|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 | |
|
Bike It!
Likes (Received): 291
|
EEKLO | AZ Alma | U/C
www.eeklo.be - woensdag 17 december 2008
Quote:
|
|
|
|
#2 | |
|
Bike It!
|
Quote:
Het filmpje kan je via deze link bekijken. Een mens zou bijna hopen om ziek te worden.... ![]() http://www.azalma.be/page.asp?lang=n...page=nieuwbouw
|
|
|
|
#3 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Dat ziet er inderdaad heel mooi en bovenal best groot uit. Was zoiets ook maar mogelijk in het UZ in Gent
|
|
|
#4 | |
|
Bike It!
|
Quote:
![]() Nog een render van de nieuwbouw. ![]() Even vermelden dat langs de Ringlaan sinds enkele jaren zowat het mooiste, afgescheiden fietspad van Eeklo ligt. De buslijn waarvan sprake in het filmpje is de drukke lijn 58 Gent-Eeklo-Brugge, die nu langs de Blakstraat de R43 oprijdt. Dus dat zit wel goed. Hopelijk verhoogt men de frequentie wat tijdens het weekend, want dan is die echt te laag. In de buurt van de Ringlaan en de ziekenhuissite staan ook reeds de windmolens, de nieuwe watertoren en de 2 flatgebouwen van de MBM, die de komende jaren gerenoveerd worden. Al bij al levert dat toch een vrij stedelijk plaatje op. ![]()
|
|
|
|
#6 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Benonie, kan je eens op een kaart tonen waar dat ziekenhuis precies zal komen aub? Want ik kan het maar nergens uit opmaken...
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bike It!
|
Het ziekenhuis komt dus helemaal aan de westrand van Eeklo, langs de R43.
Links op foto 1 zie je het (donkere) Schipdonkkanaal (grens met Maldegem) en rechts daarvan de R43, die bovenaan aansluit op de N9 en nog hoger in beeld de N49. Er zijn plannen om in de toekomst die Ringlaan door te trekken naar het oosten om daar weer aan te sluiten bij de N9. De baan van noordwest naar zuidoost is dus die beruchte N9. De gebouwen linksonder en linksboven op de foto zijn de 2 industrieterrein die Eeklo momenteel rijk is. 1. ![]() 2.
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
Thank you! Ik kende de streek hoor, mijn bus 58 rijdt altijd daarlangs! Maar kon het gewoon niet goed achterhalen uit hetgeen ik gelezen heb.
(hoewel ik al een donkerbruin vermoeden had dat het daar ging zijn)
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Bike It!
|
Eeklo.be 08/03/2011
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Average yes-man
|
200.000.000 miljoen euro?
![]() ik hoop maar dat ze zich mistypt hebben
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
-
Likes (Received): 4
|
Daar kan je heel wat Lange Wappers met bouwen
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bike It!
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
-
Likes (Received): 4
|
Ik vind 200 miljoen miljoen anders wel een fameus bedrag
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Registered User
|
Doet mij denken aan Kabouter Wesley: 100 miljoen miljard. ![]() Neen: het zal duur zijn. Maar het wordt dan ook een vrij groot ziekenhuis. Wat me zorgen baart is wat men met de oude ziekenhuizen gaat doen. Vooral Sijsele is nogal de moeite waard vind ik wel. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bike It!
|
Zoals in het artikel staat wordt het oude ziekenhuis van Sijsele een soort gezondheidscampus. Sanopolis of zoiets. Iets wat het oorspronkelijk was (sanatorium) en nu ook al is, want het is steeds meer een revalidatiecentrum dan een volwaardig ziekenhuis geworden. Ik veronderstel dat het vrij mooie gebouw gewoon behouden blijft.
![]() Dat van Eeklo is op enkele oudere (en deels beschermde) gedeelten langs de Koning Albertstraat, te lelijk voor woorden. Een allegaartje aan architectuurstijlen uit de afgelopen 150 jaar. Het gedeelte aan de Moeie, uit de jaren '60, was nog vrij mooi, maar sinds de bijbouwsels uit de jaren '90 (rechts) en vooral de nieuwe afdeling op het dak, straalt het alleen Vlaamse kotterijsfeer uit. ![]() De gronden daar worden overgeleverd aan de stad, aangezien die eigenlijk het terrein langs de Ringlaan voor het ziekenhuis kocht. een soort grondruil dus. Zij zouden er de RVT- Sint-Elisabeth uitbreidingskansen geven en eventueel ook een parkgedeelte aanleggen, al vrees ik eerder een centrumparking... Maar dat is allemaal nog koffiedik kijken. Ik hoop alleen dat er geen jarenlange stadskanker van komt... De heel mooie nieuwbouw van het kinderdagverblijf Kinderlach zal uiteraard blijven. Hopelijk wordt ook de mooie jaren '60 créche aan de Moeie van de sloop gered. Nu is die in gebruik als burelen, maar weinig energievriendelijk door de enorme ramen in enkele glas. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Registered User
|
Dat had ik ook gelezen: maar de vraag is of bij die nieuwe Sijseelse gezondheidscampus het ziekenhuis gebouw bewaard blijft. Zoals jij het stelt lijkt het van wel, maar is dit 100% zeker?
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bike It!
|
100% zeker ben je natuurlijk nooit. Ik denk niet dat het gebouw beschermd is.
Maar ik ben er eind vorig jaar meermaals mijn schoonmoeder gaan bezoeken en het hele gebouw is toch wel grondig gerenoveerd en gemoderniseerd en kan dus nog jàren mee. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bike It!
|
De huidige ziekenhuissite wordt gevormd door bijna het hele bouwblok tussen Tieltsesteenweg, Koning Albertstraat, Moeie en Coquytstraat. Het is een allegaartje van bouwstijlen en verzorgende functies.
Dit is het eigenlijke ziekenhuis. Je ziet hier vooral het langgerekte gebouw uit de jaren '60. Dat werd later rechts uitgebreid in de jaren '90 en enkele jaren terug werd een materniteit op het dak en een operatiekwartier naast de hoofdingang toegevoegd. Achter dit gebouw ligt nog een oudere ziekenhuisvleugel in rode baksteen, het labo en de kapel en oude kloosterpanden. ![]() Die recentste aanvullingen zien er niet uit, maar waren hoogst noodzakelijk. tegelijkertijd werd ook de volledige binnenkant gemoderniseerd zodat die nog meekan tot de ingebruikname van de nieuwe kliniek. ![]() ![]() Ik was blij verrast dat er nog een deel van de oude verpleegsterschool bewaard is gebleven. Mijn moeder heeft daar in de jaren '50 gestudeerd. De school werd enkele jaren geleden grotendeels gesloopt om plaats te maken voor een nieuw kinderdagverblijf. ![]() Dit is de nieuwe crèche "Kinderlach". een geslaagd gebouw, vind ik. ![]() ![]() ![]() Het oude kinderdagverblijf staat ook nog op het terrein. Is ook wel een mooi gebouwtje uit de goldens sixties, al zie je dat op mijn foto niet zo goed. Nu zijn er burelen gevestigd. ![]() Naast het nieuwe kinderdagverblijf ligt RVT Sint-Elisabeth. dat was vroeger in het onlangs gesloopte oude zieken/weeshuis langs de K.Albertstraat gevestigd. ![]() ![]() Net naast dit rusthuis, langs de Tieltsesteenweg, zijn er 2 begrafenisondernemers (echt waar), en alzo is de cirkel rond.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bike It!
|
De site langs de Ringlaan. Hier zal binnen 5 jaar het gloednieuw ziekenhuis verrijzen.
Links de Ringlaan (met prima fietspad, overigens). Rechts het bouwterrein en een bufferzone. ![]() De site paalt aan de sociale woonwijk Sint-Jozef. ![]() Hier merk je de omvang van het perceel. ![]() Nogmaals de R43/Ringlaan, meer in noordelijke richting. ![]() Het nabijgelegen kruispunt R43 met de N9 richting Brugge in het westen, richting E34 naar het noorden. Deze ringweg die langs het ziekenhuis loopt zal in de nabije toekomst in het zuiden worden doorgetrokken tot de N9 richting Gent.
Last edited by Benonie; March 1st, 2013 at 09:53 AM. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Registered User
|
De volgende stap: