daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Reply

Thread Tools Display Modes
Old May 13th, 2012, 10:53 PM   #221
Jelco
Registered User

Jelco's Avatar

Likes (Received): 91

Wie weet welk gebouw er komt aan de kop van de Vierhavenstraat in Rotterdam naast het Marconiplein? Ze zijn er nu aan het heien maar dacht ooit eens gezien te hebben dat hier een flat kwam...
Jelco no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old May 14th, 2012, 12:24 PM   #222
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 613

Is dat niet naast dit project? Volgens mij kwam er op de kop een torentje?
http://www.skyscrapercity.com/showth...318268&page=31
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old May 14th, 2012, 02:05 PM   #223
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 49

Ik moet zeggen dat ik de entree van Plaza wel verbeterd vind. Het is niet zo chique als ze op het filmpje doen geloven maar het ziet er wel strakker en duidelijker uit als ingang.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old May 14th, 2012, 11:23 PM   #224
Kaithofis
Registered User

Likes (Received): 9

Quote:
Originally Posted by Jelco View Post
Wie weet welk gebouw er komt aan de kop van de Vierhavenstraat in Rotterdam naast het Marconiplein? Ze zijn er nu aan het heien maar dacht ooit eens gezien te hebben dat hier een flat kwam...
Via een ander topic kwam ik op de site van het dakpark dit tegen:

Quote:
Heien voor trap naar dakpark
Op vrijdag 11 mei beginnen we met heien. Dit duurt maximaal drie weken. Het heiwerk gebeurt alleen op weekdagen van 7.00 tot 15.30 uur. Op donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag) en op maandag 28 mei (Pinksteren) ligt het werk stil.
Er komt inderdaad ook nog een flink gebouw op die hoek te staan, maar het lijkt niet dat die heipalen daarvoor bestemd zijn.
Kaithofis no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 01:21 AM   #225
The City is Ours
Zeeuwsche Rotterdammert

The City is Ours's Avatar

Topaas,

Hier wat opbouwende kritiek omtrent het Projectenoverzicht:
  • Rotterdam Centraal, het tweede plaatje loopt erg achter op de huidige staat.
  • De Calypso, in het topic van De Calypso staan wat betere foto's die een wat beter overzicht geven, bijv. de laatste van Ossip.
  • First Rotterdam, er staat bouw eind 2011 maar de bouw is nog niet begonnen toch?
  • B-Tower, het tweede plaatje is niet erg recent aangezien de toren nu al veel verder is.
  • De Karel Doorman, zelfde als hierboven ook hier zou de recente foto van Ossip niet misstaan.
  • Westerlaantoren, status is niet meer U/C maar Gereed.
  • Blaakhaven, plaatje doet het niet meer. Geeft een vierkant met kruisje aan.
  • 100Hoog, tweede plaatje is niet meer relevant aangezien hij al weer een stuk verder is.
  • Inntel Hotel MAINPORT, zelfde als ik hierboven heb beschreven.
  • Cool Tower, is inmiddels niet meer in studie maar in ontwikkeling toch? Niet dat ik d'r verstand van heb...
  • Nieuwbouw Erasmus MC, tweede plaatje is volgens mij ook veel verder op het moment.
  • De Rotterdam, tweede plaatje is niet meer up to date aangezien ze al wat meters/glas verder zijn.
  • Rijnhavenbrug, brug is al gereed en dus niet meer U/C.
  • Zuiderspoor, tweede foto is ook al wat verder op het moment van schrijven.
  • De Wielslag, ook al iets verder als op het tweede plaatje.
  • 't Slag, hetzelfde als hierboven bij De Wielslag beschreven.
Verder zijn er nog wat projecten die achterlopen of niet goed meer staan. Dacht ik vermeld het even, misschien ken je het wijzigen. Of misschien dat het leuk zou zijn om de lay out in een ander jasje te stoppen. Het 'Projectenoverzicht 2008' vind ik bijv. veel meer een Rotterdamse uitstraling hebben dan het huidige met alle respect. Weet natuurlijk niet of je de tijd/zin zou hebben anders zouden er eventueel andere mee aan de slag kennen gaan.

LET OP: Bedoel het niet op een slechte manier en heb er ook alle respect voor dat je het overzicht gemaakt heb! Vat het niet verkeerd op a.u.b.
The City is Ours no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 10:49 AM   #227
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Likes (Received): 550

Quote:
Originally Posted by The City is Ours View Post
Topaas,

Hier wat opbouwende kritiek omtrent het Projectenoverzicht:
Het projectenoverzicht wort aan het begin van het jaar gemaakt en geeft dus de stand van zaken op dat moment weer. Ik tracht het wel bij te werken als er info wijzigt, maar voor actuele plaatjes moet je toch echt in de draadjes zelf kijken.

Overigens ontbreken er nog circa 20 projecten. Ik heb de meeste info al wel verzameld, dus die worden nog aangevuld.

Heb je overigens enig idee hoeveel uur werk er in het maken van het projectenoverzicht zit?

Nieuwste fotoseries: Amsterdam | Odessa | Dresden | Salzburg | Rotterdam

Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen
Topaas no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 12:32 PM   #228
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 613

Daar heeft ie duidelijk geen idee van.

Overigens top dat je het doet, plus al die updates.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 04:05 PM   #229
Luke_dD
Registered User

Luke_dD's Avatar

Likes (Received): 7

Quote:
Originally Posted by Topaas View Post
Het projectenoverzicht wort aan het begin van het jaar gemaakt en geeft dus de stand van zaken op dat moment weer. Ik tracht het wel bij te werken als er info wijzigt, maar voor actuele plaatjes moet je toch echt in de draadjes zelf kijken.

Overigens ontbreken er nog circa 20 projecten. Ik heb de meeste info al wel verzameld, dus die worden nog aangevuld.

Heb je overigens enig idee hoeveel uur werk er in het maken van het projectenoverzicht zit?
Wat zouden jullie er van vinden als ik effe met de plaatjes aan de slag gaat? Heb genoeg tijd

Last edited by Luke_dD; May 16th, 2012 at 04:23 PM.
Luke_dD no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 04:51 PM   #230
The City is Ours
Zeeuwsche Rotterdammert

Quote:
Originally Posted by AJB View Post
Zoals ik al zei; Vat het niet verkeerd op. Staat er nog duidelijk beschreven achter het 'LET OP:'...
Quote:
Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
Daar heeft ie duidelijk geen idee van.
Toevallig heb ik dat wel aangezien ik ook het Projectenoverzicht van Goes -welliswaar een héél stuk kleiner- heb aangepast en in een ander jasje heb gestoken.
Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
Overigens top dat je het doet, plus al die updates.
Volkomen mee eensch.
Quote:
Originally Posted by Luke_dD View Post
Wat zouden jullie er van vinden als ik effe met de plaatjes aan de slag gaat? Heb genoeg tijd
Ik zou het toejuichen maar helaas worden goed bedoelde plannen niet als welkom ervaren...
Old May 16th, 2012, 05:05 PM   #231
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

Likes (Received): 182

Quote:
Originally Posted by The City is Ours View Post
Zoals ik al zei; Vat het niet verkeerd op. Staat er nog duidelijk beschreven achter het 'LET OP:'...
Tsja die disclaimer kan er wel bij staan maar dat is slechts een doekje voor het bloeden ben ik bang. Topaas steekt hier heel erg veel tijd in (geen idee waar die die tijd allemaal vandaan haalt trouwens, echt bizar). Kan dan wel niet rottig bedoeld zijn maar in mijn ogen is het gewoon misplaatst.
Ard Buijsen no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 05:06 PM   #232
Luke_dD
Registered User

Luke_dD's Avatar

Likes (Received): 7

@Topaas, hier de plaatjes die ik heb gemaakt.
Ik heb ze op volledige grote geplaatst, dus als jullie nog opmerkingen of fouten hebben moeten jullie dat maar ff melden.

Last edited by Luke_dD; May 16th, 2012 at 05:19 PM.
Luke_dD no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 05:40 PM   #233
The City is Ours
Zeeuwsche Rotterdammert

Quote:
Originally Posted by AJB View Post
Tsja die disclaimer kan er wel bij staan maar dat is slechts een doekje voor het bloeden ben ik bang. Topaas steekt hier heel erg veel tijd in (geen idee waar die die tijd allemaal vandaan haalt trouwens, echt bizar). Kan dan wel niet rottig bedoeld zijn maar in mijn ogen is het gewoon misplaatst.
Ik snap dat Topaas veel tijd in het forum steekt en daar hoor je mij ook niks over zeggen. Vind dat juist geweldig om foto's van hem te kennen bewonderen. Ik kom alleen met wat kleine puntjes die niet up to date zijn, viel me gewoon op en dacht zeg het ff. Verder bedoel ik er ook totaal niks mee, de lay out vind ik een beetje saai vandaar dat ik begon over het steken in een ander jasje. Maar zoals Luke_dD heeft gemaakt nu vind ik het ook al een hele vooruitgang. Want als niemand d'r tijd voor heeft dan moeten we het maar nemen zoals het is. En zal het nog een keer vermelden: Ik heb erg veel respect voor Topaas en zijn activiteiten hier op het forum.
Old May 17th, 2012, 09:40 AM   #234
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Likes (Received): 550

Even voor de helderheid: het projectenoverzicht word jaarlijks gemaakt. Actuele plaatjes van de projecten vindt je in de desbetreffende threads. Wanneer je op het projectplaatje klikt dan kom je in het lopende topic terrecht.

De tijd zit hem net in het plaatsen van het actuele foto plaatje. De tijd gaat zitten in het uitzoeken wat, wie, waar aan het bouwen is of gaat. Aangezien Rotterdam geen Goes is hebben we het over 100+ projecten.

Voor De Rotterdam of B-Tower heb ik de info binnen 5 minuten compleet en correct. Zo'n kantoorvilla of kantoor Maashaven kost me echter veel meer tijd. Alle projecten die in het overzicht staan heb ik gecontroleerd op correctheid van de gegevens alvorens te plaatsen.

Elk project ben ik heen geweest om een foto te maken. Heel veel bewonersavonden heb ik bezocht.

We hebben nu een bijna complete overzicht van Rotterdam, en veel belangrijker een kloppend overzicht. De komende tijd zal ik doorgaan met actualiseren van de projecten (bv de nieuwe impressies van MFC De Passie) en het toevoegen van projecten (Brongras, Campus Hoogvliet, 130Watt enz).

Er is geen plek op internet te vinden waar zo' n complete en accuraat overzicht te vinden is van de bouwprojecten in Rotterdam. Dat doen we met elkaar (bv Kruimel die de welstand bezoekt). Ik vindt het prachtig dat de layout stoerder kan en vindt het mooi dat geconstateerd wordt dat Zuiderspoor al ver gevorderd is, maar dat zie ik elke morgen als ik wakker wordt zelf ook. Will je echt opbouwend helpen plaats dan zoals andere behulpzame forummers doen info over nieuwe projecten hier.

Nieuwste fotoseries: Amsterdam | Odessa | Dresden | Salzburg | Rotterdam

Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen
Topaas no está en línea   Reply With Quote
Old May 17th, 2012, 10:47 AM   #235
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Quote:
We hebben nu een bijna complete overzicht van Rotterdam, en veel belangrijker een kloppend overzicht. […]
Er is geen plek op internet te vinden waar zo' n complete en accuraat overzicht te vinden is van de bouwprojecten in Rotterdam. Dat doen we met elkaar (bv Kruimel die de welstand bezoekt).
Daar zijn we de makers (Topaas in het bijzonder) dan ook erg dankbaar voor!
Old May 17th, 2012, 12:22 PM   #236
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 107

Absoluut!
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old May 18th, 2012, 02:52 PM   #237
1943
Registered User

Likes (Received): 3

Ook ik sluit me bij het vorenstaande aan, bravo! Tevens weet ik zeker dat zij die met opmerkingen komen het allemaal goed bedoelen. Dus allemaal win/win.
1943 no está en línea   Reply With Quote
Old May 20th, 2012, 11:16 PM   #238
Racingfreak
Skyscraperfan

Racingfreak's Avatar

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by Kruimel View Post
En een filmpje:

Ergelijk dat er alleen dure autos te zien zijn in dat filmpje in de ''toekomstige garage''.
4.De Rotterdam..........149M U/C
Racingfreak no está en línea   Reply With Quote
Old May 21st, 2012, 01:24 AM   #239
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 63

Ergerlijk dat je je daar druk om maakt
Old May 21st, 2012, 01:28 AM   #240
insulting-dutchman
"Yes! the people!"

insulting-dutchman's Avatar

Likes (Received): 59

die 2 mercs, een bmw en een landrover? het gaat dan wel erg slecht met rotterdam.
insulting-dutchman no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules