|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#101 | |
|
Wat een uitzicht!
Likes (Received): 29
|
Quote:
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free. Gene Sharp From Dictatorship to Democracy A Conceptual Framework for Liberation 1993 |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Rotterdammer!
|
Straks heb je de Markthal, dan is het logisch dat de buitenmarkt inkrimpt. Temeer ook om het gebied buiten marktdagen om aantrekkelijker te maken. Ik zie de veranderingen dan ook positief tegemoet maar kan me voorstellen dat het voor de marktkooplui minder leuk nieuws, hoewel ze dit 5 jaar geleden ook al hadden kunnen bedenken.
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
''De markt hoort gewoon bij Rotterdam, mensen komen hier voor de gezelligheid en de sociale contacten. Maar als de gemeente zo doorgaat is er straks niks gezelligs meer aan”, aldus Baan.''
Deze zin slaat natuurlijk weer nergens op! De markt zal er alleen maar ''gezelliger'' op worden als er minder kramen aanwezig zijn. Er is dan meer ruimte voor kwaliteit, terrassen en groen, wat wil je nog meer als markt zijnde!? Ze moeten eens flink gaan huishouden in het aanbod aan kramen op de markt. Er zit echt veel te veel van het zelfde bij en de kwaliteit mag ook wel een stuk om hoog. Naar mijn smaak zitten er teveel plastiek prullaria kramen tussen die niets toevoegen aan de markt. Neem een voorbeeld aan de dagmarkt van Enschede!
|
|
|
#104 |
|
Registered User
Likes (Received): 209
|
Zag dit stuk vandaag ook in de Metro staan. Terwijl de inhoud van het stuk best positief is (herinrichting, meer groen, meer terassen! Wat wil je nog meer?) staat er een negatieve titel bij. De ondertitel dekt de lading beter.
|
|
|
#105 | |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Quote:
Overigens vraag ik mij af wat de markt en gezelligheid gemeenschappelijk hebben, maar dat is wellicht te wijten aan het feit dat ik me iedere dinsdag een weg moet banen door massa's patatvretende, shopperduwende etc. individuen.
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Registered User
Likes (Received): 53
|
Wat een onzin verkoopt die marktkoopman. Alsof er geen gezelligheid meer is met 250 kramen
Het hele plein zal er echt met enorme stappen op vooruit gaan. Als een deel naar het Grotekerkplein verhuisd wordt het geheel er alleen maar beter op als je daar de Markthal nog bij krijgt over een aantal jaren. Ik liep gisteren nog over de markt en het oogt wel heel armoedig. Die kramen zijn over het algemeen echt van de allergoedkoopste soort.
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
MP
Likes (Received): 81
|
Ik heb 'n broertje dood aan die typische Nederlandse pleinen met hier een plantsoentje, daar een drempeltje, tussen de punaises een terras en loofbomen die de helft van het jaar kaal en lelijk zijn (maar allochtone wintergroene bomen zijn verboden natuurlijk). Laat zo'n plein gewoon een plein zijn: een stenen vlakte met eventueel een fontein en een rij bomen erlangs, maar verder echt niet te veel gedoe. Dat maakt de Binnenrotte in zijn huidige vorm net mooi. De problemen die het plein heeft liggen niet aan de inrichting, maar aan de bebouwing errond. Met wat meer cafés en degelijke plinten kun je er grote terrassen op kwijt, iets kleiner als de markt er staat, en misschien wel helemaal niet als het regent - dat is aan de gebruikers.
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
The only way is up
Likes (Received): 644
|
Quote:
ben het dus helemaal mee eens met ADS en ik hoop dan ook dat de gemeente voet bij stuk houdt. De markt kan en moet minstens de helft kleiner! |
|
|
|
|
|
|
#109 | ||
|
Wat een uitzicht!
Likes (Received): 29
|
Geen idee wie dit verzonnen heeft, een koopman?
Quote:
In de geschiedenis van het 'plein' is dit wel de tot nu armoedigste. Ik hoop dat er nog lang een markt mag plaatsvinden, maar dan ingepast in een mooie omgeving. Maandag 25 juni a.s. is er in de Jan Prinsschool een klankboordbijeenkomst over de inrichting van de buitenruimte Grotemarkt. Quote:
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free. Gene Sharp From Dictatorship to Democracy A Conceptual Framework for Liberation 1993 |
||
|
|
|
|
|
#110 |
|
Registered User
Likes (Received): 53
|
Haha dat kan niet anders dan een markt koopman zijn. Een monument
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
The only way is up
Likes (Received): 644
|
een slechte grap IMO
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Registered User
|
Wat een belachelijk stuk inderdaad, het stuk straalt een en al conservatisme en stilstand uit en stilstand is achteruitgang. Met een zin al ''Dit plein heeft geen veranderingen meer nodig''
|
|
|
#113 |
|
Registered User
Likes (Received): 6
|
Verkeer op de Binnenrotte
Als er één weg is waar in Rotterdam w.m.b. wél meer autoverkeer mag komen is het de Binnenrotte. Met beide kanten op 1 a 1,5 baan en het verleggen van de brug bij het Noordeiland worden zo de Maastunnel en Erasmusbrug ontlast. Wat autodate en taxistandplaatsen erbij om de bereikbaarheid en leefbaarheid van het gebied te vergroten. Het zal alleen maar bijdragen aan het laten functioneren van de Meent en Hoogstraat als w.m.b op korte termijn het enige hoogstedelijke gebied van Rotterdam. Voor de 2/3x weekse markt, die met de komst van de Markthal toch al gaat inkrimpen is in de direct omgeving nog voldoende ruimte. In Delft of Amsterdam staan die ook in (zeer) dichtbebouwde gebieden.
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Registered User
|
Weird... "Dit plein heeft geen veranderingen meer nodig."
Of het nu een koopman is die dit verzonnen heeft of weer een maffe Rotterdamse politicus- het slaat als een tang op een varken! Ik zou deze types graag over dit plein dat vier dagen per week een desolate aanblik biedt willen rondleiden.
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Registered User
|
Waarom wordt de markt niet gewoon 6/7 dagen per week georganiseerd? Je houdt minder lelijk plein en meer markt over, zodat een maximum van 250 kramen prima kan zonder dat er martkooplieden hun brood hoeven te verliezen.
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Registered User
|
Die is er straks, inpandig. De Markthal
|
|
|
#117 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
indd geen slecht idee van posthuman nog wat,,en als die mogelijkheid er in de markthal komt van 7 dagen per week waarom dan de rest van de kramen daar buiten ook niet 7 dagen, zit je wel nog steeds met het stuk van de binnenrotte bij de meent tot de kerk maar daar kan dan gewoon een mini parkje komen of zitplaatsen.
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
trouwens als we het toch over de binnenrotte hebben dat stuk voorbij de meent ziet er ook nie uit, eerst die parkeerplaatsen en dat dat stuk gras waar je alleen je hond uit kan laten..ik denk zoiezo dat dit stuk van rdam en andere stukken een stuk levendiger zou worden al werd er niet zo moeilijk gedaan met vergunningen. rotterdam zou veel meer eetkraampjes en andere initiatieven door moeten laten zoals muzikanten en mensen met een kleedje die wat willen verkopen etc. in veel steden in de wereld werkt dit en voorkomt ook nog is werkloosheid. in die zin is een beetje chaos best welkom.
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
I-FOTOGRAFIE
Likes (Received): 28
|
Quote:
Kijk eens waar de meeste handtekeningen vandaan komen.... buiten Rotterdam, omgeving oud beijerland.... pffff blijf lekker in je dorp dan!
|
|
|
|
#120 | |
|
Registered User
|
Quote:
En wat dacht je van die dame uit Brighton???
|
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|