daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old November 7th, 2004, 06:44 PM   #1
flap
the double dude!

flap's Avatar

Likes (Received): 1

ondertunnelen !!!!

Wanneer gaan ze nu eens eindelijk de segbroeklaan , de machiel vrijenhoeklaan , en de ockenburghstraat ondertunnelen , en ze moeten vind ik een tunnel onder de westduinen aanleggen naar de evt te bouwen vierde haven !!!! en trouwens ook de amstrerdamse veerkade , dit heeft ten voordeel dat men er dan bovenop mooie promenades met fonteinen en beplanting bankjes mooie bestrating ed kan gaan aanleggen !!!!

Sponsored Links

Old November 7th, 2004, 06:55 PM   #2
Q.
Member member

Q.'s Avatar

Likes (Received): 0

Blegh, ik heb een hekel aan tunnels. We wonen hier niet in de Alpen, waarom moet plotseling het hele land ondergronds worden gelegd?
Q. no está en línea   Reply With Quote
Old November 7th, 2004, 07:01 PM   #3
flap
the double dude!

flap's Avatar

Als je bekend bent in dh zou je mijn vraag wel begrijpen !! en trouwens tunnels in het haagse zijn vaak super urban !
Old November 7th, 2004, 07:52 PM   #4
Capzilla
robkaper.nl

Capzilla's Avatar

Een tunnel onder de duinen door.. ja, dat lijkt me een slim idee!
Old November 7th, 2004, 07:57 PM   #5
flap
the double dude!

flap's Avatar

waarom lijkt jou dat een slim idee ? Dit is nl meer dan eens geopperd in de gemeenteraad !!!!! En waarom zou dit niet mogelijk zijn ?
Old November 7th, 2004, 08:45 PM   #6
Elmo
Registered User

Elmo's Avatar

Volgende week over 3 jaar.
Elmo no está en línea   Reply With Quote
Old November 8th, 2004, 05:45 PM   #7
darulez
Stadjer (European)

darulez's Avatar

Ooohh...het gaat over Den Haag. Best handig als dat meteen even vermeld wordt. En wat houdt die 4e haven dan in? Havens in Den Haag???
darulez no está en línea   Reply With Quote
Old November 8th, 2004, 06:07 PM   #8
Vertigo
shinkansen

Vertigo's Avatar

Likes (Received): 19

Quote:
Ooohh...het gaat over Den Haag.
Tip voor de volgende keer: als het gepost is door flap, gaat het sowieso over Den Haag. Tenzij er een negatieve kwalificatie in de topictitel voorkomt, dan gaat het over een andere stad.
een keuze is er niet
niets dat beklijft
en alles zal verdwijnen
je leven een vuurwerk
of niets
Vertigo no está en línea   Reply With Quote
Old November 8th, 2004, 06:55 PM   #9
darulez
Stadjer (European)

darulez's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vertigo
Tip voor de volgende keer: als het gepost is door flap, gaat het sowieso over Den Haag. Tenzij er een negatieve kwalificatie in de topictitel voorkomt, dan gaat het over een andere stad.
lol..
darulez no está en línea   Reply With Quote
Old November 8th, 2004, 08:11 PM   #10
Cymen
Registered User

Cymen's Avatar

Dit gaat toch wel degelijk over Amsterdam en niet over Den Haag. In post 1 komt nl wel het woord Amsterdam voor en niet Den Haag

I'm not a slave to a god that doesn't give a shit!
Cymen no está en línea   Reply With Quote
Old November 21st, 2004, 06:48 PM   #11
PW100
Registered User

Op de site van 's Gravenhage is wel het een en ander te vinden over de Noord-westelijke Hoofdroute:

Quote:
Algemeen

De Noordwestelijke Hoofdroute staat voor het plan van ingrijpende verkeersmaatregelen op het traject Sportlaan-Segbroeklaan-President Kennedylaan-Johan de Wittlaan. Deze maatregelen zijn nodig om het verkeer op deze route beter te laten doorstromen. Maar ook om een snelle afwikkeling van de tramlijnen van en naar Scheveningen te garanderen en het kruisend langzame verkeer op een veilige manier af te wikkelen. Daarom is de Dienst Stedelijke Ontwikkeling van de gemeente bezig met de ontwikkeling van ideeën en plannen zoals aanleg van tunnels, verbreding van de wegen en/of aanpassingen van kruisingen. Deze plannen moeten in een volgende fase op haalbaarheid getoetst worden.

Nieuw Verkeersplan

In het nieuwe Verkeersplan 2001-2010 wordt het Haagse verkeersbeleid voor de komende jaren beschreven. Het Verkeersplan wordt binnenkort voor inspraak vrij gegeven De Noordwestelijke Hoofdroute maakt deel uit van de maatregelen die in dit plan zijn aangegeven. De verdere aanpak, afweging en de prioriteit stelling van de projecten op en rond de Noordwestelijke Hoofdroute vallen onder de paraplu van het nieuwe Verkeersplan. Dit plan geeft het kader en de samenhang aan met andere projecten en beleidsterreinenen zoals leefbaarheid en milieu. Bij de uiteindelijke keuzes van de te nemen maatregelen zal het dus gaan om een integrale afweging van belangen.

Kruising Johan de Wittlaan-Scheveningseweg

Globale kosten Variant Tramtunnel:
ca. € 96 miljoen

Globale kosten Variant Autotunnel: (afhankelijk van de lengte)
- korte versie ca. € 63 miljoen
- langere uitvoering ca. € 98 miljoen

Kruising President Kennedylaan-Stadhouderslaan

Globale kosten: (afhankelijk van de lengte)
- korte versie: ca. € 34 miljoen
- langere uitvoering: ca. € 54 miljoen

Houtrustbrug

Globale kosten:
tram- en autotunnel samen ca. € 69 miljoen

Segbroeklaan

Globale kosten:
ca. € 36 miljoen

Lange tunnel dat wil zeggen één doorlopende tunnel onder zowel de Sportlaan als de Segbroeklaan. Het verkeer tussen de Machiel Vrijenhoeklaan en de Houtrustbrug wordt dan beneden maaiveld afgewikkeld. De lengte van deze tunnel bedraagt circa 2.750 meter.
Globale kosten:
Ruim boven een kwart miljard Euro.

Sportlaan:

Globale kosten: (Afhankelijk van de lengte en ligging)
- korte versie: € 70 à € 86 miljoen
- langere uitvoering: € 128 à € 138 miljoen

Dit alles is denk ik toch wel deels op Haags drijfzand (of duinzand) gebaseerd, en valt voor een deel in de category wishfull thinking. Ook vraag ik me af hoe concreet een en ander is. Gezien het feit dat dit deel van de site al een jaar lang niet meer ge-update is, denk ik dat er geen grote activiteiten verwacht hoeven te worden voor 2010.
PW100 no está en línea   Reply With Quote
Old November 21st, 2004, 06:59 PM   #12
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 9

nomaals mijn plan. komt ook in die richting. het gaat hier waarschijnlijk om de rondweg aan de strandzijde..... bij mij bovenaan dus. infrastructuurplan den haag , made by myself

EuroMaster no está en línea   Reply With Quote
Old November 21st, 2004, 07:23 PM   #13
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

zou wel vet zijn als die tunnel van 2750m wordt aangelegd, als dit allemaal doorgaat wordt den haag een soort brussel, barcelona, lyon of weet ik het wat. op deze manier wordt den haag echt een superretegave stad!

hoop natuurlijk dat van alle tunnels de langste versies doorgaan! ik weet niet welke kruising waar is, maar het wordt vet zo! is het zo dat deze hele route, vanaf de hubertustunnel naar de zuidelijke randweg helemaal wordt voorzien van ongelijkvloerse kruisingen e.d.?

van welke site komt dit eigenlijk vandaan?
Old November 22nd, 2004, 10:51 AM   #14
Adderbak
Poetsvlek

Ach welja, waarom niet meteen een tunnel onder de Noordzee door naar Engeland?
Wat een gruwelijk plan, heel Den Haag volplempen met asfalt en beton, we leven toch niet meer in de jaren 1960?!?!
Ik heb een soort van grid-systeem voor Den Haag altijd wel een mooi idee gevonden, waarbij er geen hierarchie is van wegen die naar de A4 toe leiden zodat je theoretisch vanuit iedere buurt even snel op de snelweg zit en niet alles en iedereen naar de Utrechtseweg (?) moet/wil.
Old November 22nd, 2004, 05:40 PM   #15
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

bedenk wel dat de ruimte erboven weer mooi ingericht kan worden.
'heel den haag volplempen' , die wegen lijken hier erg innemend, maar relatief zijn die wegen erg dun en valt het allemaal wel mee. alles zit onder de grond, dus je zult erboven weinig last en juist veel profeit van ondervinden. op deze manier lijkt mij dat het verkeer de vrije gang kan gaan en dat de stad er alleen maar op vooruit kan gaan. ik vind ook niet dat elk miezerige straatje een tunnel moet hebben, maar een grote stad als den haag heeft het recht op een goed autoringweg, vergelijkbaar met andere steden die zelfs complexere verkeerssystemen hebben. op die manier krijgt den haag een stedelijke verkeers-as erbij en zal de stad samen met het trekvliettrace de druk op de utrechtse baan verminderen. ik zou juist blij zijn dat men hierover nadenkt, in maastricht en eindhoven smeken ze er juist om! voor de 'tunnelhaters' zoals jij zouden ze nog een rustige boulevard erboven behouden waartussen parkjes e.d. liggen!

ik snap het plan bij de sport- en segbroeklaan niet echt. bstaat het plan uit een lange tunnel onder beide. of worden het twee verschillende tunnels met verschillend bepaalde lengtes. als ik de 2 plaatjes van dit plan zie, lijkt het alsof het om twee losse tunnels gaat. heeft iemand betere tekeningen of verduidelijkende platen van dit gebied?

verder: hoe breed worden de wegen eronder: 2x1 of 2x2 banen?
hoe lang zou de korte en lange versie kunnen worden?

staat dit naast het trekvliettrace op de agenda van den haag. of dat nou vroeg of laat wordt uitgevoerd. ofwel; leeft het plan nog steeds?

een beetje knutselen brengt mij tot deze kaart:
boven> korte variant (afhankelijk van route onder de stad)
onder> lange variant (afhankelijk van route onder de stad)

ik hoop voor de lichtgroene lange variant, als die er ooit komt....

Last edited by EuroMaster; November 22nd, 2004 at 07:27 PM.
Old November 22nd, 2004, 10:04 PM   #16
flap
the double dude!

flap's Avatar

Ik juich dit echt gigantisch toe , ik zet alleen een ? bij de bedragen , is dit allemaal haalbaar , ze kunnen straks met vel moeite trekvliet trace financieren ! Als ik al deze schitterende tunnels onder westelijk DH ingetekend zie wordt ik lyrisch van enthousiasme , maar weet ik niet zeker of het financieel te bolwerken is !
Old November 23rd, 2004, 09:26 PM   #17
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

in eindhoven hebben we een mooie truc en weten we een 8,5km lange snelwegtunnel om de grote ring af te sluiten te financieren door middel van tol. haalbaar en rendabel volgens NV westerschelde. ik weet niet of je dat hier ook kan toepassen, maar misschien wil het bedrijfsleven ook wel wat bijspringen!

ik zou inderdaad niet verwachten dat dit morgen allemaal al rond is. de plannen zijn realistisch, want dit is nodig vanwege het vele verkeer door de stad en het ontbreken van een snelwegstructuur om de stad heen. om de stad aantrekkelijk voor zowel bedrijven als inwoners te houden is het nodig deze maatregelen te treffen. ik verwacht dat deze projecten in 2015/2020 gerealiseerd zijn. gefaseerd dus. het trekvliettrace heeft denk ik meer prioriteit. heeft iemand daar tekeningen van?
Old November 23rd, 2004, 09:41 PM   #18
Elmo
Registered User

Elmo's Avatar

Tol heffen op een snelweg is toch wel wat makkelijker te realiseren dan op een stadsweggetje waar er nog tal van omrijroutes zijn.
Het verkeersaanbod op een snelweg is natuurlijk ook vele malen hoger, dus lucratiever.
Elmo no está en línea   Reply With Quote
Old November 23rd, 2004, 10:32 PM   #19
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

daar was ik al bang voor
Old November 23rd, 2004, 11:04 PM   #20
[Kees]
Kees

[Kees]'s Avatar

hoewel het wel wat off-topic is:

Grondaankoop tegen aanleg weg bij Eindhoven

Milieudefensie introduceert: 'Brabants Broek'
Amsterdam, 22 oktober 2004 - Milieudefensie start vandaag de doorverkoop van het 'Brabants Broek'. Dit ongeveer 1000 vierkante meter grote weiland in het Brabantse Aarle-Rixtel heeft de milieuorganisatie gekocht om te voorkomen dat er een autoweg wordt aangelegd in het prachtige coulisselandschap tussen Eindhoven en Helmond. Een belangrijke variant van de weg kan niet worden aangelegd zonder de grond van het 'Brabants Broek'.

'Een jammerlijk voorbeeld van hoe het Nederlandse ruimtelijke ordeningsbeleid faalt,' zo noemt Willem Verhaak, campagneleider Ruimte en Landschap van Milieudefensie, de plannen voor de aanleg van een nieuwe weg bij Aarle-Rixtel. 'Provincie en de gemeenten in het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven falen in het beschermen van de open ruimte. Daarbij aangemoedigd door de nieuwe Nota Ruimte die aanleg van wegen en bebouwing voluit stimuleert.'

De gevolgen van de plannen zijn enorm. Natuur en landschap worden vernield, rust en ruimte verdwijnen. Het landelijk karakter van het gebied wordt aangetast. Bovendien blijkt keer op keer dat nieuwe wegen verkeersproblemen niet oplossen maar juist méér auto's aantrekken. Milieudefensie pleit daarom voor betere benutting van de bestaande weginfrastructuur en verbetering van het openbaar vervoer.

Wie: Milieudefensie, Actiecomité Landelijk Laarbeek, Johan Verschuuren (weerman Omroep Brabant)
Wat: Presentatie 'Brabants Broek', start grondverkoop met huifkartocht door bedreigd gebied
Waar: Opstal 10a, 5735 CA, Aarle Rixtel
Wanneer: Vrijdag 22 oktober, aanvang 10.00 uur

Om dit prachtige stuk Brabant te behouden roept Milieudefensie zoveel mogelijk mensen op om haar campagne te steunen, door symbolisch mede-eigenaar te worden van het Brabants Broek. Vandaag zal Johan Verschuren (weerman Omroep Brabant) als eerste mede-eigenaar worden door een grondcertificaat te kopen. Mensen die de actie willen steunen, kunnen ook zogenaamde 'picknickcertificaten' kopen, wat hen het recht geeft om te picknicken op het Brabants Broek.

Het verzet tegen de aanleg van nieuwe wegen in het groene middengebied van Eindhoven-Helmond is groot. Provinciale natuur- en milieuorganisaties (zoals de Brabantse Milieufederatie, het Brabants Landschap, Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten) zijn tegen, evenals lokale bewonersorganisaties zoals Actiecomité Landelijk Laarbeek.

Op dit moment circuleren verschillende plannen voor de aanleg van nieuwe autowegen in de regio Eindhoven-Helmond. Een belangrijke variant is een weg tussen de A58 (Eindhoven-Noord) en N279 (Helmond-Noord) zuidelijk langs het Wilhelminakanaal. De grond van Milieudefensie ligt op het tracé van deze variant. Een andere variant is een weg vanaf de A58 die bij Gerwen naar het zuiden afbuigt om bij Geldrop aan te takken op de A67. Medio volgend jaar neemt het bestuur van de regio Eindhoven-Helmond een definitief besluit.

Meer informatie:
Milieudefensie Persvoorlichting, 020 5507 333

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules