daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Overig > Urbanetics

Urbanetics Stedelijke discussies

Reply

Thread Tools Display Modes
Old February 29th, 2012, 06:34 PM   #321
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Likes (Received): 27

Je moet niet alleen kijken naar de verkeersintensiteit om de noodzakelijkheid te willen aantonen, maar ook naar de verkeersveiligheid en de bereikbaarheid om de wenselijkheid in te schatten.

Sponsored Links

Old February 29th, 2012, 06:57 PM   #322
Harold643
BANNED

Likes (Received): 6

Quote:
Originally Posted by Rambo L View Post
Tussen Emmen en Beilen rijden ongeveer 10000 auto's per dag (2010).
Richting Groningen was het in 2006 ongeveer 15000. Om die wegen te verbreden lijkt mij totaal onnodig.

Bron: Wegenwiki
Heb je daar een kaartje van, ik ben wel benieuwd .

Inderdaad CD, er moet ook gekeken worden naar de veiligheid. Daarom is een 2x2 baans met ongelijkvloerse kruisingen van groot belang op verschillende hoofdwegen rond Emmen richting andere plaatsen.
Harold643 no está en línea   Reply With Quote
Old February 29th, 2012, 07:00 PM   #323
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

We kunnen het geld wel beter besteden in Noord-Nederland en bovendien is Emmen via de A37 al prima ontsloten. Wat moet je nou met die landwegen naar Groningen, Ommen en Drachten? Tel daarbij op dat je in een mum van tijd met de auto op de Duitse A31 zit en dan kom ik tot de conclusie, dat Emmen via de weg prima bereikbaar is. Doe maar eens wat aan die slechte spoorverbinding en die magere waterverbinding!
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old February 29th, 2012, 07:10 PM   #324
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Naar Ommen hoeft van mij ook helemaal niet. En naar Drachten ook alleen maar als dat betekent dat de verbinding naar Groningen verbetert. Want die laatste plaats zou ik wel graag beter bereikbaar zien worden vanuit Emmen (en vice versa). Wat betreft de spoorverbinding ben ik het met je eens. In een verbetering van de waterverbinding zie ik eigenlijk weinig toegevoegde waarde.
Old February 29th, 2012, 07:12 PM   #325
Harold643
BANNED

Likes (Received): 6

Quote:
Originally Posted by railway stick View Post
We kunnen het geld wel beter besteden in Noord-Nederland en bovendien is Emmen via de A37 al prima ontsloten. Wat moet je nou met die landwegen naar Groningen, Ommen en Drachten? Tel daarbij op dat je in een mum van tijd met de auto op de Duitse A31 zit en dan kom ik tot de conclusie, dat Emmen via de weg prima bereikbaar is. Doe maar eens wat aan die slechte spoorverbinding en die magere waterverbinding!
De bereikbaarheid is alleen goed vanuit het Zuiden via de A37. De andere wegen laten helaas te wensen over. Het zou allemaal veel beter kunnen....
Een goede verbinding van Emmen naar Groningen is toch wel belangrijk RS.
Harold643 no está en línea   Reply With Quote
Old February 29th, 2012, 07:42 PM   #326
kosimodo
Mapmaker

kosimodo's Avatar

Likes (Received): 19

Quote:
Originally Posted by De Klauw

Dat is helemaal niet zoveel. Station Middelburg alleen al heeft dubbel zoveel reizigers. Goes en Bergen op Zoom zelfs bijna drie keer zoveel.

Opvallend is ook de dalende trend van het hoofdstation Emmen (daling van bijna 5% over vijf jaar). Hoe zou dat komen?
Dat komt door de aanleg van de A37. Het is gewoon veel makkelijker en sneller met de auto.
Old February 29th, 2012, 07:47 PM   #327
AngelsloHigh
Coldplayer

AngelsloHigh's Avatar

Likes (Received): 5

Quote:
Originally Posted by Harold643 View Post
Neem de Qliner
AngelsloHigh no está en línea   Reply With Quote
Old February 29th, 2012, 07:56 PM   #328
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Likes (Received): 558

Quote:
Originally Posted by Chasin' Dreams View Post
Ik heb niet de illusie dat de gemeente er iets mee zal doen, anders was het een goede optie geweest.
Als je het lijstje wat verder zou uitwerken en de motivatie erbij zet, en dit zowel naar de gemeente als naar de lokale media stuurt zou het nog best wel wat invloed kunnen krijgen.

De gemeenteraad heeft vast wel inspreekmomenten voor burgers toch?

Misschien kun je een Emmense variant van rtmXL op zetten

Nieuwste fotoseries: Amsterdam | Odessa | Dresden | Salzburg | Rotterdam

Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
Topaas no está en línea   Reply With Quote
Old February 29th, 2012, 08:10 PM   #329
Rambo L
Registered User

Rambo L's Avatar

Quote:
Originally Posted by Harold643 View Post
De bereikbaarheid is alleen goed vanuit het Zuiden via de A37. De andere wegen laten helaas te wensen over. Het zou allemaal veel beter kunnen....
Emmen ligt eenmaal in een dunbevolkt gebied. Die weg is verder prima. Had ook zo'n weg kunnen zijn zoals tussen Zwolle en Almelo.
Old February 29th, 2012, 08:11 PM   #330
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Quote:
Originally Posted by Topaas View Post
Als je het lijstje wat verder zou uitwerken en de motivatie erbij zet, en dit zowel naar de gemeente als naar de lokale media stuurt zou het nog best wel wat invloed kunnen krijgen.
Dan wel ja. Maar dan moet je denk ik wel min of meer een 'document' produceren. Daarvoor ontbeert mij de tijd.

Quote:
De gemeenteraad heeft vast wel inspreekmomenten voor burgers toch?
Geen idee, vast wel. Maar of ze mijn/onze mening serieus nemen als ik (als student) op een avond opeens allemaal beleidsveranderingen voorstel...?

Quote:
Misschien kun je een Emmense variant van rtmXL op zetten
Wat is dat?
Old February 29th, 2012, 10:13 PM   #331
Rinius
Civieler

Zit er in de regio al een Klimbos? De Emmerdennen lijkt mij wel geschikt. Leuk voor kinderfeestjes en toeristen die in de regio op de campings en bungalowparken zitten.
Rinius no está en línea   Reply With Quote
Old February 29th, 2012, 10:28 PM   #332
Utopian
Custos Septentrionum

Utopian's Avatar

Likes (Received): 56

Juist! Dat is een leuk idee. En misschien kun je een grote kinderattractie aantrekken op de locatie van het Noorderdierenpark, zoals een overdekte speeltuin, klimbos, kartbaan o.i.d.
Dan heb je ook wat meer jongelui in je centrum (want wat ik meestal zag lopen daar in de Hoofdstraat en op het Marktplein was 40/50+).

- Ludwig Mies van der Rohe
Utopian no está en línea   Reply With Quote
Old March 1st, 2012, 10:54 AM   #333
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rinius View Post
Zit er in de regio al een Klimbos? De Emmerdennen lijkt mij wel geschikt. Leuk voor kinderfeestjes en toeristen die in de regio op de campings en bungalowparken zitten.
Er is een klimbos bij Grolloo.

Quote:
Originally Posted by Utopian View Post
Juist! Dat is een leuk idee. En misschien kun je een grote kinderattractie aantrekken op de locatie van het Noorderdierenpark, zoals een overdekte speeltuin, klimbos, kartbaan o.i.d.
Dan heb je ook wat meer jongelui in je centrum (want wat ik meestal zag lopen daar in de Hoofdstraat en op het Marktplein was 40/50+).
Overdekte speeltuinen zijn er al vrij veel in de regio; Cowboy- en Indianen speelreservaat Coevorden, Speelstad Oranje, Plopsa Indoor Coevorden, twee vestigingen van Ballorig en binnen Dierenpark Emmen heb je Yucatan.
Een kartbaan had Emmen tot voor een paar jaar geleden, maar volgens mij is het gebouw toen deels ingestort. De baan is toen verhuist naar ik meen Zuidlaren en nooit weer teruggekeerd. Zo winstgevend is het dus schijnbaar niet geweest. Daarbij heb je wel een buitenkartbaan vlakbij Emmen, op geluidsportcentrum Pottendijk.
Old March 1st, 2012, 11:19 AM   #334
Oh?!
der Niederländer

Likes (Received): 0

als (de omgeving van) Emmen al zoveel attracties kent, dan lijkt inzetten op meer toerisme ook niet de juist weg voor de gemeente te zijn. Misschien de blik toch maar verzetten om de plaats er bovenop te helpen?
Old March 1st, 2012, 11:33 AM   #335
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Mwah...er zijn nog mogelijkheden genoeg. Drenthe is vooral een lappendeken van kleinschalige toeristische activiteiten. Er is naar mijn inschatting nog wel degelijk potentie voor wat meer grootschalige initiatieven. Alleen moet je het niet zoeken in overdekte speeltuinen, dat is wel duidelijk.
Old March 1st, 2012, 12:46 PM   #336
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 108

Quote:
Originally Posted by Chasin' Dreams View Post
Wat is dat?
Kijk even hier. Sommige namen die daaraan deelnemen zullen je mogelijk bekend overkomen.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old March 1st, 2012, 01:27 PM   #337
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Bedankt! Het is dus, als ik het goed begrijp, een soort opiniepagina van een aantal mensen met betrekking tot de ontwikkeling van hun stad? Dat is wel interessant, hoewel ik zelf geen tijd heb om iets dergelijks op te zetten. Heeft die site ook enige invloed op de gemeente?
Old March 1st, 2012, 01:39 PM   #338
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 108

Ze krijgen regelmatig spreektijd bij bepaalde bijeenkomsten. In hoeverre ze invloed hebben kun je de uitvoerenden beter zelf vragen.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old March 1st, 2012, 07:19 PM   #339
WSS
Urbanist

WSS's Avatar

Likes (Received): 17

Er zijn twee nieuwe Jumbo's in Emmen!
WSS no está en línea   Reply With Quote
Old March 1st, 2012, 07:26 PM   #340
0591
...

0591's Avatar

Likes (Received): 0

Hallo Jumbo ! (2x)
0591 no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
artikel 12, dalfsernees, één m twee emmen, emmen, emmen = rollatorcity!, emmen aan duitsland, emmen niet uniek, harimero!!, harold bestaat niet!, harold is gay, harold rukt op panda's, harold's hemel, harold643's calimerodraad, hoogbouwnota emmen, leegloop, leegloopland, londen-parijs-emmen, miserie, newyork-emmen-tokyo, nos, schuurfeesten, zo stil zonder harold, [img]spuit elf[/img]

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules