daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Nieuws

Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten

Reply

Thread Tools
Old October 13th, 2011, 01:35 PM   #81
Uplander
Wat een uitzicht!

Uplander's Avatar

Likes (Received): 339

Quote:
Originally Posted by railway stick View Post
@ Breda2008: Ach, ik ben al drie keer in New York City geweest. Kijk maar uit, het is een hele grote stad, hoor.
We zitten hier op het werk in de pauze ook weer behoorlijk om jou te lachen, Breda2008. Probeer maar eens wat minder op de man te spelen en wat vaker met echte steekhoudende argumenten te komen. Ik hoor hier op de achtergrond dat Brabanders toch allemaal criminelen zijn. Ik heb het niet gezegd, ha ha.
Het is meer zo dat de criminelen Brabant opzoeken.

Quote:
De dode man die maandagochtend 3 oktober dood werd aangetroffen in de kofferbak van een uitgebrande auto langs de A58 in Spoordonk (Noord-Brabant), is een 47-jarige Amsterdammer.
DNA van de man zorgde dinsdag voor een match met een profiel in de Nederlandse DNA-databank. Dat maakte de politie vandaag bekend.

De recherche verricht vandaag doorzoekingen in drie woningen en een bedrijfspand in Amsterdam. De politie gaat ervan uit dat de man slachtoffer is van een afrekening in het criminele circuit.

Een politiewoordvoerster bevestigde vandaag desgevraagd dat het DNA van de man in de databank van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) zat omdat hij veroordeeld is geweest. Waarvoor de man is gestraft, wil de politie echter niet kwijt.
www.volkskrant.nl

Kop in de Volkskrant vandaag 'Randstad groeit razendsnel' Op de Zuid-Westhoek na groeit zelfs Friesland (tot 2025). Maar de grootste groei is voor Almere.

Waarmee het concentreren van kantoren in de Randstad logisch lijkt, maar eigenlijk onwenselijk is voor de rest van Nederland. Voor Rutte cs. geen bezwaar.
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free.

Gene Sharp
From Dictatorship to Democracy

A Conceptual Framework for Liberation 1993
Uplander no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old October 13th, 2011, 04:37 PM   #82
Doorwerth3
kantoorpik

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Uplander View Post
Het is meer zo dat de criminelen Brabant opzoeken.

...

Waarmee het concentreren van kantoren in de Randstad logisch lijkt, maar eigenlijk onwenselijk is voor de rest van Nederland. Voor Rutte cs. geen bezwaar.
De meeste concentratielocaties liggen niet in de Randstad.

En om dan maar gelijk de vrede te stichten: Breda en Leeuwarden zijn beide aangewezen als concentratielocaties...
Doorwerth3 no está en línea   Reply With Quote
Old October 13th, 2011, 05:53 PM   #83
Uplander
Wat een uitzicht!

Uplander's Avatar

Likes (Received): 339

Daar ben ik blij om.
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free.

Gene Sharp
From Dictatorship to Democracy

A Conceptual Framework for Liberation 1993
Uplander no está en línea   Reply With Quote
Old October 13th, 2011, 08:31 PM   #84
Per
NascorInArgillaWalacria

Per's Avatar

Likes (Received): 48

Quote:
Originally Posted by Doorwerth3 View Post
De meeste concentratielocaties liggen niet in de Randstad.

En om dan maar gelijk de vrede te stichten: Breda en Leeuwarden zijn beide aangewezen als concentratielocaties...
Het is vrij idioot dat een stad als Breda, wat geen bestuurscentrum is, een concentratielocatie is. Ik wist niet dat deze stad zo armlastig is dat het een economische impuls nodig heeft. Dat is de reden waarom in het verleden de rijksdiensten bijvoorbeeld naar Groningen en Heerlen zijn verhuisd.
Per no está en línea   Reply With Quote
Old October 14th, 2011, 09:50 AM   #85
Doorwerth3
kantoorpik

Brabants Dagblad: Uittocht Tilburgse rijksambtenaren
Old October 14th, 2011, 09:50 AM   #86
Doorwerth3
kantoorpik

Quote:
Originally Posted by Per View Post
Het is vrij idioot dat een stad als Breda, wat geen bestuurscentrum is, een concentratielocatie is. Ik wist niet dat deze stad zo armlastig is dat het een economische impuls nodig heeft. Dat is de reden waarom in het verleden de rijksdiensten bijvoorbeeld naar Groningen en Heerlen zijn verhuisd.
Ik ga ervan uit, dat dit vooral met de bereikbaarheid van Breda te maken heeft.

