|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
a.k.a. Peter
Likes (Received): 0
|
Barcelona in de zomer van 2004
Ik had nog een paar foto's liggen van mij 1-daagse bezoek aan Barcelona afgelopen zomer. Die wil ik jullie niet onthouden.
Voor mensen, die er ook heen willen: ga niet 1 dag, dat is echt veel te weinig!! 1. We begonnen in het bekende Camp Nou. Een fantastisch mooi en groot stadion, van binnen wel te verstaan. De buitenkant is een lelijk betonkolos. Vandaar alleen foto's van binnen. ![]() 2. De hoofdtribune ![]() 3. Een overwinnigsboog, de naam ben ik even kwijt ![]() 4. Gebouw ontworpen door Gaudi ![]() 5. Een ander gebouw, onderweg naar de Sagrada Familia ![]() 6. En daar was ie dan... De Sagrada Familie!! Echt een fantastisch gebouw, waar ze nog steeds mee bezig zijn. ![]() 7. Detail van de hoofdingang ![]() 8. De spitsen van de torens ![]() 9. Sagrada Familia van iets verder weg ![]() 10. En nog een keer, maar dan van de achterkant ![]() Door tijdsgebrek heb ik helaa verder weinig foto's van deze stad. Dit is echt een van de steden, waar ik nog eens heen wil!
|
|
|
#2 |
|
BANNED
Likes (Received): 5
|
mooie foto's! ik wil zeker ook nog een keer naar Barcelona
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
heanig an
|
Mooie foto's, alleen zijn sommige van de Sagrada een beetje groenig.
|
|
|
#4 |
|
a.k.a. Peter
|
Bedankt voor de complimenten!
Dat groene komt volgens mij door het felle zonlicht. Ik moest soms echt moeite doen om fatsoenlijke foto's te krijgen.
|
|
|
#5 |
|
Brokkenpiloot
|
Ik weet helaas uit ervaring dat 1 dag Barcelona veel te weinig is......wat een gruwelijke stad ik dat zeg. Ik hoop er zeker nog een keer terug te komen. Leuke foto 's btw
|
|
|
#6 |
|
shinkansen
Likes (Received): 19
|
Altijd leuk wat foto's van Barcelona te zien!
|
|
|
#7 |
|
Jazzadelic chill
|
mooie foto`s.
De update thread van de sagrada familia moet de langst lopende ooit zijn.
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
Ben een week in Barca geweest, en dat is prima als je de leukste dingen wil bekijken, maar teruggaan doe ik zeker.
Die boog heet volgens mij gewoon de Arc de Triomf, maar volgens mij was er niet een bepaalde overwinning waar die voor is gebouwd, gewoon zomaar dus. (Mooie mensen die Catalanen!) Dat gebouw van Gaudi is natuurlijk La Pedrera (of Casa Mila), en dat gebouw onderweg is de Casa de les Punxes (huis met de puntjes) van de architect Puig i Cadafalch. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
My train goes everywhere!
|
Ja, vooral voor liefhebbers van 19e begin 20e eeuw architectuur is BCN echt genieten!
Die hoekpanden zijn bijna overal een lust voor het oog! Leuke foto's!....
|
|
|
#10 |
|
Registered User
|
Heerlijke stad Barcelona!! Ben er ooit eens zes dagen geweest in mijn derde studiejaar (verplicht vak!
). Zes dagen was eigenlijk nog te weinig. Ga er niet alleen heen voor Antoni Gaudi's Sagrada Familia of Parc Guëll, maar laat je ook verrassen door de bouwsels van Domènech i Montaner, Puig i Cadafalch en anderen. Architecten die de Art Nouveau in Catalonië (Renaixança) vertegenwoordigden op een geheel eigen manier. O ja, en vergeet ook niet iets op te zoeken over de Eixample van Ildefons Cerdà. @ ie Turbo De Arc de Triomf is gebouwd voor de Wereldtentoonstelling van 1888 door Josep Vilaseca. Inderdaad, die Catalanen zijn toffe lui! Overigens, een must voor Barcelona liefhebbers: Barcelona van Robert Hughes, ISBN 1860466346 |
|
|
|
|
|
#11 |
|
I am sterdam
Likes (Received): 18
|
Nou jullie er toch overbeginnen, ik was er ook een dag in Barcalona, zomer 2004, zo'n 6 uurtjes
werden we met de bus rondgetoerd. Ik was er ook al vorig jaar december, toen hadden we wat meer tijd(2 dagen) om de stad te toeriseren :1. ![]() 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() 5. ![]() 6. ![]() De mooooiste:
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017 That's Hot: Barcelona | Istanbul | London | Paris |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Poetsvlek
|
Niemand in Forum 2004 geweest? daar had ik nou wel eens plaatjes van willen zien.
Of vanuit de geweldige kabelbaan die over de haven heen eh... 'kabelbaant'. De achterkant van de Sagrada Familia is gebaseerd op de kathedraal van Rouen, maar dan in een 'gesmolten' versie... briljante vondst. Hopelijk komt de middentoren er ooit ook nog eens. Dr zijn trouwens nu ook weer trams in Barcelona voor het eerst sinds 50 jaar ofzo, dat zal Gaudi niet zo leuk vinden want hij kwam aan zijn vroegtijdige einde onder zo'n trammetje.
|
|
|
#13 |
|
Registered User
|
Dat forum ben ik niet naartoe geweest, en heb daar achteraf wel spijt van. Die foto's van de kabelbaant heb ik wel, ik zal ze eens door de scannert gooien... kijken oftie het doet...
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Registered User
|
Yo, hier zijn ze, ik heb er meer, maar mijn scanner moet volgens mij nodig worden gereinigd.
1. De instap-toren 2.Uitzicht naar het noorden ![]() 3.De haven ![]() 4.Het prachtige dak van La Pedrera
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|