|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 |
|
Urbanist
Likes (Received): 17
|
Eindhoven wordt dan de nieuwe hoofdstad van Nederland, aangezien Eindhoven de beste voetbalclub heeft
|
|
|
|
|
|
#22 | ||
|
Registered User
Likes (Received): 29
|
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Registered User
Likes (Received): 54
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Not much
Likes (Received): 49
|
Quote:
Maak er één grote dierentuin van als de stad leeg is, dat is wel een mooi plan!
|
|
|
|
#25 | |
|
Registered User
Likes (Received): 27
|
Quote:
![]() Maar het ik vind het wel heel erg jammer dat dit topic ook al weer vervallen is tot de categorie 'onzin', want het is wel degelijk interessant om met de kennis die op dit forum aanwezig is 'oplossingen' voor Emmen aan te reiken. Zoals ook al eens gebeurd is met Den Helder. Daarom wil ik iedereen oproepen om serieus ontopic te gaan en te kijken tot wat voor mooie oplossingen voor Emmen wij hier gezamenlijk kunnen komen.
|
|
|
|
#26 |
|
BANNED
Likes (Received): 6
|
Trap hem maar af CD om met mooie oplossingen te komen, ik ben wel benieuwd
.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Registered User
|
Ik heb wel zo mijn meningen/ideeën, maar ik denk dat het goed is om eerst eens af te wachten wat 'buitenstaanders', die onbevooroordeeld zijn en een frisse kijk op de zaak hebben, er van zeggen.
|
|
|
#28 |
|
Urbanist
|
Emmen moet gewoon Emmen blijven door haar bestaande kwaliteiten te versterken. Emmen moet niet proberen mee te doen met de grote steden in Nederland, daar bezit het gewoon te weinig kenmerken en kwaliteiten voor. Emmen kan bijvoorbeeld investeren in recreatie en de stad op de kaart zetten als de plek voor een 'dagje weg'. Misschien het aantrekken of opzetten van een museum?
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Registered User
|
Nou, ik verricht dan toch maar de aftrap met een korte situatieschets:
Sterke punten: - Landelijke bekendheid dankzij dierenpark en (in mindere mate) voetbalclub - Sterke regionale functie - Toeristisch (plaats en regio) - Rust, ruimte en natuur - Veel historie in de omgeving (hunebedden, vervening, etc.) - Relatief groot winkelaanbod - Groot industrieterrein Zwakke punten: - Geen goed imago - Hoge werkloosheid - Vrij sterk dalende werkgelegenheid - Perifere ligging ten opzichte van de rest van het land - Visueel vrij onaantrekkelijk centrum - Beperkt cultureel aanbod - Licht dalende bevolking Brand los zou ik zeggen!
|
|
|
#30 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
#31 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Emmen is geen wereldstad en moet dat ook niet willen zijn. Voor de grote steden, veel industrie en werkgelegenheid kan je beter naar de randstad gaan. Maar wat daar mist is rust en groen. Dat heb je wel bij Emmen. Daar moet de stad zich op richten. Dus geen grote flats bouwen om op een indrukwekkende stad te lijken. Maar zorgen dat het een aangename plaats is in een mooi en rustig deel van het land.
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
#33 |
|
MP
Likes (Received): 81
|
Toerisme heeft wel toekomst in deze regio, zeker als de aanwezige natuur nog wordt uitgebreid en er ook waterrecreatie bijkomt. Tussen de Emmermeer en de N381 is mooie ruimte, dan kun je ook een haventje inrichten dat aansluit op het centrum en de nieuwe dierentuin. Hunebed D42 komt dan fijn aan een strandje te liggen, heerlijk toch? Zeker voor Duitse watersporters zou het een uitkomst zijn, die moeten nu een stuk verder reizen.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
faster than buildings
Likes (Received): 640
|
Met dat water over 40 jaar lijkt het hier in Den Helder wel mee te vallen, het enige verschil is dat het dan op een eiland ligt.
|
|
|
#35 |
|
Registered User
|
Watersport moet je gewoon in Friesland laten. Bij Winschoten hebben ze die fout ook gemaakt.
Emmen moet zich richten op de dierentuin. Maak er iets unieks van waardoor men van verre komt om de dierentuin te bezoeken. Van de oude dierentuin moet je gewoon een mooi park maken. Verder het centrum lekker groen houden. Dan heb je een bijzonder centrum.
|
|
|
#36 |
|
Registered User
|
Ik zou die uitstraling niet proberen te krijgen met behulp van hoge torens. Dat kan ook wel op een andere manier.
In een plaats als Emmen zou ik liever gebouwen zien als dit: ![]() http://bouwput.blogspot.com/2008_04_01_archive.html In plaats van: ![]() http://www.youropi.com/nl/rotterdam/...ontevideo-1157 |
|
|
|
|
|
#37 | ||||
|
Registered User
|
Quote:
) eerder concentreren in en rond de Rietplas (waar ook het NK schaatsen laatst was) en niet rond het centrum.Quote:
Quote:
Quote:
![]() En ook had men min of meer vergelijkbare plannen voor een renovatie van de gevel van het pand waarin de Hema gevestigd is: ![]() Veel glas in de puien dus, 'aangevuld' met veel riet op de gevel en het dak. Dat sluit natuurlijk goed aan bij de oorspronkelijke architectuur in Emmen en omgeving.
|
|
|
|
#38 |
|
Registered User
|
Wat Emmen in mijn optiek nodig heeft:
Infrastructuur: - Spoorverbinding met Groningen - De N34 ombouwen tot snelweg en in het zuiden doortrekken richting Almelo Stedelijkheid: - Meer verschil tussen wijken met hoge stedelijke dichtheid en wijken met groen en ruimte - Hoge torens hebben kans de horizon van de natuurgebieden aan te tasten; in plaats daarvan niet al te hoge gebouwen, die echter wel architectonisch zeer interessant zijn Economie: - Radicale inzet op duurzaamheid en klimaat-neutraliteit - Toerisme en energie als 2 belangrijke economische pijlers - Gunstig vestigingsklimaat voor bedrijven die werken volgens het principe van "Glocalisering" - Aantrekkelijkheid voor rijkere Nederlanders vergroten: landbouwgebied teruggeven aan de natuur, golfbanen, paardensport, een soort "Borger-Odoorn II" ...zomaar mijn duit in het zakje
|
|
|
#39 | |
|
Urbanist
|
Quote:
Verder zou ik ook de woningbouwplannen op goed laten aansluiten op het landschap. Denk aan Blauwestad in Groningen (alhoewel dat grotendeels geflopt is). Maar het idee moet zijn: goedkoop, ruim en landelijk wonen in het groen maar toch de nabijheid van een centrum. Dus geen hoge flatgebouwen en verdichting. Het gaat er eigenlijk niet zo om waar je als stad op richt, als je focus maar helder is en deze ook enigszins aansluit bij de bestaande kwaliteiten en kansen. En je moet de focus niet uit het oog verliezen. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Registered User
|
Quote:
Bijvoorbeeld door een deel van het museum als openlucht museum te maken. Of een soort combinatie tussen stadspark en museum, met verschillende kleine gebouwen die bij het museum horen verspreid over het park. |
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|