|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1981 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
De Antwerpse ring heeft een vergelijkbare ruimtelijke impact als brede waterlopen. De ring is quasi even bepalend voor de ruimtelijke ervaring van de stad als de Schelde - waarover je je geen vragen stelt of die al of niet op de kaart moet staan. Daarmee dat het tòch in zo'n kaart thuishoort, vind ik.
|
|
|
#1982 | |
|
riiiiiiiiiiiiiiiiiight...
|
Quote:
Bij het selecteren van de secundaire informatie is die ruimte voor discussie er wel. Ik ken Antwerpen verder nauwelijks; als je aangeeft dat de ring een definiërende structuur binnen de stad vormt - een 'rivier van asfalt' om het zo maar uit te drukken - die dezelfde oriëntatiemogelijkheden biedt als een rivier, laat 'm er vooral op staan. Ik vraag me echter af of de maker van de plattegrond waarover we het hebben de ring ook met deze gedachte erop heeft geplaatst - uit zijn reactie maak ik al op van niet. Ik vind het denkproces dat achter het maken van een plattegrond schuilgaat erg interessant. [shameless plug]Als je eens wilt weten wat ik zoal in overweging heb moeten nemen bij het maken van mijn versie van de New Yorkse metroplattegrond, lees deze serie blogposts eens door [/shameless plug]
|
|
|
|
#1983 | |
|
shinkansen
Likes (Received): 19
|
Quote:
De tweede keer in Boekarest was het me opeens duidelijk: de vorige dag had ik over een snelweg gereden en kunnen zien dat het de normaalste zaak van de wereld is om op de snelweg te liften. Die indicatie op de metroplattegrond staat er dus voor mensen die de stad uit willen liften.
|
|
|
|
#1984 |
|
|
GMPW11
En we hebben een winnaar! Vanwege de grote voorsprong en het stemverloop heb ik de wedstrijd vandaag al beëindigd ipv pas over twee weken.
Nu op naar de GMPW12...Ideeën voor thema's zijn welkom!
|
|
|
#1985 | |
|
Someone like him:
Likes (Received): 5
|
Quote:
Ten tweede: ik weet dat jij je als organisator het recht voorbehoudt om... etc. etc., maar ik vind het "bijzonder" dat een wedstrijd zomaar twee weken eerder beëindigd wordt. Dat wilde ik even zeggen! Ten derde jouw vraag: ideeën voor 2012? Ik doe altijd graag mee, maar ben dit jaar door het thema wat minder enthousiast aan de slag gegaan. Ik zou zeggen: ga back-to-basic! De opdracht van twee jaar geleden, waarbij een willekeurige bestaande plattegrond opnieuw vormgegeven moest worden, vond ik geweldig. Zonder onzinnige poespas als een Nationaal Historisch Kattenmuseum . Met die eerdere opdracht was niets mis. Zou je zo weer kunnen doen!
|
|
|
|
|
|
|
#1986 | |
|
Registered User
Likes (Received): 41
|
Quote:
Zeg dan gewoon niks.
|
|
|
|
|
|
|
#1987 |
|
|
Zoals een oom van me altijd zegt: "'Had ik maar'...is altijd te laat"
![]() Over het eerder uitroepen van de winnaar heb ik in dezelfde blogpost al beargumenteerd waarom ik dat heb gedaan. Soms moet je de regels wat aanpassen aan de praktijk; dat ik daar achteraf negatieve reacties over zou kunnen krijgen had ik kunnen verwachten; soit. Het is onder mijn verantwoordelijkheid gebeurd. Een gethematiseerde wedstrijd vind ik altijd leuk; de wedstrijd van twee jaar terug was qua thema op zich goed. Maar reken er niet op dat dat ook het thema voor 2012 wordt Voor het volgende jaar wil ik de wedstrijd wel op een aantal punten anders gaan aanpakken. Zo vond ik de inschrijf- en stemtermijn nu gewoon te lang. Ik denk dat ik de volgende wedstrijd over twee maanden uitsmeer, bijv oktober en november, waarbij er in de laatste week gestemd kan worden.Ook wil ik nog wel eens even kijken of het blog wel de aangewezen plek voor een wedstrijd is. Wat ik hier wel miste waren inhoudelijke reacties. Ook heb ik de poll nu voor iedereen open gehouden, maar als ik de logs achteraf bekijk, heb ik zo het idee dat sommigen hun stem meermaals hebben uitgebracht. Misschien dat ik tijdelijk weer een forumpje optuig - of misschien organiseer ik het gewoon hier op het HHF. Wel even overleggen met Iffis...
|
|
|
#1988 |
|
MP
Likes (Received): 80
|
Ik zie 't nu allemaal pas. Ik zou voor Brussel hebben gestemd, als tweede keus Rotterdam. Jammer dat de stemming nu al gesloten is.
Zelf had ik een veel abstracter idee in mijn hoofd, maar dat heb ik alleen op papier uitgewerkt, niet digitaal. E: Ik zou zelfs gewoon 'n persoonlijke top 5 kunnen maken. 1. Brussel 2. Rotterdam 3. Boston 4. Barcelona 5. Londen Dat is dus bijna het omgekeerde van de uiteindelijke uitslag. Daar valt nog wel het nodige over te zeggen dus. Last edited by Plaas; December 19th, 2011 at 08:15 PM. |
|
|
|
|
|
#1989 |
|
|
Tsja, jij hebt altijd een afwijkende mening. Dat moeten we hier natuurlijk niet.
|
|
|
#1990 |
|
Registered User
Likes (Received): 41
|
Nou ja, volgend jaar dan maar een herinnering plaatsen, vóór de verkiezing gesloten wordt.
Ik heb overigens niet gestemd. Pim Fortuyn is Grootste Nederlander Ooit, namelijk
|
|
|
|
|
|
#1991 | |
|
hoog boven Groningen!
Likes (Received): 10
|
Quote:
Gaan we nog dieper de grond in, om weer bij de Metrowedstrijd uit te komen, dan moet ik opmerken dat ik Londen wel erg vlekkerig vind. Brussel vind ik te hoekig en Boston eenvoudig saai. Ik zou niet echt een winnaar kunnen aanwijzen. |
|
|
|
|
|
|
#1992 |
|
MP
Likes (Received): 80
|
Op de kaart van Londen stond te veel onnodige informatie, en die informatie was vaak nog lelijk weergegeven ook. Het hoeft niet op schaal, maar een vliegveld zo groot als 'n heel stadscentrum en een strand dat minstens zo breed is - kom nou. De metrolijnen zelf waren niet recht, maar hadden flauwe bochtjes, terwijl de parken tegelijkertijd grote rechthoeken waren. Er leken nauwelijks gedachten achter deze kaart te zitten.
De Brusselse kaart was wel op duidelijke principes gestoeld. Lijnen konden horizontaal, verticaal en diagonaal zijn. Ze waren duidelijk vormgegeven, met misschien wat schoonheidsfoutjes. De namen van de tramhaltes konden me natuurlijk ook erg bekoren. De Rotterdamse kaart was heel strak. "Boston" was dat ook, maar dan met pictogrammetjes, best leuk. De kaart van Barcelona ging ook van abstractie uit, maar omdat de lijnen niet in dezelfde hoek stonden had de kaart een slordige uitstraling. |
|
|
|
|
|
#1993 |
|
|
Goed, mijn ongezouten mening dan, per plattegrond, in volgorde van aantal stemmen:
|
|
|
#1995 |
|
NedTrain - Leerling
Likes (Received): 0
|
Heeft iemand misschien nog een goede website waar ik pictogrammen en symbolen kan downloaden van U of S-bahn of pictogrammen van overstapstations ect.? Heeft er iemand een link??
|
|
|
|
|
|
#1996 |
|
Kijk omhoog!
|
Dit leek mij de meeste geschikte plek voor deze kaart. Erg coole kaart van de Amerikaanse snelwegroutes en interstates:
image hosted on flickr ![]() Grote versie image hosted on flickr ![]() Grote versie Hier heb ik hem gevonden, als je vanaf daar doorklikt naar zijn Flickr kom je nog meer leuks tegen.
|
|
|
|
|
|
#1997 |
|
|
Gaaf! Die plattegrond van het E-wegennetwerk is ook erg indrukwekkend.
|
|
|
#1998 |
|
Vrijstad Kellerbier!
|
Inderdaad erg vet. Heel handig bij het reizen, lijkt me.
Koppeling intrappen versnellingspook naar linksboven bewegen koppeling voorzichtig op laten komen gas geven gas weer loslaten koppeling intrappen versnellingspook naar linksonder bewegen koppeling voorzichtig op laten komen oppassen voor fietsers rempedaal indrukken koppeling weer intrappen versnellingspook terug naar linksboven bewegen koppeling voorzichtig op laten komen gas geven... Drinkt Vrijstad Keller bier! Het beste bier! |
|
|
|
|
|
#2000 |
|
NedTrain - Leerling
|
Heeft iemand misschien nog een goede website waar ik pictogrammen en symbolen kan downloaden van U of S-bahn of pictogrammen van overstapstations ect.? Heeft er iemand een link??
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| metro maps, metrokaarten |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|