daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojajôh?

Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen

Reply

Thread Tools Display Modes
Old March 10th, 2012, 12:40 PM   #41
Prachtig
Registered User

Prachtig's Avatar

Likes (Received): 11

Je moet het die Fortuyn nageven. Hij heeft het bewerkstelligd om de meest welvarende periode in tijden waarin we ons in rimpelloos vaarwater bevonden te laten lijken op de kiem van een op handen zijnde burgeroorlog. Een fijn staaltje turning the tables.
Prachtig no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old March 10th, 2012, 12:41 PM   #42
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Likes (Received): 552

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Als je ambitie hebt moet je inderdaad niet in Nederland wezen. Daar is het land, in meerdere opzichten, te klein voor.
Zag van de week weer zo'n typerend voorbeeld. Er is een Nederlandse stad die de Olympische spelen wil organiseren. In plaats van dat mensen deze enorme ambitie toejuichen begint men natuurlijk gelijk weer met kritiek te uiten.

Bijvoorbeeld:

Quote:
Zo'n niche als de jeugd olympics is veel geschikter voor Rotterdam in plaats van dat het denkt met de grote jongens mee te moeten kunnen doen.

Nieuwste fotoseries: Amsterdam | Odessa | Dresden | Salzburg | Rotterdam

Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen
Topaas está en línea ahora   Reply With Quote
Old March 10th, 2012, 01:00 PM   #43
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

Likes (Received): 182

dat is toch een uiting van second city syndroom bij uitstek. Ik moet zeggen dat ik er ook niet van overtuigd ben dat Rotterdam de Olympische spelen moet willen organiseren maar dat is zeker niet om die reden. Laat in godsnaam dat gedaan worden door de Randstad. Dat is veel passender.
Ard Buijsen no está en línea   Reply With Quote
Old March 10th, 2012, 02:36 PM   #44
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 502

Ik heb Chicago zo'n $50 miljoen zien uitgeven aan hun Olympische bid, en ze lagen er nog als eerste uit. En dat kwam niet omdat ze onprofessioneel of ongeschikt waren, maar vooral omdat de toewijzing van zo'n evenement vandaag de dag ook geschiedt op basis van "aan de beurt" en vooral: "veel geld". Rotterdam heeft als enige argument dat het in principe in staat is om zoiets te organiseren. Je kunt jezelf als Rotterdam wel wijs gaan zitten maken dat je een wereldstad bent, maar met enig realiteitszin kun je dat soort bedragen volgens mij slimmer en creatiever uitgeven. Van die mentaliteit die enige vorm van realiteitszin bij voorbaat als kritiek en chagrijn wegzet en het belangrijk vindt om van alles het grootste en het hoogste te willen moet Rotterdam het volgens mij ook niet hebben. Dan kun je je beter willen onderscheiden met leuke evementen, zoals die Kids Olympics. Rotterdam is een stad die zich veel beter kan bewijzen met creativiteit dan met omvang. Zelf zou ik dan ook eerder zoiets als een Urban Olympics organiseren, met typische stads-sporten en urban golf, trappenlopen, abseilen, boulderen, etc. Zoiets is origineler en behapbaarder, en past ook veel beter bij Rotterdam.
Jan no está en línea   Reply With Quote
Old March 10th, 2012, 05:25 PM   #45
Patrick Highrise
visit the world

Patrick Highrise's Avatar

Likes (Received): 112

Quote:
Originally Posted by Uplander View Post
Er zijn verschillende Fortuinstraten in Nederland: Bergen op Zoom, Roosendaal, Amsterdam, Wormer en Delft.
Klopt ja in Roosendaal, heb er zelfs nog in gewoond! Het fortuin lag er niet voor het oprapen... LOL

Back to 010...
Ik zit hier op Zuid in ieder geval niet op een P. Fortuynstraat/laan/plein/weg/hof etc te wachten....
2013: Dubai 2013 (januari 2013) / Barcelona maart 2013 (4e (laatste) deel gepost) / Madrid (jun) / ???
Patrick Highrise no está en línea   Reply With Quote
Old March 10th, 2012, 07:45 PM   #46
Higherandhigher05
Registered User

Higherandhigher05's Avatar

Likes (Received): 2

Quote:
Originally Posted by Eendracht View Post
Mijn eerdere opmerkingen zijn niet meer dan constateringen op basis waarvan ik meen dat het vernoemen van een straat naar Pim Fortuyn begrijpelijk is. Ik woon zelf in een straat die vernoemd is naar een Rotterdamse burgemeester uit de 17de eeuw, om maar aan te geven dat de selectiecriteria voor straatnamen nou niet heel erg streng zijn.
Deze beslissing is naar mijn mening onnodig politiek beladen en zou dus meer vanuit historisch perspectief moeten worden bezien.
I am sorry, maar historisch perspectief en Pim Fortuyn???
Hier heb ik wel enige uitleg bij nodig.
Een aantal jaren geleden uitte hij slechts kreten, maar wat heeft hij nou eigenlijk ingebracht behalve negativisme??
Higherandhigher05 no está en línea   Reply With Quote
Old March 11th, 2012, 05:53 PM   #47
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 622

Quote:
Originally Posted by AJB View Post
dat is toch een uiting van second city syndroom bij uitstek. Ik moet zeggen dat ik er ook niet van overtuigd ben dat Rotterdam de Olympische spelen moet willen organiseren maar dat is zeker niet om die reden. Laat in godsnaam dat gedaan worden door de Randstad. Dat is veel passender.
Als een wat kleiner land zoals Nederland of Griekenland de Spelen organiseert is dat een nationale inspanning en is de stad vooral het uithangbord cq naamgever.

Overigens vind ik het 'bezuinigen omdat het crisis is' maar een kul argument.
Als deze crisis iets laat zien is het wel dat die niet met bezuinigen alleen opgelost wordt.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old March 12th, 2012, 08:15 PM   #48
Eendracht
Registered User

Eendracht's Avatar

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Higherandhigher05 View Post
I am sorry, maar historisch perspectief en Pim Fortuyn???
Hier heb ik wel enige uitleg bij nodig.
Een aantal jaren geleden uitte hij slechts kreten, maar wat heeft hij nou eigenlijk ingebracht behalve negativisme??
Met historisch perspectief bedoel ik dat hij in Rotterdam de 'alleenheerschappij' van de PvdA sinds WoII wist te doorbreken. Nou gaat het me niet om de PvdA, ik denk dat het voor geen enkele partij gezond is zo lang op het pluche te zitten.
Daarnaast vind ik het eveneens ongezond dat sommige thema's niet besproken mochten omdat ze als incorrect werden beschouwd, terwijl de problematiek wel degelijk reeel was en is. De toon waarop het debat momenteel wordt gevoerd vind ik dan weer erg ongepast.
Eendracht no está en línea   Reply With Quote
Old March 12th, 2012, 08:21 PM   #49
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 50

Quote:
Originally Posted by Prachtig View Post
Je moet het die Fortuyn nageven. Hij heeft het bewerkstelligd om de meest welvarende periode in tijden waarin we ons in rimpelloos vaarwater bevonden te laten lijken op de kiem van een op handen zijnde burgeroorlog. Een fijn staaltje turning the tables.
Juist in welvarende periodes willen mensen nog wel eens wegkijken omdat het in andere delen van het land of de economie zo goed gaat. Om een probleem op te lossen zul je deze eerst moeten onderkennen. Iedereen moet toch toegeven dat sommige punten niet onterecht aangestipt werden. Dat er na zijn dood te lang over door gezeverd wordt is niet de schuld van Fortuyn maar met name van de burgers, die zijn blijven stemmen op politiek leiders die er maar over door blijven gaan.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old March 12th, 2012, 09:01 PM   #50
elkravo
Registered User

Likes (Received): 0

Maar welke straat zou er naar Fortuyn genoemd worden?

Ideeën:
De Abraham van Rijckevorsel weg... - het gedeelte tussen Maasboulevard en Kralingseplein

Rodezand - gedeelte ten noorden van de Meent
elkravo no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules