|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
PartnerSteden Osnabruck/Munster
Omdat ik de laatste tijd nogal weinig nieuws, en/of post heb neergezet hier .
Dacht ik het lijkt me wel zo mooi om even weer een beetje meer deze regio in het daglicht te zetten . Nou dit keer wil ik het hebben eigenlijk over een kleine uitleg van de echte regio Twente met daarin nog meer de nadruk op de Euregio . We hebben dus de Bandstad Twente ............Waarin Steden Als Almelo ....Borne ......Hengelo en Enschede zijn vertegenwoodigd ( dit is nie alles maar dat vertegenwoordigd de band ) . Dat samen in een gebied met een Band die kleiner is dan 25 km .....wonen alleen in de steden zo'n 340.000 mensen . In heel Twente meer dan 600.000 mensen !!! Maar je hebt ook een Gebied dat de Euregio heet en daarbij zijn steden als Munster en Osnabruck vertegenwoordigd . Deze 2 steden hebben een behoorlijke betekenis voor ons gebied . Dit alleen al om het feit dat . Het beiden redelijk grote steden zijn kwa inwoners . Munster 281.000 inwoners en hoofdstad van Nordrhein Westfalen . Osnabruck 170.000 inwoners . En ze hebben behoorlijk voorzieningen die zelfs door onze bewoners gebruikt worden . Zoals Het Internationale vliegveld Munster/Osnabruck dat met meer dan 3.5 miljoen toeristen per jaar een redelijk grote luchthaven is, en met de opleidingen die de 3de grootste universiteitsstad van Duitsland bied en nouw samenwerkt met die van Enschede . Munster een stad die 55.000 studenten huisvest en een prachtig stadshart heeft . Het is ook de fietsstad van Duitsland en staat daar ook bekend om . vanuit Enschede is de Stad om het uur te bereiken met een zeer mooie verbinding van de DB . Dit is ook het geval met Dortmund . ![]() ![]() Maar er zitten nog veel meer betekenissen in de stad Munster .....of zoals eigenlijk de naam is Muenster . Munster is een Domstad net zoals Utrecht en .....voor een beter verhaal hiervan of over moet je bij ERRIK zijn .Maar wat ik wel weet is dat dus dat hekje wat in ons stadslogo staat het hekje is tussen beide steden ......... Daar heeft het mee te maken . Op zich is Munster een prachtige stad waar ik ook al tig keer ben geweest . Beter gezegd ik zou het bijna niet geloven dat het zo dicht bij de grens ligt . Osnabruck 170.000 . Liggend in Niedersachsen ![]() ![]() ![]() ![]() Munster 281.000 Nordrhein Westfalen / Hoofdstad . Een prachtstad !!! Vliegveld Munster/Osnabruck ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nou goed zo kan ik wel ff doorgaan maar . Deze steden hebben dus beiden veel te bieden . Vooral Munster is mijn favoriet en daarom ben ik er ook al vaak geweest . Ook voor Enschede van Groot belang omdat het een behoorlijk railnetwerk heeft voor de rest van Duitsland . En daar maken wij dus geregeld gebruik van .
|
|
|
#2 |
|
heanig an
|
Ik ben nog nooit in Osnabruck geweest. Heb je er nog meer foto's van?
|
|
|
#3 |
|
Registered User
|
Neej en het vinden was ooknie makkelijk
.......shit man haha .Ik ben dr al een paar keer geweest en ziet dr best aardig uit . Maar geef mij dan zelf maar Munster . Vind ik zelf een hele mooie stad ....ook s'avonds .
|
|
|
#4 |
|
Registered User
|
Ff rondgeneust
![]() ![]() Beide steden hebben trouwens ook een redelijk grote dierentuin .
|
|
|
#5 |
|
heanig an
|
Ik ook.
![]() Osnabruck: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
#6 |
|
Member member
|
Veel namaak-wederopbouwzooi
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
|
Ik moet nog ff wat meer foto's van Munster er hebben staan ........Had ik nu ff geen zin meer aan
.
|
|
|
#8 |
|
Mapmaker
Likes (Received): 19
|
Vanuit Emmen wordt het vliegveld in Munster ook graag gebruikt. Zeker nu de Emsland Autobahn af is!
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Willem II Tilburg
|
wat een contrast met Enschede zeg
|
|
|
#10 |
|
City Geek
|
De hoofdstad van Nordrhein-Westfalen is wel Düsseldorf en niet Münster.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Registered User
|
Oeps zit ik daar verkeerd dan ?
Mijn fout . Voor de rest is het jammer dat ik in verhouding weinig mooie foto's heb van dat centrumgebied .
|
|
|
#12 |
|
Zitterd veur ummer
Likes (Received): 34
|
Mooie steden, oude bebouwing, maar toch ook wel erg Duits. Dus de streek Enscehde
Osnabruck - Munster heeft ook al de Euregio. Zuid-Limburg, de provincie Liege (Luik), een stuk van B-Limburg en de regio Aken heten ook al de Euregio en ik al altijd denken dat er maar 1 gebied was dat zich Euregio noemt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
heanig an
|
Maar de 'Twentse' Euregio heeft de officiële website: http://www.euregio.nl/
|
|
|
#14 |
|
Your advertisement here?
Likes (Received): 3
|
Dit zijn uitermate geschikte steden voor een dagje of weekendje uit... Best mooi!
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Registered User
|
Vanuit Enschede kost het je met 5 man nog geen €6 per persoon om er te komen met de trein
.
|
|
|
#16 |
|
Tonight...
Likes (Received): 7206
|
![]() The university is located in this building BTW.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
heanig an
|
The university looks like a Schloss.