooi stadje. Leuke serie.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bas
|
Erg leuke serie van een voor mij onbekend stadje, zo mag ik het graag. Wat een forse citadel voor zo`n kleine plaats. Ziet er verder prima uit, daar zou je zó als God in Frankrijk kunnen leven, heel onbezorgd in je laatste levensfase of zo.
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|