|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#41 | |
|
Wat een uitzicht!
Likes (Received): 29
|
Quote:
Het smeltwater vangen we op in de overloopgebieden die al aangelegd worden. En als dat niet genoeg is kunnen we het gebied tussen Rotterdam en Den Haag daarvoor gebruiken. Dat diende van oudsher daar al voor. Door een vergissing blijkt nu, ze wisten niet van de plannen met een berg, zijn er mensen gaan wonen.
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free. Gene Sharp From Dictatorship to Democracy A Conceptual Framework for Liberation 1993 |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Mapmaker
Likes (Received): 19
|
Is meteen de stijging van de zeespeigel opgelost!
|
|
|
#43 |
|
Ad crumenam
Likes (Received): 39
|
Wat ik mij wel afvraag, stel dat zo'n berg in de Noord-Zee wordt gelegd. Waar zou men deze dan denken te realiseren? Hoe ver komt deze van de kust af te liggen? Komt er een landverbinding naar toe, een enkel dijkje, een brug of een tunnel? Is de zanderige bodem van de Noord-Zee wel sterk genoeg om een berg van 2 km daarbovenop stabiel te houden? Ik denk dat je toch echter heel diep moet gaan funderen, net als bij superwolkenkrabbers. Anders zakt die hele berg weg en veroorzaken we een supertsunami. Wat wordt het gemiddelde hellingpercentage van de berg? Immers een berg die overal 30% of stijler is, daar kun je niet veel recreatie op beoefenen. Er dienen ook milde hellingen aanwezig te zijn. Wat voor invloed heeft het voor de kuststrook en het achterliggende land daarachter? En is het milde klimaat in de Noord-Zee wel koud genoeg om een wintersport berg te herbergen? Ik kan mij best voorstellen dat het niet koud genoeg is om een mooi ski-oord te maken, of doet het hoogteverschil dit teniet?
Lager dan 1000 meter vraag ik mij af of je dan uberhaupt wel kan skieen. Daarboven, met gemiddeld 6,5 graden kouder, dat zou nog kunnen. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Registered User
|
Op de hoge venen in België wordt ook geskied, dus dat zal wel geeen probleem leveren. Maar dat zal ook zowat het enige aspect zijn dat geen probleem levert...
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ad crumenam
Likes (Received): 39
|
Dat heeft veel meer een landklimaat dan de Nederlandse kust
![]() Als je aan een eiland voor de kust denkt, zal je aan het klimaat van Texel of Vlieland moeten denken. Dat is gemiddeld gezien een stuk zachter dan de Hoge Venen. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Registered User
Likes (Received): 27
|
Ik denk dat sneeuw voor skiën geen probleem zal zijn, zo'n berg vangt met vochtige winden uit het westen, noordwesten of noorden vrachten met neerslag op en door het stuwingseffect koelt de lucht sneller af* waardoor je bij een noordenwestenwind vanaf 500 meter al heel snel sneeuw gaat krijgen denk ik. Achter de berg zou je juist een fohneffect kunnen krijgen. Achter de berg zal het klimaat wel droger kunnen worden, ik denk niet dat de boeren daar zou blij mee zullen zijn.
Urban photos: Istanbul 2008 New York 2010 The Hague 2011 Budapest 2012 Rural photos Friesland 2010 Denekamp- Singraven 2011 Zuid Limburg 2007 Southwest Hungary 2012 Flickr acount hoogfriesland "Fotovandaag" Last edited by Hoogfriesland; August 19th, 2011 at 03:31 PM. |
|
|
|
|
|
#47 | |
|
riiiiiiiiiiiiiiiiiight...
|
Quote:
|
|
|
|
#48 |
|
Registered User
Likes (Received): 64
|
Mwah. Gewoon een kwestie van ophogen tot we wel sneeuw hebben. Niet van dat defaitistische jongens!
Don't blame it on sunshine, don't blame it on moonlight, don't blame it on good times, blame it on rampant police brutality, widespread gang violence and the near total collapse of Civil Society itself. |
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Wat een uitzicht!
|
Nee volgens mijn bron is het Mohammed.
Quote:
Wat niet weg neemt dat Mozes ook iets had met een berg en stenen tafelen. Misschien wil Mozes die stenen in Nederland wel terugleggen, hebben we in ieder geval een begin voor een berg.
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free. Gene Sharp From Dictatorship to Democracy A Conceptual Framework for Liberation 1993 Last edited by Uplander; August 19th, 2011 at 05:48 PM. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
The only way is up
Likes (Received): 642
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Registered User
Likes (Received): 57
|
er zit toch wel enige ironie in de vaststelling van dit hoogbouwforum dat het helemaal niet kan.
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Bas
|
Stukje Griekenland kopen, lijkt mij veel realistischer.
Ik ga zaterdag naar de Dutch Mountains, ofwel De Veluwe. Bulten genoeg daar! |
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Registered User
|
Quote:
Nu is de Zuidwalvulkaan de bekenste maar in de tijdperk dat er nog dino's rondliepen waren er nog twee vulkanen in Nederland. Eentje 50 km ten westen van Den Helder en eentje ergens onder Rotterdam. |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 575
|
Quote:
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Bas
|
Zet die boorinstallatie maar neer op de VUURPLAAT in Rotterdam-Zuid. Kijken wie dan de Nimby is, ha ha
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Wat een uitzicht!
|
Ho, ho, niet doen daar staat mijn favoriete Lidl.
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free. Gene Sharp From Dictatorship to Democracy A Conceptual Framework for Liberation 1993 |
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Live from the sky!
Likes (Received): 26
|
Quote:
Mocht hij niet hol zijn dan zie ik niet in hoe je hem stevig genoeg kan maken met alleen rotsen van enkele meters groot en zand zonder dat hij onder zijn eigen gewicht inzakt (al dan niet door regen en wind). Het bouwen van de deltawerken, of het opspuiten van enorme eilanden voor de kust zijn kinderspel vergeleken met dit idee. Voor hetzelfde geld zou je volgens mij een stalen muur kunnen bouwen in zee die Nederland voor de komende 300 jaar beschermd tegen de stijgende zeespiegel. Zelfs een lift naar de ruimte is misschien nog wel haalbaarder.
Build it Last edited by Atmosphere; August 20th, 2011 at 01:08 AM. |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Registered User
Likes (Received): 64
|
Dat we het hier over een project hebben dat ergens tussen science fiction en fantasy inligt weet ik ook wel, maar we hebben nou toch die zandmotor voor de kust? Stel dat je daar echt flink met helmgras en zo te keer ging, tot op welke hoogte zou zand daar realistisch kunnen aanstuiven?
Don't blame it on sunshine, don't blame it on moonlight, don't blame it on good times, blame it on rampant police brutality, widespread gang violence and the near total collapse of Civil Society itself. |
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 575
|
Quote:
Zie een prototype NIMBY en één van het ergste soort. "Pleur maar bij een ander in zijn achtertuin"
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
|
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Registered User
|
Quote:
Heb het kaartje gevonden. Die vulkaan lag ietsje onder Barendrecht Last edited by Rambo L; August 20th, 2011 at 10:56 AM. |
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| ambitie, berg, derrek van den, emmen saaiste, geld speelt geen rol, komkommertijd, kop boven maaiveld, naïef, polder, sport |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|