search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > Asian Forums > Indonesia Skyscrapers Forum > Metropolitan Construction and Development > Semarang



Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.


Reply

 
Thread Tools
Old December 24th, 2012, 05:17 PM   #1
semarangcitizen
Penduduk Semarang
 
semarangcitizen's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Metro Semarang
Posts: 3,571
Likes (Received): 195

[SEMARANG] Terang Bangsa Projects & Development | Hospital | School | University | Dormitory | Orphanage

Total Luas Lahan : 8,5 Hektar (85000 m2)

Masterplan Site Project Map


Started Project / Under Construction Project.
Quote:

Project Name : Mentari Bangsa Hospital
Floor Number : 8 + 3 floor (in separate building).

Peletakan batu pertama 25 Juni 2012.
Quote:

Project Name : Rumah Shalom (Orphanage)

Peletakan Batu Pertama

Future Development Project
Seperti yang terlihat di rendering. Future development proyek ini adalah sebuah kompleks universitas. Yang meliputi :
1. University Building
2. Rectorat Building
3. East & West Parking
4. Dormitory
5. Basketball + Mini Football Court
6. Food Court + Parking Area
7. Dan fasilitas penunjang lainnya.

Penjelasan selanjutnya, akan dilanjutkan di post ke dua.
semarangcitizen no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old December 24th, 2012, 05:18 PM   #2
semarangcitizen
Penduduk Semarang
 
semarangcitizen's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Metro Semarang
Posts: 3,571
Likes (Received): 195

Terang Bangsa School

Project Name : Terang Bangsa School
Total Floors : 2 Towers, Each 8 Floors. (2 x 8 fl)

Quote:
The Vocational school opened as part of “Terang
Bangsa” (Light of The Nation) Christian School with the goal to educate the students in developing their skills in: salon, culinary, design,
automotive. In 2010 it opened a class for radio and television broadcasting.

----------

Sorry there is no rendering from this project. But I'll give you the picture about last activities of Terang Bangsa School.

Last Movement - December, 9th 2012 - 02.20 PM| Credit To JonathanTerbang



Last edited by semarangcitizen; December 24th, 2012 at 05:38 PM.
semarangcitizen no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:25 PM   #3
damarsinyo
53.1
 
damarsinyo's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 45,690

Makbedunduk ada trit baru gak pake undangan..

Ini proyek penguasa daerah marina saat ini ya..congrats trit baru nya, semoga lancar jaya tanpa ada halangan...

#pionir waterfront city
__________________
Fans berat Mehome
damarsinyo no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:30 PM   #4
tejoe
Registered User
 
tejoe's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Semarang City
Posts: 10,493
Likes (Received): 858

selamat atas di buatkannya thread [SEMARANG] Terang Bangsa Projects & Development | Hospital | School | University | Dormitory | Orphanage, semoga lancar jaya proyeknya..
tejoe no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:35 PM   #5
vianvion
Registered User
 
vianvion's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: SRG-SUB
Posts: 1,928
Likes (Received): 524

Congrats thread baru!!! Semoga pembangunannya tidak ada kendala apapun
__________________
I don't give a shit...
vianvion no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:36 PM   #6
vianvion
Registered User
 
vianvion's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: SRG-SUB
Posts: 1,928
Likes (Received): 524

Btw nanti ada universitasnya juga ya?
__________________
I don't give a shit...
vianvion no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:38 PM   #7
damarsinyo
53.1
 
damarsinyo's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 45,690

Quote:
Originally Posted by vianvion View Post
Btw nanti ada universitasnya juga ya?
ada mas, lokasi nya dibelakang rumah sakit nya...
__________________
Fans berat Mehome
damarsinyo no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:38 PM   #8
FHY
Registered User
 
FHY's Avatar
 
Join Date: Jul 2012
Location: Semarang
Posts: 640

Selamat buat trit barunya
__________________
...morning glory...
FHY no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:40 PM   #9
tejoe
Registered User
 
tejoe's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Semarang City
Posts: 10,493
Likes (Received): 858

Quote:
Originally Posted by damarsinyo View Post
ada mas, lokasi nya dibelakang rumah sakit nya...

Universitasnya mulai U/Cnya kapan ya mas ?
tejoe no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:42 PM   #10
semarangcitizen
Penduduk Semarang
 
semarangcitizen's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Metro Semarang
Posts: 3,571
Likes (Received): 195

Satu yang saya suka. Humanisme dan kepedulian yayasan ini cukup tinggi terutama kepada golongan yang (maaf) tidak mampu.

Semoga Tuhan senantiasa mengawal jalannya proyek dari awal sampai akhir dan seterusnya.
semarangcitizen no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:43 PM   #11
kenzamudo
Registered User
 
kenzamudo's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Semarang
Posts: 2,170
Likes (Received): 578

Selamat natal selamat tahun baru, selamat untuk trit baru
kenzamudo está en línea ahora   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:43 PM   #12
semarangcitizen
Penduduk Semarang
 
semarangcitizen's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Metro Semarang
Posts: 3,571
Likes (Received): 195

Quote:
Originally Posted by tejoe View Post

Universitasnya mulai U/Cnya kapan ya mas ?
Bertahap mas. Untuk saat ini masih fokus di RS dan Rumah Shalom nya (orphan).
semarangcitizen no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:44 PM   #13
kenzamudo
Registered User
 
kenzamudo's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Semarang
Posts: 2,170
Likes (Received): 578

Quote:
Originally Posted by semarangcitizen View Post
Satu yang saya suka. Humanisme dan kepedulian yayasan ini cukup tinggi terutama kepada golongan yang (maaf) tidak mampu.

Semoga Tuhan senantiasa mengawal jalannya proyek dari awal sampai akhir dan seterusnya.
+1 ameen..
kenzamudo está en línea ahora   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:44 PM   #14
semarangcitizen
Penduduk Semarang
 
semarangcitizen's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Metro Semarang
Posts: 3,571
Likes (Received): 195

Quote:
Originally Posted by kenzamudo View Post
Selamat natal selamat tahun baru, selamat untuk trit baru
Pantun nih. Just kidding. Selingan bro.
semarangcitizen no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:45 PM   #15
damarsinyo
53.1
 
damarsinyo's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 45,690

Quote:
Originally Posted by tejoe View Post

Universitasnya mulai U/Cnya kapan ya mas ?
sepertinya nunggu RS nya kelar dulu mas...

Btw saya sangat suka dengan desain rumah sakit nya, modern dan glassy...
__________________
Fans berat Mehome
damarsinyo no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:46 PM   #16
damarsinyo
53.1
 
damarsinyo's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 45,690

Mas semarangcitizen ada peta lokasi proyek2 ini gak??

Kalo Marina Convention Center tidak termasuk bagian yayasan ini ya??
__________________
Fans berat Mehome
damarsinyo no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:51 PM   #17
semarangcitizen
Penduduk Semarang
 
semarangcitizen's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Metro Semarang
Posts: 3,571
Likes (Received): 195

Oh bukan mas damar, itu milik dari swasta. Coba insyaAllah besok saya fotokan imagery GPS nya dan saya cocokan dengan lahan di sekitar marina. Rencananya mau saya plotting semua biar proyeknya jelas dalam artian plot plot lokasinya, jadi kita biar bisa membedakan mana proyek terang bangsa dan bukan. Mudah-mudahan nggak ada hambatan.
semarangcitizen no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:54 PM   #18
tejoe
Registered User
 
tejoe's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Semarang City
Posts: 10,493
Likes (Received): 858

Quote:
Originally Posted by damarsinyo View Post
sepertinya nunggu RS nya kelar dulu mas...

Btw saya sangat suka dengan desain rumah sakit nya, modern dan glassy...

glassy seleraku banget tu, cukup keren juga ni Rumah Sakit nantinya, glassy, tp sayang ya kurang tinggi...
tejoe no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 05:54 PM   #19
semarangcitizen
Penduduk Semarang
 
semarangcitizen's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Metro Semarang
Posts: 3,571
Likes (Received): 195

Quote:
Originally Posted by damarsinyo View Post
sepertinya nunggu RS nya kelar dulu mas...

Btw saya sangat suka dengan desain rumah sakit nya, modern dan glassy...
Kalau saya lihat cladding kacanya. Material yang digunakan mirip dengan material kaca yang dipakai di gedung Bea Cukai.
semarangcitizen no está en línea   Reply With Quote
Old December 24th, 2012, 06:03 PM   #20
damarsinyo
53.1
 
damarsinyo's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 45,690

Quote:
Originally Posted by semarangcitizen View Post
Oh bukan mas damar, itu milik dari swasta. Coba insyaAllah besok saya fotokan imagery GPS nya dan saya cocokan dengan lahan di sekitar marina. Rencananya mau saya plotting semua biar proyeknya jelas dalam artian plot plot lokasinya, jadi kita biar bisa membedakan mana proyek terang bangsa dan bukan. Mudah-mudahan nggak ada hambatan.
owh beda lagi ya...saya kirain masih 1 pemilik, soale lokasinya deket situ sepertinya..
Berarti saling melengkapi kawasan marina ini...
Quote:
Originally Posted by tejoe View Post

glassy seleraku banget tu, cukup keren juga ni Rumah Sakit nantinya, glassy, tp sayang ya kurang tinggi...
itu kalo 3lt di depan ditaruh diatas nya kan jadi lumayan juga mas..
Bangunan nya melebar kesamping sih ya...tapi saya suka, soale tidak boxy...

Start yg bagus untuk daerah marina...
__________________
Fans berat Mehome
damarsinyo no está en línea   Reply With Quote


Reply

Tags
jawa tengah, semarang

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Related topics on SkyscraperCity


All times are GMT +2. The time now is 10:47 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Beta 4
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions Inc.
Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd.

vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd.

SkyscraperCity ☆ In Urbanity We trust ☆ about us | privacy policy | DMCA policy

Hosted by Blacksun, dedicated to this site too!
Forum server management by DaiTengu