|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten |
| View Poll Results: Maak hier je keuze: | |||
| Maasboulevard (Romertoren), Venlo |
|
1 | 0.39% |
| Hooghmonde, Rotterdam |
|
0 | 0% |
| Kempkensberg, Groningen |
|
118 | 45.91% |
| BalPol III, Delft |
|
1 | 0.39% |
| de Foortse Brug, Amersfoort |
|
2 | 0.78% |
| New Kit, Amsterdam |
|
0 | 0% |
| Blaak 8, Rotterdam |
|
3 | 1.17% |
| la Liberté, Groningen |
|
7 | 2.72% |
| Pauline Symphony, Rijswijk |
|
0 | 0% |
| De Kroon, Den Haag |
|
91 | 35.41% |
| de Hooghe Hes, Rotterdam |
|
0 | 0% |
| New Port, Nesselande |
|
11 | 4.28% |
| Intell Hotel, Zaandam |
|
12 | 4.67% |
| Innova toren, Venlo |
|
7 | 2.72% |
| De Sculpturen, Breda |
|
2 | 0.78% |
| Samos, Amsterdam |
|
0 | 0% |
| Provinciehuis, Leeuwarden |
|
2 | 0.78% |
| Voters: 257. You may not vote on this poll | |||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
I am sterdam
Likes (Received): 18
|
HHF Award 2011
HHF AWARD 2011 2010: New Orleans Rotterdam | 2009: The Red Apple Rotterdam | 2008: Scheepmakerstoren Rotterdam | 2007: Het Strijkijzer Den Haag | 2006: 52 Degrees Nijmegen | 2005: Vestedatoren Eindhoven Wie ontvangt dit jaar de Award en volgt de New Orleans op van vorig hoogbouwjaar? Dat mag jij bepalen met jouw stem! Een aantal punten die van belang zijn bij het stemmen:
De nominaties: 1. Maasboulevard (Romertoren), Venlo Architect: Jo Coenen | Hoogte: 60m ![]() fotograaf: michiel 2. Hooghmonde, Rotterdam Architect: Kees Rijnboutt | Hoogte: 85m ![]() fotograaf: Eric Offereins 3. Kempkensberg, Groningen Architect: UN Studio architects | Hoogte: 92m ![]() fotograaf: ester 4. BalPol III (studentencomplex DUWO), Delft Architect: De Zwarte Hond | Hoogte: 56m ![]() fotograaf: michiel 5. de Foortse Brug, Amersfoort Architect: Hans Kolhoff | Hoogte(s): 56m (de Pyloon), 55m (de Bascule), 54m (het Caisson) en 42m (de Pijler) ![]() fotograaf: lePoire 6. New Kit, Amsterdam Architect: hm architecten | Hoogte: 58m ![]() fotograaf: the runner 7. Blaak 8, Rotterdam Architect: Group A architecten & Dreissen Architects | Hoogte: 70m ![]() fotograaf: Topaas 8. la Liberté, Groningen Architect: Dominique Perrault | Hoogte: 72m ![]() fotograaf: judazzz 9. Pauline Symphony, Rijswijk Architect: van Dop en Mathot architecten | Hoogte: 73m ![]() fotograaf: emmer 10. De Kroon, Den Haag Architect: Rapp & Rapp architecten | Hoogte: 131,5m ![]() fotograaf: momo1435 11. de Hooghe Hes, Rotterdam Architect: AGS Architekten | Hoogte: 65m ![]() fotograaf: michaben 12. Newport, Nesselande (Miami toren en Barcelona toren) Architect: BAU-B Arquitectura i Urbanisme en Meyer & Van Schooten architecten | Hoogte(s): 2x 65m ![]() fotograaf: Topaas 13. Intell Hotel, Zaandam Architect: Molenaar & Van Winden architecten | Hoogte: 40m ![]() fotograaf: hoppertje 14. Innova toren, Venlo Architect: Jo Coenen | Hoogte: 70m ![]() fotograaf: michiel 15. De Sculpturen, Breda Architect: Bedaux de Brouwer Architecten | Hoogte: 3x 62m ![]() fotograaf: breda2008 16. Samos, Amsterdam Architect: 24H Architecture | Hoogte: 51m ![]() fotograaf: the runner 17. Provinciehuis, Leeuwarden Architect: Soeters en Van Eldonk architecten | Hoogte: 42m ![]() fotograaf: railway stick Uploaded with ImageShack.us PS | Als je over een betere foto beschik van een van de bovenstaande vermelde torens, post in topic of pm mij!
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017 That's Hot: Barcelona | Istanbul | London | Paris Last edited by Winbuks; December 24th, 2011 at 08:25 PM. Reason: foto aangepast van Hooghmonde en de Foortse Brug, titel 'Newport' gewijzigdt |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Rotterdammer!
|
^Dat Provinciehuis is maar een raar ding geworden. Hadden ze niet beter het plan van Erick van Egeraat wat ik hoogstpersoonlijk in Leeuwarden heb afgeleverd kunnen uitvoeren?
Ik hou van strakke torens, veel glas, die voor verdichting zorgen en passen in de omgeving. Volgens mij blijft er dan niet veel over: De Kroon zou dus wel eens mijn stem kunnen krijgen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Weinig soeps of nog niet helemaal afgebouwd. Kempkensberg, Groningen
steekt er kwalitatief en als ontwerp ver boven de concurenten uit. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Een afweging tussen 3.5.10.13.17. Ik vind ze allemaal wel wat hebben. Grote verschillen in orginaliteit bij deze award. Ik moet er nog maar eens een nachtje over slapen.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
Likes (Received): 205
|
Ik maak ook nog geen keuze, alhoewel ik wel naar de Kroon geneigd ben, jammer genoeg zijn de mooie avondfoto's met verlichte kroon hier niet geplaatst, markant herkenningsbeeld in de stad is het geworden samen met de ministerietorens. + ik hou van torens met een woonfunctie.
Evenals de Kroon komt de Kempkensberg, de grootste uitdager, ook niet tot z'n recht in deze foto's, ik heb andere foto's gezien waarop hij veel beter tot z'n recht komt. Ik wacht af met stemmen, dus dames en heren uit Den Haag en Groningen, doe je best, inclusief mooie foto's, om mij te overtuigen waar ik op moet stemmen. Zijn er hier ook architecten/stedenbouwkundigen aanwezig die mij de zwakke en sterke punten van deze twee kunnen uitleggen voor het oog van een leek als ik? Op velerlei punten. Verder verdient Blaak 8 uiteraard de prijs voor de grootste HHF ramp van 2011. (al doen Hooghe Hes en Hooghmonde ook erg hun best). Inverdan en Balpol kunnen denk ik ook op weinig stemmen rekenen.
|
|
|
#6 | |
|
Registered User
Likes (Received): 205
|
Deze updates zijn bijv. prachtig:
Quote:
Met zon:
|
|
|
|
#7 |
|
I am sterdam
Likes (Received): 18
|
Verzoek aan allen: Gelieve geen foto's plaatsen van de kanshebbers, een link naar de desbetreffende topic's is genoeg. Dat houdt het de stemming overzichtelijk.
![]() @ jb, ik begrijp je enthousiasme, maar zou je je post willen aanpassen? Voor mij was het ook moeilijk kiezen voor de juiste... Wie weet pas ik ze nog aan.
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017 That's Hot: Barcelona | Istanbul | London | Paris Last edited by Winbuks; December 14th, 2011 at 11:03 PM. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Registered User
Likes (Received): 108
|
Winbuks, allereerst weer bedankt voor deze inmiddels traditie op het HHF van SSC. Na lang wikken en wegen kies ik uiteindelijk toch voor De Kroon. Vooral omdat daarmee in Den Haag het echt hoge wonen na Rotterdam en Tilburg mogelijk wordt gemaakt. (alhoewel New Babylon 1 er nog bij gaat komen). Maar i.t.t. Tilburg staat de woontoren hier middenin de groot-stedelijke setting, en dat spreekt mij ook erg aan. De Kempkensberg vind ik ook prachtig, en is zeker een mooie en dominante verschijning in Groningen. Maar de woonfactor in De Kroon geeft uiteindelijk de doorslag, zeker omdat het allebei kwalitatief hoogwaardige gebouwen zijn geworden.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
AJB, wat is je motivatie om te kiezen voor de Sculpturen? Het materiaalgebruik komt een beetje slecht op mij over, maar dat baseer ik alleen op foto's. Weet jij meer te vertellen over dit project? De invulling van de gevel is niet standaard, origineel is het dus sowieso.
Ik ga denk ik niet stemmen op de Kroon of Kempkensberg, gewoon omdat er daar al genoeg op wordt gestemd. Wat ik wel ga stemmen weet ik nog niet 100% zeker.
|
|
|
#10 | |
|
Rotterdammer!
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Like it Vertical
|
![]() Inderdaad raar. Hij reageert ook op AJB, maar ik zie helemaal geen post van AJB... ![]() Maar er zit maar 1 echte skyscraper bij en die is ook nog eens erg mooi geworden. Onbetwiste nummer 1 is voor mij De Kroon. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Dirk
Likes (Received): 43
|
Ik heb uiteraard voor De Kroon gekozen. Prachtige toren
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
1. Kempkensberg
Ik vind hier eigenlijk alles mooi aan, de organische vorm, het hoogwaardige materiaalgebruik, de vorm van de gevel'vinnen', de ligging langs de ringweg van Groningen en het duurzame karakter van het gebouw. De toren had wel wat hoger gemogen (as usual). 2. De Kroon Goede hoogte, vormt een indrukwekkende hoogbouwcluster met omliggende bebouwing, ben nog niet helemaal uit over wat ik van het gevel-materiaal en -kleur vind, maar ik vind het grote glasoppervlak wel erg geslaagd in ieder geval. 3. New Port Futuristisch design spreekt me aan, hoogte is ok, afwisseling in gevelvlakken en optopping van de rechter toren maakt het af. Ligging aan het groen levert mooi contrast.
|
|
|
#14 | |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Quote:
|
|
|
|
#15 |
|
The only way is up
Likes (Received): 621
|
Moeilijk hoor. Ik twijfel nog tussen Kempkensberg en de Kroon.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
1. De Kroon, Den Haag. Hoog, mooi, wonen, centrum.
2. Kempensberg, Groningen. Bijzondere vorm, wit, veel massa. 3. Intell Hotel, Zaandam / Innova toren, Venlo. Afwijkende torens. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Registered User
Likes (Received): 50
|
Ik heb ook op de Kroon gestemd. Het totaalplaatje qua locatie, uitwerking en functie(s) spreken me meer aan dan Kempkensberg, die ik dan qua design een tikkeltje mooier vind. Aangezien het om hoogbouw award gaat kies ik dus ook voor hoogte en dat gaf doorslag voor de Kroon.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
AstroNout
Likes (Received): 31
|
De Kroon is mooi, de Kroon is prachtig. Mooie hoogte, vorm en kleur. En wat een toevoeging(en) aan de Haagse skyline. Normaliter zou dit absoluut mijn nummer 1 zijn, maar.... de Kempkensberg is echt van een andere orde. Ook al is de hoogte wat minder, voor het oog is dit gebouw een genot om naar te kijken. Daarnaast is de impact van dit gebouw groter op de Groninger skyline dan dat de Kroon dat is voor de Haagse (er is daar zoveel toegevoegd). Dus mijn stem gaat overduidelijk naar de Kempkensberg. En de tweede plek naar de Kroon, als het aan mij ligt.
De Romertoren en de Blaak 8 eindigen wat mij betreft op plek 3 en 4. En verder moet ik opmerken dat de woontorens in Vathorst toch ook best mooi zijn geworden, echte blikvangers en een keer wat anders dan een standaard flat.
|
|
|
#19 | |
|
Registered User
Likes (Received): 108
|
Quote:
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Op grote afstand de Kemkensberg ut Grunn.
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|