|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#61 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Dit soort schiereilanden kom je veel vaker tegen. Daarnaast zijn de kavels vrij klein en de huizen vooral saaie cataloguswoningen. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Voorbijganger
Likes (Received): 32
|
Het is niet echt een villawijk, maar ik zou de Vogelwijk in Den Haag toch een eervolle vermelding toedichten. De wijk als geheel is prachtig.
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Vers van het land!
Likes (Received): 1
|
Vogelwijk is idd een superwijk. Mijn lievelings Villa wijk blijft toch wel Ruitersbos in Breda, heel chauvinistisch dat klopt, maar zo prachtig gelegen tegen het Mastbos aan!
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
GOES - NL
Likes (Received): 9
|
Goese Meer
Het Goese Meer is dan ook de enigste wijk in Goes, die de naam Villawijk mag dragen, de inwoners hebben er bijna nog meer te vertellen dan de Gemeente, maar dat is bijzaak.
Er zijn zeker wel meer mooie wijken in Nederland. Zelf vind ik ook dat deze wijk, Het Goese Meer, veel te kleine kavels heeft, en die huizen die dan wel zelf ontworpen zijn passen niet echt goed in de wijk/ rest van Goes. Zelf gaat mijn voorkeur ook meer uit naar villawijken uit de 17e en 18e eeuw, zoals je soms mooie huizen ziet langs de Vecht, etc. Maar ook in andere delen van Nederland. Maar mag je dit echt villawijken noemen??? Vaak staan deze huizen niet echt in een wijk, maar aan een groot waterpartij of ergens verscholen in de bossen... |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Vers van het land!
|
Goese Meer is, zoals ik het zie, gewoon een wat rijkere nieuwbouw wijk.. niet echt een Villa wijk.
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Registered User
Likes (Received): 20
|
Goese Meer is een mix van vrijstaand en villa's/landhuizen. Er is zowel in particulier opdrachtgeverschap als seriematig ontwikkeld. Niet echt een villawijk dus..
Moet wel zeggen dat er aan de Kreekslagweg (aan de golfbaan) enkele zeer fraaie exemplaren neergezet zijn. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Bekijk m'n vingers maar..
|
Is Hattem al voorbij gekomen? In het bijzonder het deel van Hattem ten zuiden van de gemeentekern. Zoals het bij een goede villawijk hoort ligt het meeste verscholen in het groen, maar nu Google Streetview er toevallig door is gekomen: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=...280.55,,0,1.27
![]() Ik denk dat die wijk wel bij de mooisten van Nederland hoort. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Registered User
|
Qua uitzicht doet Bloemendaal het vrij goed:
![]()
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 10
|
^ wow, lijkt wel bij de Cote d'Azur
|
|
|
#70 |
|
der Niederländer
|
jemig, dat is waarschijnlijk wel één van de mooiere plekken in het land.
|
|
|
#71 |
|
Vers van het land!
|
Huis stond/staat op Funda. Als ik dat geld ooit hebt wil ik zoiets hebben, dat uitzicht is fenomenaal.
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Not much
Likes (Received): 56
|
Meteen wat ik dacht. Prachtig zeg!! Hoe duur??
|
|
|
#73 |
|
Registered User
|
Hattem is erg mooi zo te zien. Desondanks zijn er veel van dat soort villawijken in Nederland.
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Registered User
Likes (Received): 75
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 263
|
Almere Overgooi
In Almere is ook een speciale villawijk. Misschien dat iemand uit Almere eens een keer hier een fotoreportage van kan maken. Op de website www.almere-overgooi.nl heb ik nog deze luchtfoto gevonden.
[IMG]http://i50.************/2r78v35.jpg[/IMG] |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Home sweet Breda
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Registered User
|
![]() Overgooi ziet er over het algemeen erg mooi uit. Het is nog flink in ontwikkeling en het groen moet nog de kans krijgen om goed te groeien. Rij er zo af en toe wel eens doorheen om naar de ontwikkelingen te kijken. Kavels varieren in grootte van 1700 tot 5000 m2. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Registered User
Likes (Received): 22
|
Nog niet echt genoemd, maar in Zeist en omgeving barst het van de Villa's en landgoederen.
![]() Wulpenhorst - Nu bewoond door Wibi Soerjadi. Vollenhove ![]() Beerschoten Kleine impressie, op deze manier kan ik nog uren doorgaan met het plaatsen van foto's
Last edited by dommeltje; November 25th, 2009 at 11:46 PM. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Registered User
Likes (Received): 75
|
dit is niet mooi. dit is lelijk.