|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Nieuwe Amsterdam-rijnkanaalbrug in Utrecht!!!
Dit wordt dus de nieuwe brug, die de Vleutense brug moet vervangen. Ik zou zeggen. Lees het artikel.
-------------------------------------------------------------------------- Definitief Ontwerp HOV-Combibrug 9 november 2004 Het college heeft het Definitief Ontwerp voor de zogenaamde HOV-Combibrug vastgesteld. De nieuwe brug over het Amsterdam-Rijnkanaal zal de bestaande Vleutensebrug vervangen. De brug is bestemd voor autoverkeer en langzaam verkeer. Daarnaast zal over de brug een vrije busbaan lopen, die deel uitmaakt van de HOV-verbinding Centraal Station - Leidsche Rijn via de Vleutenseweg. Bij de opdracht tot het maken van het Definitief Ontwerp is bijzondere aandacht gevraagd voor het geven van een eigen karakter aan de brug, sociale veiligheid aan de westzijde van het kanaal en een eigen plaats voor het langzaam verkeer. In het ontwerp is hier rekening mee gehouden. Nu het Definitief Ontwerp is vastgesteld, kan verder worden gewerkt aan het bestek. Inmiddels is ook de benodigde bouwvergunning in combinatie met de vrijstellingsprocedure als bedoeld in artikel 19 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening aangevraagd. De start van de bouw is voorzien in het laatste kwartaal van 2005. De HOV-Combibrug moet eind 2007 gereed zijn. Bron |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Ik vind het niet zo'n bijzondere brug, gewoon aan standaard hollands bruggetje in een geel jasje. Maarja het zorgt tenminste voor een beter doorstroming van het OV.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
shinkansen
Likes (Received): 25
|
Goed nieuws. Wel een beetje een saai ontwerp inderdaad.
|
|
|
#4 |
|
BANNED
Likes (Received): 5
|
leuk artikel uit de VAR, ik las het vanmiddag ook. het wordt een belangrijke brug, van mij had het ontwerp ook wel wat spectaculairder gemogen.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Rick Bakker
Likes (Received): 7
|
Als ik het goed bekijk is dit volgens mij het zelfde model brug als de nwe spoorbrug even verderop over het ARkanaal.
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|