daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Reply

Thread Tools Display Modes
Old December 12th, 2004, 02:10 PM   #21
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 956

Quote:
Originally Posted by Bobbelingman
...over het niet willen delen, nee ik wil niet meer delen, ik kan dat niet meer betalen (dataverkeer)...
Ja, hier een bericht en een plaatje posten kost inderdaad kapitalen.... Wat was het de vorige keer ook al weer? "Ik ben te ziek om te posten?" Zeg dan gewoon dat je deze club niks gunt en jezelf alles, Bob, maar doe aub niet alsof wij een stel debielen zijn...

Quote:
Originally Posted by Bobbelingman
Jij heb er ook voor gezorgd dat niemand materiaal van jou site Skyscraper City kan dieplinken naar andere sites en forums, dus jij wil, net als ik, materiaal ook niet buiten je eigen club delen…….
Dus hou gelieve dat soort opmerkingen voor je aub
Er zit een klein verschilletje tussen iets niet zelf willen delen, en ongeveer 100 gigabyte per maand kwijt zijn aan illegale hotlinking. Maar dat jij er graag dingen bij haalt die er los van staan en nooit het punt wil zien was al bekend.

Dus bob, als je hier geen gezelligheid, enthusiasme, foto's en nieuwtjes bij wilt dragen behalve dan je vermoorde onschuld, wees dan ook zo sportief om hier helemaal weg te blijven, ook voor je nieuwsgaring. Dat jij graag je eigen ding doet moet je zelf weten, maar zou gauw jou een, laat ik het maar netjes zeggen, "schrijnend gebrek aan creativiteit" wordt verweten kom je aankakken met een of ander zielig lulverhaal, en die ben ik onderhand wel beu.
Jan está en línea ahora   Reply With Quote

Sponsored Links

Old December 12th, 2004, 02:23 PM   #22
[Kees]
Kees

[Kees]'s Avatar

Likes (Received): 4

Drink met elkaar een biertje
Old December 12th, 2004, 02:25 PM   #23
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Bob drinkt geen bier, da's waarschijnlijk ook het probleem.
Old December 12th, 2004, 02:53 PM   #24
Bobbelingman_old
BANNED

Likes (Received): 0

Lol nee ik lust niet veel nee

Ok met 100 gigabyte heb ik ook zoiets van en nu is de maat vol dat snap ik.
Ik mag dan niet 100 gigabyte aan dieplinking kwijt zijn maar 6000mb per maand vind ik ook te veel, zeker als ik sterk achteruit gaat in inkomsten en dus elk dubbeltje moet omdraaien

ja ik was en ben nog steeds ziek maar toen wou ik echt dingen posten, maar nu er wat online staat niet meer, om de hiervoorgenoemde redenen.

Maar zoals ik in mijn eerste post al zei nee ik wil niet meer delen ik wil niet meer dat spul van mij op andere sites staan, maar het is niet zo dat ik jullie niets meer gun of zo, maar ik zal eerlijk toegeven dat de enthousiasme van 4 tm 1,5 jaar gelden echt weg is bij mij.
En trouwens er wordt zoveel info en foto’s gepost hier, jullie hebben mij toch niet nodig.
Wat eigenlijk ook meespeelt is dat ik iets unieks wil, en als al mijn foto’s ook hier staan heb ik dat niet meer als je begrijp wat ik bedoel.

Maar goed ik zal je niet meer tot last zijn en sportief zijn (hopelijk zal jij dat dan ook zijn), voor nieuws heb ik kranten enz voor en dat enkele berichtje die ik mist, jammer dan

groet

Last edited by Bobbelingman; December 12th, 2004 at 04:42 PM.
Bobbelingman_old no está en línea   Reply With Quote
Old December 12th, 2004, 03:07 PM   #25
[Kees]
Kees

[Kees]'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Jan
Bob drinkt geen bier, da's waarschijnlijk ook het probleem.
Maak het dan in ieder geval goed. Want tenslotte hebben we allemaal 1 ding gemeen!
Old December 12th, 2004, 05:55 PM   #26
vinman
Leegbydegrunitte

vinman's Avatar

Likes (Received): 12

Quote:
Originally Posted by Dennis
Ba baaaa zand er over jongens....

120m is mischien wel 'zonde' om op zo een plek te bouwen, maar mooi kan ie wel worden. had m liever in de binnenstad of op de KvZ gezien..
Ben het helemaal met je eens!!
Old December 12th, 2004, 06:19 PM   #27
Awais
The Undefinable

Awais's Avatar

Wat?! SSC-soap?! Wat een affaire, om van te smullen!
Old December 12th, 2004, 07:55 PM   #28
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dennis
Ba baaaa zand er over jongens....

120m is mischien wel 'zonde' om op zo een plek te bouwen, maar mooi kan ie wel worden. had m liever in de binnenstad of op de KvZ gezien..
Zoals ik als eerder zei is dit geen concurrent van torens in het centrum, maar eerder andersom. Ik denk niet dat een paar torens bij zuidplein de vraag in het centrum doen dalen omdat ze een andere markt bespelen. En als mensen het kunnen betalen kiezen de meesten toch voor het centrum en niet voor zuidplein.
Old January 3rd, 2005, 04:51 PM   #29
Sky-Unlimited
Registered User

Momenteel wordt inderdaad gewerkt aan een plan voor een woontoren met 39 bouwlagen en een hoogte van 120 meter, welke moet verijzen aan de Motorstraat (nabij Zuidplein, linksonder op de foto van AE). Onder de woningen (238) komt een parkeergarage met 550 plaatsen en op de begane grond komt 3250 m2 bedrijfsruimte. Het plan heeft de naam “De Knick van Zuid” gekregen. De bedrijfsruimte zal waarschijnlijk als supermarkt worden ingevuld. Voor het plan is een aanvulling noodzakelijk van de Hoogbouwvisie, omdat zij daarin nog niet is meegenomen. Gezien haar ligging nabij het knooppunt Zuidplein is gebruikmaking van de ‘bijzondere’ verklaring van geen bezwaar (waarbij geen tussenkomst van de provincie noodzakelijk is) helaas niet mogelijk (had de komst behoorlijk verspoedigd). De volledige art. 19 lid 1 procedure die nu gevoerd zal moeten worden, duurt ongeveer 1 jaar vanaf het moment dat zij wordt opgestart. Daarvoor is eerst nog een grondige onderbouwing noodzakelijk, welke nog niet geschreven is. De daadwerkelijke bouw van de toren zal dus nog wel even op zich laten wachten. Toch zijn de plannen concreet genoeg om serieus met haar komst rekening te houden. Ontwikkelaar is HD-projectrealisatie (winnaar van de bouwkwaliteitsprijs 2003 met De Admiraliteit).
Sky-Unlimited no está en línea   Reply With Quote
Old January 3rd, 2005, 05:00 PM   #30
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sky-Unlimited
De volledige art. 19 lid 1 procedure die nu gevoerd zal moeten worden, duurt ongeveer 1 jaar vanaf het moment dat zij wordt opgestart. Daarvoor is eerst nog een grondige onderbouwing noodzakelijk, welke nog niet geschreven is. De daadwerkelijke bouw van de toren zal dus nog wel even op zich laten wachten.
In Dubai duurt dit hele proces maximaal drie dagen.
Old January 3rd, 2005, 07:00 PM   #31
[Kees]
Kees

[Kees]'s Avatar

Daar kan Rotterdam eh heel Nederland wat van leren
Old January 3rd, 2005, 07:33 PM   #32
Elmo
Registered User

Elmo's Avatar

Onbegrijpelijk dat een procedure een vol jaar moet duren!! Hoeveel inspraakrondes kunnen er wel niet worden gevoerd in die tijd? Dit moet toch veel efficienter kunnen met behoud van inspraak?
Elmo no está en línea   Reply With Quote
Old January 3rd, 2005, 08:41 PM   #33
Sky-Unlimited
Registered User

Het is bekend dat de wetgeving rond RO-procedures (RO=Ruimtelijke Ordening) almaar strenger en strenger wordt. Dit is niet alleen een Nederlands 'probleem', de regels worden immers grotendeels op Europees niveau bepaald. Om een art.19 en/of een bestemmingsplanprocedure te doorlopen, zal uitvoerig aandacht besteed moeten worden aan tal van facetten. Ik noem bijvoorbeeld de concentratie NOx en fijn stof, het geluid, de flora&fauna, de archeologische potentie (met mogelijke aanlegvergunning tot gevolg), compenserende waterberging, kapvergunning etc. etc. Elk van deze aspecten moet apart worden onderzocht en indien nodig én mogelijk zal bovendien een ontheffing en/of vergunning noodzakelijk zijn. Pas dan kan van de provincie een zogenaamde 'verklaring van geen bezwaar' worden verkregen en kan de bouw van start.
Het spreekt voor zich dat al deze onderzoeken veel tijd kosten en uiteindelijk zelfs dodelijk kunnen zijn voor een project. Niet voor niets zijn wij in Rotterdam dan ook hard bezig om te komen tot een vereenvoudiging van de procedures. Het moet eenvoudiger kunnen, maar vooral sneller! Versnelling is mogelijk t.a.v. inspraak en overleg en termijnen van bestuurlijke behandeling. Feit blijft echter dat bovengenoemde onderzoeken noodzakelijk blijven en dat zij toch echt de meeste tijd opslokken. Toch zijn ook daar oplossingen voor te bedenken. Bijvoorbeeld door te gaan voor een 'specifieke verklaring van geen bezwaar' (svvgb); een verklaring die geldt voor een geheel gebied, in plaats van één enkel bouwwerk (een dergelijke verklaring hebben we voor heel Hoogvliet weten binnen te slepen, reden waardoor het Oosterbaken van start kon gaan). Het verkrijgen van een svvgb kost veel tijd en inspanning, maar je kunt daarna wel flink aan de slag zonder steeds weer opnieuw voor elk individueel project te moeten onderzoeken. Een tweede zéér interessante mogelijkheid is de zogenaamde 'bijzondere verklaring van geen bezwaar' (bvvgb), welke sinds vorig jaar is ingesteld en nu als proef gebruikt wordt. De bvvgb is een verklaring die door de provincie op voorhand is afgegeven voor een groot aantal locaties in Rotterdam. Locaties die voldoen aan bepaalde criteria, zoals bijvoorbeeld de ligging t.o.v. een knooppunt van openbaar vervoer. Indien gebruik gemaakt kan worden van een bvvgb behoeft een plan alleen ter inzage te worden gelegd, waarna de bouwvergunning kan worden verleend. Dus zonder tussenkomst van de provincie. Aan het eind van het jaar zal de gemeente vervolgens aan de provincie een lijst overhandigen van projecten waarbij gebruik is gemaakt van de bvvgb en zal worden gecontroleerd of wij aan de voorwaarden hebben voldaan (waaronder bijvoorbeeld het aanvragen van een ontheffing voor geluid). Het is erg jammer dat De Knick niet in aanmerking komt voor een bvvgb, maar laten we blij zijn dat er überhaupt zeer serieus aan deze toren wordt gewerkt. Ook in 2006/2007 moeten we een feestje kunnen vieren, toch?
Sky-Unlimited no está en línea   Reply With Quote
Old January 3rd, 2005, 11:54 PM   #34
birg
Brokkenpiloot

birg's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sky-Unlimited
Momenteel wordt inderdaad gewerkt aan een plan voor een woontoren met 39 bouwlagen en een hoogte van 120 meter, welke moet verijzen aan de Motorstraat (nabij Zuidplein, linksonder op de foto van AE). Onder de woningen (238) komt een parkeergarage met 550 plaatsen en op de begane grond komt 3250 m2 bedrijfsruimte. Het plan heeft de naam “De Knick van Zuid” gekregen. De bedrijfsruimte zal waarschijnlijk als supermarkt worden ingevuld.
Gaat het bij deze supermarkt niet toevallig om de geplande superAH, die men bij het Zuidplein wil gaan vestigen?, Ik had begrepen dat die de afmetingen van een franse hypermarchee moet krijgen of heb ik het nu helemaal mis?
De bedoeling is dat dat iig niet op al te lange termijn wordt ontwikkeld, weet iemand hier misschien iets meer van?
Old January 4th, 2005, 07:42 AM   #35
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

@ Sky Unlimited: zonder jou en je vakbroeders te willen bekritiseren moet je jezelf toch afvragen of de grote hoeveelheid aan artikel 19 procedures niet mede het gevolg is van geen goede planning. Uiteraard hangt het ook samen met politieke en maatschappelijke ontwikkelingen, maar het valt me op dat de gemiddelde houdbaarheid van een studie, plan of visie ongeveer drie jaar is, terwijl een bestemmingsplan er vanuit gaat dat dat tien jaar is. Ook de hoogbouwvisie uit 2000 lijkt inmiddels al niet meer te voldoen. De hoogbouwkamer van welstand is inmiddels al opgeheven, terwijl ik nog steeds overal loop te roepen dat het zo'n geweldig instrument is! Een en ander kan ook het gevolg zijn dat er, zoals wel eens gesteld wordt, er overenthusiast plannen worden gemaakt en zodra die klaar zijn men het blikveld naar een ander gebied richt zonder dat de voorgaande plannen zijn afgemaakt. Ik weet ook niet wat de oplossing zou moeten zijn, maar wellicht zou minder plannen en meer richten op de kwaliteit van de uitvoering van een kleiner aantal ontwikkelingen al een stap in de goede richting wezen.

@ Brig: zou best kunnen. Er zit trouwens al een vrij grote Albert Heijn op Zuidplein.
Old January 4th, 2005, 10:59 AM   #36
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 1201

Helemaal mee eens. Het verdwijnen van de hoogbouwkamer van welstand is zeker het
gevolg van een nieuw bestuur met minder hoogbouwambitie
Het is inderdaad al wel gebleken dat een toren er snel moet kunnen staan om interessant te zijn,
want niemand koopt een appartement of huurt een kantoor 3 jaar of meer vooraf,
terwijl een ontwikkelaar juist de zekerheid van afname wil. Daarom falen veel projecten.
Jarenlang procederen is dan een vermijdbare en onnodige hindernis
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old January 4th, 2005, 11:43 AM   #37
Kees
Registered User

De vraag is of de supermarktruimte van Sky-Unlimited groot genoeg is voor de AH-zuidplein XL-locatie. Er wordt gesproken over naast/achter Ahoy. Sky meldt 3.250 meter. De huidige AH in zuidplein is 2.100.

Quote:
bron: www.rd.nl (8 december 2004)

Mega-AH Zuidplein

Deelraad onderhandelt over komst 'XL-winkel'

Een extra grote vestiging van Albert Heijn past in de uitbreidingsplannen van het Zuidplein. Charlois' dagelijks bestuurder Dominic Schrijer heeft daarvoor de mogelijkheden besproken met een vertegenwoordiger van de supermarktketen uit Zaandam.

Rotterdam _ De zogeheten XL-winkel zou over vijf jaar een feit kunnen zijn. De huidige AH aan het Zuidplein wordt niet gesloten. ,,Geen sprake van,'' zegt een woordvoerster van het hoofdkantoor.

Albert Heijn houdt er landelijk de strategie op na waar mogelijk beslag te leggen op grond, gelegen op aantrekkelijke verkoopplaatsen, voor megavestigingen. Het concern schroomt niet langer om concurrenten uit te kopen of over te nemen, teneinde zijn marktpositie te verstevigen.

Met opgeknapte en vernieuwde bestaande vestigingen aan de Slinge en de Krabbedijkestraat lijkt de super in Rotterdam-Charlois aan de vraag te voldoen. Die aan de Slinge wordt binnenkort uitgebreid, terwijl een nieuwe AH op de kop van de Wolphaertsbocht weer in beeld is.

Maar de buitenkans van beschikbare ruimte naast en achter het Ahoy'-complex lijkt het concern te willen grijpen. Schrijer: ,,Dat voordeel willen ze uitbuiten. Het past in de combinatie van winkels, entertaiment en sport op aangewezen potentiële locaties in Rotterdam, waarmee de gemeente het bedrijfsleven probeert te interesseren. Zo'n supermarkt zal veel meer dan een winkel zijn, waar je sec producten koopt. Om wat te noemen: klanten kunnen er koken, huisinterieur inrichten en kerststukjes maken. Volgend jaar wordt bekeken of deze zogeheten vrijetijdslocaties haalbaar zijn.''

Ahold zelf wil geen toelichting geven op zijn plannen voor het Zuidplein. ,,We zijn continu op zoek naar plaatsen in het land voor een grote vestiging. Zolang er niets concreet is en er geen afspraken zijn gemaakt met betreffende gemeente, brengen we er niets over naar buiten. Dat is ook om strategische redenen, ja.''

Bedrijfsleider Jan Verhorst van de huidige AH op het Zuidplein is niet bevreesd dat zijn vestiging op termijn wellicht toch het veld moet ruimen. ,,We hebben pas nog het bedrijfsplan voor de komende vijf jaar besproken en dat doe je niet als de tent dicht gaat.'' AH Zuidplein werd in 1993 geopend. De 2100 vierkante meter grote super draait goed en heeft honderd medewerkers in dienst, onder wie veel parttimers.
Kees no está en línea   Reply With Quote
Old January 4th, 2005, 12:49 PM   #38
Boschdijk
Digue-le-Bois

Boschdijk's Avatar

Ik hoop dat deze AH er echt komt. Zou wel uniek zijn voor Nederland.
Boschdijk no está en línea   Reply With Quote
Old January 4th, 2005, 02:47 PM   #39
Awais
The Undefinable

Awais's Avatar

Als je aan de kant van de pleinweg/dortselaan/strevelsweg kant van Zuidplein staat, en rond kijkt, dan denk je: perfect om een cluster van woontorens rond deze kruising te bouwen. En op langer termijn doortrekken over de hele pleinweg en dortselaan...
Old January 4th, 2005, 03:01 PM   #40
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Zo'n AHXL zou dan eerder naast Ahoy' komen dan achter de Strevelsweg zodat ze gebruik kunnen maken van die anders toch maar leeg staande parkeervelden naast Ahoy'. Ze zullen vooral gokken op het autopubliek dat nog naar de winkel moet. Overigens is een omvang van anderhalf keer die AH op Zuidplein bij lange na niet de omvang van de supermarchés zoals je die in Frankrijk en Spanje ziet.

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules