|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Rotterdam » Ojajôh? |
| View Poll Results: Wat te doen hier? | |||
| Huidige bebouwing laten staan / renoveren / optoppen |
|
35 | 36.46% |
| Nieuwbouw / massa toevoegen |
|
61 | 63.54% |
| Voters: 96. You may not vote on this poll | |||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#381 |
|
Bas
|
Er zijn welgeteld 6 verbindingen ofwel loop/fietsroutes tussen Meent en Hoogstraat. Coolsingel, Rodezand, Westewagenstraat, Delftsevaart, Oppert/Grote Kerkplein en Binnenrotte. De meeste mensen lopen via Coolsingel of Binnenrotte van de ene naar de andere winkelstraat. Rodezand en Westewagenstrat zijn volgens mij minder drukke routes. De Westewagenhofjes, daar loopt echter niemand langs. Misschien buurtbewoners die daar hun hond uitlaten. De meesten kan het ook niet zoveel schelen hoe het stedebouwkundig is georganiseerd in de achtertuin van de Meent of de Hoogstraat. Men ziet het niet of wil het niet zien.
Ik denk dat er achter de Westewagenstraat de komende jaren niet zoveel zal veranderen. Wat oplapwerk, maar een relatie met het water komt er niet, de Kids Marina opzij van Vero Moda is broddelwerk, het zit in de marge, omdat Nederland toch slechts 15 zonnige vaardagen heeft per jaar. Nu dus eerst maar ervoor zorgen dat er wat leven in de brouwerij komt op en rond het stadspodium op het Grote Kerkplein, en dan kan misschien een keer de Westewagenhof meegetrokken worden in dat succes. Ik zie daar in de schaduw geen terrassen ontstaan, maar plaats voor veel groen is daar wel zeker, daar zullen wij het mee moeten doen. Zet vervangende nieuwbouw maar voorlopig in de ijskast, daar is toch geen geld voor. Liever dan niet hoog en massaal, maar ietwat kleinschaliger, tot 6-7 hoog maximaal. Passend bij de direkte omgeving met haar historische karakter. In Leeuwarden hebben we onlangs het Nieuwe Zaailand erbij gekregen, zoiets zou ook in Rotterdam passen, maar dan 3 verdiepingen hoger omdat Rotterdam nu eenmaal wereldstad is en Leeuwarden een provinciestad. Ik heb al vaker gezegd dat Rotterdam eens `bij de buren` in de keuken moet kijken. Wat hebben andere steden nu eigenlijk op zo`n vergelijkbare locatie staan? En dan voeg je daar een eigen karakter aan toe, dat maakt juist de stad. Copy-pasten en inkleuren maar. Vooral iets durven te doen. Maar nogmaals, ik denk dat het de komende jaren rustig zal blijven daar aan de Westewagenhof. |
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#383 |
|
relax
Likes (Received): 0
|
De westewagenhof kán geen dwarsverbinding tussen de meent en de hoogstraat vormen, tenzij je eerst het gebouw waar Dudok inzit sloopt.
Dat is ook de reden waarom er nu ook aan deze kant van de delfsevaart nooit mensen lopen. De enige manier waarop die kant van het water ooit gaat leven is als er winkels of terrasjes komen, maar erg veel hoop geef ik het niet. Historisch liep hier geloof ik trouwens helemaal geen straat, en stonden de huizen aan het water. Dat laatste (opbouwen tot aan het water) lijkt me een veel betere oplossing voor deze plek. In plaats van het verzinnen van halve oplossingen voor deze ongebruikte kade geef je de bewoners/winkels/restaurants balkons boven het water. Het is voor dit stukje stad overigens veel belangrijker dat er iets gebeurt met de twee hoeken van het kerkplein aan de overkant. Helaas lijkt het daaromtrent al jaren stil te zijn. Waren er niet ooit plannen voor de stadsverwarmingscentrale? Wat is daar eigenlijk mee gebeurd? |
|
|
|
|
|
#384 |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 536
|
Er is een kans dat er iets met gebouw De Heuvel gaat gebeuren aangezien veel van die sneue stichtingen die er nu inzitten schijnen op te houden met bestaan. Met name onderin zou prachtig zijn als daar horeca komt, want dat is qua zon is dat de beste kant van het plein.
|
|
|
|
|
|
#385 |
|
Registered User
|
Stichting de Heuvel zou ik geen sneue stichting noemen.. Zij doen een hoop goed werk, waaronder voor menig homoseksueel medemensch dat gretig aan dit forum participeert.
Is dat pand niet gewoon van die/ een kerkelijke organisatie, die er verder geen belang bij heeft de ruimtes commercieel te exploiteren? (Dat zou je sneu kunnen noemen...)
|
|
|
#386 |
|
High there, what's up!
|
Stichting De Heuvel is eigenaar van dat pand, die het onderverhuurd aan andere
|
|
|
|
|
|
#387 |
|
Registered User
|
Als faciliterende organistatie hebben ze het voorlichtingsproject HOi van het COC Rotterdam en Apollo voor jaren zeer constructief ondersteund. Dat was voor een groot deel liefdewerk oud papier. Voor het succes van dat voorlichtingsproject was de ondersteuning van de Heuvel onontbeerlijk. Dat was ook bijdragen aan een leuke stad.
|
|
|
#388 |
|
High there, what's up!
|
Als jij mocht kiezen tussen een kantoor van een stichting die onder andere homo-emancipatie kosteloos faciliteert, of een leuk Grand-Cafe met een terras, wat zou het dan worden?
|
|
|
|
|
|
#389 | |
|
The only way is up
Likes (Received): 642
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Registered User
|
Quote:
Dit zou een goede plaats zijn voor de betere internationale hotelketen met een beetje restaurant. Ik zou wel grote twijfels hebben bij een verbouwing van het pand gezien de nogal dwingende kantoorindeling die het nu heeft. Ik denk ook niet dat de organisatie het niet zo snel van de hand doet.
|
|
|
|
#391 |
|
High there, what's up!
|
|
|
|
|
|
|
#392 |
|
Registered User
|
haha,, okay.. ik zou voor allebei gaan!
Maar die maatschappelijk organisatie is veel minder inwisselbaar dan een grand café (waar er al een hoop van bij komen in de Westewagenstraat als het aan meneer Vervat ligt lol). En ik denk dat het pand niet geschikt is op de begane grond een restaurant/cafe in te richten, zonder een kostbare verbouwing te beginnen. En alleen een terrasje er op nahouden slaat ook nergens op.. hoewel de Laurenskerk dat, zoals bekend, wel gaat doen aankomende lente/zomer.
|
|
|
#393 |
|
The only way is up
Likes (Received): 642
|
Groot probleem is dat de BG vloer niet op straathoogte ligt. Je hebt dus idd een flinke verbouwing nodig.
|
|
|
|
|
|
#394 |
|
Registered User
Likes (Received): 109
|
Dat is inderdaad het grote nadeel voor een horecafunctie voor dit pand. Het zou wel heel mooi zijn als die er zou kunnen komen.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#395 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#396 |
|
Registered User
|
Ja, er zat een hoop talent in die groep ja
Whaha Maar ik denk oprecht dat het veel moeilijker was geweest.. Zeker in de eerste periode hebben ze een grote rol gespeeld, echt :P
|
|
|
#397 |
|
Registered User
|
Als je toevallig aan de wieg hebt gestaan van HOi, dan zou ik je moeten kennen
|
|
|
|
|
|
#398 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 94
|
Wat is het toch een klein wereldje, de homowereld :')
|
|
|
#399 |
|
Registered User
|
We gaan dit topic verder niet vervuilen met gelul over andere dingen; ik pm wel.
|
|
|
#400 |
|
Registered User
|
heel alert
![]() ..en terug |
|
|
|