|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#41 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Je moet het die Fortuyn nageven. Hij heeft het bewerkstelligd om de meest welvarende periode in tijden waarin we ons in rimpelloos vaarwater bevonden te laten lijken op de kiem van een op handen zijnde burgeroorlog. Een fijn staaltje turning the tables.
|
|
|
|
|
|
#42 | ||
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 552
|
Quote:
Bijvoorbeeld: Quote:
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
t.a.f.k.a. AJB
Likes (Received): 182
|
dat is toch een uiting van second city syndroom bij uitstek. Ik moet zeggen dat ik er ook niet van overtuigd ben dat Rotterdam de Olympische spelen moet willen organiseren maar dat is zeker niet om die reden. Laat in godsnaam dat gedaan worden door de Randstad. Dat is veel passender.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 502
|
Ik heb Chicago zo'n $50 miljoen zien uitgeven aan hun Olympische bid, en ze lagen er nog als eerste uit. En dat kwam niet omdat ze onprofessioneel of ongeschikt waren, maar vooral omdat de toewijzing van zo'n evenement vandaag de dag ook geschiedt op basis van "aan de beurt" en vooral: "veel geld". Rotterdam heeft als enige argument dat het in principe in staat is om zoiets te organiseren. Je kunt jezelf als Rotterdam wel wijs gaan zitten maken dat je een wereldstad bent, maar met enig realiteitszin kun je dat soort bedragen volgens mij slimmer en creatiever uitgeven. Van die mentaliteit die enige vorm van realiteitszin bij voorbaat als kritiek en chagrijn wegzet en het belangrijk vindt om van alles het grootste en het hoogste te willen moet Rotterdam het volgens mij ook niet hebben. Dan kun je je beter willen onderscheiden met leuke evementen, zoals die Kids Olympics. Rotterdam is een stad die zich veel beter kan bewijzen met creativiteit dan met omvang. Zelf zou ik dan ook eerder zoiets als een Urban Olympics organiseren, met typische stads-sporten en urban golf, trappenlopen, abseilen, boulderen, etc. Zoiets is origineler en behapbaarder, en past ook veel beter bij Rotterdam.
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
visit the world
Likes (Received): 112
|
Quote:
Het fortuin lag er niet voor het oprapen... LOLBack to 010... Ik zit hier op Zuid in ieder geval niet op een P. Fortuynstraat/laan/plein/weg/hof etc te wachten....
|
|
|
|
#46 | |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Quote:
Hier heb ik wel enige uitleg bij nodig. Een aantal jaren geleden uitte hij slechts kreten, maar wat heeft hij nou eigenlijk ingebracht behalve negativisme?? |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
The only way is up
Likes (Received): 622
|
Quote:
Overigens vind ik het 'bezuinigen omdat het crisis is' maar een kul argument. Als deze crisis iets laat zien is het wel dat die niet met bezuinigen alleen opgelost wordt. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
Daarnaast vind ik het eveneens ongezond dat sommige thema's niet besproken mochten omdat ze als incorrect werden beschouwd, terwijl de problematiek wel degelijk reeel was en is. De toon waarop het debat momenteel wordt gevoerd vind ik dan weer erg ongepast. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Registered User
Likes (Received): 50
|
Juist in welvarende periodes willen mensen nog wel eens wegkijken omdat het in andere delen van het land of de economie zo goed gaat. Om een probleem op te lossen zul je deze eerst moeten onderkennen. Iedereen moet toch toegeven dat sommige punten niet onterecht aangestipt werden. Dat er na zijn dood te lang over door gezeverd wordt is niet de schuld van Fortuyn maar met name van de burgers, die zijn blijven stemmen op politiek leiders die er maar over door blijven gaan.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Maar welke straat zou er naar Fortuyn genoemd worden?
Ideeën: De Abraham van Rijckevorsel weg... - het gedeelte tussen Maasboulevard en Kralingseplein Rodezand - gedeelte ten noorden van de Meent |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|