|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1001 | |
|
BANNED
Likes (Received): 6
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1002 |
|
Registered User
Likes (Received): 106
|
En dat gaat jaar na jaar die benodigde aantallen bezoekers trekken? (Ruim 1,3 miljoen?). Ondanks dat de onderzoeken van gerenommeerde firma's daar niet in geloven? Ik zie het niet gaan gebeuren, hoe mooi op zich die Dierentuin ook moge worden.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#1003 | |
|
Urbanist
Likes (Received): 17
|
Quote:
En als dat mij dom maakt, so be it! |
|
|
|
|
|
|
#1004 | ||
|
Registered User
Likes (Received): 27
|
Quote:
In het verleden kwamen er ook jaarlijks meer dan een miljoen mensen naar Emmen. Waarom? Omdat het dierenpark haar tijd vooruit was. En dat is precies wat nu weer gaat gebeuren. Quote:
|
|
|
|
#1005 | |
|
Registered User
Likes (Received): 29
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1006 |
|
Registered User
|
Ja, maar volgens mij niet in de hoogtijdagen, want de bezoekersaantallen van 1 miljoen+ zijn uit de tijd dat Aleid Rensen nog aan de leiding stond en voor de tijd dat er een nieuw entree-systeem werd ingevoerd.
|
|
|
#1007 | |
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 549
|
Quote:
En bij 1 miljoen bezoekers draait men al verlies: dat is wat zowel Deloitte als Twynstra/Gudde aangeven naast de nodige opmerkingen over de financieringsconstructies die niet altijd even stevig zijn en waarbij de gemeente Emmen de risicodragende partij is.Overigens zeggen beide onderzoeksbureaus niet dat er NEE gezegd moet worden, ze zeggen dat er eerst beter gefundeerde financiering moet zijn en een verder uitgewerkte onderbouwing van de bezoekersprognoses alvorens de gemeenteraad het "point of no return" voorbij kan gaan, juist omdat de risico's zo groot zijn, gelet op nog onvoorspelbare bouwkosten én de vraagtekens die bij die beoogde 1,3 miljoen bezoekers gezet moeten worden.
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen
|
|
|
|
|
|
|
#1008 |
|
Registered User
|
Op (volgens mij) de bouwkosten na, heb je gelijk. Overschrijding van het bouwbudget is voor zover ik weet voor rekening van de bouwbedrijven.
Overigens is de begroting wel redelijk variabel, er kan zonder al te veel problemen gesneden worden in de kosten bij (licht) tegenvallende bezoekersaantallen.
|
|
|
#1009 |
|
Bas
|
In het zakenleven mag je je nooit laten leiden door sentimenten, dat is in mijn ogen wèl gebeurd bij de beslissing die de gemeenteraad deze week heeft genomen. Helaas kan het gemeentebestuur van Emmen niet door de Rijksoverheid (Tweede Kamer) tot de orde worden geroepen. Het investeringsbedrag is er waarschijnlijk relatief gezien, te gering voor.
|
|
|
|
|
|
#1010 |
|
Wat een uitzicht!
|
Gaat dit over natuur? Dan kan Bleker misschien naar de rechter gaan.
Het bedrag voor de gemeente is 6 miljoen las ik. Dat moet Emmen toch voor zijn rekening kunnen nemen. Een beetje ondernemerschap is gewenst van gemeentebesturen lees ik vaak. Over garantstelling van de gemeente voor overige bedragen heb ik niet gelezen hier, maar als dat uit de rapporten van de adviseurs blijkt dan wordt het een ander verhaal.
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free. Gene Sharp From Dictatorship to Democracy A Conceptual Framework for Liberation 1993 |
|
|
|
|
|
#1011 |
|
Registered User
|
De gemeente betaald het dierenpark ook een verplaatsingsvergoeding van 68 miljoen euro en staat garant voor heel wat leningen.
|
|
|
#1012 | |
|
Registered User
|
Quote:
Zo verging het ook in de pretparkenwereld. Alle nieuwe en 'innoverende' zaken zijn ook ooit in 1 park geïntroduceerd waarop ze bij succes doodeenvoudig gekopieerd werden door de rest. Daarom is het financiële aspect op langere termijn uitermate belangrijk. Want als het plan aaneenhangt met de slagzin dat het 'uniek' is gaat men het echt niet redden. |
|
|
|
|
|
|
#1013 |
|
Bas
|
Ik was daarnet bij C1000 en ik heb het attractieparkenboekje meegenomen. Voor de spaarzegels. Ergens in het boekje staan drie dierentuinen naast elkaar. En kijk maar eens waar Emmen Zoo is afgebeeld.
Ik zie dat als een degradatie. |
|
|
|
|
|
#1014 | |
|
Registered User
|
Quote:
''If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world...'' Last edited by Chasin' Dreams; March 24th, 2012 at 10:16 AM. |
|
|
|
|
|
|
#1015 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#1016 |
|
Registered User
Likes (Received): 54
|
Ik denk er nu juist niet te positief over, zodat er als er tegenslagen komen, ik niet van verbazing van mijn stoel val. En als ik weinig van het park verwacht, zou ik juist verbaasd zijn over hoe leuk het eindresultaat is...
|
|
|
|
|
|
#1017 |
|
D’r is mor ain Stad!
Likes (Received): 0
|
Chasin'Dreams heeft naar mijn idee altijd wel een realistische visie op verschillende zaken, dus ik deel zijn enthousiasme wel een beetje. Wat ik me altijd nog wel afvraag is hoe lang het uiteindelijk zal gaan duren voordat de investering zichzelf terug verdiend heeft.
|
|
|
#1018 | |
|
Registered User
|
Ik kan je als ingewijde in de 'dierentuinwereld' garanderen dat er nog heel veel geïnnoveerd kan worden en ook geïnnoveerd wordt. Maar nogmaals; 'Rome is niet gebouwd in één dag'. Kijk eens naar de dierenparken van pak 'em beet 10 jaar geleden en de dierenparken van nu en dan zie je al enorme verschillen (in de meeste parken), om maar te zwijgen van de dierenparken van zo'n 20 jaar geleden of de dierenparken van net na WOII. Er is juist enorm veel vooruitgang geboekt en innovatie geweest en die ontwikkeling is nog steeds volop in gang.
Quote:
|
|
|
|
#1019 | |
|
BANNED
Likes (Received): 6
|
Quote:
Ik hoop dat je het verhaal nog een keer wil lezen, dan begrijp je wat er ongeveer gaat gebeuren en waarom het uniek gaat worden. |
|
|
|
|
|
|
#1020 |
|
D’r is mor ain Stad!
Likes (Received): 0
|
De tijd zal het leren.
Feit is, dat het in ieder geval voor de regio Emmen, maar ook het hele Noordelijk grensgebied een mooie opsteker gaat worden. We moeten natuurlijk niet vergeten dat het plan niet alleen om het dierenpark gaat, maar de stad Emmen gaat er zelf ook op vooruit met de Atalanta plannen. Heb laatst wat impressies gezien en ben er wel enthousiast over. Verder is het fijn om te zien dat de grootste steden in Noord-Nederland zoveel investeren hun centra momenteel. Leeuwarden vordert gestaag, in Groningen zijn we net begonnen en Emmen is binnenkort aan de beurt. Ook Assen heeft er al wat mooie projecten op zitten.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|