Ook Groningen en Heerlen zijn trouwens concentratielocaties.
Old October 14th, 2011, 10:12 AM   #87
Per
NascorInArgillaWalacria

Per's Avatar

Quote:
Ik ga ervan uit, dat dit vooral met de bereikbaarheid van Breda te maken heeft.

Ook Groningen en Heerlen zijn trouwens concentratielocaties.
Bereikbaarheid? Dat mag toch geen rol meer spelen in dit land. Bovendien is de bereikbaarheid van veel van de concentratielocaties slecht vanwege files.
Wanneer stopt men hier toch eens met de belachelijke aanname dat alles centraal moet liggen. Dat is zo'n kulargument, in dit land liggen alle steden op een bereikbare afstand langs een snelweg en bovendien gaat alles tegenwoordig via het internet.
Er worden nu 12 locaties aangewezen, echter er zijn al 12 bestuurscentra, namelijk de provincie hoofdsteden. Waarom dan die rare verdeling waarbij sommige gebieden klaarblijkelijk worden bevoordeeld? Is dit vriendjespolitiek, cliŽntelisme, corrupte lobby met smeergelden?
Old October 14th, 2011, 10:28 AM   #88
Doorwerth3
kantoorpik

Quote:
Bereikbaarheid? Dat mag toch geen rol meer spelen in dit land. Bovendien is de bereikbaarheid van veel van de concentratielocaties slecht vanwege files.
Wanneer stopt men hier toch eens met de belachelijke aanname dat alles centraal moet liggen. Dat is zo'n kulargument, in dit land liggen alle steden op een bereikbare afstand langs een snelweg en bovendien gaat alles tegenwoordig via het internet.
Er worden nu 12 locaties aangewezen, echter er zijn al 12 bestuurscentra, namelijk de provincie hoofdsteden. Waarom dan die rare verdeling waarbij sommige gebieden klaarblijkelijk worden bevoordeeld? Is dit vriendjespolitiek, cliŽntelisme, corrupte lobby met smeergelden?
Dat is geen aanname, maar een politieke keuze.

Als je de 12 hoofdsteden neemt, dan krijgt het noorden van het land relatief veel concentratielocaties, terwijl er maar weinig mensen wonen. Er wonen meer mensen in Noord-Brabant dan in Groningen, Friesland en Drenthe bij elkaar. Die belastingbetalers hebben dus ook recht op meer werkgelegenheid in de buurt.

Dat er binnen iedere regio geconcentreerd wordt, heeft met efficiency te maken. De overheid zal kleiner worden.
Old October 14th, 2011, 11:37 AM   #89
Per
NascorInArgillaWalacria

Per's Avatar

Quote:
Dat is geen aanname, maar een politieke keuze.

Als je de 12 hoofdsteden neemt, dan krijgt het noorden van het land relatief veel concentratielocaties, terwijl er maar weinig mensen wonen. Er wonen meer mensen in Noord-Brabant dan in Groningen, Friesland en Drenthe bij elkaar. Die belastingbetalers hebben dus ook recht op meer werkgelegenheid in de buurt.

Dat er binnen iedere regio geconcentreerd wordt, heeft met efficiency te maken. De overheid zal kleiner worden.
12 locaties, 12 provincies? dus geen verschil in efficiency, geen verschil in grote van het ambtenaren apparaat, dus inderdaad een politiek keuze... op grond van?

Ik zal mijn post #59 nog eens herhalen...

Natuurlijk heeft Noord-Brabant recht op meer rijksoverheidsbanen. Maar dat de Zeeuwse belastingdienst, politie en justitie in Breda of Tilburg hun hoofdkantoor hebben natuurlijk onzin. Zolang Zeeland een provincie is zouden die diensten daar gewoon moeten zijn. Dan krijg je vanzelf een verdeelsleutel van zeg 1 rijksoverheidsbaan op 500 inwoners.
Je kan er natuurlijk voor kiezen de provincies op te heffen maar dat zie ik niet gebeuren. Of misschien wordt Goes dan wel de hoofdvestiging voor de rijksdiensten van de provincie Zeeland/ Noord-Brabant
Old October 14th, 2011, 12:21 PM   #90
Doorwerth3
kantoorpik

Quote:
12 locaties, 12 provincies? dus geen verschil in efficiency, geen verschil in grote van het ambtenaren apparaat, dus inderdaad een politiek keuze... op grond van?
...
Het persbericht geeft aan dat bereikbaarheid per auto of ov een criterium is.

Daarnaast wonen er niet al te veel mensen in Zeeland, en Breda is voor veel Zeeuwen niet al te ver weg.
Old October 14th, 2011, 01:05 PM   #91
Per
NascorInArgillaWalacria

Per's Avatar

Quote:
Het persbericht geeft aan dat bereikbaarheid per auto of ov een criterium is.

Daarnaast wonen er niet al te veel mensen in Zeeland, en Breda is voor veel Zeeuwen niet al te ver weg.
Middelburg is voor mensen uit Breda even goed te bereiken als andersom, en zoals jezelf stelt helemaal niet ver weg.
Kortom je eigen argument werkt tegen je stelling. Noord-Brabant heeft zelf een provinciehoofdstad, laten de mensen uit Breda daar naar maar toe gaan als ze de "psychologische afstand" te ver vinden.

Last edited by Per; October 14th, 2011 at 01:10 PM.
Old October 14th, 2011, 01:19 PM   #92
Doorwerth3
kantoorpik

Quote:
Middelburg is voor mensen uit Breda even goed te bereiken als andersom, en zoals jezelf stelt helemaal niet ver weg.
Kortom je eigen argument werkt tegen je stelling. Noord-Brabant heeft zelf een provinciehoofdstad, laten de mensen uit Breda daar naar maar toe gaan als ze de "psychologische afstand" te ver vinden.
Breda: 173 duizend inwoners.
Middelburg: 48 duizend inwoners.

Laten Middelburgers en Bredanaren proportioneel in het personeelbestand van de rijksoverheid zijn vertegenwoordigd. Het lijkt me goedkoper dat die Middelburgers gaan reizen naar Breda, dan dan die mensen uit Breda gaan reizen naar Middelburg.
Old October 14th, 2011, 01:23 PM   #93
Per
NascorInArgillaWalacria

Per's Avatar

Onzin, er zijn 3 concentratielocaties in Noord Brabant. Dus dan moet je de diensten van de rijksoverheid die Noord Brabant volgens de bevolkingsratio krijgt eerst verdelen over Den Bosch, Eindhoven en Breda. Dus niet Breda vs Middelburg in bevolkingsratio maar geheel Noord Brabant vs Zeeland. Daarna praten we verder...

Last edited by Per; October 14th, 2011 at 01:28 PM.
Old October 14th, 2011, 01:39 PM   #94
Doorwerth3
kantoorpik

Quote:

Onzin, er zijn 3 concentratielocaties in Noord Brabant. Dus dan moet je de diensten van de rijksoverheid die Noord Brabant volgens de bevolkingsratio krijgt eerst verdelen over Den Bosch, Eindhoven en Breda. Dus niet Breda vs Middelburg in bevolkingsratio maar geheel Noord Brabant vs Zeeland. Daarna praten we verder...
Inwoners Noord-Brabant: 2444435

Dus aantal inwoners per concentratielocatie=2444435/3=814812

In Noord-Brabant zijn dus 814812 inwoners nodig om een concentratielocatie te krijgen.

Het aantal inwoners van Zeeland is 381477. Dat is minder dan de helft van het aantal inwoners dat in Noord-Brabant nodig heeft om een concentratielocatie te krijgen.

Kortom: Het is niet meer dan eerlijk dat Zeeland geen concentratielocatie krijgt toegewezen.
Old October 14th, 2011, 01:58 PM   #95
Per
NascorInArgillaWalacria

Per's Avatar

Nog meer onzin. De kwantiteit van de Brabantse bevolking mag groter zijn dat wil niet zeggen dat ze alles kunnen claimen. Politie, rechtbank, belastingdienst en Rijkswaterstaat zijn diensten die in elke provincie thuishoren, daar betaalt iedereen in dit land belasting voor. Of willen de Brabanders dat voor de Zeeuwen gaan betalen?
Zeeland is een bestuurlijke regio en heeft recht op zijn deel van de rijksdiensten. Breda heeft geen bestuurlijke betekenis waarom zou daar uberhaupt een rijksdienst moeten zitten?
Old October 14th, 2011, 02:34 PM   #96
Doorwerth3
kantoorpik

Quote:

Nog meer onzin. De kwantiteit van de Brabantse bevolking mag groter zijn dat wil niet zeggen dat ze alles kunnen claimen. Politie, rechtbank, belastingdienst en Rijkswaterstaat zijn diensten die in elke provincie thuishoren, daar betaalt iedereen in dit land belasting voor. Of willen de Brabanders dat voor de Zeeuwen gaan betalen?
Zeeland is een bestuurlijke regio en heeft recht op zijn deel van de rijksdiensten. Breda heeft geen bestuurlijke betekenis waarom zou daar uberhaupt een rijksdienst moeten zitten?
Nou, volgens mij komt die onzin van jezelf. De dienstverlening van politie en rijkswaterstaat blijft voor Zeeland beschikbaar. Belasting betalen, daar komen ze ook niet onderuit. De concentratielokaties hebben m.i. geen betrekking op lokale dienstverlening.

Alleen bij het toebedelen van concentratielokaties in de afweging tussen efficiency en verdeling onder regio's vallen ze enigzins uit de boot, al liggen Breda en Rotterdam in de buurt van Zeeland.
Old October 14th, 2011, 02:40 PM   #97
Doorwerth3
kantoorpik

Quote:

In aanvulling op mijn vorige bericht, stelde je zelf net dit voor:

Quote:

Dus dan moet je geen "onzin" roepen als ik daarrop in ga.

Graag een beetje eerlijk blijven met discussieren.
Old October 14th, 2011, 02:48 PM   #98
Per
NascorInArgillaWalacria

Per's Avatar

Je begrijpt het niet. De verdeling moet gaan per bestuurlijke regio. De uitwisseling met andere regio's is niet opportuun. Breda is niet het bestuurlijke centrum van Zeeland, dus waarom zou Breda dan de rijksdiensten claimen die Zeeland toebehoren?
In jouw redenatie zouden bij wijze van alle rijksdiensten naar de randstad moeten verhuizen. Breda en zelfs Noord Brabant zijn niet het centrum van de wereld. Er is in dit land een achterlijke denkwijze die denkt dat alles centraal moet. Er is niets fictiever dan een centrale ligging en er zijn diensten die zelfs beter in India kunnen worden uitgevoerd.
Old October 14th, 2011, 03:31 PM   #99
Doorwerth3
kantoorpik

Quote:

Je begrijpt het niet. De verdeling moet gaan per bestuurlijke regio. De uitwisseling met andere regio's is niet opportuun. Breda is niet het bestuurlijke centrum van Zeeland, dus waarom zou Breda dan de rijksdiensten claimen die Zeeland toebehoren?
In jouw redenatie zouden bij wijze van alle rijksdiensten naar de randstad moeten verhuizen. Breda en zelfs Noord Brabant zijn niet het centrum van de wereld. Er is in dit land een achterlijke denkwijze die denkt dat alles centraal moet. Er is niets fictiever dan een centrale ligging en er zijn diensten die zelfs beter in India kunnen worden uitgevoerd.
Dan nogmaals een toelichting van mijn redenatie:

