|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 | ||
|
Registered User
|
Quote:
Bouwheren die UNStudio contacteren wil net iets dat de middelmaat ontstijgt. Logisch dat ze dus met ontwerpen afkomen waar de vorm primeert. Zolang ze de functionaliteit maar niet helemaal uit het oog verliezen want dan krijg je inderdaad slechte architectuur. Maar het lijkt me niet dat iemand daar UNStudio van kan beschuldigen. Het is niet omdat de vorm je grootste aandacht krijgt dat het compleet onfunctioneel wordt. Quote:
![]() Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat diverse modernisten zich op de Japanse bouwkunst geïnspireerd hebben. Last edited by Puinkabouter; October 24th, 2011 at 01:11 AM. |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Brussels sprout
Likes (Received): 42
|
Quote:
Goed nieuws voor Brussels airlines ook, aangezien Thai lid is van Star Alliance (dat zal ook wel niet toevallig zijn ). Iemand een idee van het type toestal dat hiervoor ingezet zal worden? Ik vind het niet meteen terug op de website van Thai.Ook ben ik benieuwd of de Thalysverbinding veel mensen zal kunnen lokken. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Registered User
Likes (Received): 98
|
Quote:
Parijs is een flink eindje sporen vanuit Brussel en vertaalt zich ook in de prijs: het zal moeilijk zijn om goedkoper (met transit via Thalys) vanuit Zaventem te vertrekken dan vanuit CDG. En zijn natuurlijk die paar vliegtuigen die dagelijks naar Afrika vliegen: SN tracht half Europa af te schuimen om die vluchten toch gevuld te krijgen. Ik denk overigens dat er meer volk in 1 TGV kan dan in die 2 vliegtuigen samen... Maar ik wil iedereen toch een illusie armer maken: naar Kinshasa kan men ook rechtstreeks bereiken vanuit Parijs: uiteraard met AF. Een HST verbinding in een vliegveld is interessant als die reizigers kan brengen (bv. uit Luik) die anders naar een ander vliegveld zouden kunnen gaan (bv. Aachen of Frankfurt). Maar Parijzenaars hebben nu eenmaal een betere keuze in hun eigen stad en voor een vlucht binnen Europa moet men ook niet echt een paar uur sporen of rijden... focus1965 |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Nog een andere voorstel voor de connector, gevonden op een luchtvaartsite.
Alleen de naam van het architectenbureau stond er niet bij vermeld. ![]() Source: AeroInternational |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Registered User
Likes (Received): 130
|
Zou graag eens binnenin kijken.Btw, zal de A-Pier West er hetzelfde uitzien als de bestaande A-Pier? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Registered User
|
Ja zou ook eens graag het ontwerp van de binnenkant zien.
Ik heb nog een andere schets gevonden van dit ontwerp.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Registered User
|
Ik denk dat dit de juiste plaats is om dit te posten. Een knap project voor de luchthaven van Zaventem:
http://wordlesstech.com/2011/10/26/b...r-by-unstudio/ Ik heb er wel geen idee van of dit effectief uitgevoerd zal worden. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 46
|
|
|
|
#30 |
|
Registered User
|
waarom willen ze eigenlijk een bovengrondse connector maken? er ligt toch al een tunnel+ vliegtuigen die er nu over kunnen taxi'en gaan een grote omweg moeten maken.... en veel extra gates zou dat niet opleveren? Ik zie er niet echt voordelen van in? Misschien iemand van jullie wel?
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Registered User
|
Uitbreiding shopping en security
Unstudio werd tweede Last edited by Puinkabouter; November 26th, 2011 at 06:50 PM. Reason: 2>1 |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Bike It!
Likes (Received): 347
|
Quote:
Alleen met een shuttlebus of trein van de ene naar de andere terminal is tijdrovender. Wel eigenaardig dat ze destijds al die kosten deden om de connector ondergronds te brengen en die nu gewoon weer bovengronds.
|
|
|
|
#33 |
|
Registered User
|
Volgens mij heeft het te maken met de uitbreiding van Pier A west, dat zorgt bij de uitbreiding ervan, voor een betere en snellere doorstroming van vertrekkende en aankomende passagiers.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Registered User
Likes (Received): 130
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Architect: UN-Studio Client: The Brussels Airport Company NV Location: Brussels Building surface: 23182m2 Programme: Connector building between the Terminal and Pier A Status: Competition entry |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Registered User
|
Knap gebouw ! Wel een gemiste kans(capaciteit) dat ze hier niet direct gates van maken ! Werk al een jaar als redcap op Zaventem , dus zal de bouw mooi kunnen volgen .
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Quote:
|
|
|
|
#39 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Registered User
|
En helemaal rechts op de foto staat er een rapper!
Wat is die vrouw (die op haar knieën zit) aan het zoeken in haar koffers? |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|