|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#461 | |
|
BANNED
Likes (Received): 6
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#462 |
|
Bas
|
Ik denk het niet, hoor. Zolang Emmen aan zij-wegen ligt en geen centrale of zeer belangrijke plaats vormt, krijg je dit niet voor elkaar in de buurt van Zwolle of Almelo. De knoop-of eindpunten staan eerder aangegeven dan de steden waar je aan langs rijdt. Zo is Coevorden ook van de borden verdwenen bij Zwolle toen de N34 om de plaats werd gelegd.
|
|
|
|
|
|
#463 |
|
Custos Septentrionum
Likes (Received): 56
|
![]() Dat zou een raar bord zijn! Dan denken mensen dat Emmen aan de A28 ligt. Nee Harold, dit klopt niet. Als je naar Emmen wilt, zul je toch bij Hoogeveen van de A28 moeten gaan, de A37 op. Nogmaals: pas bij Hoogeveen hoeft Emmen te worden aangegeven, omdat het aan de snelweg die daar aftakt is gelegen. (De A37.) Op de plek van Emmen op jouw versie moet Groningen staan, het eindpunt van de A28. Niet Emmen, dat niet eens aan die snelweg ligt. [edit: je kunt het vergelijken met Winschoten, deze plek staat ook niet aangegeven bij Assen. Pas bij de stad Groningen, waar de weg richting Winschoten begint, staat het op de borden. (Samen met het eindpunt in Duitsland.) Hetzelfde geldt voor Emmen: de weg naar Emmen begint pas bij Hoogeveen. Je gaat ook niet bij Groningen al Enschede op de borden zetten: dat zie je vanzelf staan als je bij Apeldoorn bent]
“A chair is a very difficult object. A skyscraper is almost easier. That is why Chippendale is famous.” - Ludwig Mies van der Rohe Last edited by Utopian; March 7th, 2012 at 11:26 PM. |
|
|
|
|
|
#464 |
|
BANNED
|
Om mijn visie nog een keer duidelijk te maken.
Groningen stuur ik vanaf Utrecht via de A6. Is korter en minder druk. Vanaf dat punt is Assen juist weer wel korter via de A28 en de laatste plaats van enige betekenis op die route, daarom is Assen het einddoel. Amersfoort is de controlcity en Emmen het hoek om doel. Steden hoeven niet altijd langs de snelweg te liggen om op de borden te staan. Hoek om doelen komen wel vaker voor zoals Groningen op de A6 en Amsterdam op de A28 om eens wat voorbeelden te noemen. |
|
|
|
|
|
#465 |
|
Custos Septentrionum
|
![]() Dat (Groningen en A'dam) zijn dan ook knooppunten van snelwegen, terwijl bij Emmen geen knooppunt ligt. (Holsloot is geen knooppunt van snelwegen.) Veel belangrijkere steden dus dan Emmen, dat gewoon op de helft van een snelweg ligt, en dus pas bij Meppen en Hoogeveen (het begin van die snelweg) op de borden hoeft te staan. Je visie is dus geen visie maar een droom.
|
|
|
#466 |
|
BANNED
|
Ik heb ook nog een ander voorbeeld. Zierikzee staat al op de ring van Rotterdam en in Den Bosch, etc. A4, A15, A29, A16, A59, A256. Heb je daar een verklaring voor?
Dan mag Emmen toch ook best eerder op de borden aangezien Emmen veel groter en bekender is. Misschien is het vanaf Utrecht inderdaad iets te vroeg. Vanaf Zwolle zou toch wel kunnen zoals de Gemeente Emmen het op zijn minst zou willen zien. |
|
|
|
|
|
#467 |
|
Custos Septentrionum
|
Ja, daar heb ik wel een verklaring voor. Namelijk de volgende:
Tjonge, heeft Emmen een minderwaardigheidscomplex of zo? Wanneer ga je nou eens begrijpen dat Emmen niet het middelpunt van Nederland is? En vanaf Utrecht iets te vroeg? Je meent het. Je moet vanaf daar minstens 4 knooppunten passeren voordat je bij Emmen komt. Die info is daar dus nog helemaal niet relevant. Aangezien de A29 nogal abrupt eindigt bij Dinteloord, (en die plaats niet geschikt is als eindpunt van deze snelweg) is er voor Zierikzee gekozen. Samen met Roosendaal een logische keuze.
|
|
|
#468 |
|
BANNED
|
Nee, dat denk ik niet. Vanaf Hoogeveen is het simpelweg te laat.. Zelfs Nieuweschans staat al in Groningen op de borden.
Zierikzee staat ook al op de ring zelf(A4, A15 en de A16). Zelfs al in Den Bosh op de A5 59.. Dat heeft dan toch niet zoveel met het einddoel te maken. Dus Emmen van Zwolle is helemaal niet zo bijzonder als je dat eens gaat vergelijken. Zie dat eens in.. |
|
|
|
|
|
#469 | |
|
BANNED
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#470 |
|
Bas
|
Op de A31 Bottrop-Emden staan Emmen en Coevorden gewoon bij de borden vermeld van de betreffende afslagen. De enige Nederlandse plaatsen die in Duitsland ver van tevoren staan vermeld, zijn Groningen (bij Oldenburg), Amsterdam (bij Osnabrück), Venlo (bij Duisburg), Arnheim (bij Oberhausen) en Nimwegen (bij Krefeld), misschien vergeet ik enkele plaatsen.
Vanuit het oosten verschijnt op de B402 pas bij begin van de rondweg van Haselünne de plaats Hoogeveen (NL) op het bord en bij afslag/oprit Meppen-Nord mag Emmen onder Hoogeveen op het bord. Tja, niet alle wegen leiden rechtstreeks naar Emmen. |
|
|
|
|
|
#471 | |||
|
Custos Septentrionum
|
Quote:
En Nieuweschans is het eindpunt van de Nederlandse A7. Quote:
Quote:
Bij Utrecht: A28 (Amersfoort, want knooppunt, Zwolle - knooppunt, Groningen - eindpunt.) Bij Zwolle: A 28 (Hoogeveen - knooppunt, Leeuwarden - eindpunt, Groningen - Eindpunt.) Bij Lankhorst Meppel: A32 (spreekt voor zich), A28 (Groningen, want eindpunt, Assen (want hoofdstad), Meppel (spreekt voor zich) Bij Hoogeveen: A37 (Emmen en Coevorden, want dit zijn de enige grote plaatsen aan die weg, Groningen - Eindpunt.) Recap: Amersfoort, waar moet ik heen? Naar Hoogeveen, want daar is een kruispunt. En niet naar Emmen, want daar is geen kruispunt. Zwolle: waar moet ik heen? Naar Hoogeveen, want daar is het knooppunt. En niet naar Emmen, want dat is én geen knooppunt, én geen eindbestemming van die snelweg. Duidelijk? Mooi.
|
|
|
|
#472 |
|
Bas
|
Jongens, bij Hoogeveen staat Meppen (D) ook nog op het bord, hoor!
![]() En die stad ligt niet eens aan de B402, dus Harold heeft een punt. |
|
|
|
|
|
#473 | |
|
Custos Septentrionum
|
Quote:
Plus: Meppen is gewoon cooler.
|
|
|
|
#474 | |
|
BANNED
|
Quote:
.Zo'n kleine plaats al vanaf Groningen voegt niet veel toe. Hoogezand en Oldenburg volstaan vanaf Groningen. Vanaf Hoogezand kan Winschoten erbij. Pas vanaf Winschoten zou je Nieuweschans aan kunnen geven als laatste Nederlandse plaats. Het gaat niet alleen om het einddoel anders zou Nieuweschans er al opstaan in Amsterdam. Het gaat vaak ook om andere punten. Een einddoel moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Nieuweschans voldoet daar niet aan.. Ja, over de A29. Niet over de andere snelwegen en over het feit in Den Bosh. Ik zal het even op een duidelijke manier duidelijk maken hoe belachelijk te bewegwijzering is op de A59. Mensen gaan vanuit Rotterdam naar de Efteling. Op de terugweg willen ze weer naar de Randstad.. Op de bewegwijzering vanaf dat punt staan: Zierikzee en Waalwijk.. Terwijl ze er Rotterdam of een andere grote plaats in de Randstad verwachten.. Een stuk verder staat er vervolgens: Raamsdonkveer. Gorinchem(ligt ook niet aan de A59) en Zierikzee op de borden.. Weer een stuk verder staat er Roosendaal(ligt ook niet aan de A59) en Zierikzee op de borden. Pas vlak voor de A16 staat er opeens Dordrecht en Rotterdam bij. Het systeem waar jij het over hebt is dus niet zeker niet altijd het geval . Dus ook niet dat het alleen om grote steden gaat die op andere snelwegen voor kunnen komen. Ik neem aan dat het je nu wel duidelijk is dat Emmen op zijn minst bij Zwolle helemaal niet zo gek is. Vanaf Utrecht is het inderdaad wat vroeg, daar ben ik het mee eens. Al zou het er niet verkeerd staan .
|
|
|
|
|
|
|
#475 |
|
BANNED
|
Het komt wel vaker voor zoals Zwolle bij Leeuwarden. En genoeg andere steden die aan een andere snelweg liggen. Dan heb ik het niet alleen over grote steden, zie mijn andere reactie.
|
|
|
|
|
|
#476 | |||
|
Custos Septentrionum
|
Quote:
Quote:
Wat me wel duidelijk is geworden is dat jij niet per knooppunt denkt. Op borden wil je als chauffeur graag zien wat het eindpunt is, en welk knooppunt je tegen gaat komen. Aangezien Emmen noch een knooppunt, noch een eindpunt op een snelweg is (zoals Groningen of Leeuwarden), is het logisch dat het vanaf Hoogeveen aangegeven staat. Dat heeft niks met de geringe belangrijkheid van Emmen te maken, de oorzaak van het minderwaardigheidscomplex, maar vanwege verkeerstechnische redenen. Quote:
Nogmaals: knooppunt- en eindpunt-gericht denken. Dat komt vanzelf wel als je je rijbewijs gaat halen en wat verder weg gaat rijden dan Emmen.
|
|
|
|
#477 |
|
Custos Septentrionum
|
PS: Ik vond het vroeger ook vreemd als kind dat mijn woonplaats niet ergens langs de snelweg stond aangegeven. Dat was toch niet stoer? Gekke plaatsen als "Stroe" stonden wel langs de snelweg, wat raar!
Nu weet ik beter, nu ik zelf auto rijd. Hopelijk kom jij er ook nog eens overheen.
|
|
|
#478 | |
|
BANNED
|
Quote:
A28? Ik had het over Nieuweschans, dus over de A7. Met jouw systeem zou Nieuweschans al op de A7 net voorbij Amsterdam moeten staan. Dat is toch belachelijk dat mensen uit de Randstad plaatsen als Raamsdonkveer, Gorinchem, Roosendaal en het verder liggende Zierikzee aan moeten houden als ze naar de Randstad willen. Drie van deze plaatsen liggen niet eens aan deze snelweg. Dat kan toch niet volgens jou? Om je nog eens te laten duidelijk te maken hoe hypocriet je bezig bent laat ik je de volgende borden zien. image hosted on flickr ![]() Foto: ChrisZwolle. Bij Waalwijk. image hosted on flickr ![]() image hosted on flickr ![]() Foto: ChrisZwolle. Knooppunt Zonzeel vlak bij Breda. Hier heb je geen problemen met steden die niet aan de snelweg liggen. Het zijn nog onlogische doelen ook. Emmen op een andere snelweg, oei dat kan natuurlijk niet volgens meneer Utopian. ![]() Ik hoop dat je jouw hypocriete gedrag nu inziet. Zoals je aan mijn berichten hebt gezien heb ik wel wat kennis over de huidige doelen die op de borden staan. Vanaf Groningen staat Emmen trouwens wel op de A28. Je moet eens verder kijken dan het Knooppunt en het einddoel gericht kijken. Het gaat vooral om plaatsen die de weggebruikers verwachten. Last edited by Harold643; March 8th, 2012 at 02:39 AM. |
|
|
|
|
|
|
#479 | |
|
BANNED
|
Quote:
In Duitsland is het een bekend fenomeen dat er doelen langs andere snelwegen onder de streep staan op afstandenborden in Duitsland. Dat zou jij moeten weten RS . Emmen vanaf Bottrop gaat misschien wat verder, maar vanaf Nordhorn is het helemaal niet zo gek. Vanaf de andere kant op blijf ik bij Emmen vanaf Emden.
|
|
|
|
|
|
|
#480 |
|
Custos Septentrionum
|
Zucht... ga toch slapen jongen. Waarom zoveel moeite doen voor iets dat er toch niet van gaat komen?
En als je je minderwaardig voelt omdat Nieuweschans wel aangegeven staat en Emmen niet, bedenk dan dat het leven oneerlijk is en dat je daar niet veel aan kan veranderen. (Behalve dan dat je zelf "Emmen" op borden kan gaan kladderen.) Ik ga eerst slapen, morgen weer aan het werk. Dan zal ik ook nog eens kijken of ik zin heb om op deze bullshit in te gaan. Wederom help je Emmen niet echt verder... Denk aan het doel, zoals Plaas dat onnavolgbaar heeft verwoord aan het begin van dit topic! Maar weer zien mensen slechts één ding van Emmenaren: puberjongetjes die bang zijn dat hun dorp wordt vergeten. Dat helpt het dorp niet verder in de vaart der volkeren.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|