daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Belgische steden / Villes belges > Brussel / Bruxelles

Reply

Thread Tools Rate Thread Display Modes
Old April 14th, 2008, 05:21 PM   #541
Maxx Lamenace
Registered User

Maxx Lamenace's Avatar

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by De Snor View Post
Wanneer wordt er nog eens een 150m of 200m hoge toren in Brussel gebouwd...niet dus maar is in een hergevelingstijd terechtgekomen.
Indeed, maar ben wel blij dat die kraan van die toren af is want het gaf nu ook niet zo een propere indruk en het eindresultaat mag er best zijn. Troost jezelf volgend jaar is het aan de astrotoren en wie weet daarna de premium...
Maxx Lamenace no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old May 16th, 2008, 07:12 PM   #542
Largo13
Registered User

Likes (Received): 1

http://rapidshare.com/files/115363065/FINTOfotos.pps

Een Powerpoint met enkele fotos van "Finto"
Largo13 no está en línea   Reply With Quote
Old June 15th, 2008, 11:42 PM   #543
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Likes (Received): 44

De verhuis naar het gebouw loopt blijkbaar een half jaar vertraging op.

Quote:
Originally Posted by De Redactie.be
"Uitstel verhuizing Financietoren kost miljoenen"

zo 15/06/08 19:59 (UPDATE) - De verhuizing van de federale overheidsdienst Sociale Zekerheid naar de Brusselse Financietoren, die gepland was voor 1 juli, loopt wellicht vertraging op. En dat kost de overheid vier miljoen euro per maand, zegt de Franstalige partij Ecolo.

De verhuizing loopt vertraging op omdat een bedrijf dat zich benadeeld voelde bij de openbare aanbesteding voor de vernieuwing van het meubilair bij het FOD, een offerte van zo'n drie miljoen euro, naar de Raad van State was gestapt.

Die heeft het bedrijf gelijk gegeven, en de verhuizing wordt nu met zes tot tien maanden uitgesteld. Zo'n 4.500 ambtenaren van verschillende federale overheidsdiensten moeten daarom nog een tijdje op hun oude werkplek blijven.

Volgens Ecolo betaalt de staat maandelijks vier miljoen euro huur voor de kantoren in de Financietoren. Omdat die nu zeker een half jaar leeg zullen staan, spreekt de partij van "een onaanvaardbare verspilling van overheidsmiddelen."

De Franstalige groenen waren er naar eigen zeggen altijd tegen dat de overheid gebouwen verkocht, om ze daarna zelf te huren.

Ecolo zegt dat de huur voor de Belgische staat was verminderd van 2 miljoen euro in 2001 tot 1,4 miljoen euro aan het begin van de werken aan de Financietoren. Nu zou die kost dus weer flink zijn opgelopen.
"We geraken er wel uit"

Voor de FOD Sociale Zekerheid, die zijn intrek zal nemen in de Financietoren, is het uitstel een flinke streep door de rekening. Maar toch zouden de kosten nog te dragen zijn.

"Onze mensen blijven langer op hun plaats zitten, en het huurgeld van het nieuwe gebouw moet de komende maanden al worden betaald, dus dat is een verloren kost", zegt Frank Van Massenhove, hoofd van de dienst Sociale Zekerheid.

Maar financiële problemen zouden er niet komen. "Doordat wij zoveel besparen op andere vlakken, geraken we er wel uit", aldus Van Massenhove nog. De dienst hoopt in januari volgend jaar zijn intrek te kunnen nemen in de Financietoren.
klik

Als je op de pagina zelf kijkt, kan je een kort verslag uit het journaal bekijken.
Old June 17th, 2008, 12:26 PM   #544
tinque
Im memoriam, amice

tinque's Avatar

Hebben jullie die meubelen gezien?

Verstelbare bureau's in alle richtingen, geautomatiseerde bureaustoelen, ....

Die hebben precies nog wat belastingseuro'tjes op overschot!
tinque no está en línea   Reply With Quote
Old June 17th, 2008, 12:27 PM   #545
Dtje
Registered User

Ja allemaal aan ons verdiend binnenkort een nieuwe renovatie wegens te lang leeg gestaan
Dtje no está en línea   Reply With Quote
Old August 2nd, 2008, 09:16 PM   #546
De Snor
Forever Travelling

Likes (Received): 15

Uit een aparte hoek:

De Snor no está en línea   Reply With Quote
Old August 3rd, 2008, 08:00 PM   #547
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Likes (Received): 300

Quote:
Originally Posted by Stef VDD View Post
Uit een aparte hoek:
Omvergevallen Stef ?...
Benonie está en línea ahora   Reply With Quote
Old September 6th, 2008, 07:07 PM   #548
hix
BANNED

Likes (Received): 1

Vandaag effe langs geweest.

hix no está en línea   Reply With Quote
Old September 6th, 2008, 08:03 PM   #549
De Snor
Forever Travelling

Likes (Received): 15

Het is een geweldige verbetering bij het eerste gevel.
Mooie foto's in blauw/witte combinatie van gebouw en wolken
De Snor no está en línea   Reply With Quote
Old September 6th, 2008, 08:44 PM   #550
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Likes (Received): 300

Ik heb altijd een haat-liefde gehad met dat gebouw. Het is nooit een schoonheid geweest, maar was toch steeds een stevige, robuste baken. Op en top Amerikaans ook.
Nu hij gerenoveerd werd, vind ik hem ondanks het blauwe spiegelglas en de te kleine antenne zelfs stiekem een beetje mooi.
Eén van de meest geslaagde renovaties ooit in Brussel dus.
Benonie está en línea ahora   Reply With Quote
Old September 6th, 2008, 09:38 PM   #551
Le Penseur
Proud Belgian

Die eerste foto was echt niet nodig hix. We weten heus wel dat Jaspers-Eyers de architecten waren.

Ik vind de omgeving rond het gebouw wel ok.
Le Penseur no está en línea   Reply With Quote
Old September 7th, 2008, 01:42 PM   #552
vank
Near Bruges

vank's Avatar

Dit vind ik tot nu toe de mooiste toren in Brussel, dat blauw spiegelglas hoort hier dan ook gewoon bij.

Enige opmerking is dat hij misschien iets hoger mocht zijn, dan toonde hij veel slanker aan. Ondanks dit is hij toch wel zeker de naam Financial Tower waardig
Lijkt me zo'n skyscraper weggeplukt uit één of andere Amerikaanse stad.

Ben er een tijdje geleden eens binnengeweest met de vraag of ik naar boven kon, die bewaker zei me 'Eerst solliciteren en als je de job hebt, dan mag je genieten van het uitzicht'.
vank no está en línea   Reply With Quote
Old September 7th, 2008, 01:50 PM   #553
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Likes (Received): 44

't Is wel spijtig dat er zo geen publiek toegankelijke belvédères zijn in de Brusselse torens, behalve dan in het Atomium. Zou wel plezant zijn, denk ik.

De renovatie van de Financiëntoren is inderdaad wel knap, blauw spiegelglas of niet. Sterker nog: ik denk dat dat glas echt wel nodig was om een toren van die dimensies - die is écht wel massief - wat lichter te maken. Het heeft inderdaad ook iets zeer Amerikaans, vooral als je ze passeert langs de Kruidtuinlaan. Trouwens, de toren is denk ik toch een beetje hoger gemaakt tegenover vroeger, wat hem een beetje slanker maakte. 't Is spijtig van die antenne, dat die er niet volledig op kwam, want die zou nog meer effect gehad hebben. En dan hadden we meteen een gebouw van 200 meter in Brussel staan
Old September 7th, 2008, 02:14 PM   #554
vank
Near Bruges

vank's Avatar

Hier moest blauw spiegelglas gebruikt worden om dat effect te bekomen.
Ik denk dat we mogen spreken over een geslaagde renovatie door Jaspers-Eyers&Partners.

Voor de rest is Jaspers-Eyers een flop, schandalig dat ze zoveel (alle) projecten in Brussel kunnen binnenhalen, ik denk toch dat er voor een internationale stad als Brussel veel meer architecten staan te springen?

Zoals ik eerder zei zie ik misschien een vooruitgang mocht Brussel een professionele bouwheer aanstellen samen met een jury die moet beslissen of iets architecturaal waardevol genoeg is om te bouwen?
Zo'n projecten moeten onder het gewest vallen, want volgens mij is dat een hele rompslomp om in orde te zijn met alle vergunningen als dat op gemeentelijk niveau gebeurt, en als gerenommeerd architect haak je daar natuurlijk op af als je ergens anders veel makkelijker iets kunt bouwen.

Dus alles moet gecentraliseerd worden, wanneer een plan door een strenge jury is goedgekeurd moet het makkelijker zijn om een vergunning in handen te krijgen en dan kan de bouw starten.
vank no está en línea   Reply With Quote
Old November 12th, 2008, 07:32 PM   #555
BreDi
Registered User

Likes (Received): 2

Ik kwam gisterenavond nog eens met de trein langs Brussel-noord en ik was echt onder de indruk van de gerennoveerde financie toren, vooral met de verlichte antenne... Een hele verbetering tov vroeger!!
BreDi no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules