|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#41 |
|
Bike It!
Likes (Received): 328
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
BANNED
Likes (Received): 1
|
Echt walgelijk. Ik dacht eerst dat het Bruparck was.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
oei, dat is het niet echt nee.
Al durft de cynicus in mij opwerpen dat er een hoop mensen zijn die zich in dat plaatje jammer genoeg eerder aan de toren zullen storen. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Bike It!
|
Die toren zal in elk geval niet zo hoog worden. Als ie al gebouwd wordt...
Het blijft natuurlijk intriest dat men ten noorden van Brussel dergelijke fake-architectuur moet uitspuwen, terwijl in Brussel zelf duizenden authentieke panden staan, waarvan er enkele honderden in het historische hart een dringende opknapbeurt kunnen gebruiken. De gemeente Machelen en de projectontwikkelaar hoeven zich het lot van die panden uiteraard niet aan te trekken, maar ik vind het gewoon bedroevend. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Ca arrive ailleurs dans le monde que les communes périphériques d'une capitale soient en concurrence féroce avec celle-ci ?
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 46
|
Jakkes, mag ik foto's deleten wegens te lelijk ?
![]() typische kitscherige shoppingcenter """architectuur"""
|
|
|
#47 |
|
Registered User
|
Concurrentie tussen stad en periferie heb je een beetje overal vrees ik (vb. Meir versus Wijnegem Shopping), alleen gaat het hier natuurlijk om twee verschillende regeringen die elk voor hun zaak opkomen en daardoor elkaar beconcurreren. Sommigen zullen zeggen dat Brussel daarom beter zou uitbreiden, anderen zullen zeggen dat Brussel nooit een apart gewest had mogen zijn.
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Registered User
|
Heb hier nog maar zelden posts gezien uit de Brusselse rand zelf?
De directe rand telt toch een 400.000 inw en is mss wel de tweede agglomerarie binnen het Vlaams gewest! Persoonlijk zou ik wat willen posten maar ik krijg het er ni op. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Registered User
|
Ondernemer wil 3.000 jobs scheppen maar moet negen jaar wachten
Vlaamse regels schuiven mammoetproject van 600 miljoen euro op de lange baan MACHELEN/VILVOORDE - Al sinds 2005 wil een Vlaamse ondernemer 600 miljoen euro investeren en 3.000 jobs creëren op een verlaten industrieterrein in Machelen (Vilvoorde) vlak bij de gesloten Renaultfabriek. Maar hij moet zeker nog tot 2014 wachten op de nodige vergunningen. 'Een voorbeeld van Vlaamse politieke onmacht', zegt de lobbygroep Voka. Vlakbij het viaduct van Vilvoorde en dicht bij de gesloten Renaultfabriek ligt een oud industrieterrein dat Bart Verhaeghe (43) al helemaal gesaneerd heeft. Met zijn jonge bedrijf Uplace, dat wereldwijd investeert in nieuwsoortige vastgoedprojecten, plant Verhaeghe een project van 140.000 m2, waar wonen, werken, en vrije tijd gecombineerd worden met hippe winkels en hotels plus trendy evenementen. Dat project zal 3.160 voltijdse banen creëren en voor de bouwwerken zelf is er werk voor 120.000 mandagen. Een godsgeschenk voor de noordrand van Brussel die de sluiting van Renault-Vilvoorde amper te boven kwam. Maar Verhaeghe botst op een muur van regels. De gemeente, die dol is op het project, moet wachten tot de Vlaamse overheid en de provincie Vlaams-Brabant enkele belangrijke knopen hebben doorgehakt. Onder druk van de sluiting van Renault-Vilvoorde en de aftocht van DHL op Zaventem sleutelt de Vlaamse overheid al jaren aan een plan voor het Vlaamse stedelijke gebied rond Brussel en aan een specifiek START-plan voor Zaventem. Tegelijk werkt Vlaams-Brabant aan een eigen masterplan. En dan is er nog het brown fields-decreet over de sanering van vervuilde industriële sites. Pas als al die knopen zijn doorgehakt, kan de gemeente zijn BPA aanpassen, samen met het Vlaamse gewest, en het licht op groen zetten voor het project van Verhaeghe. En dan zal hij nog een paar jaar moeten wachten op het milieueffectenrapport (MER). In het gunstigste geval kan Uplace beginnen bouwen vanaf 2014, negen jaar nadat Verhaeghe de eerste contacten legde voor dit project. Als de Vlaamse regering de knopen niet doorhakt vóór de eerstkomende verkiezingen, en die kans wordt met de dag groter, loopt het project nog meer vertraging op. 'Neen, ik ben niet boos', reageert Bart Verhaeghe. 'We stellen ons positief op, we willen ons aan geen enkele regel onttrekken. Ik weet dat dit een complex land is met een helaas versnipperde regelgeving. Maar ik heb 20 jaar de wereld afgereisd, en ik zie dat bijvoorbeeld in onze buurlanden Duitsland of Frankrijk dergelijke knopen worden doorgehakt binnen een derde van die termijn.' 'In een crisisperiode moet de economie zich snel inpassen. Ik vind het Vlaamse relanceplan schitterend, daarom vind ik het jammer dat het allemaal zo traag gaat vooraleer we echt kunnen starten. En ik ben waarschijnlijk geen alleenstaand geval. Zelfs de overheid slaagt er niet meer in grote werken op een aanvaardbare termijn te realiseren: zie naar de Oosterweelverbinding. Voor een ondernemer is het belangrijk dat hij zo snel mogelijk weet waar hij staat. Maar wij zitten al heel lang in een vacuüm met dit project. Kost ons dat geld? Het kost iedereen geld, want Vlaanderen snakt naar zo'n vernieuwend project.' 'Bovendien vraag ik geen subsidies, ik investeer eigen middelen in een duurzaam project. Anders dan bijvoorbeeld een autofabriek kan je mijn project niét verplaatsen naar een lagelonenland. Integendeel, over 20 jaar levert dit project nog een meerwaarde. In een tijd van recessie is dit een enorm belangrijk project voor deze streek.' Voka, de lobby van Vlaamse ondernemers, en de Kamer van Koophandel van Halle-Vilvoorde, hekelen sterker dan Bart Verhaeghe de 'politieke onmacht' en de vaststelling dat 'overheden en politici de beslissingen voor zich uit schuiven'. 'Op deze manier verdwijnen investeringen naar het buitenland en beschouwen buitenlandse investeerders Vlaanderen niet langer als een valabele optie.' bron: nieuwsblad.be |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Near Bruges
|
Ze zouden beter enkele hoogbouwtorens plaatsen met op de gelijkvloerse verdieping een prachtige plint met leisure.
Zou vast veel beter overkomen bij de bevolking. En tevens zorgen deze torens voor kantoor en woningen in de Brusselse omgeving, en niet te vergeten. Een stukje skyline. Al betwijfel ik of dit er ooit doorkomt. Ligt deze zone niet in een vliegroute voor Zaventem? |
|
|
|
|
|
#51 |
|
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Likes (Received): 185
|
das toch eigelijk nog nice aleeja...
|
|
|
|
#52 |
|
Registered User
|
Dit project zou schitterend zijn maar, er zijn al 2 shoppings in Brussel gepland maar men zou dit kunnen benutten als amusementsbuurt bowling, cafeekes, dancings, resto's enz met een groot zwembad al la oceade dit zou pas volk trekken en een uniek project zijn
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Registered User
|
Nee please hou die zaken maar in onze stadscentra, met uitzondering van de dancings en zwembaden dan.
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Brussels sprout
Likes (Received): 39
|
De Morgen:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
BANNED
Likes (Received): 1
|
Wanneer politici het hebben over het "creëren" van jobs dan gaat het altijd over chopping centra of hypermarkten zoals IKEA.
Men vergeet daarbij gemakshalve twee dingen: 1. Jobs in andere winkels gaan verloren, vooral in de stadscentra. 2. Hoe gaan de honderduizenden extra werklozen die we de komen jaren door de crisis gaan tellen aan genoeg geld geraken om daar te gaan shoppen? |
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 46
|
deredactie.be
Quote:
***www.antwerpenhogerop.be*** Last edited by Meurisse; May 13th, 2009 at 01:05 PM. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Near Bruges
|
![]() Een schaamteloze kopie van Dubai vind ik het! En dan druk ik mij nog zacht uit. Als je kijkt op de render zie je dat de oppervlakte volledig gebetonneerd zal worden en dat men achteraf wat gras en plantjes op de daken zal aanplanten. Hoewel ik ambitieus ben en grote projecten altijd fijn vind, zegt dit me niets. Integendeel, ik ben eerder tegen. (Dubai mag dan wel overdrijven en sommige dingen, maar ze pakken het wel goed aan). In die toren komen kantoren, daar heb ik geen problemen mee. Maar woningen zie ik absoluut niet aantrekkelijk worden, men ligt daar aan het viaduct van Vilvoorde. Veel industrie, constant verkeer, en een brug voor de deur. Blaas dit project toch af!!! En blaas ook de verkavelingsplannen voor de Heizel af. Moet ons vermoeden over Brussel nog maar eens bevestigd worden??? BRUSSEL IS ÉÉN GROTE FLOP ALS HET AANKOMT OP RUIMTELIJKE ORDENING. Dit lapje grond moet men voorbehouden voor bedrijven, fabrieken. En als men dat niet ziet zitten dat ze er dan 10 windmolens op plaatsen. Of het desnoods voor enkele jaren gebruiken als parking, maar je moet toch niet ieder stukje grond volbouwen met het eerste het beste? |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Registered User
|
Ik vind dit eigenlijk ook wel misplaatst. Midden in een industriezone gaan ze een lap grond inkleuren en vrijhouden voor woningen, handel en kantoren?? Het zal daar gezellig wonen, winkelen en werken zijn
Als dit er toch komt zal die toren nog wel ingekort worden zeker met Zaventem op een steenworp afstand? De toren ligt niet echt in het verlengde van een start- en landingsbaan maar toch... Ik zou het eigenlijk niet weten want van die reglementering heb ik eigenlijk geen verstand.
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Bike It!
|
Correctie: België is één grote flop qua ruimtelijke ordening.
Machelen ligt trouwens in Vlaanderen en ik denk zelfs dat de ruimte in Brussel beter geordend is dan in de rest van ons totaal verkavelde en versnipperde landje. Brussel is gewoon zeer dicht bebouwd met een gordel van uigestrekte parken errond. Net als elke normale grootstad dus. Het is nog maar eens onze kneuterige Vlaamse overheid die toestemming geeft om dit misplaatste project te realiseren. Wat die bedrijven en windmolens op deze plek betreft, kan ik je alleen maar gelijk geven, al zijn die bedrijven en windmolens natuurlijk makkelijk te combineren.
|
|
|
#60 |
|
Near Bruges
|
Wel kijk, industrie is volop aan het verdwijnen uit de grootstad.
En ik vind het spijtig dat zo'n lapje grond nu verkaveld wordt naar wat Uplace 'Belevenis...' noemt. We moeten Wallonië en Vlaanderen sterk laten uitgroeien tot welstellende en goed draaiende economische regio's die op hun beurt elk investeren in Brussel. Brussel moet op zijn beurt een metropool worden die de concurrentie durft opnemen met Europese steden als Londen, Parijs, Berlijn... ... Ik dwaal af, terug naar dit project. g-ron inderdaad vanwege de luchthaven die iets verderop ligt kan een toren in deze mate niet gerealiseerd worden. Ik denk dat het dus hooguit een stompje van 50m zal worden, indien gerealiseerd. Ik hoop van niet! In hoeverre kan hier een dok gegraven worden? We zouden bv. schepen op het kanaal kunnen laten varen en in Brussel een kleine binnenhaven realiseren waarbij op deze locatie bv. overscheping gebeurt? Je zit direct bij de snelweg en de luchthaven. Ik zeg maar iets. Maar wat Uplace wil realiseren kan ik ook, maar dan veel strategischer waar heel Brussel er beter van wordt. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|