daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Fotoforum

Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving.

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old August 3rd, 2011, 10:55 PM   #1
Timon91
Error

Likes (Received): 46

Kiev (Ки´в)

Twee weken geleden ben ik in Kiev geweest, daarvan hier een verslag. De foto's zijn van twee verschillende keren. De eerste keer waren we 4 dagen in Kiev, de tweede keer maar ÚÚn dag.

1. Ik ging uiteraard met de trein Vanuit Amsterdam ben je met ÚÚn overstap (Berlin of Warszawa) in Kiev. De nachttrein naar Warszawa wordt Amsterdam Centraal binnen gesleept.

image hosted on flickr

Amsterdam Centraal train station by Timon91, on Flickr

2. Ontbijt de volgende ochtend, ergens in het westen van Polen: oploskoffie en zelf meegenomen krentenwegge.

image hosted on flickr

Breakfast in the train by Timon91, on Flickr

3. In Warszawa moesten we een paar uur doorbrengen. De temperatuur was prima, maar het regende lichtjes. Dan maar een biergarten in!

image hosted on flickr

Pałac Kultury i Nauki in Warszawa by Timon91, on Flickr

4. Verblijf voor de komende 19 uur (iets langer dan normaal i.v.m. werkzaamheden).

image hosted on flickr

Kiev-Express in Warszawa by Timon91, on Flickr

5. Het Nationale Stadion van Polen, bijna klaar voor het EK van volgend jaar.

image hosted on flickr

National stadium in Warszawa by Timon91, on Flickr

6. Onweersbui onderweg, tussen Łukˇw en Pilawa.

image hosted on flickr

Thunderstorm between Łukˇw and Pilawa by Timon91, on Flickr

7. Na een strenge en langdurige grenspassage konden we eindelijk gaan slapen. 3 uur voor Kiev werden we wakker. Dit is vlak voor Kiev, een groot rijtuigdepot en uitzicht op de stad.

image hosted on flickr

Railway depot near Kiev by Timon91, on Flickr

8. Na aankomst, het stationsgebouw.

image hosted on flickr

Kiev Pass train station by Timon91, on Flickr

9. Nu de stad. Dit is Kreshchatik (Хрещатик), de hoofdstraat. Een echte autoboulevard maar aan de zijkant is er gelukkig wel een redelijk breed en schaduwrijk voetgangersgebied (links op de foto).

image hosted on flickr

Kreshchatik street in Kiev by Timon91, on Flickr

10. Een poort die leidt naar een zijstraat van Kreshchatik.

image hosted on flickr

Gate in Kiev by Timon91, on Flickr

11. Vanaf metrohalte Pochtovaya Ploshchad kun je voor 1,50 Hryvnia de heuvel op. Vanaf deze heuvel, die volgens mij Vladimir Hill heet, heb je een mooi uitzicht op de stad.

image hosted on flickr

Funicular train in Kiev by Timon91, on Flickr

12. Het Ministerie van Buitenlandse Zaken van Oekra´ne, voorheen het hoofd van de Oekra´ense communistische partij.

image hosted on flickr

Ministry of Foreign Affairs in Kiev by Timon91, on Flickr

13. De klokkentoren van het St. Sophia Kathedraal Complex.

image hosted on flickr

St. Sophia Bell Tower in Kiev by Timon91, on Flickr

14. Beetje scheve foto van het Onafhankelijkheidsplein, Maidan Nezalezhnosti (Майдан Незалежності). Hier was in november 2004 de Oranjerevolutie.

image hosted on flickr

Maidan Nalezhnosty in Kiev by Timon91, on Flickr

15. Monument en in de achtergrond Hotel Oekra´ne, aan de andere kant van de hoofdstraat op het Onafhankelijkheidsplein.

image hosted on flickr

Maidan Nalezhnosty in Kiev by Timon91, on Flickr

16. Uitzicht vanuit het hostel, niet ver van de Bessarabische Markt aan het zuideinde van Kreshchatik. Een onweersbui komt verkoeling brengen.

image hosted on flickr

Thunder storm in Kiev by Timon91, on Flickr

17. De volgende dag. Een papierrijk muurtje in Podil. Deze vroegere arbeiderswijk ligt onderaan de heuvel waar Kiev lang geleden is gesticht.

image hosted on flickr

Podil, Kiev by Timon91, on Flickr

18. Straat in Podil.

image hosted on flickr

19. Ook hier is Harry Potter 7b net uitgekomen.

image hosted on flickr

20. In Podil ligt het Chernobylmuseum. We wilden graag naar Chernobyl en Pripyat zelf toe en hadden ook al gereserveerd, maar vanaf half juli zijn alle tours door de regering geannuleerd. Hoe lang deze blokkade nog duurt weet ik niet. Wel een beetje jammer voor ons, want we waren maar een paar dagen te laat.

image hosted on flickr

Chernobyl Museum in Podil, Kiev by Timon91, on Flickr

21. In deze oude brandweerkazerne zit het Chernobylmuseum gevestigd.

image hosted on flickr

Chernobyl Museum in Podil, Kiev by Timon91, on Flickr

22. Een klein kerk(torent)je in de rivier. Het gouden koepeltje kon je van veraf al zien schitteren.

image hosted on flickr

Church in the river, Kiev by Timon91, on Flickr

23. Naar het zuiden gekeken. De voetgangersbrug over de Dnipro, het stadion van Dinamo Kiev en de Regenboog "boog" (Rainbow Arch) zijn duidelijk te herkennen.

image hosted on flickr

Dnipro river, Kiev by Timon91, on Flickr

24. Ik ben benieuwd of hij nog wat gevangen heeft.

image hosted on flickr

Fisherman in Kiev by Timon91, on Flickr

25. Staand onder de voetgangersbrug.

image hosted on flickr

Pedestrian bridge over the Dnipro by Timon91, on Flickr

26. Bij het zoeken naar het pad wat ons naar de brug zou leiden moesten we eerst door een half vervallen, nooit afgebouwd park heen.

image hosted on flickr

Abandoned park in Kiev by Timon91, on Flickr

27. Hehe, eindelijk gevonden. Hier de Naberezhnoje Shosse, een drukke autoboulevard naast de rivier. De trambaan ernaast wordt niet meer gebruikt.

image hosted on flickr

Naberezhnoje Shosse, Kiev by Timon91, on Flickr

28. De brug zelf. Hij kan wel een likje verf gebruiken, maar hij is dan ook al ruim 50 jaar oud en Oekra´ens onderhouden.

image hosted on flickr

Pedestrian bridge in Kiev by Timon91, on Flickr

29. Uitzicht op de buitenwijken van Kiev, aan de overkant van de rivier.

image hosted on flickr

Suburbs in Kiev by Timon91, on Flickr

30. Je kan ook zwemmen in de Dnipro. In het geval van nood hoef je echter niet op redding te rekenen.

image hosted on flickr

Sunbathing in Kiev by Timon91, on Flickr

31. De al eerder genoemde regenboog. Dit omstreden monument staat voor de eenheid van Oekra´ne en Rusland.

image hosted on flickr

The Rainbow in Kiev by Timon91, on Flickr

32. Het uitzicht vanaf hier is prachtig. Als je goed kijkt kun je het kerkje van foto 22 ook herkennen.

image hosted on flickr

View of Kiev by Timon91, on Flickr

33. Bijna elke stad heeft een brug met liefdessloten, zo ook Kiev. Ik ben benieuwd of de "Extra Top Security" nog wat geholpen heeft

image hosted on flickr

Love lock in Kiev by Timon91, on Flickr

34. Shevchenko Boulevard, met beneden een standbeeld van Lenin.

image hosted on flickr

Shevchenko Boulevard in Kiev by Timon91, on Flickr

35. Aan de Shevchenko Boulevard ligt het Shevchenko Park, met daarin een standbeeld van Taras Shevchenko, de nationale held. Het is een dichter uit de 19e eeuw wiens werk als grondlegger wordt gezien van de moderne Oekra´ense taal.

image hosted on flickr

Statue of Taras Shevchenko in Kiev by Timon91, on Flickr

36. De roltrap van metrohalte Arsenalnaya. De metro van Kiev ligt erg diep en Arsenalnaya ligt ook nog eens op een heuvel. Deze halte ligt zo'n 105 meter onder de grond, een van de diepste ter wereld. Na deze roltrap volgt er nog een roltrap van ongeveer dezelfde lengte. Gelukkig gaan de roltrappen daar wel wat sneller dan hier Het metrosysteem vertoont overigens veel gelijkenissen met die van Moskou, maar het is allemaal iets minder gelikt. Wel is de metro spotgoedkoop, je betaalt namelijk maar 18 eurocent per rit.

image hosted on flickr

Metrostation Arsenalnaya in Kiev by Timon91, on Flickr

37. Uitzicht vanaf de heuvel op een (metro)brug over de rivier.

image hosted on flickr

Dnipro and main road by Timon91, on Flickr

38. Rechts van de foto staat een zuil ter nagedachtenis van de Tweede Wereldoorlog, het rare kerkje op de voorgrond is een monument voor alle hongersnoden in Oekra´ne. Op de achtergrond ligt het grottenklooster, ÚÚn van de grootste toeristische trekpleisters van Kiev. Binnen heb ik geen foto's gemaakt, mijn reisgenoot wel. Er is namelijk een extra kaartje voor nodig wat enkele factoren duurder is dan het entreekaartje.

image hosted on flickr

Monument to Ukrainian famines in Kiev by Timon91, on Flickr

39. De eerste laatste dag in Kiev hebben we de dierentuin bezocht. De dierentuin van Kiev heeft een slechte naam vanwege corruptieschandalen, ongekwalificeerd personeel en slechte verblijven voor de dieren en daarom waren we wel benieuwd of het echt zo erg was.

image hosted on flickr

Zoopark Kiev entrance by Timon91, on Flickr

40. De verblijven van de dieren vallen vaak inderdaad tegen en niet alles is even schoon, maar zo slecht als het volgens sommige sites was vond ik het niet. De dieren zien er helaas vaak ongelukkig uit, maar daarentegen wel goed verzorgd. Hier een bordje "verboden te voeren", zoals je er vele tegenkomt in deze dierentuin.

image hosted on flickr

Prohibited to feed animals, Zoopark Kiev by Timon91, on Flickr

41. Dit kan wel beter: het water van deze vijver. Arme schildpad.

image hosted on flickr

Dirty water in Zoopark Kiev by Timon91, on Flickr

42. Het berenverblijf is echter best mooi. Deze twee jonge beren waren met elkaar aan het stoeien.

image hosted on flickr

Young bears fighting in Zoopark Kiev by Timon91, on Flickr

43. Etenstijd.

image hosted on flickr

Dinnertime in Zoopark Kiev by Timon91, on Flickr

44. De tv-toren van Kiev, gezien vanuit de dierentuin.

image hosted on flickr

Kiev tv-tower seen from the zoo by Timon91, on Flickr

45. De tijger kijkt treurig in de droogstaande gracht om z'n verblijf.

image hosted on flickr

Tiger in Zoopark Kiev by Timon91, on Flickr

46. Na de dierentuin zijn we nog naar Andriyvsky Spusk geweest, een steil straatje dat vanaf de heuvel naar Podil loopt. Hier zijn vele souvenirkraampjes te vinden.

image hosted on flickr

Andriyvsky Spussk in Kiev by Timon91, on Flickr

47. Deze dag is ook het proces tegen Yulia Timoshenko hervat, in een rechtbank aan Kreshchatik. Buiten stonden honderden aanhangers en tegenstanders die elkaar probeerden te overstemmen, wat voor een gigantisch kabaal zorgde. Uiteraard was er ook de nodige pers en politie aanwezig.

image hosted on flickr

Yulia Timoshenko trial in Kiev by Timon91, on Flickr

Vanaf hier zijn alle foto's van ongeveer een week later, toen we voor een dagje terug waren in Kiev. Op deze laatste dag zijn we begonnen met het St. Sophia Kathedraal Complex, een trekpleister die we voor de laatste dag bewaard hadden. Er is ook een klokkentoren bij de ingang (foto 13) die je kan beklimmen.

48. Het uitzicht vanaf die klokkentoren. De kathedraal in de steigers is de St. Sophiakathedraal.

image hosted on flickr

View from St. Sophia's Bell Tower, Kiev by Timon91, on Flickr

49. Kijkend naar het noordoosten, naar de overkant van de rivier.

image hosted on flickr

50. Ingezoomd op het Onafhankelijkheidsplein.

image hosted on flickr

51. De kathedraal (waar je binnen helaas niet mocht fotograferen).

image hosted on flickr

52. De aanhangers/tegenstanders stonden alweer voor de rechtbank om Timoshenko aan te moedigen/uit te jouwen.

image hosted on flickr

Yulia Timoshenko trial in Kiev by Timon91, on Flickr

53. Tenslotte hebben we nog de botanische tuinen bezocht bij de universiteit, maar die vond ik een beetje tegenvallen. Het lijkt meer op een gewoon park. Echt m'n best om dingen te zoeken heb ik ook niet gedaan, want het was wel behoorlijk heet.

image hosted on flickr

Botanical garden in Kiev by Timon91, on Flickr

Na boodschappen gedaan te hebben voor de terugweg zijn we weer naar het hoofdstation gegaan, waar om half 5 onze trein richting Warszawa vertrok. Kiev was de moeite waard! Bedankt voor het kijken en hopelijk vonden jullie er wat van. Reacties zijn altijd welkom!

Sponsored Links
Old August 3rd, 2011, 11:20 PM   #2
Remski
Registered User

Remski's Avatar

Likes (Received): 1225

Mooie serie, zoals ik van je gewend ben (en ook weer met de trein uiteraard ). Kiev staat ook hoog op mijn verlanglijst. Het lijkt me een geweldige stad, een soort mini-Moskou. Die hoogteverschillen geven het ook net wat extra's. Wel balen dat je niet naar Chernobyl kon. Misschien dat de overheid het verbiedt ivm het naderende EK voetbal?
Remski no está en línea   Reply With Quote
Old August 3rd, 2011, 11:22 PM   #3
Nout
AstroNout

Nout's Avatar

Likes (Received): 1035

Mooi en uitgebreid beeldend reisverslag. Stiekem ben ik jaloers dat ik met m'n gezin minder flexibel ben geworden en dit soort reisjes gevoelsmatig meer en meer verleden lijken te behoren. Hoewel het gezinsleven me goed bevalt doet, wakkert deze serie m'n reislust stevig aan. Thanks!
Old August 3rd, 2011, 11:30 PM   #4
DvW
德明

DvW's Avatar

Likes (Received): 1591

Erg boeiende serie! Favo's: 28, 32, 37, 47, 48

Kiev is ook zeker een van mijn stops bij mijn volgende Oost-Europa trip (wanneer die ook mag zijn).
DvW no está en línea   Reply With Quote
Old August 4th, 2011, 12:41 AM   #5
909
-

909's Avatar

Erg leuke serie! Kiev is een geweldige stad en naar mijn idee ook best ondergewaardeerd. Ik zal er best weer eens heen willen. Jammer trouwens dat je niet naar Tsjernobyl kon, wat was daarvan precies de reden?

Op foto 37 zie ik nog het hotel waar ik verbleef en een mooi uitzicht over de stad had. Mocht je nog ge´nteresseerd zijn, dan kan je mijn fotothread hier vinden.
Old August 4th, 2011, 01:04 AM   #6
stewie1980
Registered User

stewie1980's Avatar

Likes (Received): 628

Daar staat een mooie BTR (pantserwagen) op foto 20. Hoort deze bij het museum?
Hopelijk moet het Nederlands elftal volgend jaar een keer in Kiev spelen, dan ga ik zeker met mijn vader en zijn collega's mee!
stewie1980 no está en línea   Reply With Quote
Old August 4th, 2011, 01:49 AM   #7
Vertigo
Fan van de Neudeflat

Vertigo's Avatar

Likes (Received): 130

Toffe serie van een boeiende stad! Ziet er nog behoorlijk hetzelfde uit als in 2006, toen ik er was.
Vertigo no está en línea   Reply With Quote
Old August 4th, 2011, 09:25 AM   #8
Timon91
Error

Bedankt allemaal!

Quote:
Originally Posted by Remski View Post
Wel balen dat je niet naar Chernobyl kon. Misschien dat de overheid het verbiedt ivm het naderende EK voetbal?
Quote:
Originally Posted by 909 View Post
Jammer trouwens dat je niet naar Tsjernobyl kon, wat was daarvan precies de reden?
De precieze reden is mij onduidelijk. Volgens het tourbedrijf waren het "political issues", dat is ook alles wat ik weet. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze nu eindelijk geld hebben gevonden voor die nieuwe sarcofaag en dat ze bij de bouw ervan geen pottenkijkers kunnen gebruiken.

Quote:
Originally Posted by stewie1980 View Post
Daar staat een mooie BTR (pantserwagen) op foto 20. Hoort deze bij het museum?
Geen idee, je ziet in Oekra´ne wel vaker random legervoertuigen geparkeerd staan, tentoongesteld of niet.

Ik heb inderdaad ook wel het idee dat Kiev een beetje ondergewaardeerd wordt, maar dat komt denk ik vooral doordat de stad geen echte must-sees heeft, zoals een Eiffeltoren, Brandenburger Tor, Sch÷nbrunn of Kremlin, om er maar een paar op te noemen. Je ziet dan ook niet heel veel toeristen, waardoor het nog eens leuk is om een praatje te maken met andere Nederlanders als je die toevallig een keer ergens tegen komt Toch kun je je prima 5 dagen in de stad vermaken. In de zomer is de hitte wel iets om rekening mee te houden. Het was nu steeds 30-33 graden, wat volgens een paar Oekra´ners in onze trein koeler is dan normaal. Ik vond het in ieder geval al warm genoeg zo
Old August 4th, 2011, 10:30 AM   #9
Plaas
MP

Plaas's Avatar

Likes (Received): 2385

Interessante serie! Kiev lijkt me zeker een interessante stad, al staat Minsk nog iets hoger op mijn verlanglijstje als het om het "Oostblok" gaat. De serie is in elk geval lekker gevarieerd, zo krijg ik wel een indruk van wat de stad zoal te bieden heeft. Ik vrees dat je er om de leuke straatjes niet moet zijn.
Old August 4th, 2011, 01:49 PM   #10
wc eend
Fremdk÷rper

wc eend's Avatar

Likes (Received): 64

Minsk is natuurlijk wel meer "cult", maar ik denk dat Kiev toch meer te bieden heeft. Mooie serie in ieder geval? Heb je nog foto's vanop straatniveau?
wc eend no está en línea   Reply With Quote
Old August 4th, 2011, 02:03 PM   #11
Apollyon
Rotterdam mijn Wereldstad

Apollyon's Avatar

Likes (Received): 0

Leuke serie, er is sinds 2002 dat ik er was, zo te zien niet veel veranderd. We hebben op veel dezelfde plekken gelopen. Verkochten ze op Andriyvsky Spusk nog steeds zoveel oud Sovjets oorlogsmateriaal of is dat inmiddels minder geworden?

Kiev is een erg mooie stad waar veel te zien is, ik heb me er toendertijd prima kunnen vermaken.
Apollyon no está en línea   Reply With Quote
Old August 4th, 2011, 07:54 PM   #12
Timon91
Error

Nauwelijks, het is nu vooral toeristenzooi. Koelkastmagneetjes en dat soort dingen. Wel worden er nog veel nep-USSR dingen verkocht, als bontmutsen en petten. Het enige wat een beetje in de buurt komt zijn mensen die legermedailles verkopen en oude munten.

Quote:
Originally Posted by wc eend View Post
Minsk is natuurlijk wel meer "cult", maar ik denk dat Kiev toch meer te bieden heeft. Mooie serie in ieder geval? Heb je nog foto's vanop straatniveau?
Niet veel, het is op straat overal vrij druk en dan ben je toch minder snel geneigd om foto's te gaan maken. Mocht je echt graag foto's van het straatniveau willen kijk dan even op de Russische streetview, die je hier kan vinden. Gewoon even op een blauw lijntje klikken en je bent op straat
Old August 4th, 2011, 11:04 PM   #13
bthj
Registered User

bthj's Avatar

Likes (Received): 1449

het is een geweldige stad. wel vind ik de pistoolkluisjes in de grote clubs een tikkeltje typisch en ook het advies om maar gewoon weg te duiken in geval van een schietpartij wat al te tof. maar al met al een geweldige tijd gehad. een klein wonder is toch wel dat alle vrouwen lang, mooi en slank zijn en hun broers klein, dik en lelijk.
bthj no está en línea   Reply With Quote
Old August 5th, 2011, 12:36 AM   #14
Judazzz
Derp?

Judazzz's Avatar

Likes (Received): 2290

Erg mooie serie
Lijkt me een leuke stad om eens te bezoeken!
Judazzz no está en línea   Reply With Quote
Old August 6th, 2011, 04:47 PM   #15
Timon91
Error

Quote:
Originally Posted by bthj View Post
het is een geweldige stad. wel vind ik de pistoolkluisjes in de grote clubs een tikkeltje typisch en ook het advies om maar gewoon weg te duiken in geval van een schietpartij wat al te tof. maar al met al een geweldige tijd gehad. een klein wonder is toch wel dat alle vrouwen lang, mooi en slank zijn en hun broers klein, dik en lelijk.
Dat soort clubs ben ik niet geweest, maar het zou zomaar kunnen En inderdaad, de Oekra´ense vrouwen behoren tot de mooiste ter wereld
Old August 10th, 2011, 10:55 AM   #16
Mojito
kejje nagaan!

Mojito's Avatar

Likes (Received): 3172

Dank voor deze mooie serie! Heb eerst de serie van Scoub gezien en nu deze, en ik weet nu zeker dat ik wel een keertje die kant op wil.
Mojito no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules