|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Derp?
Likes (Received): 132
|
Uit den ouden doosch: Westkust Verenigde Staten (2000)
In de zomer van 2000 heb ik een rondreis gemaakt door het Noordwesten van de VS per RV (zo'n gigantisch huis op wielen), mijn eerste verre reis. Helaas had ik op dat moment nog geen digitale camera (wie wel?) maar alleen een hele simpele 35mm. compactcamera, en was ik toen nog trots lid van de vereniging "Het Snelle Kiekje", dus de kwaliteit van de ingescande foto's is helaas niet al te best. Maar hopelijk mag dat de pret niet drukken.
![]() 1. Startpunt San Francisco ![]() 2. Marina District ![]() 3. Golden Gate Bridge ![]() 4. Alcatraz Island ![]() 5. Op Alcatraz Island ![]() 6. De eetzaal ![]() 7. De cel van één van de deelnemers van de enige - mogelijk - succesvolle vluchtpoging in 1962 (info) ![]() 8. Frisco skyline 9. Golden Gate vanaf Alcatraz, met tegenlicht ![]() 10. Union Square met de Bank of America Center (nu 555 California St.) - er scheen een observatiedeck in deze toren te zijn, maar wij werden in no-time weer het gebouw uitgejaagd ![]() 11. Transamerica Pyramid, het gebouw dat mijn interesse in hoogbouw het meest heeft aangewakkerd (foto is, zoals wel meer, helaas spiegelbeeldig - scanfoutje... )![]() 12. Nogmaals de Transamerica Pyramid ![]() 13. Lombard Street, "de bochtigste straat op aarde" ![]() 14. Afdaling naar Alcatraz ![]() 15. San Francisco vanaf de Twin Peaks ![]() 16. Mijn allereerste panorama ever ![]() 17. Tussenstop in Reno, Nevada ![]() 18. Dit moet Reno by night voorstellen... ![]() ![]() 19. Virginia City, nabij Reno ![]() 20. Interstate 50, van Reno naar Salt Lake City, dwars door de Nevada Desert ![]() 21. De zon gaat onder in het Great Salt Lake ![]() 22. Next stop: Yellowstone National Park ![]() 23. Eén van de bewoners ![]() 24. Old Faithful, de hoogste geiser van het park (max. 55m) ![]() 25. Mammoth Hot Springs, Yellowstone National Park ![]() 26. De kaalslag is nog steeds het resultaat van de enorme bosbranden van 1988 ![]() 27. Norris Geyser Basin, Yellowstone National Park ![]() 28. Lower Yellowstone Falls, bijna 100m. hoog ![]() 29. Lower Yellowstone Falls ![]() 30. Volgende halte: Seattle. Onder andere een bezoek aan de Boeing Fabriek in Everett, maar helaas geen foto's ('strictly forbidden') ![]() 31. Space Needle ![]() 32. Columbia Center, het hoogste gebouw van Seattle ![]() 33. Uitzicht vanaf het observation deck op de 73e verdieping: hier de Smith Tower ![]() 34. Blik landinwaarts ![]() 35. Blik over downtown, richting noorden ![]() 36. Uitsteker naar Victoria, Vancouver Island - mijn enige fotografische bewijs dat ik in Canada ben geweest ![]() 37. Verder richting zuiden, langs de Pacific Coastline via het Olympic National Park (helaas geen foto's van de gematigde regenwouden) ![]() 38. Kustlijn ![]() 39. Via Portland (geen foto's), naar Crater Lake National Park, Oregon 40. Via Sacramento (geen foto's) naar de laatste stop voor de terugvlucht: Livermore, nabij San Francisco ![]() Edit: ik ben nog op zoek naar een betaalbare, redelijke negatieven-scanner - iemand tips?
:: My flickr :: Cambodia 2012/13 - Aruba/Curaçao 2012 - Singapore 2011 - Cambodia 2011 - Cambodia 2009 Vietnam 2009 - Isreal/West Bank 2008 - Hong Kong/Macau/Beijing 2006 - City trips Last edited by Judazzz; August 7th, 2011 at 06:46 PM. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
Likes (Received): 19
|
Erg mooie foto's! Je hebt destijds zo te zien min of meer dezelfde reis gemaakt als ik 2 jaar geleden. De VS is mijn favoriete vakantieland: prettige wegen, mooie en veelzijdige natuur, interessante steden en niet zo duur als Europa. Ik ben er inmiddels 4 keer geweest en kan niet wachten om weer terug te gaan!
Favo foto's: #1, 9, 20, 25, 34 en 39. Qua composities vind ik je Cambodja-serie trouwens wel een stuk beter. Je kunt zien dat je in die 11 jaar tijd veel geleerd hebt vind ik. Bedankt voor het posten van de foto's! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Vrijstad Kellerbier!
|
Supervet, die oude korrelige en in kleur enigszins falende snapshots. En zie ik daar op foto 7 nog het papier-maché hoofd van Clint Eastwood liggen?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Rotterdam mijn Wereldstad
Likes (Received): 0
|
Hele mooie serie. VS is ook 1 van mijn favo bestemmingen en wil er nog zeker een keer terug, vooral voor de nationale natuurparken. Mammoth Hot Springs vond ik erg indrukwekkend om te zien, prachtig hoe dat gevormd is.
|
|
|
#5 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Leuk, dank voor het delen!
Hoe was Seattle? Om één of andere onverklaarbare reden wil ik hier altijd nog eens heen. Maar misschien is de stad wel geen zak aan, geen idee. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Registered User
Likes (Received): 27
|
Prachtige serie! Vooral de staat Washington BC lijkt me heel mooi.
Het jaar 2000, toen leek alles nog zo onschuldig, toen dachten we niet aan economische crisissen, aanslagen, bezuinigingen en sociale onlusten. @revirnik: Seattle lijkt me ook een heerlijke stad om heen te gaan, ook omdat het in zo'n mooie omgeving ligt denk ik.
Urban photos: Istanbul 2008 New York 2010 The Hague 2011 Budapest 2012 Rural photos Friesland 2010 Denekamp- Singraven 2011 Zuid Limburg 2007 Southwest Hungary 2012 Flickr acount hoogfriesland "Fotovandaag" |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Derp?
Likes (Received): 132
|
Dank allemaal!
![]() Volgens mij staat Seattle structureel heel hoog in de lijstjes van meest prettige steden in Noord Amerika (samen met o.a. Vancouver en Portland, niet toevallig in dezelfde regio). Ik had helaas maar een middag om wat rond te kijken, maar ik vond de stad zeker prettig aandoen - stedelijk maar groen, levendig, prachtige setting. Zeker geen verkeerde plek om eens heen te gaan, maar of je je er ook een volle week zou kunnen vermaken - ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Op foto 7 is een hoofd te zien, inderdaad van papier-machee, want Clint had helaas bedankt voor een reprise
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|