Ik vind dat enerzijds een bepaalde mate van concentratie onvermijdelijk is (kleinere overheid, minder geldverkwisting aan dienstreizen, minder behoefte aan kantoorruimte door Het Nieuwe Werken/thuiswerken/opkomst verzamelkantoren). Ik vind dat deze concentratie anderzijds de bevolkingsdichtheid moet volgen (anders vindt er teveel overdracht van belastinggeld plaats van regio's aan machtscentra).

Ik maak dus een afweging tussen twee uitgangspunten. Ik hoop niet dat dit te complex voor je is.

Als de bevolkingsdichtheid wordt gevolgd (dwz kantoren plaatsen waar mensen wonen), ligt het niet voor de hand om provinciehoofdsteden als concentratielocaties aan te wijzen.

Enfin, vandaar dat ik het eens ben met het kabinetsbesluit om die 12 concentratielocaties aan te wijzen.

Ten slotte: In mijn redenatie is het zeker niet zo, dat alle rijksdiensten naar de randstad moeten. De meerderheid van de bevolking woont immers buiten de randstad. De meerderheid van de concentratielocaties ligt overigens ook buiten de randstad.
Old October 14th, 2011, 04:19 PM   #100
Per
NascorInArgillaWalacria

Per's Avatar

Quote:
Dan nogmaals een toelichting van mijn redenatie:

Ik vind dat enerzijds een bepaalde mate van concentratie onvermijdelijk is (kleinere overheid, minder geldverkwisting aan dienstreizen, minder behoefte aan kantoorruimte door Het Nieuwe Werken/thuiswerken/opkomst verzamelkantoren). Ik vind dat deze concentratie anderzijds de bevolkingsdichtheid moet volgen (anders vindt er teveel overdracht van belastinggeld plaats van regio's aan machtscentra).

Ik maak dus een afweging tussen twee uitgangspunten. Ik hoop niet dat dit te complex voor je is.

Als de bevolkingsdichtheid wordt gevolgd (dwz kantoren plaatsen waar mensen wonen), ligt het niet voor de hand om provinciehoofdsteden als concentratielocaties aan te wijzen.

Enfin, vandaar dat ik het eens ben met het kabinetsbesluit om die 12 concentratielocaties aan te wijzen.

Ten slotte: In mijn redenatie is het zeker niet zo, dat alle rijksdiensten naar de randstad moeten. De meerderheid van de bevolking woont immers buiten de randstad. De meerderheid van de concentratielocaties ligt overigens ook buiten de randstad.
Schijnbaar is het te complex voor jou. Ik vraag om een evenredige verdeling naar bevolkingsratio voor 12 locaties, 1 per provincie. Dat komt tegemoed aan jou wens om niet teveel te spreiden inzake de overdracht naar de verschillende "machtscentra" want er komen niet meer locaties bij.
Door het nieuwe werken/thuiswerken/opkomst verzamelkantoren kunnen die locaties overal zijn, het is heus niet nodig om binnen een half uur in Den Haag op de stoep van het ministerie te staan voor de gemiddelde belastingambtenaar. Noord Brabant heeft ook geen spreiding over 3 locaties nodig van de rijksdiensten, over verspilling gesproken.
De overdracht van belastinggeld moet gaan met een evenredige en eerlijke verdeling over de provincies. Als je tegen de provincies an sich bent moet je dat zeggen, ga geen rare fratsen uithalen met de ene provincie te bevoordelen t.o.v. de ander. We hebben 12 provincies met bestuurlijke centra en er zijn 12 concentratielocaties.
Breda is een mooie stad, heeft een bloeiende economie maar is geen bestuurscentrum, en zeker niet het bestuurscentrum voor Zeeland.

Reply

Thread Tools

Posting Rules