daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » OjajŰh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

View Poll Results: Wat te doen hier?
Huidige bebouwing laten staan / renoveren / optoppen 47 35.34%
Nieuwbouw / massa toevoegen 86 64.66%
Voters: 133. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old December 10th, 2012, 09:28 PM   #401
Ace
Captain

Ace's Avatar

Likes (Received): 23

Als het aan mij zou leggen zou dat hele blok, waar 'De Heuvel' aan vast zit plat gaan voor nieuwbouw. De bebouwing van dat fabriekje heeft weliswaar iets 'pittoresk' zo middenin de stad. Maar dan moet het wel op de ťťn of andere manier weer in gebruik worden genomen. Anders mag ie mee tegen de vlakte.

Sponsored Links

Old December 10th, 2012, 09:55 PM   #402
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Dat 'fabriekje' is van de stadsverwarming en nog in gebruik.
Nexxd está en línea ahora   Reply With Quote
Old December 10th, 2012, 10:41 PM   #403
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 7832

Er zou een mooie popzaal in kunnen, maar dat zal wel een droom blijven.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old December 11th, 2012, 01:09 AM   #404
Ace
Captain

Ace's Avatar

Likes (Received): 23

In dat geval kunnen ze beter die stadsverwarming naar elders verhuizen. Lijkt mij nou niet de meest ideale en logische plaats daarvoor. Een popzaal zou kunnen. Met een beetje pijn & moeite zelfs woningen. Maar liefst natuurlijk een commerciŽle functie.

Nog ff het programma van 'De Heuvel' gekopiŽerd;

Cursussen jeugdwerk
- Kinderwerk
- Jongerenwerk
- Meidenwerk
- Organisatie opbouw
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Makelaar maatschappelijke stages
Steunpunt Jeugd & Kerk
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Stedelijke projecten
- Benefits for kids
- Dag van de Dialoog
- Jongerenbijdrageregeling van TOS
- Rotterdam Idee

Bladiebladiebla.........

Vrij kansloos verhaal dus. VroegŠhr ging je ůf naar school, ůf je ging werken. Daar zorgden je ouders c.q. opvoeders wel voor. Triest dat we in een tijd leven dat dat niet meer dusdanig vanzelfsprekend is, dat daar gelijk allerlei gesubsidiŽerde maatschappelijke organisaties voor in het leven worden geroepen
Old December 11th, 2012, 02:53 AM   #405
lipservice
Registered User

lipservice's Avatar

Likes (Received): 54

Whahahahahahhhhhhaaaaahahaaaa

Ik zou zeggen: al die tering zooi afbreken jongens. Een bom op De Heuvel.
En ook met de rest wat je niet begrijpt: opdonderen.
Captain Ace zei het ook: Op naar een stad met 'natuurlijk (..) commerciŽle functies'!

Ik hoop dat al die naÔeve en achterhaalde welzijnswerkers van De Heuvel, die paupertjes die achter hun bureau hun doorsneeboterhammen met komijnekaas zitten te eten, in plaats van een bijdrage te leveren aan de groei van het mondaine restaurantleven van Rotterdam tussen de middag, die, tot overmaat van ramp, van hun 1200 schoon geen appartement in een B-Tower kunnen kopen, dit ook lezen: jullie zitten in een pand dat identiteitloos en lelijk is, we willen meer volume daar, een stedelijker plint. Jullie voegen niets toe aan onze droomstad, althans, minder dan we aan deze plek zouden hebben als jullie een grand cafť zouden exploiteren, dat zeker. Wij (zeker 20 van ons ofzo, en de hoogbouwborrel om de zoveel tijd) zouden zeker bier komen drinken.
Old December 11th, 2012, 08:14 AM   #406
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 4671

^ in dat soort sarcasme vervallen mensen wel vaker als ze geen feitelijke argumenten hebben. Je kunt je zeer terecht afvragen of die stichtingen die in dat gebouw zitten, zoals Stichting Welzijnsbevordering Antilianen Arubanen of Platform Buitenlanders Rijnmond nog wel van maatschappelijk nut zijn afgewogen tegen wat het kost om ze overeind te houden.

Stichtingen zouden zich eigenlijk na tien jaar standaard moeten opheffen en pas wanneer blijkt dat ze niet gemist kunnen worden door anderen opnieuw moeten worden opgericht. In het andere geval zijn ze na verloop van tijd vooral bezig met het zichzelf in stand gaan zitten houden of treedt gezapigheid in. Vooral wanneer zelfde mensen er te lang blijven hangen. Als je na tien jaar je doelen nog niet verwezenlijk hebt, dan ben je sowieso niet zo goed bezig.

Dat het Rotterdam Idee nog steeds wordt genoemd op de homepage als activiteit is er een mooi voorbeeld van. Dat was de voorloper van het stadsinitiatief en was als zodanig nog kanslozer als dat laatste. Zou me niet verbazen als De Heuvel niet eens doorheeft dat Rotterdam Idee feitelijk al lang opgeheven is.

Dat er helemaal niets gebeurt met de mooie beheerderswoning op het dak van de Heuvel laat ook zien dat het ze niks interesseert. Een van de mooiste dakterrassen van de stad ligt er gewoon ongebruikt bij.
Jan no está en línea   Reply With Quote
Old December 11th, 2012, 12:30 PM   #407
lipservice
Registered User

lipservice's Avatar

Ja, ik had me eigenlijk voorgenomen hier geen discussies meer te voeren, omdat die weinig constructief blijken. Laat ik dan maar gewoon zeggen dat ik vind dat je een aantal relevante vragen aan de dag legt. Maar ik zou het wel heel voorbarig vinden om conclusies te trekken, en op basis waarvan? Ik zou dan wel iemand willen horen die echt zicht heeft op het reilen en zeilen van de Heuvel en hoe dat zich verhoudt tot maatschappelijke inzet en subsidiaire steun etc.

Dat Kaya verhaal is dus van ruim vijf jaar geleden.
Old December 11th, 2012, 12:34 PM   #408
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 736

Beetje een zwaktebod he, die je daarna nog enigszins goedmaakt.

Los van de vraag of de Heuvel nodig is of functioneert resteert natuurlijk de vraag of die per se op zo'n cruciale plek in de stad moeten zitten of dat ook andere huisvesting denkbaar is. Ze doen in elk geval niets met deze plek, waar miljoenen in is geÔnvesteerd, in deze wijk in opkomst, waar ook nog eens miljoenen aan publiek en privaat geld naartoe is gegaan en gaat.
Old December 11th, 2012, 12:47 PM   #409
Roffert
Registered User

Likes (Received): 10

+1 Skybridge.
sowieso kantoorfunctie op de begane kelder/grond opheffen (naar bovenliggende etages verhuizen). Plint opengooien, horeca erin en je hebt een heerlijk terras met praktisch de hele middag zon.
Roffert no está en línea   Reply With Quote
Old December 11th, 2012, 12:54 PM   #410
lipservice
Registered User

lipservice's Avatar

Ik zou van jou, Skybridge, verwachten dat jij je als de/een benchmark van stedenbouwkundige kwesties zou manifesteren hier op het forum, mede gezien de bijzondere maatschappelijke status die jij zo vaak hebt medegedeeld hier op het forum. Ik moet nog altijd -uit zowel woord als daad- opmaken dat jij als ijkpunt van het zwaktebod fungeert. Ik lijk er nu zelfs even door gegrepen. Misschien inspireert je dat tot nog een pedante post of wat; maar ik vind het totaal niet interessant om verder op jouw onconstructieve en ononderbouwde hagelslag te reageren.
Old December 11th, 2012, 12:57 PM   #411
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Dat is dan ook de enige reactie die jij kunt geven aan mensen die helaas niet zulke uitgebreide reacties kunnen plaatsen als jij, heel jammer. Je voelt je steeds onterecht aangevallen zo blijkt maar weer, ook al door Jan. Voor echte discussies moet je wmb toch echt in de kroeg zitten en niet op een forum, dat is tijdverspilling.
Doet er niks aan af dat je weer niet inhoudelijk reageert op volgens mij een heel gezond punt dat ik maak, zij het niet in vier alinea's.
Old December 11th, 2012, 01:15 PM   #412
lipservice
Registered User

lipservice's Avatar

Ja, ik ben met je eens dat je niet de beste schrijver op dit forum bent gebleken, als dat is wat je bedoelt tenminste. Ik nam in mijn reactie uiteraard, zoals je misschien al begreep, jouw eerdere bijdragen mee. En ik voel me niet aangevallen door je, ik raak steeds teleurgesteld door je pretentieuze gevolgtrekkingen, die veelal niets te maken hebben met wat ik schreef.
Misschien heb je ook moeite met le-zen. Ik weerlegde bv ook Jan z'n post niet..

En we hebben hier geen kroeg, we hebben alleen dit geschreven woord. En ik ben het met je eens dat dit niet de beste plek is om te discussieren, maar dat had ik al vier keer gezegd.
Old December 11th, 2012, 01:25 PM   #413
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Goh, er is toch niets mis met mijn schrijven hoor, los van dat ik niet de tijd vind om zo uitgebreid te reageren als jij. Integendeel.
Als je een ander pretentieus noemt moet je vooral 'le-zen' spellen, dat maakt indruk...
(waarmee jij eerder moeite hebt blijkbaar, want ik heb nergens beweerd dat je Jan's post weerlegde)

Nogmaals ik vind het een zwaktebod om niet te reageren als een ander niet aan jouw standaard kan of wil voldoen van aantal tekens en aantal argumenten binnen een discussie. Dat je daar geen middenweg in wilt zoeken en vervolgens de discussie afkapt is zonde, want zowel Jan als ik hebben wel degelijk (zij het kort en bondig) een argument naar voren gebracht waarom De Heuvel niet per se daar bestaansrecht heeft. Je persoonlijke kennis/betrokkenheid lijkt me eerder een obstakel dan mijn of ons gebrek aan argumenten.

Met al je negatieve reacties naar mijn persoon is het me nog steeds niet duidelijk wat je van me verwacht. Een cursus stedenbouw? Een uitgebreid betoog waarin al mijn visies duidelijk worden? Of moet ik gewoon sowieso mijn mond houden? Je bent maar weinig concreet. Je herhaalt alleen steeds dat je teleurgesteld bent (maar waarover precies?), niet meer wilt reageren (dit toch doet echter niet inhoudelijk) of dat ik pagina's moet gaan teruglezen om te gissen naar een vraag van jouw kant die ik vergeten ben te beantwoorden (en die je weigert te herhalen).
Old December 11th, 2012, 01:54 PM   #414
lipservice
Registered User

lipservice's Avatar

Dat is een mooie lange post dan. In de eerste plaats moet ik zeggen dat het al tenenkrommend is om te lezen dat gesteld wordt dat de heuvel daar geen bestaansrecht heeft; het pand is gewoon in eigendom van de organisatie, wordt bestuurd door vrijwilligers en verricht al zestig jaar, toen waren jij en ik nog bloemkool, bewezen diensten...tot anders is bewezen in elk geval.
Ik ben niet betrokken bij de heuvel, ik ken de organisatie gewoon en weet dat daar voor relatief weinig geld voor ons allemaal belangrijke maatschappelijke diensten worden verricht. Als je al die mensen vol zou gaan betalen zou je een veeeelvoud kwijt zijn 'als maatschappij'.

Ik hoef mijn vragen niet te herhalen omdat, en dat weet ik met mijn bescheiden ervaring als actieve poster, je gemakkelijk mijn post terug kan vinden middels de onvolprezen mogelijkheden die ons door Jan aangeboden worden. En je hoeft niet je mond te houden, in tegendeel, het is niet alleen ironisch bedoeld dat ik je bij je zelf geintroduceerde functie noem, neem een voorbeeld aan de mooie Posts van Victor.

Ik heb nergens een standaard opgesteld voor hoe mensen moeten reageren hier. Ik zou misschien zelf wat korter van stof willen zijn, zonder te veel inhoud te verliezen tenminste. Dus als je kort en krachtig en constructief kan posten is dat alleen maar beter.

Tot slot: ja, dat 'le-zen' was een beetje flauw, ik werd zowaar gegrepen door cynisme, Maar da's niet t goede voorbeeld van wat ik hier zelf proclameer sorry
En k lees die post van Jan en mijn reactie echt anders..
Old December 11th, 2012, 02:07 PM   #415
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Goed, zand erover dan maar.
Al wil ik nog eens benadrukken dat ik enkel heb gesteld dat je je moet AFVRAGEN of de stichting op zo'n plek bestaansrecht heeft. Laurenskwartier is nou eenmaal een wijk in ontwikkeling en de manier waarop het pand nu bijdraagt aan de omgeving is treurig te noemen. De stichting zou er heel goed kunnen blijven zitten maar waar ik persoonlijk erg moe van word is dat in Rotterdam zo ontzettend weinig eigenaars zijn die zich verantwoordelijk voelen voor hun directe omgeving. Dat is in Amsterdam of in buitenlandse steden toch wel anders... ieder jaar een likje verf erover, meedenken over een actievere uitstraling naar buiten toe, een stukje buitenruimte sponsoren. Kortom, de omgeving aangenamer willen maken. Dat is niet alleen een verwijt aan de Heuvel maar eigenlijk aan eeniedere in het centrum van Rotterdam. En ook aan de gemeente, die niet meedenkt en soms zelfs tegenwerkt.

En ja, nu noem je VictorJ, daar wil ik me niet eens aan meten. Hoewel hij en ik volgens mij al een tijd lang aardig op dezelfde lijn zitten weet hij het altijd perfect te verwoorden, waardoor een aanvulling van mijn kant slechts ruis zou zijn.
Maar nogmaals, en dat hebben zowel hij als jij verkeerd gelezen/begrepen, ik heb nooit mijn opleiding hier als krachtmiddel willen inzetten. Ik wilde je enkel wijzen op de soms wazige lappen tekst waar je mee kwam (wordt al minder) die niet voor iedereen te begrijpen zijn.
Old December 11th, 2012, 03:53 PM   #416
lipservice
Registered User

lipservice's Avatar

Hmm, mijn post zomaar verdwenen..

poging twee:
ja, ik heb al eerder aangegeven hoe ik terugkijk op die eerdere 'polemische; discussie over zulke beladen begrippen: ik had daar niet aan moeten beginnen. Het forum is daar ook niet geschikt en niet interessant voor. En ik denk ook niet dat de gemiddelde forumbezoeker er op zit te wachten.

Ik vind dat het pand van De Heuvel formeel prima bijdraagt aan de omgeving; het past er mooi in, ondanks de hoge rug van de Hofdame ernaast..
Zoals je weet heeft de gemeente de omgeving van De Heuvel en de pandjes aan de WWS als vip-zone (oid) aangemerkt.. Wat dat betreft zou je wel een sterkere publieksfunctie voor dit gebouw wensen, ondanks het Erasmushuis aan de kant van de Oppert geloof ik..
En wat het likje verf betreft; de eigenaar heeft, zoals je ook weet, het pand vorig jaar gereclad. Ofschoon ik dat geen verbetering vind; de vorige gevel -door het materiaal- vond ik veel mooier
Old December 11th, 2012, 07:34 PM   #417
Uplander
Wat een uitzicht!

Likes (Received): 641

@ lipservice

Het is zinloos tegen jan en alleman (zijn oninteressante vriendjes) argumenten in te brengen. Iedere discussie die een laag dieper gaat dan 1 cm wordt niet begrepen.
Ze lullen maar wat weg en komen niet met feitelijke argumenten. Sommigen pretenderen in de toekomst te kunnen kijken.
Dan zijn er nog de fietsers onder hen die denken vanuit dat perspectief iets constructiefs aan de stedenbouw van Rotterdam te kunnen bijdragen.

Ik ben benieuwd of deze bijdrage wordt verwijderd of zogenaamd neergesabeld. Het woord troll wil ook soms nog wel een vallen. Dat is iets van die-hards bloggers die de jongste ontwikkelingen gemist hebben.
Ook get a life wil nog wel eens vallen.

Over de Heuvel: Ze zijn, dus bestaan. Terrasjeswijsheid zullen ze hard om lachen.

Uplander no está en línea   Reply With Quote
Old December 11th, 2012, 08:10 PM   #418
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1667

Misschien een eigen forum starten Uplander met alleen maar door jouw goedgekeurde feitelijke argumenten. Zal een groot succes worden!
Old December 11th, 2012, 08:11 PM   #419
lipservice
Registered User

lipservice's Avatar

whaaaaaaaahahahahahaaaaaa
Old December 11th, 2012, 08:45 PM   #420
1943
Registered User

Likes (Received): 211

Er zijn vele forummers waarvan de teller staat op duizenden posts. Dat moet je relativeren want zelden bestaat de post uit twee woorden: mee eens! Nu wil ik mijn teller ook maar eens ophogen door te zeggen dat ik het eens ben met de laatste post van Uplander. En het blijft boeiend te zien hoeveel moeite mensen met vele duizenden posts hebben met een welbespraakte nieuwkomer die ook nog eens kennis blijkt te hebben van hun exclusieve studieachtergrond, de stadsontwikkeling. Ik beschouw Lipsservice als een welkome verrijking op het forum die met succes de alleenheerschappij van enkelen bezig is aan de kaak te stellen. Ik vind dat moedig en prima!
1943 no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules