|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 | |
|
Registered User
Likes (Received): 25
|
Uitzendingen "Nederland van boven"
Kwam 'm nog niet tegen. Toch maar een thread over deze, naar mijn eerste indruk, mooie serie.
![]() Quote:
En wat achtergrond info: http://weblogs.vpro.nl/nieuws/2011/1...and-van-boven/ http://nederlandvanboven.vpro.nl/afl...ansit&zip=1082
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bas
|
Ik vond de eerste aflevering erg indrukwekkend, en het bewijst maar weer eens hoe druk het in de Randstad is in tegenstelling tot het Noorden. Ik snap ook niet dat Brinks nog zoveel auto`s op de weg heeft met contant geld, in het tijdperk dat iedereen bezig is met het nieuwe pinnen.
Ze lieten mooi zien hoe een file ontstaat, dat de derde rijstrook toch wel het langste is gevrijwaard van stilstaande auto`s. Volgende week dus een aflevering met daarin de hoofdrol voor de Rotterdamse haven. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
MP
Likes (Received): 81
|
Interessant programma, inderdaad, ik heb met plezier gekeken.
Alleen die commentaarstem was erg slaapverwekkend. |
|
|
|
|
|
#4 | ||
|
Registered User
Likes (Received): 108
|
Quote:
Zie:Quote:
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
Likes (Received): 25
|
Ok, niet gezien, bedankt! Wat mij betreft mag ie worden gedeletet, al is het wellicht leuk om een eigen threadje over deze serie te hebben.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Civieler
|
^ Er komen ongetwijfeld genoeg interessante dingen aan bod in de serie om hier te bespreken.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Uut Stad
|
En had m.i. soms net even te eenvoudige oneliners.
Voor de rest een mooie serie.
|
|
|
#8 | |
|
Registered User
Likes (Received): 108
|
Quote:
.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Registered User
Likes (Received): 35
|
pff Rotterdam is toch wel een van de meest fotogenieke steden in NL van boven.
|
|
|
#10 |
|
Registered User
Likes (Received): 28
|
Interessant programma inderdaad. Ik ben benieuwd naar de volgende afleveringen. Het meest verbazingwekkende vind ik toch al die mensen in het westen en zuiden van het land die dagelijks twee uur in de file staan (bedenk eens hoeveel tijd dat is in een mensenleven!). Nee, doe mij dan maar Drenthe.
|
|
|
#11 | |
|
Registered User
Likes (Received): 35
|
Quote:
![]() Ik woon en werk ook in Rotterdam centrum. Dus lekker lopen of fietsen en geen file. Iedereen heeft in feite een keuze, wil je landelijk of in een vinex wijk wonen, maar je werk zit in de stad, en je wilt niet met openbaar vervoer, dan is er een kans dat je te maken krijgt met file. Zo simpel... Ook het hebben van een auto is een keuze.
|
|
|
|
#12 | ||
|
Registered User
|
Quote:
.Quote:
|
|
|
|
#13 | |
|
Rotterdammer!
|
Quote:
![]() Als iedereen in Norg zou gaan wonen denk ik dat daar ook files gaan ontstaan naar Groningen of Assen
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Voorbijganger
|
Quote:
Ik hoor regelmatig voorbij komen dat je maar moet gaan wonen waar het werk is. Henk Kamp wil mensen zelfs gaan korten op hun uitkering als ze niet willen verhuizen voor werk. Zo redeneren is niet meer van deze tijd. Wie werkt er tegenwoordig zijn hele werkzame leven nog voor dezelfde baas? Of moet ik gemiddeld iedere 3 jaar een nieuw huis kopen? Dacht het niet. Nog los daarvan: het is 2011, bijna 2012, we leven in een tijd waarin de mogelijkheden voor thuiswerken of anderszins flexibel werken, legio zijn. Het heeft nog nooit zo weinig uitgemaakt als nu waar je woont ten opzichte van je werk. Als werkgevers zich dat nu ook wat beter gaan realiseren en gaan investeren in flexibele werkplekken, thuiswerken, etc. dan komt het helemaal goed.
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
MP
Likes (Received): 81
|
Ik werk vooral vanuit huis (internet), 'n enkele keer moet ik in Amsterdam, Zaandam of ergens anders zijn, maar dan meestal niet op kantooruren (vaker 's avonds, om presentaties te doen, bv.). Van de spits heb ik dus helemaal geen last. Ik kan eigenlijk wonen waar ik wil.
Lotje werkt wel buitenshuis (dat zou hier anders maar 'n mooie boel worden ), in Schagen. Zij forenst dus wel, maar vanuit Alkmaar tegen de echte spitsdrukte in (die gaat immers van Schagen naar de Randstad). We zijn hierdoor wel 'n beetje aan de regio Noord-Holland-Noord gebonden, maar dat betekent voor mij nog steeds dat ik kan wonen waar ik wil, en voor Lotje ook (die zich hier wel op haar gemak voelt).In de toekomst zal thuiswerken belangrijker worden. Dat is maar goed ook. Voor krimpgemeenten is het een kans. Lotje en ik willen, zoals bekend, graag in Den Helder wonen (wij houden van zee). Dat is voor ons nu prima te doen. Als ik voor m'n werk aan Amsterdam gebonden was geweest had ik daar niet voor gekozen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Registered User
|
Stap eens een willekeurige winkel binnen en zie dat nog zowat de helft contant betaald. Zeker voor kleinere bedragen.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Registered User
|
Quote:
Ik denk dat ze nog en masse zullen terugkeren op dat thuiswerken. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Voorbijganger
|
Thuis werken is één middel. En zo zijn er nog vele anderen. Het betekent natuurlijk ook niet automatisch dat je geen contact meer hebt met je collega's. Daarvoor hebben we immers telefoons en internet. En persoonlijke ontmoetingen zoals vergaderingen zullen ook niet verdwijnen, maar kun je bijvoorbeeld plannen op een handige plek (niet noodzakelijkerwijs het kantoor) en buiten de spits. Kortom, de mogelijkheden zijn legio. Bovendien geeft het de mensen die wel graag op kantoor werken ook wat meer lucht en ruimte.
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Rotterdammer!
|
Iedereen moet zelf weten waar hij gaat wonen en/of werken, maar als je dagelijks 2u in de file staat vind ik dat dwaas. Wat een ander daarvan vindt moet ie zelf weten, mij zul je in die file niet aantreffen
Ik ben blij dat ik op een plek woon waar ik op fietsafstand kan werken, mensen kan ontmoeten en mijn vrijetijd kan besteden. Afgelopen week nog een debat bijgewoond, moet er niet aan denken om 's avonds laat dan nog naar een of andere ov-loze vinexwijk af te moeten reizen.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bas
|
Rond Leeuwarden en Groningen is elke werkdag ook zeker sprake van een verkeersproblematiek, maar ja, dan moeten al die mensen maar in of bij de stad gaan wonen. Heb er geen medelijden mee. Mijn werk is slechts 10 fietsminuten verderop en ga ik dan de andere kant op, kom ik ook in dezelfde tijd in een stad met goede voorzieningen.
Niet iedereen kan thuiswerken, misschien is dat maar 0,5% van de gehele beroepsbevolking. Er staan ook mensen achter machines, rijden auto of heftruck, werken met dieren of in een zorginstelling. Hier op het forum denkt men maar al te vaak dat IEDEREEN braaf in een kantoor voor een eenzame computer of telefoonunit zit. Maar dat is niet zo. Noemen wij dat niet egocentrisme?
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|