|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Urbanetics Stedelijke discussies |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#301 |
|
MP
Likes (Received): 104
|
Hm, als Harold marinier wil worden, mij best, daar kan hij vast 'n hoop van leren. Maar Den Helder is zonder Harold eigenlijk wel prima zo.
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Bas
|
Het Korps Mariniers zit toch in Rotterdam?
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Registered User
Likes (Received): 33
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Bas
|
Inderdaad, Maral, ik zie vooral in de spits overvolle treinstellen, vaak tot op volle lengte aan elkaar gekoppeld. Als sardientjes in een blik, zogezegd, ik zie het alleen vanuit het tunneltje onder het station Camminghaburen, waar ik in de spits twee keer per dag doorheen moet. De lijn is slachtoffer van haar eigen succes en toont aan, dat beide provinciehoofdsteden maar wat veel met elkaar van doen hebben! ![]() Deze lijn zou een mooi voorbeeld kunnen zijn voor Emmen-Zwolle, waar overigens drie aardig grote plaatsen aan zijn gelegen die zorgen voor enig aanbod van reizigers. |
|
|
|
|
|
#305 |
|
Registered User
Likes (Received): 33
|
![]() Geldt overigens ook voor alle andere arrivatreinen in Groningen..allemaal overvol in de spits. Ze hadden automatische tellers opgehangen bij de deuren waarvan de resultaten al een tijdje geleden bekend gemaakt zouden worden...tenzij gemist..niks van gehoord. |
|
|
|
|
|
#306 |
|
Registered User
Likes (Received): 36
|
Overigens vind ik dat sommige trajecten wel erg makkelijk worden uitbesteed aan private partijen die vanzelfsprekend met kleinschalig materieel aan komen zetten. Trajecten als Groningen-Leeuwarden, Arnhem-Doetinchem en Nijmegen-Venlo kennen een dermate grote vervoersvraag dat het toch mooier was geweest als er een gewone intercity had gereden.
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
BANNED
Likes (Received): 6
|
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
BANNED
|
Quote:
.
|
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Coldplayer
Likes (Received): 10
|
Quote:
![]() Als Emmen niet zo groot is, waarom verdient het dan wel een Intercity..
|
|
|
|
#310 |
|
BANNED
|
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Coldplayer
Likes (Received): 10
|
|
|
|
#312 | |
|
D’r is mor ain Stad!
Likes (Received): 0
|
Quote:
Ik blijf bij een 2+1 systeem op de gehele N34 van Emmen-Noord tot aan de Punt, met een snelweg van 2x3 rijstroken (of eventueel een spitsstrook) tussen de Punt en het Julianaplein. In het geval van 2x3 zou de invoegstrook vanaf de N34 kunnen overgaan in een rijstrook op de A28 om vervolgens weer een afrit te worden bij Groningen-Zuid. Want ook deze afrit wordt in de spits veel gebruikt voor verkeer met een bestemming rondom de Van Ketwich Verschuurlaan, Hereweg en Laan Corpus den Hoorn. Oh, en Harold, ken je dat verhaal over de pot en de ketel? Verder iets met 'op de man spelen'.. Denk er maar eens over na. Als je me het goede antwoord geeft, ga je door voor de hoofdprijs: een door Justin Bieber gesigneerde CD!
' ain pronkjewail in golden rand, is Stad en Ommeland! ' Last edited by Cpt.Iglo; February 29th, 2012 at 10:57 AM. |
|
|
|
|
|
|
#313 | ||
|
Registered User
Likes (Received): 37
|
Quote:
Quote:
|
|
|
|
#314 | |
|
Registered User
|
Quote:
nou, eh...liever niet...
''If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world...'' Last edited by Chasin' Dreams; February 29th, 2012 at 11:20 AM. |
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
Registered User
|
We zijn inmiddels ruim 300, al dan niet constructieve, berichten onderweg, dus tijd voor een samenvatting van de discussie tot nu toe. Ik heb niet alle goed bedoelde adviezen toegevoegd, maar alleen de adviezen die (in zekere zin) door meerdere mensen gegeven zijn. Dus, welke hulp/adviezen biedt het HHF tot nu toe aan Emmen?
Verbeteren bereikbaarheid, door; - opwaardering wegverbinding naar Groningen (2x1 N34 of 2x1 N381) - opwaardering wegverbinding naar Coevorden/A37 (2x2 N34 tussen Coevorden en Emmen-Centrum of -Noord) - opwaardering spoorverbinding naar Zwolle (4x per uur en een echte sneltrein) - meer spoorverbindingen (over nieuw spoor naar Groningen, over bestaand spoor naar Duitsland, Twente) Niet mee willen doen met de echt grote steden, maar sterke aspecten verder uitbouwen; - recreatie/toerisme - chemische industrie - groen/ruimte/rust Aantrekken/toevoegen aan Emmen; - museum (bijvoorbeeld natuurhistorisch) - zorginstellingen - aantrekkelijk wonen voor ouderen en gezinnen - megawinkel à la Marktkauf - waterrecreatie - duurzaamheid Opwaardering centrum, door; - herstel brink - gevels 'vergroenen' - moderne, 'groene' architectuur - herbouw historische panden Dat is al een aardig rijtje. Wat zou er nog meer mogelijk zijn?
|
|
|
#316 |
|
MP
Likes (Received): 104
|
Ik zou zelf 'n brouwerij natuurlijk 'n welkome toevoeging vinden. Coevorden heeft er inmiddels al één, dus Emmen mag niet achterblijven. Kleine brouwerijen passen prima in de trend om ambachtelijke producten boven fabrieksspul te verkiezen. Emmen kan z'n imago als "stad in de natuur" meer uitspelen door groots in te zetten op biologische producten, kleinschalige productie en dus zo'n ambachtelijke brouwerij. Samenwerking met gebieden over de grens is daarbij interessant, ook in Duitsland is hier immers veel belangstelling voor. Als je tegelijk ook op jongerencultuur, gereguleerd drugstoerisme en mogelijkheden voor artistieke figuren blijft inzetten kun je van Emmen nog best een interessant centrum maken, zij 't 'n tikje alternatief. Maar dat is beter dan de monocultuur van gezinnetjes die 'n dagje dierentuin doen.
|
|
|
|
|
|
#317 | ||
|
D’r is mor ain Stad!
Likes (Received): 0
|
Quote:
![]() Quote:
Op het stukje net na de aansluiting zou je dan zoiets krijgen: [img]http://oi39.************/29p96q1.jpg[/img] Valt mee toch?
|
|
|
|
#318 |
|
BANNED
|
CD zou je dat lijstje naar de gemeente Emmen kunnen sturen?
|
|
|
|
|
|
#319 | ||
|
Registered User
|
Quote:
Quote:
Ik heb niet de illusie dat de gemeente er iets mee zal doen, anders was het een goede optie geweest.
|
|
|
|
#320 |
|
Registered User
|
Tussen Emmen en Beilen rijden ongeveer 10000 auto's per dag (2010).
Richting Groningen was het in 2006 ongeveer 15000. Om die wegen te verbreden lijkt mij totaal onnodig. Bron: Wegenwiki
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|