|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 |
|
"Yes! the people!"
Likes (Received): 60
|
Amsterdamse belastingen.
Jahoor, hij is er, de groene envelop.
![]() dit jaar komt het totaal voor mij uit op 355,69 voor de AFV in stadsdeel west. hoe groot is het verschil in de afvalstofheffingskosten per stadsdeel? welke leuke andere verplichtingen krijgen jullie opgestuurd? waarom is het zo een ongelovelijke hel om een kwijtschelding aan te vragen? ik ben een werkloze student, toch moet ik betalen. is het een van jullie de afgelopen paar jaren wel eens gelukt om die kwijtschelding aan te vragen?
|
|
|
#2 | |
|
"Yes! the people!"
|
Quote:
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
Likes (Received): 27
|
leuk onderwerp, waar ik ook wel wat over kwijt zou willen (OZB/erfpacht/afval/reiniging/water/riool/waterschap/parkeer etc etc etc.), MAAR: is dit niet een architectuurforum?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Ik heb voor drie appartementen 1.164,25. Beetje vervelend, omdat ik twee appartementen tegen kostprijs verhuur en er dan nog wel onroerend goed belasting etc. over moet betalen hoewel ik er geen winst op maak. 150 e per jaar voor riolering per appartement vind ik eigenlijk een koopje. Daar maak ik wel regelmatig gebruik van zeg maar. En dankbaar.
Mijn AFV is 266,77 (in West). Wat ik redelijk vind (5 e per week).
|
|
|
#5 | |
|
"Yes! the people!"
|
Quote:
|
|
|
|
#6 | |
|
"Yes! the people!"
|
Quote:
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Wat ik me al een tijdje afvraag: klopt het dat ik
A. Gemeentelijke onroerend goed belastingen betaal over mijn appartementen en B. in box 3 belasting betaal over mijn twee verhuurde appartementen als (mogelijk) rendement? Ik vind het niet erg, maar als ik het een van het ander kan aftrekken oid kan ik eens een dakterrasje aanleggen. Of duurdere wijn drinken.
|
|
|
#8 |
|
"Yes! the people!"
|
ja dat klopt maar de belastingen zijn niet hetzelfde, de ene gaat om eigendom, de ander om rendement. dus worden eigenlijk apart belast. met het verhuren voor alleen de kostprijs schiet je jezelf dus in je voet.
|
|
|
#9 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
De tarieven voor afvalstoffen ophalen/ verwijdering zijn in Amsterdam belachelijk hoog. In de Gemeente Volendam- Edam bijvoorbeeld (waar ik overigens niet woon) betaalt en meerpersoonhuishouden €188,- per jaar i.t.t. € 350,- in de meeste Amsterdamse stadsdelen. Daarbij moet in ogenschouw worden genomen dat Amsterdam het niet gescheiden afval vervolgens in de verbrandingsoven van het AEB in Westpoort verbrandt en vervolgens ook nog aan de opgewekte electriciteit verdient.
De voornaamste oorzaken van de veel hogere tarieven in A'dam t.o.v. Volendam zijn vooral: - straten schoonvegen in de stad kost extra geld - ongeveer 25 % van de huishoudens in Amsterdam betaalt geen reinigingsheffing wat € 50,- "solidariteitsbijdrage" van de wel betalende Amsterdammers vergt - de bouwkosten van de nieuwe oven van het AEB (100% eigendom gemeente) zijn enkele jaren geleden met honderden miljoenen overschreden en dat wordt doorberekend aan de Amsterdammers (iemand moet immers de rekening betalen ! ). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
"Yes! the people!"
|
ja die vuilverbranding doet me nogal pijn.
hannover heeft er ook zo een, en die is van e.on daar verdient de gemeente er dus geld aan http://www.eon-energyfromwaste.com/Presse/269.aspx en worden de storingen niet doorberekent aan de burger (via de gemeente)
|
|
|
#11 | |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Registered User
Likes (Received): 56
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Waarom in godsnaam kom je niet in aanmerking voor kwijtschelding als een eigen bedrijf hebt? Alsof ondernemers allemaal multimiljonairs zijn...
"Ik begrijp echt niet wat die honderdduizenden elke ochtend in de file doen. Werkslaven die precies om negen uur op kantoor moeten zijn en met z'n allen om vijf uur naar huis gaan. Omdat ze bij hiërarchische terreurorganisaties werken waar ze alleen naartoe moeten omdat de baas wil controleren of ze wel wat doen." - Jort Kelder |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|