daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Overig > Urbanetics

Urbanetics Stedelijke discussies

Reply

Thread Tools
Old February 27th, 2012, 03:31 PM   #121
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Likes (Received): 1000

Quote:
Originally Posted by Harold643 View Post
Nog een idee voor een beter Emmen: Een rechtstreekse Intercity van Utrecht naar Emmen. Tussen Zwolle en Emmen zonder stops..(intercity)
1 Intercity en 1 stoptrein per uur. Dat lijkt me wel rendabel ..
Emmen heeft een beetje de pech dat het nogal in een geografische uithoek ligt. En dat met dat uithoek bedoel ik niet negatief, maar het is natuurlijk wel een gegeven. Emmen blijft toch een eindpunt dat overal ver vandaan ligt. Nu weet ik wel dat alles wat dat betreft relatief is en dat Nederland niet zo'n groot land is, maar Zwolle scoort wat dat betreft denk ik gewoon beter. Misschien zou je de lijn bij Emmen door moeten trekken naar Duitsland om het wat interessanter te maken.
ikops no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old February 27th, 2012, 03:33 PM   #122
Harold643
BANNED

Likes (Received): 6

Quote:
Originally Posted by De Klauw View Post
Van mensen net over de grens kan ik het nog begrijpen omdat Emmen een regiofunctie heeft. Maar voorbij Meppen en Lingen hebben de mensen maar weinig in Emmen te zoeken. Emmen heeft gewoon niet genoeg te bieden om bezoekers van verderop aan te trekken. Winkels hebben ze in Duitsland ook. En dierentuinen bezoek je ook niet iedere week, zelfs niet ieder jaar.
Meppen en Lingen zijn toch een stuk kleiner dan Emmen. Emmen is de grootste plaats in heel de omgeving.
Klopt, maar als als die mensen af en toe eens naar de dierentuin gaan dan zijn dat toch heel wat mensen bij elkaar. Vergeet niet dat de dierentuin van Emmen de grootste is in heel de omgeving. Dat gaat verder dan Meppen en Lingen...
Harold643 no está en línea   Reply With Quote
Old February 27th, 2012, 03:36 PM   #123
Harold643
BANNED

Quote:
Originally Posted by ikops View Post
Emmen heeft een beetje de pech dat het nogal in een geografische uithoek ligt. En dat met dat uithoek bedoel ik niet negatief, maar het is natuurlijk wel een gegeven. Emmen blijft toch een eindpunt dat overal ver vandaan ligt. Nu weet ik wel dat alles wat dat betreft relatief is en dat Nederland niet zo'n groot land is, maar Zwolle scoort wat dat betreft denk ik gewoon beter. Misschien zou je de lijn bij Emmen door moeten trekken naar Duitsland om het wat interessanter te maken.
Emmen ligt inderdaad redelijk in een uithoek. Ik begrijp alleen niet waarom Emmen geen echte intercity verbinding heeft? Andere uithoeken zoals Den Helder en Middelburg\Vlissingen hebben wel een Intercity. Ik vind dat Emmen ook recht heeft op een echte Intercitytrein.

Goed idee! Door trekken naar Duitsland lijkt me wel wat. Dat zou goed zijn voor heel de omgeving... Voor zowel Nederland als Duitsland.
Old February 27th, 2012, 03:42 PM   #124
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Likes (Received): 1000

Quote:
Emmen ligt inderdaad redelijk in een uithoek. Ik begrijp alleen niet waarom Emmen geen echte intercity verbinding heeft? Andere uithoeken zoals Den Helder en Middelburg\Vlissingen hebben wel een Intercity. Ik vind dat Emmen ook recht heeft op een echte Intercitytrein.

Goed idee! Door trekken naar Duitsland lijkt me wel wat. Dat zou goed zijn voor heel de omgeving... Voor zowel Nederland als Duitsland.
Tsja, daar heb je dan wel weer een punt. Al verdwijnt het intercity-karakter in het eerste voorbeeld wel nadat de trein Alkmaar is gepasseerd.
ikops no está en línea   Reply With Quote
Old February 27th, 2012, 04:19 PM   #125
kosimodo
Mapmaker

kosimodo's Avatar

Likes (Received): 74

Zo slecht gaat het nog niet in Emmen.. Kijk maar op het industrieterrein.

Alleen die verplaatsing van (rijks)arbeidsplaatsen naar Zwolle en Groningen.. Moest/Moet dat nou? Bijna 500 directe arbeidsplaatsen zijn dat. 500 is best wel veel gezien de grote van de regio. Versterking van de regio is dat zeker niet. Het zou juist andersom moeten zijn.
Old February 27th, 2012, 04:31 PM   #126
Harold643
BANNED

Quote:
Originally Posted by kosimodo View Post
Zo slecht gaat het nog niet in Emmen.. Kijk maar op het industrieterrein.

Alleen die verplaatsing van (rijks)arbeidsplaatsen naar Zwolle en Groningen.. Moest/Moet dat nou? Bijna 500 directe arbeidsplaatsen zijn dat. 500 is best wel veel gezien de grote van de regio. Versterking van de regio is dat zeker niet. Het zou juist andersom moeten zijn.
Ik vind het ook een zeer slechte zaak... Snap het ook niet .

Klopt, het industrieterrein is best wel indrukwekkend. Emmen is zelfs de grootste industriestad van het Noorden!!!
Old February 27th, 2012, 04:42 PM   #127
Utopian
Custos Septentrionum

Utopian's Avatar

Likes (Received): 216

Dat is nu al de derde keer dat ik dat plaatje zie, en wederom de derde keer zonder bronvermelding. (BRON AUB!!! Jij hebt geen rechten op dat plaatje...)

Wie heeft dat in elkaar gefotoshopt?

De site waarop het staat biedt ook niet veel info.

- Ludwig Mies van der Rohe
Utopian no está en línea   Reply With Quote
Old February 27th, 2012, 04:47 PM   #128
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Harold, voor jou:

` Klopt, het industrieterrein is best wel indrukwekkend. Emmen is zelfs de grootste industriestad van het Noorden!!!` citaat volgens Harold.

Hoe vaak moet ik nog zeggen dat dit niet waar is, Harold? Je moet hier geen onzin lopen te verkondigen of niet denken dat je met deze uitspraak achteraf nog je gelijk kunt halen. Je bent al ongeloofwaardig en dat is met deze domme, ongenuanceerde uitspraak alweer eens bewezen.
railway stick está en línea ahora   Reply With Quote
Old February 27th, 2012, 04:58 PM   #129
WSS
Urbanist

WSS's Avatar

Likes (Received): 67

Quote:
[...]Emmen is zelfs de grootste industriestad van het Noorden!!![...]
Goh wat verrassend!
Old February 27th, 2012, 04:59 PM   #130
Harold643
BANNED

Voor de koppige wijsneuzen zal ik nog meer bronvermeldingen plaatsen.

http://www.nom.nl/evenementen/6648/I...tmoeting_Emmen

http://www.grotestedenbeleid.nl/actu.../in_woord/418/

http://www.vkbanen.nl/detail_baan/51...n_emmen-dr.jsp

Voor het plaatje verwijs ik jullie door naar deze pagina!!: http://www.skyscrapercity.com/showth...49301&langid=5
Old February 27th, 2012, 05:02 PM   #131
WSS
Urbanist

WSS's Avatar

Quote:
Harold hallo!! Wakker worden!! Voor de laatste keer: een bron is niet hetzelfde als een bronvermelding!!
Old February 27th, 2012, 05:06 PM   #132
Harold643
BANNED

Quote:
Originally Posted by WSS View Post
Harold hallo!! Wakker worden!! Voor de laatste keer: een bron is niet hetzelfde als een bronvermelding!!
Niet vlug van het onderwerp afgaan. Daar trap ik niet in..
Heb je het gelezen? Of wil je nog meer...
Google geeft namelijk genoeg resultaten op: Emmen + grootste industriestad .
Old February 27th, 2012, 05:09 PM   #133
Harold643
BANNED

Quote:
Originally Posted by railway stick View Post
` Klopt, het industrieterrein is best wel indrukwekkend. Emmen is zelfs de grootste industriestad van het Noorden!!!` citaat volgens Harold.

Hoe vaak moet ik nog zeggen dat dit niet waar is, Harold? Je moet hier geen onzin lopen te verkondigen of niet denken dat je met deze uitspraak achteraf nog je gelijk kunt halen. Je bent al ongeloofwaardig en dat is met deze domme, ongenuanceerde uitspraak alweer eens bewezen.
In het Emmen projecten topic hebben ze jou al vaker duidelijk gemaakt dat het wel zo is met verschillende bronvermeldingen..
Jij kwam met 0 bronvermeldingen aan om het tegendeel te bewijzen...
Hopelijk heb je de bronvermeldingen gelezen die ik net heb geplaatst.. Dan kunnen we een einde maken aan deze discussie.
Old February 27th, 2012, 05:18 PM   #134
WSS
Urbanist

WSS's Avatar

Quote:
Niet vlug van het onderwerp afgaan. Daar trap ik niet in..
Heb je het gelezen? Of wil je nog meer...
Google geeft namelijk genoeg resultaten op: Emmen + grootste industriestad .
Ander ronderwerp? Ik was niet eens inhoudelijk met je in discussie man.

Ik blijf het herhalen, want je begrijpt het blijkbaar nog steeds niet. Een bronvermelding is iets anders dan een bron! Als je een bron 'gebruikt' hoort daar een bronvermelding bij zodat andere mensen kunnen natrekken waar de informatie vandaan komt.

Lees:
Bronvermelding
Old February 27th, 2012, 05:20 PM   #135
Harold643
BANNED

Quote:
Originally Posted by WSS View Post
Ander ronderwerp? Ik was niet eens inhoudelijk met je in discussie man.

Ik blijf het herhalen, want je begrijpt het blijkbaar nog steeds niet. Een bronvermelding is iets anders dan een bron! Als je een bron 'gebruikt' hoort daar een bronvermelding bij zodat andere mensen kunnen natrekken waar de informatie vandaan komt.

Lees:
Bronvermelding
Nou, die heb ik net gegeven.
Old February 27th, 2012, 05:23 PM   #136
Utopian
Custos Septentrionum

Utopian's Avatar

Quote:

Nog steeds weet ik niet waar het plaatje vandaan komt, en nog belangrijker: wie/welke instelling het in elkaar heeft gezet.

Nota Bene: het gaat me dus vooral om de afkomst van het in elkaar gezette plaatje. Lezen a.u.b.

Old February 27th, 2012, 05:28 PM   #137
Harold643
BANNED

Quote:
Originally Posted by Utopian View Post
Nog steeds weet ik niet waar het plaatje vandaan komt, en nog belangrijker: wie/welke instelling het in elkaar heeft gezet.

Nota Bene: het gaat me dus vooral om de afkomst van het in elkaar gezette plaatje. Lezen a.u.b.
OMG, kijk in die thread.
De persoon die het plaatje heeft geplaatst heeft het gevonden via Google als je het hebt gelezen. Doe even iets meer moeite om erachter te komen in plaats van te zeuren. Heb je de andere bronvermeldingen gelezen? Daar hoor ik jammer genoeg niemand over...
Old February 27th, 2012, 05:31 PM   #138
Utopian
Custos Septentrionum

Utopian's Avatar

Ook in die thread staat GEEN bron bij het plaatje, en komt het van dezelfde louche site.

Hoe weet ik wie dit gemaakt heeft? En dat niet n of ander overactieve ambtenaar het in elkaar heeft gezet?

Google is geen bron. Het is een zoekmachine.

Die andere bronvermeldingen vermelden ook niet waar dit plaatje vandaan komt.

Nogmaals: lezen a.u.b.
[edit] in kindertaal: wie heeft deze tekening gemaakt??? [/edit] Dank u.

Old February 27th, 2012, 05:35 PM   #139
Harold643
BANNED

Mierenneuker..
Lees de rest maar. Daar staat het ook duidelijk dat Emmen de grootste industrie stad is van het Noorden.
Old February 27th, 2012, 05:36 PM   #140
Utopian
Custos Septentrionum

Utopian's Avatar

Quote:
Mierenneuker..
Lees de rest maar. Daar staat het ook duidelijk dat Emmen de grootste industrie stad is van het Noorden.
Ik neuk geen mieren, ik wil weten waar je dit plaatje vandaan hebt.

Zonder betrouwbare bron is dit plaatje niet veel waard, vind je ook niet? Iedereen kan zoiets in elkaar plakken. Vandaar: bron graag.

(Bron: Paint op Utopians computer, naar een plaatje van ??? Zullen we wel nooit weten.)

Last edited by Utopian; February 27th, 2012 at 06:02 PM.

Reply

Tags
dalfsernees, emmen

Thread Tools

Posting Rules