|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 | |
|
Bergpoldernaar
Likes (Received): 56
|
Rotterdam: De Passie
![]() *Projectteam: Bert Dirrix, Timo Keulen, Rob Meurders, Nanda Peeters, Ferdy Holtkamp, Andre Wijnhoven, Tom Kuipers *Twee scholen voor voortgezet onderwijs, politiepost, 135 appartementen, stallingsgarage, verhuurbare ruimte en sportvoorziening *27.000 m2 *Voorjaar van 2013 in uitvoering Het project “de Passie“ maakt deel uit van “de Pols” in Rotterdam, een havengebied dat de schakel vormt tussen de Kop van Zuid en het schiereiland Katendrecht. Het masterplan bestaat uit een aantal bouwvolumes die met hun robuuste schaal en stoer materiaalgebruik refereren aan de historische havenarchitectuur. Het is het eerste project dat hier tot ontwikkeling wordt gebracht en daarmee de opmaat voor een vitale reconstructie van dit verwaarloosde gebied. “de Passie” is een multifunctioneel gebouw dat huisvesting zal bieden aan een tweetal scholen voor voortgezet onderwijs, een sportaccommodatie, wijkvoorzieningen en 135 appartementen. Quote:
|
|
|
|
#2 | |
|
Registered User
Likes (Received): 263
|
135 appartementen in de crisis.
Das een hoop. http://wooncompas.nl/ontwikkelen/mfa...recht?id=1062# Quote:
https://twitter.com/godertvanwezep/s...385728/photo/1 Hier nog een afbeelding van: http://www.diederendirrix.nl/nl/proj...e:wooncompas/#
Last edited by VictorJ; July 17th, 2012 at 11:15 AM. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 85
|
Wat is de exacte locatie van dit project?
|
|
|
#4 |
|
Bergpoldernaar
|
'De Pols' van Katendrecht, Maashaven Noordzijde.
|
|
|
#5 |
|
Registered User
Likes (Received): 22
|
edit, Kruimel was mij al voor
|
|
|
#6 |
|
S/mileage
Likes (Received): 977
|
Na mijn eerste blik op het ontwerp dacht ik wel aardig. Maar na de tweede blik veranderde mijn gedachte in nee toch maar niet. Het had een stuk minder recht toe recht aan gemogen voor een wooncomplex als dit. Het geeft mij op een of andere manier een associatie met Engelse tower blocks. Met iets simpels als echte balkons was het al een stuk beter geweest.
Het is trouwens wel goed dat hier verschillende functies worden gemengd, al kan je afvragen of seniorenwoningen en 2 middelbare scholen wel goed samengaan in 1 gebouw. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
The only way is up
Likes (Received): 598
|
Hier wordt wel ff een kale vlakte mee gevuld zeg. Maar deze locatie schreeuwt wel om balkons aan de zuidkant.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
Ik denk dat de uitstraling van het pand aan de entree van Katendrecht (flat of stoer havenblok) voor een groot deel af zal hangen van de steenkeuze en de detailiering. Een mooie steen en goed afgewerkte banden die wisselend over elkaar heen liggen kan denk ik een mooi beeld opleveren.
Ik neem aan dat de woningen voor senioren niet al te groot zijn. Die hebben dan veel meer aan een afsluitbare serre dan aan een tochtig balkon. Als je bovendien een massief blok als dit wilt dan passen uitstekende balkons daar niet echt bij. Binnen het - waarschijnlijk niet zo riante - budget is er volgens mij iets best goeds getekend. Stedenbouwkundig vind ik het sowieso geweldig. Stevige plint, hoge dichtheid, grote functiemix. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bergpoldernaar
|
Ik vind het een stoer gebouw waarbij de link met de haven voor mij duidelijk is zonder dat er een schip in zit, ankers op het gebouw, containers gebruikt zijn enz. En als ik het goed zie een schoolplein/daktuin tussen de twee 'torens' wat ik ook erg gaaf vind.
|
|
|
#10 |
|
Registered User
Likes (Received): 33
|
Ik vind het ook een aardig gebouw. Hopen voor een goede baksteen keuze ter vergelijking met die van de Zuiderspoor flats.
|
|
|
#11 |
|
Enjoy your freedom!
Likes (Received): 19
|
En dat feest gaat door desondanks het Vestia debacle waarbij andere woningbouwcorporaties ook mee mogen gaan betalen?
|
|
|
#12 |
|
Registered User
Likes (Received): 205
|
Erg jammer dat balkons zo te zien ontbreken in welke vorm dan ook. Rest ziet er wel aardig uit. Jammer dat nergens vermeld staat vanaf wanneer ze gaan bouwen, is dat al bekend?
|
|
|
#13 |
|
Bergpoldernaar
|
Staat er wel, begin voorjaar 2013.
|
|
|
#14 |
|
Registered User
|
Buitenruimten (balkons) zijn er zeker ook (is verplicht namelijk). Het zijn waarschijnlijk loggia´s/serre´s. De grotere openingen die aan de onderkant met zwarte panelen dichtgemaakt zijn, dat zijn de buitenruimten.
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
t.a.f.k.a. AJB
Likes (Received): 182
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Registered User
Likes (Received): 106
|
Het is in ieder geval erg positief dat dit plan nu officieel doorgaat. En die lege vlakte waar dit project moet gaan komen schreeuwt om invulling. Dit zal nu niet genoeg zijn, maar wel een hele mooie start om dit gebied verder te verdichten.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Inderdaad goed dat die lege vlakte wordt gevuld. Valt met street view op hoe groot die leegte daar nog is.
Vindt het alleen jammer dat de gebouwen aan de zuidzijde van Katendrecht zo ver van het water staan. Tussen de gevel en de Maashaven ligt ook nog een gigantische vlakte. Een stoep, parkeerplaatsen, 2 baans weg en zeer brede kade. Hadden ze wat mij betreft wel wat smaller mogen maken. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Like it Vertical
|
Gigagigantische opsteker voor dit gebied, om maar eens uberenthousiast te reageren.
![]() Maar het is nu echt een dramaplek die entree van Katendrecht, dit gaat de boel wel verbeteren. Maar er is nog veel massa te gaan voor het echt stedelijk wordt daaro. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Registered User
Likes (Received): 49
|
Goede ontwikkeling. Prettig dat er eindelijk een sluitstuk voor die hoek komt. Dat komt de rest van Katendrecht ook ten goede. Ik ben ook best enthousiast over het ontwerp. Ik denk dat als de steenkeuze goed is er een Zuiderspoor achtig eindresultaat kan komen. Gewoon degelijke goed uitziende architectuur. Positief nieuws dus
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
The only way is up
Likes (Received): 598
|
|