|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#201 | |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
"Yes! the people!"
Likes (Received): 61
|
binnengasthuis terrein is gered toch?
|
|
|
#203 |
|
Registered User
Likes (Received): 27
|
@westpoort: Ja, volledige medewerking van de gemeente, en die gebouwen zijn neergezet in de tijdgeest van toen, dat klopt, maar de aanleiding lag/ligt telkens bij een commercieel belang, en het gevolg was altijd de vernieling van een stuk binnenstad.
@insulting dutchman: het ziet er naar uit... @bthj: klopt:
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Dat bankgebouw had een stuk beter gepast. In de stijl van The Bank. Waarom is dat gesloopt? Ook mooi dat het water nog zo ver doorloopt.
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Registered User
Likes (Received): 57
|
Ik geloof dat het gewoon slecht gebouwd was.
Het c&a pand staat op de plek van het .... Voormalige c&a pand en is toch zo gek nog niet. Hotel Polen stond op de plek tussen kalverstraat en rokin waar nu rokin plaxa staat. |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 208
|
Roeterseiland
![]() Amstelcampus Wel 3 heimachine`s
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
hipp-E
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Peter
Likes (Received): 22
|
Amstelcampus, dinsdag 22 mei 2012
Enkele foto's die ik gisteren maakte tijdens mijn wandeling door de Wibautstraat. (zie ook de Wibautas-thread)
1. image hosted on flickr ![]() 2. image hosted on flickr ![]() 3. image hosted on flickr
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Frans Woerden
|
Bloeiend bouwhek Wibautstraat
Achter duurzaam bouwhek groeit en bloeit de Amstelcampus
2 juli 2012 Langs de bouwlocatie van de Amstelcampus aan de Wibautstraat staat het langste bloeiende bouwhek van Amsterdam. Donderdag 28 juni werd het feestelijk ingewijd door stadsdeelwethouder Groen Nevin Özütok en Willem Baumfalk, voorzitter van de Taskforce Duurzaamheid van de Hogeschool van Amsterdam. Het bijzondere duurzame bouwhek staat rond de bouwlocatie van de Amstelcampus van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en staat symbool voor het opbloeien van talenten op deze campus. ![]() Nevin Özütok: "Groen in de openbare ruimte is onmisbaar voor de leefbaarheid in een buurt. Ik ben daarom heel blij met dit prachtige, groene en duurzame bouwhek. Onze bewoners en de studenten van de HvA kunnen hierdoor al vanaf de bouwfase genieten van een bloeiende Amstelcampus." Amstelcampus in 2018 gereed De realisatie van de Amstelcampus is in volle gang en een groot deel is al in gebruik. De Amstelcampus is een gastvrije ontmoetingsplek midden in de stad, waar onderwijs, bedrijfsleven en stad samenkomen. Naar verwachting zal de Amstelcampus in 2018 volledig in gebruik zijn en zo'n 30.000 studenten huisvesten. Kijk voor meer informatie op www.hva.nl/amstelcampus. ![]() Het is dan wel weer jammer als het bouwhek verwijderd wordt. |
|
|
|
|
|
#210 |
|
"Yes! the people!"
|
er bloeit helemaal niets aan dat hek. het is gewoon klimop, als dat al speciaal moet zijn in amsterdam.
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Registered User
|
Heb dit project al weer een tijdje niet gevolgt. Vooral het tweede gebouw gepost door AMSguy vind ik er strak uitzien met de horizontale accenten. Het rode hoofdgebouw is nogal standaard naar vind ik ook niet verkeerd.
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Ben overigens benieuwd wat de verhuizing allemaal gaat kosten / besparen bij de HvA. Volgens mij is de HvA in Amsterdam één van de grootste afnemers van kantoorpanden momenteel met allerlei locaties door de stad. Het samenvoegen zal ook effecten gaan hebben op die locaties en de voorzieningen daar om heen.
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Registered User
Likes (Received): 6
|
Hoog tijd voor nieuwe snapshot vanaf de vaste cameraposities.
Eerst het Muller-Lulofshuis. Links zijn ze al op hoogte, rechts bijna. De gevelsteigers zijn aangebracht, onderin wordt een start gemaakt met de beglazing. ![]() En hier de put voor het naastgelegen Wibauthuis. Het heien is al klaar. De paalkoppen zitten onder het zand, dat binnenkort een paar meter dieper wordt afgegraven, voor de 2-laags parkeergarage. Ze zijn nu bezig om ca. 3000 (!) buisjes in de grond te persen. Hierin zal een vloeistof worden geinjecteerd, waardoor een waterafsluitende laag ontstaat op de bodem van de bouwput. Dit om te voorkomen dat er straks intensief moet worden bemalen. Eind dit jaar wordt de achtergelegen sporthal gesloopt. Dat gedeelte wordt dan ook bij de bouwpot getrokken. ![]() Links op de achtergrond zijn de kranen boven het Roeterseiland-complex van de UvA te zien. Beide grote bouwprojecten liggen een paar honderd meter van elkaar. Last edited by vd172hb; July 4th, 2012 at 02:08 PM. |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Frans Woerden
|
Muller-Lulofshuis
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Frans Woerden
|
Muller-Lulofshuis
Valt niet uit de toon van de Wibautstraat.
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Frans Woerden
|
Wibauthuis
Het uitgraven is begonnen. ![]() Roeterseiland
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Registered User
Likes (Received): 26
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
"Yes! the people!"
|
|
|
|
#219 |
|
Registered User
Likes (Received): 9
|
Dat ziet er beter uit dan ik verwacht had. Het zicht op de oude bebouwing is ook behouden. En vanaf de Torontobrug wordt het straks een imposant geheel.
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Registered User
|
Ik ben best wel onder de indruk