|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Utrecht: Papendorp
Als je info weet. plz hier posten.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
oemoemenemoe
Likes (Received): 0
|
Jezus, waar komen al die Utrecht projecten op eens vandaan zeg, tering :p
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 9
|
was hier niet een cluster van 150m hoge torens gepland. of was dat in rijnenburg?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Registered User
|
Tja, Utrecht is nou eenmaal BOOMING.
En hier was nog geen thread over. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
|
@ Eurim@stovic
In Utrecht kan het overal. Maar over die cluster heb ik nog nooit gehoord. weet je meer? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Accepteer Geen Middelmaat
|
Volgens mij zit eurim@stovic ernaast.
In Rijnenburg is uberhaupt nog niks gepland, en ook in Papendorp volgens mij niks van die orde. Hoewel ik 150m leuk vind, zou ik dit in Papendorp behoorlijk misplaatst vinden. Die 'wijk' is juist ideaal voor een campus-achtige opzet, en niet voor dik hoge gebouwen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Illustrateur
|
ik geloof dat er een 130m hoog gebouw gepland/in onderzoek was voor bovenop het knooppunt oudenrijn. daarnaast zou vanaf de prins-clausbrug een nieuwe dynamische as dwars over het knooppunt en door het 130m hoge gebouw van papendorp naar rijnenburg gaan. als het goed is ligt rijnenburg dus zuidwestelijk van knooppunt oudenrijn. bij rijnenburg waren wat 150m hoge torens gepland. het plan is nooit echt serieus opgepakt geloof ik, dus het verbaasd me niks dat niet iedereen er wat vanaf weet. het was geloof ik een studie om nieuwe dynamische wijk te creeren nabij het topografisch centrale knooppunt van nederland. van oudenrijn wilden ze dus als het ware een herkenningssymbool maken voor het 'middelpunt'. ikzelf geloof niet dat dit gerealiseerd wordt, het is immers al weer langer geleden. misschien blijven sommige plannenontwerpers wel tekenen aan een herkenningspunt bij dit knooppunt.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
O, díe toren op Oudenrijn.
Ja, daar heb ik weleens plaatje van gezien, maar dat heb ik altijd meer gezien als een fantasie, en niet echt serieus genomen. Een wegverbinding in het verlengde van de Prins Clausbrug, dwars over Oudenrijn lijkt me overigens wel weer een goed plan. Anders worden de verbindingen naar Rijnenburg toch erg omslachtig, en dan krijg de Prins Clausbrug ook weer wat extra betekenis. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Illustrateur
|
van mij mag het dan een dikke flyover worden! die lussen die nu nog bij het knooppunt liggen mogen wat mij betreft ook worden vervangen door flyovers! om het plein moet wat meer stedelijkheid komen en aan de randen van de staden. heb altijd het gevoel dat ik nooit echt onder de indruk ben van de stad.
de tunnel een stukje verderop van de a2 zal een bijdrage leveren aan de stedelijkheid. hoe lang wordt dat ding ook alweer? er waren 2 versies, welke is het uiteindelijk geworden? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
A, ik heb er die Oudenrijntoren weer teruggevonden:
http://www.onb.nl/docs/werkgebieden/...jn_utrecht.htm ![]() ![]() Overigens staat hier ook in: 'In het Rijnenburg-kwadrant staat een toren van 150 meter.' Ik denk dat mensen hieruit denken op te maken dat er in Rijnenburg een toren van 150 m zou komen. Dat bedoelen ze hier echter NIET. Ze bedoelen dat de zuid-westhoek van het geval (de Rijnenburghoek dus) 150 m hoog zou worden. En dan nog: het is pure fantasie. Desalniettemin (<- volgens een enquete is dit het mooiste Nederlandse woord) vind ik het een erg interessant plan! Last edited by Matthijs; November 29th, 2004 at 03:08 PM. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Rick Bakker
Likes (Received): 6
|
![]()
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Illustrateur
|
hoort niet echt bij papenburg, maar omdat daar toch niet echt ontwikkelingen zijn , post ik hem maar hier. heb de informatie al gevonden.
de tunnel wordt in totaal 1650m lang, de hoofdbanen worden deels overkapt en op sommige delen geheel overkapt (3x). de parallelbanen worden over de gehele lengte overkapt. tussen amsterdam en de noordelijke randweg(aansluiting) wordt de weg 2x4 banen, en tussen de noordelijke randweg en oudenrijn wordt de weg 2x(3+2). leuke ontwikkeling voor utrecht!
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Registered User
|
Die overkapping lijkt me wel vet. Binnenkort begint de aanleg ervan.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Illustrateur
|
wow, binnenkort! vet! wanneer begint het precies en wanneer is het af. 2007 ofzo?
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Illustrateur
|
wow, binnenkort! vet! wanneer begint het precies en wanneer is het af. 2007 ofzo?
@wicher: rijnenburg-kwadrant.... naja, de naam rijnenburg was blijven hangen. dat vind ik nog best aardig onthouden van iemand die (helaas) nog nooit echt in utrecht is geweest, laat staan bij rijnenburg(kwadrant)
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Illustrateur
|
@wicher: rijnenburg-kwadrant.... naja, de naam rijnenburg was blijven hangen. dat vind ik nog best aardig onthouden van iemand die (helaas) nog nooit echt in utrecht is geweest, laat staan bij rijnenburg(kwadrant) ![]() waar is volgens jou dan dat rijnenburgkwadrant? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Registered User
|
Ik geloof dat de verbreding en de verlegging van de A2 rond Utrecht al in 2008 klaar is.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Registered User
|
Start verbreding/verlegging A2 en afsluiting vrachtwagenstrook
Vanaf januari 2005 starten wegwerkzaamheden voor de verbreding/verlegging van de A2 en de aanleg van de nieuwe aansluiting naar Lage Weide/Utrecht-West/Leidsche Rijn. Deze aansluiting wordt, naar verwachting, in december 2007 opengesteld. bron: http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=12733&item=71825 |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
Quote:
Tenminste, dat maak ik eruit op. Rijnenburgkwadrant is geen bekende term alhier hoor. Waarom ze de delen van het knooppunt hier elk apart benoemen, zal zijn omdat het dikke gebouw met vier 'poten' in elk van de kwarten staat. Een logische naam voor de overige hoeken zou m.i. zijn: Strijkviertelkwadrant (of De Meernkwadrant), Papendorpkwadrant en Nieuwegeinkwadrant. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
De hoogte in...
|
Schop deze maar even omhoog want voorlopig lijkt het niet veel bij Papendorp...
Waren grootste plannen over hoogbouw maar voorlopig is het gebouw van CGEY het hoogste... met 14 etages of zo... Iemand nog info? |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| papendorp, zwarte markt |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|