|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#121 |
|
MP
Likes (Received): 81
|
Ooit had Essen een grote historische binnenstad, maar daar hebben de nobele bevrijders korte metten mee gemaakt.
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
I <3 HCMC
Likes (Received): 28
|
In Essen valt niet echt veel te beleven, maar daar hebben ze wel het Kunsthaus Essen en Museum Folkwang.
|
|
|
|
#123 |
|
Echt wel
Likes (Received): 26
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Registered User
|
Essen was in 2010 de Europese culturele hoofdstad. Hoe valt dat te verklaren?
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
De saaiste stad van België is volgens mij La Louvière.
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Registered User
|
Quote:
La Louvière is naar het schijnt aan een opmars bezig, niet echt onlogisch ook, massa's leegstaande fabrieksterreinen en bijbehorende lofts, en dat op 40 km van Brussel. En ja, cirque du soleil zal ook wel een zetje gegeven hebben. Als het over België gaat, veel saaier dan Lokeren kan je volgens mij niet gaan... |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Jazzadelic chill
|
van de wereld weet ik niet maar Eu zou swindon of hoofddorp kunnen zijn.
maar die zijn waarschijnlijk te klein om mee te tellen.
|
|
|
#128 |
|
Registered User
|
Lokeren is ook amper een stad te noemen. Lokeren heeft een fijn historisch centrum wat het al zeker niet de saaiste stad ter wereld maakt. Zelfs niet in België. Steden als Deinze, Ronse en zelfs Eeklo staan bij mij een trapje lager dan Lokeren.
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Met de Lokerse feesten hebben ze dan ook nog eens één van de betere stadsfestivals dus voor zo'n klein stadje doen ze het nog niet eens zo slecht eigenlijk.
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Bike It!
Likes (Received): 329
|
Lokeren heeft nu eenmaal de schitterende 'Lokerse Feesten' die een van de beste en grootste stadsfestivals van het land is. Voor de rest ken ik het aanbod in de stad niet echt.
Maar over mijn eigen Eeklo zal ik zeker niet klagen. Het is niet meteen de meest bruisende stad van België, maar qua cultureel aanbod mogen we zeker niet klagen. Zowel het uitstekende Cultuurcentrum De Herbakker (1.600 abonnees, 300 voostellingen per jaar), als de alterantieve muziekclub N9 (50 concerten per jaar) zorgen ervoor dat onze amper 20.000 inwoners best wel goed bedeeld zijn. Ik denk dat er in België en de wereld grotere steden zijn die het slechter doen. En al zijn de 50 horecazaken wat te verspreid over de hele stad, je vindt er toch voor elk wat wils. En heel wat van die zaken organiseren ook fuiven en concerten (JH De Lochtink, Jongerencafé Patjelli, Jazzcafé De Pingouin, De Vreeze...) Soit, het is niet 'the place to be', maar de luttele inwoners zijn al bij al verwend. Ik denk sowieso dat voor de titel 'Saaiste stad ter wereld' weinig West-Europese steden in aanmerking zullen komen.
|
|
|
#131 |
|
Registered User
|
Oei, Lokeren heeft hier toch nog aardig wat aanhangers... misschien moeten deze discussie in het Belgische forum verderzetten? (ik heb ook nog wel wat argumenten om Deinze en Ronse te verdedigen...)
We zijn het er in elk geval wel over eens dat de saaiste stad ter wereld niet in België ligt ! |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Dat zou ook niet kunnen met de altijd gezellige belgen![]() Het zit sowieso in de aard van de Belgen en Nederlanders om samen te komen en gezelligheid te genereren. Ik denk dat je daar ook naar moet kijken om de saaiste stad van Europa en de wereld te vinden. Volgens mij is er zelfs in de saaiste plaatsen in België en Nederland altijd wat te doen. Ik weet niet hoe het zit met bijvoorbeeld Luxemburgers, zijn dit gesloten mensen of ook zo open als wij dat zijn? Ik denk dat je voor de saaiste plaats ter wereld ergens in Groenland zou moeten zijn Qaanaaq bijvoorbeeld.
''The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem'' Me on Flickr: http://www.flickr.com/photos/59063292@N04/ www.urbika.com/cities/projects/1-rotterdam Last edited by Art Deco Style; January 30th, 2012 at 10:39 PM. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Registered User
|
Altijd sneeuw. Hoe kan dat nu saai zijn.
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
MP
|
Het blijft merkwaardig hoe Nederlanders zich maar niet bewust zijn van de verschillen tussen Nederlanders en Belgen.
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Registered User
|
Het blijft ook merkwaardig hoe sommigen zich niet bewust zijn van de gigantische overeenkomsten tussen Nederlanders en Vlamingen.
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
MP
|
Nederlanders lijken meer op Duitsers dan op Vlamingen, maar inderdaad, ook met Vlamingen hebben we 'n boel gemeen. Maar niet onze openheid.
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Bas
|
Sterker nog, ik was ergens in de buurt van Moses Lake/Wash./USA en daar vroeg één of andere Amerikaan of ik Duitser was
Nein!
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Moderator
Likes (Received): 134
|
Een Amerikaan houdt een Nederlander en een Pool nog niet eens uit elkaar.
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 93
|
Quote: